Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015
Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015
Katselin alustavasti Nuuksion reittejä kartalta ja ilmeisesti tuonne paikkaan mistä Nela löytyi ei mene mitään virallista metsäpolkua paitsi tuo maantie. Loogisin reitti pohjoisesta päin tullessa kulkee siis ainakin 2 kilometriä suht vilkkaasti liikennöityä maantietä pitkin ja mitään havaintoja ei ollut ilmeisesti tullut tienkäyttäjiltä Nelasta. Tuntuu ihmeelliseltä. Luulisi nyt jonkun nähneen punatakkisen naisen kirkkaassa päivänvalossa kulkevat reppu selässä tienviertä. Mikäli on siis kulkenut tienviertä ei rämpinyt metsässä.
-
halollapaahan
- Alokas
Kyllä se nyt niin on, että foorumin nimi murha.info eikä mikään pitsinnypläys.net. Aiheeseen pitäisi kuuluakin vähän ronskimmat jutut ja teoriat. Jokainen me täältä joskus lähdemme, ja meille jokaiselle saattaa tulla Nelan kohtalo, jos elämä potkii tarpeeksi päähän. Harmi, kun ihmiset pahoittaa mielensä niin herkästi.
Mutta retkeily henkinen kun oli niin nela on voinut tuolla tuolle löytö paikalleen mistä vaan suunnasta. Nuuksiontiellä kyllä välillä joku auto menee mutta ei se nyt kovin vilkas tie kuitenkaan ole, ikäni espoossa asuneena on tuollakin tullut liikuttua satoja kertoja, korkeuseroja tuolla on aika lailla, mäkeä toisen perään että haasteellisuutta etsintöihin tuo se että kunto loppuu äkkiä kun siellä taapertaa
Aika karmiva menneisyys jää paikallisille asukkaille, varsinkin niile keitä siinä ihan lähellä on asunut, jos ja kun nela nyt löytyi niin kuin täällä on arvailtu, onneksi ei kukaan lapsi sattunut löytämään, voisi ikävä trauma moisesta jos nyt aikuisellekkin. Voisi sitä nyt vähän kauniimminkin varmaan päättää päivänsä kuin noin.
Aika karmiva menneisyys jää paikallisille asukkaille, varsinkin niile keitä siinä ihan lähellä on asunut, jos ja kun nela nyt löytyi niin kuin täällä on arvailtu, onneksi ei kukaan lapsi sattunut löytämään, voisi ikävä trauma moisesta jos nyt aikuisellekkin. Voisi sitä nyt vähän kauniimminkin varmaan päättää päivänsä kuin noin.
-
hedelmälaatikko
- Poliisikoira Rex
Ymmärsin puolikkaat ruumiit lauseen niin että hän on nähnyt jopa katki menneitä ihmisiä, mutta silti tämä järkytti häntä, ja järkytti häntä uhrin omaisten kautta.Tabula Rasa kirjoitti:Hyöppönen kirjoitti: Vaikka puolikkaita ruumiita olen maailmalla työskennellessäni nähnyt, en silti ole immuuni sille kärsimykselle mitä tälläinen tragedia omaisilleen aiheuttaa.
Joku kysyi, mitä hän tarkoittaa tässä puolikkailla ruumiilla.
Nela on roikkunut puussa kahdeksan viikkoa ja on siis ollut todella pahassa mädäntymistilassa, kuten varmaan jokainen ymmärtää. Ruumis on ollut kahdessa osassa, naru siis syönyt kaulan poikki ja niskahan napsahtaa poikki kun hirttotilanteessa kroppa putoaa vapaasti. Vartalo ja pää eivät olleet enää yhdessä. Näin se vaan menee...
Voimia Sergeylle ja Nelan läheisille ja myös miehelle, joka joutui tuon karmeuden tänään kohtaamaan. Tuo näky ei hänen takaraivostaan koskaan häviä.
