Elokuva Reindeer Spotting
-
Vivamus
Re: Reindeer Spotting
Mä oon just sitä sukupolvea, että "luuli olevansa appelsiini - rupesi kuorimaan itseään" ja "luuli osaavansa lentää - hyppäsi katolta" -jutut oli meidän huumevalistusta. Ja tämä on seuraus ihan kaikesta huumeidenkäytöstä kuulemma, myös kannabiksesta... 
Kerrottiin huumeitten vaarallisuudessa ja samalla kerrottiin tarina jossa joku tyyppi oli vetänyt kamaa ja alkanut luulemaan että on appelsiin. Tämän takia oli siis alkanut kuoria itseään veitsellä.Nooruska kirjoitti:En oo noita appelsiini-juttuja tainnu koskaan kuullakkaan...? Jos joku valasis?
Sillon(kaaaauan sitten) toi oli kova juttu ja oltiin kaikki että "ei hitto huumeet on kyllä vaarallisia". Mutta nykyään lähinnä naurattaa koko juttu eikä tuota varmaan enää käytetä valistuksen yhteydessä.
Et sellanen
Edit:No joo tuossahan tuo luki ylempänä mut en tajunnu ku sokee oon.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
век живи, век учись.
-
Penkkimurheilija
- Hercule Poirotin viikset
En usko että appelsiinijuttua enään kerrotaan, eiköhän se ole tosiaan vain meidän ikäpolven juttuja.
Ainakin toivon niin. Johan sille hevosetikin nauraa, saati sitten sivistyneet nykymukulat.
Ainakin toivon niin. Johan sille hevosetikin nauraa, saati sitten sivistyneet nykymukulat.
I try to do my own thinking. And I recommend you do yours.
-
FissaritTuplana
Aika moni narkki päätyy jossakin vaiheessa ulkomaille (kaukoitä, keskiafrikka) ja päättää päivänsä - tai mikäli päivät ei pääty reissulla, niin reissun jälkeistä tilaa voitaneen kutsua "appelsiiniksi" - eroa ei juurikaan ole. Itse ajattelen tämän appelsiinin kuorimis jutun "uskonnollis sävytteisenä" vertauskuvana.
Leffan päähenkilön toimet näen esimerkkinä tästä vertauskuvasta. Ikävää että useimmat junioreista eivät usko näitä applesiini juttuja. Kyllä kannattais - ei turhan kirjaimellisesti, mutta vaikka ihan vertauskuvana.
Kuoret jäi.
Leffan päähenkilön toimet näen esimerkkinä tästä vertauskuvasta. Ikävää että useimmat junioreista eivät usko näitä applesiini juttuja. Kyllä kannattais - ei turhan kirjaimellisesti, mutta vaikka ihan vertauskuvana.
Kuoret jäi.
-
Penkkimurheilija
- Hercule Poirotin viikset
Mutta kun sitä ei kerrota vertauskuvallisena juttuna, vaan tosijuttuna.
I try to do my own thinking. And I recommend you do yours.
-
Tiina
- Sherlock Holmes
Tuon "luuli olevansa lintu ja hyppäsi katolta "-pelottelun olen kyllä kuullut, mutta appelsiinijuttu on jäänyt kuulematta. Varmaan olen nukahtanut siinä kohtaa.
Kaikkea sitä...
Kaikkea sitä...
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Eikä pelkkää propagandaa ole tuokaan stoori.Tuttu kävi nimittäin sen läpi, tuo lintu vain valitettavastiTiina kirjoitti:Tuon "luuli olevansa lintu ja hyppäsi katolta "-pelottelun olen kyllä kuullut, mutta appelsiinijuttu on jäänyt kuulematta. Varmaan olen nukahtanut siinä kohtaa.
Kaikkea sitä...
liiti vain alaspäin.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Taikka "jäävät" himaansa piikittään soskun sponssaamaa fentanyylii (vahvuudeltaan noin sata kertaa morfiinia vahvempaa).FissaritTuplana kirjoitti:Aika moni narkki päätyy jossakin vaiheessa ulkomaille (kaukoitä, keskiafrikka) ja päättää päivänsä.
