Bodom - aineistoon linkkejä

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Heisulivei

Viesti Kirjoittaja Wagner »

HassuHopo:"minun olisi pitänyt kirkoittaa lyhenne KRP:iin".

Kustaa Vilkunan kirjassa "Miekka ja Sana" on kuvattu Suomen omien uskontojen päättymistä aikaan, jolloin Suomi kirkotettiin ja osa pakanoiksi mielletyistä teloitettiin aivan vain siitä syystä, etteivät halunneet uskoaan muuksi vaihtaa.

Tarkoitatko siis epäileväsi jotain 1960-luvun ristiretkeilevää uskonlahkoa KRP:n taustalla kolmoissurman tekijäksi ?

Tekstejäsi on vaikea tulkita, kun ne ovat niin omaperäisiä ja asiallisesti aivan sisällöttömiä joo-tai- ei-tautologioita.

Pure Bodom-superpähkinää ja ota lopultakin jo se herne pois klyyvaristasi, sillä tämä keskustelu on Pure Bodom.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
karra
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja karra »

Hahaha....Onse vaan hassu veikko tää Wagner.

Tietää niin pirusti Bodomin liikkujista aina kesyihin lokkeihin,vaan ei poliisi ota onkeensa.....onse kumma :shock:
teltta puukko ja viimeinen erhe.
RockOla69
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja RockOla69 »

kukkuu kirjoitti:^^

"Nuorten pystyttämä teltta oli asetettu siten, että oviaukko oli niemen oikealla reunalla. Nukkumaan asettauduttiin jalat suuaukkoa kohden. Teltan oikealla sivulla nukkui Tuulikki, sitten Seppo, hänen vieressään Nils ja aivan vasemmalla oli Irmeli. Nils asetti nahkapuseronsa tyynyksi alleen, sen sijaan Seppo jätti oman pusakkansa ulos. "

Tuostakin aikoinaan keskusteltiin paljonkin. Miten Nils voi tietää Sepon takin sijainnin?
Kysyiko telttaan tulleelta Sepolta: Mihin jätit takkisi? :lol:
Yksinkertaisesti ehkä näin: Seppo sanoi nukkumaan mennessään jtkin tähän suuntaan "Vittu tuolla teltas on kamaa, mä jätän rotsin kyl ulos" Esimerkiksi näin!?
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kyllä niitä rotseja tupattiin käyttää tyynyinä, niiden paksuuden vuoksi, kertoo nimimerkki, satoja kertoja telttaillut.
Merivuokko
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

:oops:
Ajattelen ihan itse näin, Sepon nahkatakki soti jotenkin kuviota vastaan,
tai siinä oli tappelun jälkiä tai jotain, sen täytyi "kadota". Samoin kuin kengät, kengät nähtiin, mutta piti sotkea kummat kengät. Ehkäpä kummallakin nukkumassa olleella nuorella miehellä olikin kengät jalassaan,noin niinkuin varmuudeksi, tai kummatkin olivat teltan ulkopuolella.
Kwaak

Viesti Kirjoittaja Kwaak »

Ajattelen itse ihan näin, että Heikki Salosella olisi selittämistä kertomilleen.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Kwaak kirjoitti:Ajattelen itse ihan näin, että Heikki Salosella olisi selittämistä kertomilleen.
Minä olen usein ihmetellyt sitä, että missä olivat Heikin veljet helluntaina 1960.
Muista lähdekritiikki!
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Tässä poiminta http://koti.mbnet.fi/bodomnow/index.php?sivu=etusivu

Lehtiartikkeleista

...........................................................................................................
HS 9.6.1960

Gustafssonia kuulusteltu - ei muista mitään murhista

Toiveet, jotka rikospoliisi oli kiinnittänyt ainoaan eloonjääneeseen Nils Gustafssoniin, pettivät eilen päivällä, kun nuorukaista päästiin kuulustelemaan. Osoittautui, ettei hän muistanut mitään Bodominjärven tapahtumista.

Nils Gustafsson, joka on edelleen hoidettavana SPR:n sairaalassa, toipuu melko nopeasti. Hän kykeni eilen keskustelemaan, mutta ei osannut antaa viitteitä tutkijoille kolmoismurhan suorittajasta. Hän ei muista mitään murhayöhön liittyvistä tapahtumista, sillä hänen saamansa aivoruhjevamma on johtanut muistinmenetykseen. Sairaalasta saadun ilmoituksen mukaan muistin palaaminen saattaa kestää melko kauan.