-
laura_riikka
- Hercule Poirotin viikset
Karttaa minäkin tutkin ihmetellen. Se mitä reittiä on kulkenut on edelleen mysteeri. Kohde ei ole todellakaan minkään ulkoilureitin läheisyydessäkään. Ei lähimainkaan. Käsitykseni mukaan asutuksen keskellä oleva pienempi metsä eikä varsinaisesti Nuuksion kansallispuistoaluettakaan. Kattilasta suorin tien alueelle on kulkea samaa tietä, mitä hän on kulkenut jo toiseen suuntaan bussilla. Matkaa kertyy noin 8 km ( tarkistettava). Onko siis lähtenyt kävelemään samaa bussireittiä takaisin. Eikä kukaan ole havainnut maantiellä kulkevaa. Näyttäisi nyt siltä, että hän ei ole kulkenut Kattilasta Haukkalammen kautta Siikajärvelle lainkaan vaikka tämä länsipuoli Nuuksiota on käsittääkseni ollut etsintäaluetta niin kännykän sijaintietojen yms havaintojen takia. Tällä alueella myös Nelan ja Sergein lempiretkikohteet. Nuuksion Pitkäjärvi välissä ( n 6 km pitkä) eli kovin helposti ei todellakaan ole voinut poiketa sekä Länsi- että Itä-Nuuksiossa. Joko maantietä pitkin tai Haukkalammen kautta Karjakaivon ulkoilualueen läpi.Arwen kirjoitti:Katselin alustavasti Nuuksion reittejä kartalta ja ilmeisesti tuonne paikkaan mistä Nela löytyi ei mene mitään virallista metsäpolkua paitsi tuo maantie. Loogisin reitti pohjoisesta päin tullessa kulkee siis ainakin 2 kilometriä suht vilkkaasti liikennöityä maantietä pitkin ja mitään havaintoja ei ollut ilmeisesti tullut tienkäyttäjiltä Nelasta. Tuntuu ihmeelliseltä. Luulisi nyt jonkun nähneen punatakkisen naisen kirkkaassa päivänvalossa kulkevat reppu selässä tienviertä. Mikäli on siis kulkenut tienviertä ei rämpinyt metsässä.
Ei voi kuin ihmetellä mikä on voinut olla se raskaatakin raskaampi motiivi mikä saa nuoren ihmisen tekemään tällaista. Elokuussa solmittu avioliitto, työpaikka jossa tuloksia alkoi näkyä alku hankaluukaien jälkeen... valokuvissa onnellisuus vaikutti aidolta joka taholta. Mieheltä salattiin päivän suunnitelma, töihin keksittiin tekosyy, ja äidille tekstattiin hääkuvista antamalla ymmärtää että arki jatkui normaalisti. Kavereille valehdeltiin että on tulossa kotiin myöhemmin yhteistä illanviettoa varten, vaikka oli jo päätöksensä tehnyt ja tiesi että tämäkään ei toteudu. Eli halusi varmistaa että saa toteuttaa suunnitelmansa omassa rauhassa ilman minkäänlaisia epäilyjä. Työelämä on tärkeä osa jokaisen elämää, mutta vaikea uskoa että niiden aiheuttaman stressin tai vaikeuksien takia joku riistäisi itseltään hengen, sen sijaan että vaihtaisi työpaikkaa. Noin nuorella ja koulutetulla naisella ei varmasti olisi ollut vaikeuksia niin tehdä. Ainoat painavat syyt jotka tulee mieleen on terveydellinen ongelma tai ylipääsemättömät kotiolo suhteet. Sergey voi olla ihanteellinen elinkumppani, se selittäisi että ovat olleet jo neljä vuotta yhdessä. Tai sitten kaikkea muuta, joka tekee arjesta helvetin, ja Nela täten tiesi että pelkkä suhteesta pakeneminen ei karvaiden kokemusten jälkeen ole hänelle turvallinen vaihtoehto. Ystävät ja tutut voivat olla mitä mieltä tahansa, ainoastaan tapahtumat kotiseinien sisällä tietää pariskunta itse. Nelan vanhemmat eivät olleet Sergeyn kaverilistalla fb:ssa vaikka pariskunnan suhde oli jatkunut jo neljä vuotta. Ehkä siitä voi päätellä että välit eivät olleet erityisen läheiset. Tai ehkä Nelalla oli vastikään todettu vakava sairaus josta ei halunnut kärsiä, eikä kertoa siitä läheisilleen siinä pelossa että hänen itsemurha aikomukset aivopestäisiin pois ja joutuisi elämään kärsien. Joka tapauksessa tuntuu pahalta ajatella varsinkin hänen vanhempiaan jotka varmasti kaikella rakkaudella ovat tehneet kaikkensa tyttärensä onnellisuuden eteen, ja tytär vaan päättää päättää elämänsä jonka vanhemmat hänelle antaneet, ilman minkäänlaisia selityksiä ja vieraassa maassa. He vähintään olisivat sen ansainneet. Toivottavasti edes kirje.
