Syytönkö?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver

Re: Syytönkö?

Viesti Kirjoittaja awa »

Navetanhajuinen kirjoitti: On mahdollista, että NG tyrkkäsi Sepon pyörällä aamuyöstä kotonaan, vei kassinsa ja kalut kotiasa ja vaihtoi vaateensa, kolhi matkalla itseänsä päähän lepikössä.
Olen tätäkin miettinyt, ja tähän liittyy tuo myöhemmin naapurin tokaisema - että "pistäkää tuon kaverin naama mieleen" - jonka seurauksena Gustafsson julmasti pahoinpiteli vanhan miehen. Ja myöhemmin Gustafssonin isä pyysi naapuria pysymään erossa tai antamaan nuorten olla rauhassa. (Kirjatietoa ulkomuistista muistellen)

Sekin on mahdollista, että Gustafsson tuli kotiinsa, mutta miksi olisi tullut Sepon pyörällä? Gustafssonin pyörän tankissa on joissakin kertomuksissa kerrottu olleen verijälkiä?? Ehkä vereentynyt tai verta vuotava ajoikin sillä?

Isän kanssa Gustafsson on kertonut ajellensa, ehkä moottoripyörälläkin, koska isällä ei ollut ajokorttia, murhien jälkeen, ja ehkä niitä ennenkin, ja tämä spekuloinnissa tarkoittaisi sitä, että kotoa on voinut tulla apuakin. Tosin tämä on puhtaasti vain spekulaatiota. Ei kai sekään ole kiellettyä. Saa sitä tätäkin miettiä. Jos kotona kävi ja naapurikin saattoi tuosta olla tietoinen tai aavisetella ainakin.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Kuin koroilla raavittua maata. Gustafssonilla siis olettamansa tai tapojensa mukaanko ollut kengät jalassa. Ahtaaseen telttaanko olisi haisevissa lonttosissa mennyt tyttönsä viereen nukkumaan. Koroissa olisi näkynyt kariketta ja veritahrojen pyyhkiytymistä.
Muisteliko Gustafsson jättäneensä kengät teltan ulkopuolelle.
Raahaaja askeltaa, raahattava jättää raapasuja.
Olettaisin Gustafssonin olleen avojaloin rannalla ja välillä kengät paljasjaloissaan. Muuna vaatetuksena nukkumaan mennessä " se sellainen ruutupaita, mitä siihen aikaan pidettiin", ei tarvinnut villapaitaa, sillä eihän se ollut kylmä silloin yöllä.
Eli hyvin kuitenkin puki itsensä lämpimäksi laittautuessaan lopulliselle löytöpaikalleen.

Noin epäselvän selittelyn puhumisen vastapuoli vetäytyy ja alitajuisesti ajattelee ettei tuosta ota mitään selvää, muistamaton ja uhrihan se. Sitten mieli yrittää rakentaa jotain järkevää kokonaisuutta . Joka sanasta olisi ollut parempi kuulustella tiukasti ja niihin pysähtyen.
Tilanne ollut toki sekava, ennenkuulumaton ja paineinen.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Navetanhajuinen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

NG.n AJS moottoripyörän sytytyksen ajoitus reistaili, joutui sitä niillä kikkapihdeillä säätämään. Sepon MZ toimi luotettavammin ja pyörän ääni ei ollut niin huomiota herättävä nitä oli omassa pyörässä.
Täältä osioilta tulee esille sekin että, NG.n retkellä mukana olleeksi ilmoitettu puukkokin löytyi yllättäen hänen kotoaan.
awa kirjoitti:
Navetanhajuinen kirjoitti: On mahdollista, että NG tyrkkäsi Sepon pyörällä aamuyöstä kotonaan, vei kassinsa ja kalut kotiasa ja vaihtoi vaateensa, kolhi matkalla itseänsä päähän lepikössä.
Olen tätäkin miettinyt, ja tähän liittyy tuo myöhemmin naapurin tokaisema - että "pistäkää tuon kaverin naama mieleen" - jonka seurauksena Gustafsson julmasti pahoinpiteli vanhan miehen. Ja myöhemmin Gustafssonin isä pyysi naapuria pysymään erossa tai antamaan nuorten olla rauhassa. (Kirjatietoa ulkomuistista muistellen)

Sekin on mahdollista, että Gustafsson tuli kotiinsa, mutta miksi olisi tullut Sepon pyörällä? Gustafssonin pyörän tankissa on joissakin kertomuksissa kerrottu olleen verijälkiä?? Ehkä vereentynyt tai verta vuotava ajoikin sillä?