Sormuksen historia

Nils Gustafssonilta kadonneen sormuksen arvoitus on nyt ratkennut. Hän oli antanut sormuksen pari kuukautta sitten eräälle tyttöystävälleen, joka luettuaan sen "katoamisesta ja joutumisesta mahdollisesti murhaajan käsiin", teki ilmoituksen poliisille.

Valoisia ajatuksia jo Gustafssonin perheessä

Gustafssonien talossa Hämeenkylän Askelassa alkaa elämä jo näyttää jonkin verran valoisammalta. Valoisia ja toivehikkaita olivat rouva Helga Gustafssonin ajatukset poikansa tulevaisuudesta ja kohtalosta eilen illalla hänen kertoessaan aamuisesta käynnistään SPR:n sairaalassa. Isä, Otto Gustafssonkin oli kotona kaiken järkytyksen jälkeen hänkin.

Nils makasi aamulla klo 9 aikaan jo toisten potilaitten kanssa ja kolmen päivän aikana hänen vointinsa on parantunut nopeasti, kertoo rouva Gustafsson.

-Poliisiko, kysyi poikani, kun tulin hänen vuoteensa viereen, mutta sitten hän tunsi minut, äitinsä. Tohtorikin sanoi, että no Gustafsson, äitihän tässä on, ja sitten Nils tunsi minut. Hänen vasen silmänsä oli vielä peitossa ja koko vasemmanpuoleinen poski hyvin runnellun näköinen, mutta oikealla silmällään hän minua katseli ja seurasi kaikkea, mitä ympärillä tapahtui.

-Kyselin sitten häneltä lauantai-illan tapahtumista. Nils kertoi, että he pystyttivät teltan ja kalastivat. Sepon hän sanoi myös muistavansa. Seppo Boismanin kanssa he olivatkin parhaat ystävät. Mutta illan myöhemmistä tapahtumista poika ei osannut kertoa.

Äiti kertoi viipyneensä sairaalassa noin tunnin ja erityisen ilahtunut hän oli kuultuaan, että pojasta tulee todennäköisesti terve ja normaali ihminen. Paraneminen on edistynyt hyvin. Vielä edellisenä päivänä Nils ei pystynyt puhumaan juuri lainkaan, nyt hän jo jutteli jonkin verran. Tohtorit antoivat toiveita, mutta mitään varmaa ei tietysti kukaan voi vielä sanoa, kertoi rouva Gustafsson. Paraneminen on tapahtunut näinkin nopeasti, koska Nils on aina ollut terve ja voimakas.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Jukka
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Jukka »

konsta kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti: Huomaatko konsta, kuinka helppo on uskoa näitä todistajia, kun ne ajavat sitä linjaa, joka itsellänsäkin on?
No en ihan kaikkea sulata Wendilinin kertomuksesta, aika tekee tehtävänsä. Mutta tuo mitä hän kertoo uhrien tökkimisistä ja jaloista raahaamisista, on kyllä linjassa koko muun tarinan ja muiden todistajien kanssa.
Wendelinin kuvaus telttapaikan ja NG:n verisyydestä vastaa aika tarkkaan M. Kolin kertomusta, joten kyllä ainakin osa Wendelinin kuvauksesta vaikuttaa ihan todistusvoimaiselta.

Jos telttapaikka on sekä Kolin että Wendelinin mukaan ollut kuin teurastuksen jäljiltä, niin teltan päällä maanneen NG:n vaatteet ovat voineet olla "siistit"? Vai onko "siisti" 50-luvun poliisin slangia ja tarkoittaa "ehjää"?
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

