Elokuva Reindeer Spotting

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Vivamus

Re: Reindeer Spotting

Viesti Kirjoittaja Vivamus »

Mä oon just sitä sukupolvea, että "luuli olevansa appelsiini - rupesi kuorimaan itseään" ja "luuli osaavansa lentää - hyppäsi katolta" -jutut oli meidän huumevalistusta. Ja tämä on seuraus ihan kaikesta huumeidenkäytöstä kuulemma, myös kannabiksesta... :lol:
rimma
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja rimma »

Nooruska kirjoitti:En oo noita appelsiini-juttuja tainnu koskaan kuullakkaan...? Jos joku valasis?
Kerrottiin huumeitten vaarallisuudessa ja samalla kerrottiin tarina jossa joku tyyppi oli vetänyt kamaa ja alkanut luulemaan että on appelsiin. Tämän takia oli siis alkanut kuoria itseään veitsellä.

Sillon(kaaaauan sitten) toi oli kova juttu ja oltiin kaikki että "ei hitto huumeet on kyllä vaarallisia". Mutta nykyään lähinnä naurattaa koko juttu eikä tuota varmaan enää käytetä valistuksen yhteydessä.

Et sellanen :D

Edit:No joo tuossahan tuo luki ylempänä mut en tajunnu ku sokee oon.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Penkkimurheilija
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Penkkimurheilija »

En usko että appelsiinijuttua enään kerrotaan, eiköhän se ole tosiaan vain meidän ikäpolven juttuja.

Ainakin toivon niin. Johan sille hevosetikin nauraa, saati sitten sivistyneet nykymukulat.
I try to do my own thinking. And I recommend you do yours.
FissaritTuplana

Viesti Kirjoittaja FissaritTuplana »

Aika moni narkki päätyy jossakin vaiheessa ulkomaille (kaukoitä, keskiafrikka) ja päättää päivänsä - tai mikäli päivät ei pääty reissulla, niin reissun jälkeistä tilaa voitaneen kutsua "appelsiiniksi" - eroa ei juurikaan ole. Itse ajattelen tämän appelsiinin kuorimis jutun "uskonnollis sävytteisenä" vertauskuvana.

Leffan päähenkilön toimet näen esimerkkinä tästä vertauskuvasta. Ikävää että useimmat junioreista eivät usko näitä applesiini juttuja. Kyllä kannattais - ei turhan kirjaimellisesti, mutta vaikka ihan vertauskuvana.

Kuoret jäi.
Penkkimurheilija
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Penkkimurheilija »

Mutta kun sitä ei kerrota vertauskuvallisena juttuna, vaan tosijuttuna.
I try to do my own thinking. And I recommend you do yours.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Tuon "luuli olevansa lintu ja hyppäsi katolta "-pelottelun olen kyllä kuullut, mutta appelsiinijuttu on jäänyt kuulematta. Varmaan olen nukahtanut siinä kohtaa.
Kaikkea sitä... :o
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

Tiina kirjoitti:Tuon "luuli olevansa lintu ja hyppäsi katolta "-pelottelun olen kyllä kuullut, mutta appelsiinijuttu on jäänyt kuulematta. Varmaan olen nukahtanut siinä kohtaa.
Eikä pelkkää propagandaa ole tuokaan stoori.Tuttu kävi nimittäin sen läpi, tuo lintu vain valitettavasti
liiti vain alaspäin.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Aileen
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Aileen »

FissaritTuplana kirjoitti:Aika moni narkki päätyy jossakin vaiheessa ulkomaille (kaukoitä, keskiafrikka) ja päättää päivänsä.
Taikka "jäävät" himaansa piikittään soskun sponssaamaa fentanyylii (vahvuudeltaan noin sata kertaa morfiinia vahvempaa).
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Tiina kirjoitti:Tuon "luuli olevansa lintu ja hyppäsi katolta "-pelottelun olen kyllä kuullut, mutta appelsiinijuttu on jäänyt kuulematta. Varmaan olen nukahtanut siinä kohtaa.
Kyllähän tuossa elokuvassakin yksi sankari hyppäsi ikkunasta päätyen tonttiin. Luuli ilmeisesti olevansa viherpeippo tai lentävä poro.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
DollariExpress
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

Jack the Ripper kirjoitti:Kyllähän tuossa elokuvassakin yksi sankari hyppäsi ikkunasta päätyen tonttiin. Luuli ilmeisesti olevansa viherpeippo tai lentävä poro.

ei vaan hyppää kukaan ikkunasta mun elokuvassa...
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Jos nyt tarkkoja ollaan niin tuossahan tarkoitettaneen sitä kohtaa jossa jamppa kiipeää parvekkeen
kaiteelle, alkaa horjua ja tippuu maahan.Tahallisesta hyppäämisestä ei liene kyse vaikkei toiminta
mitenkään fiksua ollutkaan.
DollariExpress
Christopher Lorenzo

Damien kirjoitti:Jos nyt tarkkoja ollaan niin tuossahan tarkoitettaneen sitä kohtaa jossa jamppa kiipeää parvekkeen
kaiteelle, alkaa horjua ja tippuu maahan.Tahallisesta hyppäämisestä ei liene kyse vaikkei toiminta
se oli parkkikatokset reuna ja se oli silkka vahinko eikä "huumepäissään luuli olevansa lintu.."
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

DollariExpress kirjoitti:
Damien kirjoitti:Jos nyt tarkkoja ollaan niin tuossahan tarkoitettaneen sitä kohtaa jossa jamppa kiipeää parvekkeen
se oli parkkikatokset reuna ja se oli silkka vahinko eikä "huumepäissään luuli olevansa lintu.."
Se oli asunnon ikkuna joka oli avattu ilmeisesti että voivat paremmin seurata porokisoja. Pientä yritystä saattoi olla tasapainoilla ikkunankarmilla mutta aika sukkana sankari siitä sukelsi. Sitäpaitsi lentokyvyn taisi antaa se "laillinen vaihtoehto" eli pamit ja viina kaupungin ollessa kuivana subusta.

Appelsiinista: minun aikanani huumevalistus meni niin että LSD:tä käytettäessä yksi porukasta pysytteli selvinpäin pitäen hallussaan talouden veitsiä appelsiininkuorijoiden varalta ja tarkkaili että ikkunat pysyvät kiinni lentäjien varalta.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Jack the Ripper kirjoitti:Se oli asunnon ikkuna joka oli avattu ilmeisesti että voivat paremmin seurata porokisoja. Pientä yritystä saattoi olla tasapainoilla ikkunankarmilla mutta aika sukkana sankari siitä sukelsi.
Nusnus vielä sen verran että ulkona nuo kaikki ovat jollain tasolla tuossa porokisoissa.
Kyllähän jannu yrittää kovasti horjahtaessaan ottaa vielä kaveristaan kiinni mutta ei onnistu
ja tipahtaa persiilleen katuun.Kyllä huumeissa on sitten jännää! :mrgreen:
DollariExpress
Christopher Lorenzo

Jack the Ripper kirjoitti:Se oli asunnon ikkuna joka oli avattu ilmeisesti että voivat paremmin seurata porokisoja. .
asun saman parkkitilan yhteydessä olevassa talossa,se on avoin noin 80 auton parkkitila ilman kattoa ostoskeskuksen katolla mistä kaveri tippui porokisojen aikaan alas kadulle.
siinä ei ole mitään ikkunaa ollut ainakaa seitkytluvun jälkeen eikä näyttäny olevan vielä 10 min sittenkään.. :roll:
Vastaa Viestiin