Isän kanssa Gustafsson on kertonut ajellensa, ehkä moottoripyörälläkin, koska isällä ei ollut ajokorttia, murhien jälkeen, ja ehkä niitä ennenkin, ja tämä spekuloinnissa tarkoittaisi sitä, että kotoa on voinut tulla apuakin. Tosin tämä on puhtaasti vain spekulaatiota. Ei kai sekään ole kiellettyä. Saa sitä tätäkin miettiä. Jos kotona kävi ja naapurikin saattoi tuosta olla tietoinen tai aavisetella ainakin.

- hymm -
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

yövuoro kirjoitti: Muuna vaatetuksena nukkumaan mennessä " se sellainen ruutupaita, mitä siihen aikaan pidettiin", ei tarvinnut villapaitaa, sillä eihän se ollut kylmä silloin yöllä.
"niin ja eihän sillon pimeetä ollu silloin yöllä siis ilalla"

- hymm -

yövuoro
Martin Beck

Olisiko nykyisellä Heinäkorventiellä Askelassa vielä naapueita tai sukujaan, jotka muistaisivat tapahtumia.
Jos kävi kotonaan ja joku auttoi niin voihan sitä ajatella , että joku huolehti , joka välitti , laittoi villapaitaa, sukkaa, vesikuppia ja mukavaan asentoon.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

No oikeastaan tässä on kysymys siitä, että jotakin näyttöäkin voi olla, mutta myöhemmän uutisoinnin perusteella uskomukset tai havainnot aikalaisnaapureilta haihtuivat, koska niiden uskottiin olleen mahdottomia. Kiilusilmän raakuutta "ylistettiin" ja urheaa neitseellistä nuorukaista, joka oli tuosta saatanallisesta karmeudesta selvinnyt hengissä pidettiin ihmeenä. Kyllä vähempikin naapureiden kertomishalut vei tai he itsekin ne kyseenalaisti.

Ehkä tämä Gustafssonin toimesta pahoinpidellyksi tulleen naapurin toteama on poikeus, sillä rohkeudessaan sillä saattoi olla totuuspohjaakin. Valitettavasti.

- hymm -

yövuoro
Martin Beck

Gustafssonin ydinperhe. Äiti Helga poliittisesti aktiivinen, ei aina niin totta puhuva nainen. Isä Otto, alkoholin suurkuluttaja, perhettään pahoinpitelevä/ ulosheittäjä. Poika otetaaks erä yms hanakka tappelemaan.
Lisäksi ajan henki kun oli ettei puututa, ei tuollaiseen soppaan monikaan todella olisi rohjennut mennä auktoriteetteja vastaan kommentoimaan.
hymm täältäkin
Navetanhajuinen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Alibilehden juttuun viitaten jossa NG.n kaveri tapaa kotiutuneen NG.n
Onko häntä kuulusteltu, onko elossa, oliko käynyt Bodomilla polkupyörällä?
Tuolloin ei ollut kännyköitä eikä jokamökissä lankapuhelintakaan. Oliko joitakin yhteisiä juttuja joita piti sopia vai oliko vain huolestunut koviskaverinsa voinnista ja koiranpennusta?
Jollakin alan harrastajalla on tämä Alibin juttu varmaankin tallessa.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

KÄRÄJÄOIKEUDEN TUOMIOSTA

" ..... Se seikka, että merkintöjen mukaan Gustafssonilla päällä olleiden vaatteiden palauttamisen yhteydessä on palautettu myös hänellä olleet sukat eikä missään ole mainintaa sukissa mahdollisesti olleista maastossa kävelemisen jäljistä, osaltaan tukee johtopäätöstä, että Gustafsson ei ole kenkiä vienyt pois telttapaikalta.