Kirjauduinpa miekin pitkästä aikaa tänne murhikseen, pitkän aikaa olen seurannut speksaamistanne Suomessa tänä vuonna tapahtuneiden sattumusten tiimoilta. Nyt kun omalla asuinseudullanikin on tapahtunut, niin kirjauduin, vaikka siihen en kyllä osaa kommentoida mitään, tuntuu liian läheiseltä, vaikken asianomaisia millään lailla tunnekaan.
Tähän Nelan löytymiseen päätin tulla kommentoimaan, vaikka paskaa niskaan varmaan saankin, että Nelan aviomies varmasti tulee syyttämään itseään tapahtuneesta, oli syytä tai ei. Jälkeenpäin varmasti syitä alkaa löytyäkin, ja merkkejä siitä, ettei kaikki ollut hyvin. En kuitenkaan jaksa uskoa, ettei aviomies olisi huomannut jonkin olevan ns. pielessä. Omalla aviovaimolla, jonka luulisi olevan maailman läheisin ihminen, olisi asiat niin huonosti, että tämä katsoo ainoan ratkaisun olevan itsensä tappaminen.
Tai sitten Nelalla on ollut esim masennusta, jota on hoidettu, mutta joka onkin palannut yllättävän voimakkaana takaisin, mitä kukaan ei ole tajunnut?
Nyt poistun takavasemmalle, palaan kyllä vastaamaan jos kovasti osui kakka tuulettimeen. Mutta saa kai täällä speksata.
Tähän Nelan löytymiseen päätin tulla kommentoimaan, vaikka paskaa niskaan varmaan saankin, että Nelan aviomies varmasti tulee syyttämään itseään tapahtuneesta, oli syytä tai ei. Jälkeenpäin varmasti syitä alkaa löytyäkin, ja merkkejä siitä, ettei kaikki ollut hyvin. En kuitenkaan jaksa uskoa, ettei aviomies olisi huomannut jonkin olevan ns. pielessä. Omalla aviovaimolla, jonka luulisi olevan maailman läheisin ihminen, olisi asiat niin huonosti, että tämä katsoo ainoan ratkaisun olevan itsensä tappaminen.
Tai sitten Nelalla on ollut esim masennusta, jota on hoidettu, mutta joka onkin palannut yllättävän voimakkaana takaisin, mitä kukaan ei ole tajunnut?
Nyt poistun takavasemmalle, palaan kyllä vastaamaan jos kovasti osui kakka tuulettimeen. Mutta saa kai täällä speksata.
Ja minua häiritsee nämä pyykkipojat
Mihin niitä tarvitsi? Olikohan niillä ripustanut puun Oksalle jotain?
kunnia meni ,mutta maine jäi.
- Frank_Cannon
- Remington Steele
Nelan lopullinen ratkaisu oli hyökkäys ihmiskuntaa vastaan.
Puoliso, sukulaiset, viranomaiset, työyhteisö ja suuri yleisö etsijöineen kokivat piinallisiakin hetkiä ennen Nelan löytymistä.
Se oli kosto meille kaikille.
Kirves!
Kirves!
Suomessa on tehty ainakin yksi itsemurha kirveellä, jossa viiden ällän ylioppilas takoi itsensä hengiltä kirveellä!
Puoliso, sukulaiset, viranomaiset, työyhteisö ja suuri yleisö etsijöineen kokivat piinallisiakin hetkiä ennen Nelan löytymistä.
Se oli kosto meille kaikille.
Kirves!
Kirves!
Suomessa on tehty ainakin yksi itsemurha kirveellä, jossa viiden ällän ylioppilas takoi itsensä hengiltä kirveellä!
Jossain vaiheessa ketjua oli puhetta, että pyykkinaru-paketissa tulee usein pyykkipoikia mukana, joten olisiko ostanut sellaisen pakkauksen?Wickeddy kirjoitti:Ja minua häiritsee nämä pyykkipojat![]()
Tuntuu kyllä hurjalta, että kenties jo hämärän tultua pystyy pimeässä metsässä tuollaisen ratkaisun tekemään, kylmäpäistä. Läheisten kannalta mielestäni erittäin ikävästi hoidettu, olisi edes jättänyt jonkin selityksen. Oon ollut aina sitä mieltä, että itsemurha on itsekäs ja raukkamainen teko, tosin tällä kertaa haluaisin joten yrittää ymmärtää Nelaa. Sellaisen mielikuvan oon hänestä saanut, että ei varmaan kimpoile ihan pikkuasioista. Epäilen tässä olleen joku todella lohduton syy, harmi ettei puhunut siitä läheisilleen.