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Kyllähän tuossa elokuvassakin yksi sankari hyppäsi ikkunasta päätyen tonttiin. Luuli ilmeisesti olevansa viherpeippo tai lentävä poro.Tiina kirjoitti:Tuon "luuli olevansa lintu ja hyppäsi katolta "-pelottelun olen kyllä kuullut, mutta appelsiinijuttu on jäänyt kuulematta. Varmaan olen nukahtanut siinä kohtaa.
Kaikkea sitä...
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
-
DollariExpress
- Christopher Lorenzo
Jack the Ripper kirjoitti:Kyllähän tuossa elokuvassakin yksi sankari hyppäsi ikkunasta päätyen tonttiin. Luuli ilmeisesti olevansa viherpeippo tai lentävä poro.
ei vaan hyppää kukaan ikkunasta mun elokuvassa...
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Jos nyt tarkkoja ollaan niin tuossahan tarkoitettaneen sitä kohtaa jossa jamppa kiipeää parvekkeen
kaiteelle, alkaa horjua ja tippuu maahan.Tahallisesta hyppäämisestä ei liene kyse vaikkei toiminta
mitenkään fiksua ollutkaan.
kaiteelle, alkaa horjua ja tippuu maahan.Tahallisesta hyppäämisestä ei liene kyse vaikkei toiminta
-
DollariExpress
- Christopher Lorenzo
se oli parkkikatokset reuna ja se oli silkka vahinko eikä "huumepäissään luuli olevansa lintu.."Damien kirjoitti:Jos nyt tarkkoja ollaan niin tuossahan tarkoitettaneen sitä kohtaa jossa jamppa kiipeää parvekkeen
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
-
Jack the Ripper
- Jessica Fletcher
Se oli asunnon ikkuna joka oli avattu ilmeisesti että voivat paremmin seurata porokisoja. Pientä yritystä saattoi olla tasapainoilla ikkunankarmilla mutta aika sukkana sankari siitä sukelsi. Sitäpaitsi lentokyvyn taisi antaa se "laillinen vaihtoehto" eli pamit ja viina kaupungin ollessa kuivana subusta.DollariExpress kirjoitti:se oli parkkikatokset reuna ja se oli silkka vahinko eikä "huumepäissään luuli olevansa lintu.."Damien kirjoitti:Jos nyt tarkkoja ollaan niin tuossahan tarkoitettaneen sitä kohtaa jossa jamppa kiipeää parvekkeen
Appelsiinista: minun aikanani huumevalistus meni niin että LSD:tä käytettäessä yksi porukasta pysytteli selvinpäin pitäen hallussaan talouden veitsiä appelsiininkuorijoiden varalta ja tarkkaili että ikkunat pysyvät kiinni lentäjien varalta.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Nusnus vielä sen verran että ulkona nuo kaikki ovat jollain tasolla tuossa porokisoissa.Jack the Ripper kirjoitti:Se oli asunnon ikkuna joka oli avattu ilmeisesti että voivat paremmin seurata porokisoja. Pientä yritystä saattoi olla tasapainoilla ikkunankarmilla mutta aika sukkana sankari siitä sukelsi.
Kyllähän jannu yrittää kovasti horjahtaessaan ottaa vielä kaveristaan kiinni mutta ei onnistu
ja tipahtaa persiilleen katuun.Kyllä huumeissa on sitten jännää!
-
DollariExpress
- Christopher Lorenzo
asun saman parkkitilan yhteydessä olevassa talossa,se on avoin noin 80 auton parkkitila ilman kattoa ostoskeskuksen katolla mistä kaveri tippui porokisojen aikaan alas kadulle.Jack the Ripper kirjoitti:Se oli asunnon ikkuna joka oli avattu ilmeisesti että voivat paremmin seurata porokisoja. .
siinä ei ole mitään ikkunaa ollut ainakaa seitkytluvun jälkeen eikä näyttäny olevan vielä 10 min sittenkään..