Se vaihtoehto, että Gustafsson olisi käyttänyt moottoripyörää tavaroiden tai kenkien pois kuljettamiseen on erittäin epätodennäköinen, koska kukaan aamuyöllä liikkeellä olleista henkilöistä ei ole kertonut kuulleensa tai nähneensä moottoripyörän liikkuvan. ..... "

Todellakin Gustafssonilla oli ollut sukat jalassaan aamulla, vaan ei kenkiä. Tämän mukaan sukat lienevät olleet puhtaat. Voidaan olettaa, että sukat on kyllä tutkittu, mutta mitään vihjeitä niiden perusteella ei ole saatu. Näinollen sukat lienevät olleet suhteellisen puhtaat. Muistelen, että Gustafssonilla oli päällään myös harmaa villapusero paidan päällä, eikä suinkaan ruudullinen paita ilman muuta vaatetusta sen päällä. Taisi olla sellainen huomautus, että Gustafssonin "vaatetus oli kunnossa". Jos taas ajatellaan, että Gustafssonilla oli kengät jalassaan ja hän iski Anja Mäkeä niin, että kenkien ulkopinnalle lensi runsaasti veriroiskeita, niin voisi odottaa ja olettaa, että myös Gustafssonin housunlankeisiin olisi lentänyt runsaasti veripisaroita. Mutta näin ei ole tapahtunut. Vaikuttaa siltä, että iskijä ei olekaan ollut Gustafsson, koska hänen asusteensa olivat kunnossa, joka tarkoittanee, että ne eivät olleet veriset. Voidaan olettaa, että murhaajan housunlahkeisiin on lentänyt Anja Mäen roiskeverta, mutta tuo murhaaja ei olekaan Gustafsson, vaan joku muu henkilö. (ehkä kioskimies, PP, Assman, tai joku muu).

Jos tosiaan veri lensi Gustafssonin kenkiin, mutta ei Gustafssonin housunlahkeisiin, niin nuo kohteet ovat olleet erillään, eivätkä kengät ole olleet ainakaan Gustafssonin jalassa. Mielestäni juuri tämä on todennäköistä.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Sariola kirjoitti:KÄRÄJÄOIKEUDEN TUOMIOSTA

" ..... Se seikka, että merkintöjen mukaan Gustafssonilla päällä olleiden vaatteiden palauttamisen yhteydessä on palautettu myös hänellä olleet sukat eikä missään ole mainintaa sukissa mahdollisesti olleista maastossa kävelemisen jäljistä, osaltaan tukee johtopäätöstä, että Gustafsson ei ole kenkiä vienyt pois telttapaikalta.

Se vaihtoehto, että Gustafsson olisi käyttänyt moottoripyörää tavaroiden tai kenkien pois kuljettamiseen on erittäin epätodennäköinen, koska kukaan aamuyöllä liikkeellä olleista henkilöistä ei ole kertonut kuulleensa tai nähneensä moottoripyörän liikkuvan. ..... "

Todellakin Gustafssonilla oli ollut sukat jalassaan aamulla, vaan ei kenkiä. Tämän mukaan sukat lienevät olleet puhtaat. Voidaan olettaa, että sukat on kyllä tutkittu, mutta mitään vihjeitä niiden perusteella ei ole saatu. Näinollen sukat lienevät olleet suhteellisen puhtaat. Muistelen, että Gustafssonilla oli päällään myös harmaa villapusero paidan päällä, eikä suinkaan ruudullinen paita ilman muuta vaatetusta sen päällä. Taisi olla sellainen huomautus, että Gustafssonin "vaatetus oli kunnossa". Jos taas ajatellaan, että Gustafssonilla oli kengät jalassaan ja hän iski Anja Mäkeä niin, että kenkien ulkopinnalle lensi runsaasti veriroiskeita, niin voisi odottaa ja olettaa, että myös Gustafssonin housunlankeisiin olisi lentänyt runsaasti veripisaroita. Mutta näin ei ole tapahtunut. Vaikuttaa siltä, että iskijä ei olekaan ollut Gustafsson, koska hänen asusteensa olivat kunnossa, joka tarkoittanee, että ne eivät olleet veriset. Voidaan olettaa, että murhaajan housunlahkeisiin on lentänyt Anja Mäen roiskeverta, mutta tuo murhaaja ei olekaan Gustafsson, vaan joku muu henkilö. (ehkä kioskimies, PP, Assman, tai joku muu).