En usko itsemurhaan tässä tapauksessa, ennen kuin toisin todistetaan.
Tapaus on outo, jos mulla olisi noin pahoja henkisiä ongelmia ja aikeissa päättää päiväni, niin en minä ilmoittelisi minnekkään, ei kiinnostaisi ilmotella yhtään mitään, että koska olen tulossa tai menossa vai olenko tulossa ollenkaan kuten työmaalle varsinkaan jne. Ehkä tuota on hankala enää tutkia, voihan kuolinsyyn tutkinta vielä muuttaa kaiken. Ainoa mikä minun mielestä voisi tukea itsemurhaa olisi se että nelalla oli jokin psyykkinen sairaus, tätähän ei voida julkisuuteen kertoa.
Tapaus on outo, jos mulla olisi noin pahoja henkisiä ongelmia ja aikeissa päättää päiväni, niin en minä ilmoittelisi minnekkään, ei kiinnostaisi ilmotella yhtään mitään, että koska olen tulossa tai menossa vai olenko tulossa ollenkaan kuten työmaalle varsinkaan jne. Ehkä tuota on hankala enää tutkia, voihan kuolinsyyn tutkinta vielä muuttaa kaiken. Ainoa mikä minun mielestä voisi tukea itsemurhaa olisi se että nelalla oli jokin psyykkinen sairaus, tätähän ei voida julkisuuteen kertoa.
Tai se vaihtoehto että haluaa kostaa jotakin, silloin yleensä saattaisi jo kertoa että nyt lähden sitten ja päätän päiväni..
Kyllä kuormaliina ja pyykkinaru kertovat nyt omaa tarinaansa.jukuripää kirjoitti:Onko nyt ihan oikeasti jossain luettavissa Sergeyn toimesta julkaistu tiedote, että Nela on löytynyt nimenomaan hirttäytyneenä/itsemurhan tehneenä?
Vai onko tuo hirttäytyminen vain jokin rivien välistä koottu oletus?
- UglyBetty
- Agentti Scully
Tää on ihan totta, mutta sen mitä monien kohdalla vuosien aikana olen huomannut, niin aika harvat saa lopulta ymmärrystä, vaikka myöntäisi että nyt on loppu ja tarvitsee apua. Korkeintaan muutama läheisin jää auttamaan. Ja joillakin ei ole heitäkään...Hellu1 kirjoitti:
Toiset kestää enemmän ja toiset vähemmän, silti jokainen voisi pysähtyä kysymään itseltäänkin "kuinka jaksan oikeasti" myös läheiseltä, senkin millä näyttäisi olevan asiat hyvin, voi olla asiat psyykkeen puolella romahtamassa.
Kirjoituksella en tarkoita Nelan tapausta vaan yleisesti kiireistä elämäntyyliämne mitä monet elävät tälläkin hetkellä.
Ja varsinkin jos tulee yhtäkkinen romahdus, suoraan sanottuna pidetään pimahtaneena, ja löytyy vielä vähemmän ymmärtäviä ihmisiä.
Tämä tietty riippuu jokaisen lähipiiristä, mutta ikävä kyllä suurin osa ihmisistä tuntuu välttelevän heitä, joilla ei "mene niin hyvin". Parhaiten sen kamalan olon ja romahtamisen ymmärtää toinen, kuka on kokenut saman.
Olen kuullut ihan omin korvin, että on syyllistetty "itsepä on puolisonsa / lapsensa / työnsä / muut velvollisuutensa hankkinut/valinnut, on tässä elämässä muillakin rankkaa."
Varmasti joo, mutta olisi inhimillistä olla läheisten tukena, kun kaikki romahtaa.
Luulenpa, että leimautumisen / välttelyn takia moni ei uskalla kertoa, että on aivan loppu ja tarvitsee apua.
Lähinnä tätä tarkoitinkin, kun sanoin, että kamalaa jos Nela on tuntenut, että tämä on ainoa ratkaisu, eikä ole löytänyt apua mistään
arvaamitä kirjoitti:En usko itsemurhaan tässä tapauksessa, ennen kuin toisin todistetaan.
Nyt ei olekaan kyse sinusta. Jos sinä toimit tietyllä tavalla, niin ei se tarkoita että kaikki toimisivat. Mikset usko itsemurhaan? Veikö joku ruumiin sinne puuhun killumaan, kun Nela itse oli ostanut tarvikkeet valmiiksi?