Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Tara
Horatio Caine

Re: Jäljet; verijäljet - hajujäljet (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Tara »

turumurre kirjoitti:
rantakoski kirjoitti:Verratkaa Lahden ja Auerin kuvia; nimittäin on päivänselvää ettei heillä ole sama jalan/kengänkoko. Vaan Auerilla on se n. 39 ja Lahdella n. 42.
Älä Turumurre taas yritä.

A voe tokkiisa, näihä myö tehhää...

Kuva

Kuten rantakoskikin nyt havainnoi, molemmilla on sama kengän koko, eli 39.
Kun taas surmatalossa murhapuuhissa olleella kengän koko oli vähintään 42 -43.
(ps. Lahden laitoin tuohon varmuudeksi vähän reilumman mittaiseksi; Lahden pituushan oli 160cm ja Auer 170-172cm)

Löytyykö vielä epäilijöitä...?
:shock: Turre, jos tarkkoja ollaan niin eihän se sinun käyttämä kuva ole se sama kuva jota minä käytin.. :mrgreen: nyt tarkkana. Turren kuvasta osa tässä postissa alinna, 'jalkaosa'.

Noh, sama se. Samalta videolta on toki peräisin kuva johon liimasit Jukan hieman isommmaksi muunnettuna.

Jukan kuvalla pelaaminen ei auta asiaa. Tietenkin Jukan jalkaterä näyttää lähes samankokoiselta tai jopa lyhyemmältä kuin Annelin, - turumurre on editoinut Jukan (lähes) yhtä pitkäksi kuin Anneli, jolloin Jukan jalan koon suhteessa Annelin jalkaan ikään kuin näkisi suoraa päätä kuvasta.
Mutku: Näinhän ei ole, koska Jukan jalkaterät ovat toisiinsa nähden n 45 asteen kulmassa ulospäin, eli kuvassa 'lyhentyneet' viistouden vuoksi. -Huom, myös Annelin jalkaterät suuntautuvat ulospäin mutta selvästi vähemmän kuin Jukalla - tämän näkee heti kun vain katsoo laattojen saumoja.

:lol: elikä siinä minun laittamassa kaksoiskuvassa Annelin vasen jalka oli kiinni maassa, ei koholla kuten sinun versiossasi...
katso thumbnail:
Kuva

...eli turren kuvassa AA:n vasen jalkaterä on koholla maasta.Tähän otin nyt eri kuvan koska tässä Auerin jalkaterät ovat 'lähempänä' kuin parissa aiemmassa kuvakaappauksessa.
Kuva

PS: Vaihdoin alinna olleen kuvan (kuvakoosteen). Ko kuva on muuten täsmälleen sama kuin siinä oli, mutta lisäsinsiihen turren toivomuksesta lisäselityksiä merkinnöille joita kuvaan olin tehnyt. Turre saa nyt ryhtyä virallisiin toimenpiteisiin, kun ensin väitti minun 'alkiperäispostaamaaksi' kuvaa, joka ei sitä ollutkaan, ja johon hänellä omasta mielestään oli oikeus lisätä muualta leikkaamansa kuva Jukka Lahdesta.

PS 2: Palautin myös turumurrelta lainaamaani postiin sen aijaa-kuvan, joka olisi mielesätni turhaan kertautunut. Ajattelin että tulee liikaa kuvia yhteen postiin ja tein lainaukseen yhden välilyönnin hänen aijaa.comiin lataamaansa kuvan linkkiin. Eli poistin välilyönnin ja siellä se kuva nyt taas on. Sehän olisi kyllä ollut ilman toistoakin näkyvissä tällä samalla sivulla, joten.. Mutta se kertaus, kertaus!!
Viimeksi muokannut Tara, Ke Tammi 23, 2013 8:49 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
Miten oravatädille saisi rasteroinnilla haavaumia ja mustelmia naamaan?
Kepittelyiloa tässä tulevaisuudessa odottelen...
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

Poistettu Taralle annettu kuvienlainaamisohje...
Viimeksi muokannut turumurre, Ke Tammi 23, 2013 11:02 pm. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Valhalla
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Ei sulla turre ole oikeuksia noihin kuviin. Jos suttaat toisten kuviin viivojasi niin ei se niistä sinun teoksiasi tee. Viimeksi itkit kun täällä kommentoitiin 3D-kuviasi. Pidä taidenäyttely älä täällä vonkaa.