Jos tosiaan veri lensi Gustafssonin kenkiin, mutta ei Gustafssonin housunlahkeisiin, niin nuo kohteet ovat olleet erillään, eivätkä kengät ole olleet ainakaan Gustafssonin jalassa. Mielestäni juuri tämä on todennäköistä.

Pelkkiä olettamuksia, joita Sariola käsittelee kuin faktoja!

Käräjäoikeuden päätökseen on turha vedota, sillä jos siihen oltaisiin tyytyväisiä, tuskin täällä kirjoiteltaisiin.

Jos sukissa ei ole merkkejä siitä, että niillä ei ole kävelty maastossa, antaa oikeudelle käsityksen ettei Gustafssonni ole vienyt kenkiä pois surmapaikalta, niin onhan ihmeellinen luulo, etteikö tuo olisi voinut riisua sukkiaan ja sitten tallustella muina miehinä kenkäpiilota takaisin teltalle, panna sukat jalkoihinsa ja heittäytyä lopuksi köllimään teltan päälle odottamaan pelastajia?

Kuten ole aiemmin moneen kertaan todennut, jalat eivät kulu, vaikka kengät eivät olisi jaloissakaan, niihin ei ennenvanhaa jäänyt edes käytön jälkiä, varsinkaan, kun matka oli noinkin lyhyt, kuin korkeintaan 300-400 metriä!

Vai on se, että Gustafssonnilla oli suht puhtaat sukat jaloissaan oikeudelle merkki siitä, ettei hän olisi surmia tehnyt, non niin taas sellainen ratkaisu, jota sietää miettiä!

Siinä oli järvi vieressä, joten sukkien peseminen ei olisi ollut vaikeaa, enemmänkin ihmettelen sitä, kuinka Gustafssonnilla on ollut puhtaat sukat, tuollaisen verilöylyn jälkeen?

Gustafssonnin on ollut jotenkin pakko ryömiä ulos teltasta, jolloin teltan pohjalla lainehtinut veri olisi tarttunut pakosti sukkiin, mutta jos sitten sukissa ei ollutkaan verta?

Entä tuo ruudullinen paita, oliko se veressä, sillä jos oli, niin silloin Gustaffsonni olisi pukenut slipoverinsa surmien jälkeen ylleen, joka olisi sekin outoa, miten veri olisi siirtynyt slipoverin alla oleeseen paitaan?

Muuten, montako slipoveria Gustaffsonnilla oli, sillä ei siihen aikan ollut varaa ostella monia samanlaisia vaatekappaleita, eli onko "lipoveri", joka Gussella on niemellä käynnillä sairaalasta päästyään päällään sama, joka oli mukana redulla?

Missä muuten siinä verijälket, sillä verihän ei tunnetusti lähde pois pesussakaan, joten vaate on pilalla!
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Käräjäoikeuden päätöksiin turha vedota, sanoo Hessu.

Kirjoitappa aine oikeusoppineille, otsikko voisi olla 'Hegen huomiot'.

Ehkä tuo omaan logiikkaasi perustuva mietelmäsi avaisi asian uudelleen.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Hessu52
Watson itse

Hoitele sinä vaan se Arskasi tänne koto Suomeen, äläkä sekoa järkevään keskusteluun, no ainakin suurimman osan keskustelijoita!

Kyllä tuollaine päätelmä, että jos sukat eivät ole likaiset, tai kuluneet, niin sukkien omistaja ei voi oll surmaaja, eikö tuo ole sinusta Wagner hyvä omituista?

Samaten se, että jalkoihin jäisi jotain jälkiä, on uskomaton luulo, jos kävelee maastossa noin 300-400 metriä paljain varpain, joka on melko tarkkaan haarukassa oikeaan matkaan teltalta kenkäpiilolle.

Oikeus on 800 metrissään tarkoittanut edestakaista matkaa, eikä yhdensuuntaista!

Tuonkin paikalla käyneet hyvin tietävät!
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti:Hoitele sinä vaan se Arskasi tänne koto Suomeen, äläkä sekoa järkevään keskusteluun, no ainakin suurimman osan keskustelijoita!

Kyllä tuollaine päätelmä, että jos sukat eivät ole likaiset, tai kuluneet, niin sukkien omistaja ei voi oll surmaaja, eikö tuo ole sinusta Wagner hyvä omituista?