Bodomin mysteerio kirjoitti:..Gustafsson makasi kaikkein päällimmäisenä selällään kädet ristissä rinnalla ja vartalon suunnan ollessa poikkipäin teltan suuntaan nähden ja lähempänä peräseinää pään ulottuessa teltan niemenkärkeen päin olleeseen reunaan asti ja ollessa Boismanin vartalon päällä. Gustafssonilla oli yllään farmarihousut, harmaa villapaita ja sukat jalassa, mutta ei kenkiä. Vaatteet olivat kunnossa, housunnapit kiinni. ..
Yllä olevaa vaivauduttiin aikanaan (1960) selittämään yleisölle. Se meni suunnilleen niin, että kun sanottiin vaatteiden olleen kunnossa, niissä ei näkynyt väkivallan tai seksuaalisen aktiviteetin merkkejä. Verisyys (ja sperma) tai muu lika olisi kuulunut analysoida laboratoriossa, eikä kuulunut rikospaikalla tehtäviin havaintoihin. Tämä oli julkisuuteen tullut tieto sellaisena kuin sen muistan. En osaa sanoa, mitkä olivat paikallispoliisin ohjeet todellisuudessa sen varalle, että joutuivat rikospaikalle ennen KRP:n tekniikkaa. Sanotaan vielä, että hieman ihmettelin miksi tämmöinen piti erikseen kertoa. Ihmettelystä ehkä johtuu, että jotain jäi mieleen.
Viimeksi muokannut teemu, Pe Maalis 14, 2008 4:15 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Jukka kirjoitti:
Jos telttapaikka on sekä Kolin että Wendelinin mukaan ollut kuin teurastuksen jäljiltä, niin teltan päällä maanneen NG:n vaatteet ovat voineet olla "siistit"? Vai onko "siisti" 50-luvun poliisin slangia ja tarkoittaa "ehjää"?
Tässä on mielestäni ollut aivan tahallista vääntöä. Vaatteet olivat muistaakseni "kunnossa", eli ehjät ja päällä. Todistajien mukaan Nils oli yltäpäältä veren peitossa, joten se siitä. Syytäjäkin laittoi tämän loppupuheenvuoroon, enpä tosin ihmettele. Se mitä sinulla ei ole, se täytyy keksiä.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

konsta kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Tässä on mielestäni ollut aivan tahallista vääntöä. Vaatteet olivat muistaakseni "kunnossa", eli ehjät ja päällä. Todistajien mukaan Nils oli yltäpäältä veren peitossa, joten se siitä. Syytäjäkin laittoi tämän loppupuheenvuoroon, enpä tosin ihmettele. Se mitä sinulla ei ole, se täytyy keksiä.
Minusta tämä "kunnossa" viittasi ainostaan siihen, että NGn housujen vetskari oli kiinni, eli siis "kunnossa", kun taas SBn housujen vetskari oli auki.
Muista lähdekritiikki!
groot
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja groot »

konsta kirjoitti: Todistajien mukaan Nils oli yltäpäältä veren peitossa, joten se siitä. Syytäjäkin laittoi tämän loppupuheenvuoroon, enpä tosin ihmettele. Se mitä sinulla ei ole, se täytyy keksiä.
Vaarin. Gustafssonin kasvot olivat veressa. Tassa Konsta vaaristelee eli valehtelee ja samaan aikaan itkee lautamiehissa kuinka muutamat valehtelevat. Olisiko anteeksipyynnon paikka?
---------
Allekirjoitus.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

groot kirjoitti:
konsta kirjoitti: Todistajien mukaan Nils oli yltäpäältä veren peitossa, joten se siitä. Syytäjäkin laittoi tämän loppupuheenvuoroon, enpä tosin ihmettele. Se mitä sinulla ei ole, se täytyy keksiä.
Vaarin. Gustafssonin kasvot olivat veressa. Tassa Konsta vaaristelee eli valehtelee ja samaan aikaan itkee lautamiehissa kuinka muutamat valehtelevat. Olisiko anteeksipyynnon paikka?
Mihin olet unohtanut oman vuorosi anteeksipyyntöön? Sehän olisi ollut jo ajat sitten.

Siis näiden kahden todistajan mukaan vahvin mileikuva olisi juuri tuo: yltä päältä veressä, koli: sellainen verinen möykky.

Missä sitten valehtelen, vaiko onko lopulta niin, että sinä taas valehtelet: kukaan ei ole sanonut, että pelkästään kasvót olivat veriset?
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Niin - ja olihan siellä se verinen "kurkkiva pää" - kuka sieltä teltalta mahtoi kurkkia ?

Saattoi olla murhaaja ? Gustafsson se ei ole voinut olla, koska oli teltalla ilmeissesti tajuton - tai ei tajuton vaan alentuneessa tilassa.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Vastaa Viestiin