Jos esität visuaalisen mielipiteesi mielipidepalstalla niin varaudu, että siihen voidaan vastata visuaalisesti ja ihan sääntöjen mukaan jos kerran linkki ja viittaus käy selville ja alkuperäinen kommentoitava säilyy.

Teepä seuraavaksi kantaaottava runo niin katsotaan miten kommentoimme sen viestiä siteeraamatta sitä. Ja tee sekin keksimättä sitä itse vaan muunnellen ja runnellen jonkin toisen runon.
rantakoski
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja rantakoski »

Mitään tieteellistä tai lääketieteellistä korrelaatiota ei ole siinä että henkilön jalan koko määräytyy hänen pituutensa perusteella, ei miehillä eikä naisilla. Pitkillä miehillä voi olla pieni jalka ja iso jalkoväli - tai toisinpäin, tai kummatkin pieniä, tai kummatkin suuria. lol.

Kaikenlaista roskaa Turumurre tänne väittää.
Tara
Horatio Caine

Turumurre
ole ystävällinen ja poista eo kuva. Kerrot tuossa että muka nimim. turumurre olisi vedellyt joitain keltaisia viivoja Lahden jalkoihin. Myöskään mitään punaviivaoja en ole kuvaan vedellyt, kuten en myöskään mitään "Lisääjä" -tekstiä.
Olen kertonut että kuva on postaamasi ja johon olen lisännyt Lahden.
Kun olet poistanut kuvan tai korjannut sen, poistan tämän viestin tarpeettomana. Toimi.
Se lisääjä tarkoittaa, että sinä lisäsit Jukka Lahden kuvaan! Siinähän on nuoli joka osoittaa tekstiin jossa kerrot lisäyksestä.

Miksi minun se pitäisi poistaa? Voin lisätä siihen merkinnän, että minä tein keltaiset viivat osoittamaan Jukka Lahden jalkaterien suuntaa.

PS: photobucketin kuvanmuokkausta en aio käyttää (rasittava). Minkä voin tehdä, on vaihtaa omaan postiini saman kuvan, johon olen tarkentanut merkintöjä, joista näkee mitä sinä olet kuvaan laittanut ja mitä minä siihen sitten lisäsin.

Mutta sinun postistasi en voi kuvaa poistaa. Jos et halua että se jää sinun postiisi, poista se siitä itse. Mutta tietenkin, jos haluat että se jää siihen, niin se siitä.

PS: Kuva vaihdettu.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 09#p529909
Viimeksi muokannut Tara, Ke Tammi 23, 2013 8:50 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
tara, tää oo sulle viimeinen varoitus. Jollet lopeta jo, haemme sinut ja tulet kärsimään todella paljon .
huippumies
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja huippumies »

Tyttäreni on Lahden mittainen ja kengän koko 41 :)

Turre: missä on faktatieto siitä, minkä mittainen Lahti oli?
turumurre
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja turumurre »

huippumies kirjoitti:Turre: missä on faktatieto siitä, minkä mittainen Lahti oli?

ET-ptk-aineistoista selviää paljon tälläisiäkin asioita, lisäksi KO papereista suora lainaus:
Käräjäoikeus toteaa, että Jukka Lahti oli 160 cm pitkä ja hänellä oli jalkavamma, kun
taas Anneli Auer on 170 cm pituinen.
Tara
Horatio Caine

Onko Aueria mitattu jossain vaiheessa? Ei kai Auerin pituudesta ole tietoa muualta kuin häneltä itseltään ..'mäkin oon 170'.. taisi olla jJJ kuulustelussa 2006 yhteydessä, jossa kertoi hupun olleen n 180 jopa ylikin sekä Jukan pituuden.