Samaten se, että jalkoihin jäisi jotain jälkiä, on uskomaton luulo, jos kävelee maastossa noin 300-400 metriä paljain varpain, joka on melko tarkkaan haarukassa oikeaan matkaan teltalta kenkäpiilolle.

Oikeus on 800 metrissään tarkoittanut edestakaista matkaa, eikä yhdensuuntaista!

Tuonkin paikalla käyneet hyvin tietävät!
Missä lienee Hessu kävellyt? Kyllä asiakirjojen mukaan kenkien piilotuspaikkaan on ollut teltalta matkaa noin 600 m. Puolustus on mitannut tuon matkan kartalta, ja saanut matkan linnuntietä 650 metriksi. Vielä he olivat mitanneet saman matkan polkuja pitkin kulkiessa ja sillä tavalla matkaa on kertynyt heidän mukaansa noin 800m ja nimenomaan yhteen suuntaan. Syyttäjä on käyttänyt tuosta matkasta arvoa 600 metriä. Sitä voidaan pitää hyvänä arvona. Jos todellinen matka on ollut esim. 640 m niin syyttäjän arvio sadan metrin tarkkuudella on 600m ja aivan oikein. Puolustus on ilmaissut lähinpään 50 metriin ja saanut 650m. Kyllä näihin voi luottaa ja sanoa matkan olevan linnuntietä noin 600m. Hessun ilmoitus 300-400 metriä, on selvästi väärä.

Nils Gustafssonin vaatetus ETP:n mukaan,

Rikospaikkatutkinnan mukaan Gustafssonin yllä oli ollut farmarihousut, harmaa villapaita ja jaloissa sukat. Vaatteiden oli todettu olevan kunnossa ja housunnappien kiinni.

Alkuperäisen tutkintamuistion mukaan Gustafssonille on 7.6.1960 luovutettu hänen päältään otetut farmarihousut, sukat, alushousut, päällyspaita ja villapaita (Liite 25).

Tuleepa tosiaan mieleen, että jos tekijä oli ollut Gustafsson, ja hänellä olisi ollut jalassaan omat housunsa ja kenkänsä, niin kaiken järjen mukaan veriroiskeita olisi pitänyt löytyä niin kengistä kuin housunlahkeistakin. Mutta on löytynyt vain kengistä. "Vaatteet ovat olleet kunnossa", todetaan ETP:ssa.

Ja se matka teltalta kenkien löytöpaikalle on tosiaan noin 600 m "linnuntietä".
(Hessu testissään kävellyt 300-400 m - missä lienee kävellyt?). :D
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola todistelee ja markkinoi, että Nils Gustafsson oli vaatteiltaan veretön.

Gustafsson itse kertoi, että hänen nahkatakkinsa oli niin vereentynyt, että sitä ei saanut puhdistettua. Olikohan takki ja Gustafsson, Sariolan mielestä aivan eri osoitteessa, koska näin Gustafsson kertoi takinsa vereentymisestä.

Housunlahkeet, sukat ja kengät ovat voineet olla aivan samanlaisten ja samassa yhteydessä syntyneiden veriroiskeiden tahrimia kaikki, mutta vain Nils Gustafssonin kengät on säilytetty ja niistä roiskeet ovat edelleen todettavissa.

- hymm -

Hessu52
Watson itse

Minä olen kävellyt juuri siellä, missä olisin toivonut Sariolankin joskus kävelleen, mutta mutta, kun ei oo rahaa, eikä halua järkeviin tutkimuksiin, niin on luotettava kolmannen luoka mittamiehiin ja kansalaisen karttapaikan ympyräasteisiin tietoihin.

Kyllä se matka saattaa olla kaikki polunmutkat kahteen kertaan kiertäen se 800 metriä, mutta ei se vaan oikeasti ole!

300-400 METRIÄ, ON OIKEA MÄÄRÄ, EIKÄ YHTÄÄN ENEMPÄÄ!

Sinun on turha aukoa kitusiasi noista matkoista, ennen kuin olet siellä itse käynyt ne mittaamassa!

Muutenkin nuo mölyämisesi eri keskustelupalstoilla on huomattu ja niistä on kyllä tehty tarpeelliset ilmoitukset, joten kolkutus ovellesi on luvassa!
Vastaa Viestiin