Missä muualla etp:ssä Auerin pituus kerrotaan? En muista nähneeni muita kuin hänen oman mainintansa.
Tara
Horatio Caine

huippumies kirjoitti:Tyttäreni on Lahden mittainen ja kengän koko 41 :)

Turre: missä on faktatieto siitä, minkä mittainen Lahti oli?
Minun äiti oli 164 pitkä, kävelykengät 42, työkengät joskus 43.
Veljieni jalat, molempien (192cm ja 186cm )olivat aivan hirveän isot, siis muistanko oikein, jotain 46. Toisen veljen jalkapohjista tehtiin savireliefi jossa oli latinakielinen teksti : paljain jaloin avoimen taivaan alla* (en niitä latinankielisiä sanoja muista enää). Se oli sen nuorisokodin hallin seinällä, jossa hän asui kymmenisen vuotta. Mä: 172cm kengät 41, saappaat 42.

PS: *korjasin kohdan, jonka ensin muistin virheellisesti
Viimeksi muokannut Tara, To Tammi 24, 2013 11:53 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
erämaaetsivä
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja erämaaetsivä »

Kyllä tuo JL:n kenkä on todella pieni, sen voi jokainen nuista kuvista havaita. Suuri kenkä, pienellä ihmisellä jotenki koomisen näköinen. Vähän kuin sukset- tai vähintään lumi-kengät jalassa.
Arvioisin nuin silmämääräisesti max 40.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

turumurre kirjoitti:
huippumies kirjoitti:Turre: missä on faktatieto siitä, minkä mittainen Lahti oli?

ET-ptk-aineistoista selviää paljon tälläisiäkin asioita, lisäksi KO papereista suora lainaus:
Käräjäoikeus toteaa, että Jukka Lahti oli 160 cm pitkä ja hänellä oli jalkavamma, kun
taas Anneli Auer on 170 cm pituinen.
Muistatko turunpuheenparsi missä olisi mainintaa siitä, että Lahdella olisi ollut jonkinlainen jalkatuki tms, eli ehkä oli jonkinlaiset erikoiskengät?
Muista lähdekritiikki!
Tara
Horatio Caine

erämaaetsivä kirjoitti:Kyllä tuo JL:n kenkä on todella pieni, sen voi jokainen nuista kuvista havaita. Suuri kenkä, pienellä ihmisellä jotenki koomisen näköinen. Vähän kuin sukset- tai vähintään lumi-kengät jalassa.
Arvioisin nuin silmämääräisesti max 40.
Minusta taas ei näytä pieneltä.

Kuva

Kuvahan on epäselvä - originaalikoko ohessa.

Ovatko nuo jotkut ihan tavalliset kengät? Näyttäisi olevan valkoiset nilkkasukat jalassa, mutta onko kengissä jotain hihnoja - nuo mustat ..mitä lie. Ei kai niissä jotain vartta sentään ole??

En ihmettelisi jos nuo olisivat jotkut eccon erikois-sandaalit... mistään jalkatuista ei mulla ole muistakuvaa
erämaaetsivä
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja erämaaetsivä »

Tara kirjoitti:Ovatko nuo jotkut ihan tavalliset kengät? Näyttäisi olevan valkoiset nilkkasukat jalassa, mutta onko kengissä jotain hihnoja - nuo mustat ..mitä lie. Ei kai niissä jotain vartta sentään ole??
Hiihtokengät ja "varjo" merkkiset sukset. :shock:
kirjuri*
Susikoski

Viesti Kirjoittaja kirjuri* »

Miksi Anneli Auer pesi itsestään verijäjlet ennen poliisin tuloa?
Tara
Horatio Caine

kirjuri* kirjoitti:Miksi Anneli Auer pesi itsestään verijäjlet ennen poliisin tuloa?
No käsien pesi ei varmaan ollut varsinainen ykköstarkoitus, mutta koska vasara (esim se, ehkä jokin muukin esine, se 'toinen veitsi') oli pestävä niin kädet puhdistuivat siinä samalla.

Hyvä kysymys. Kun tietäisi kuinka kauan ennen häkepuhelua se veri on siellä lentänyt, jos vaikka olisi tosiaan hiuksensakin pessyt.
Vastaa Viestiin