Anneli sanoi ensin että "tääl on joku tappaja"MikaK kirjoitti: Ti Tammi 27, 2026 12:07 amJa vielä harvempi Annelin tavoin tietää kun tunkeilija painii miehen kanssa että "apua täälä on tappaja" ja vielä sekin on tiedossa että hänen on tarkoitus vain tappaa Jukka ja jättää muut perheenjäsenet rauhaan.Joosua kirjoitti: Ma Tammi 26, 2026 8:24 pmKyllä. Ei kovin hyvä ajankohta aloittaa kamppailu elämästä ja kuolemasta. Ja tosiaan aika harva osaa kuvitella että ikkunan rikkomisen jälkeen sisään tunkee joku joka haluaa murhata asukkaan.Pieni liekki kirjoitti: Ma Tammi 26, 2026 7:37 pm
En tiedä tarkemmin Jukan ja Annelin analyyttisyydestä Ulvilassa murhayönä kuin sen, mitä Anneli on asiaan liittyen kuulusteluissaan ja omassa kirjassaan kertonut. Voisin kuitenkin kuvitella, että moni olisi melko väsynyt sellaisen päivän jälkeen, jolloin olisi kantanut yksin vastuun neljän lapsen arjen pyörittämisestä tai jolloin olisi herännyt kukonlaulun aikaan, ajanut autollaan päivän mittaan kolmisen tuntia, osallistunut seminaariin, käynyt sukulaisvierailulla ja seurustellut vielä entisten työkavereiden mukana heidän illanvietossaan. Uskoisin, että puoliso on ollut helpottunut saatuaan miehen ehjänä reissupäivän jälkeen kotiin ja mies itse on ollut valmis yöpuulle suoritettuaan välttämättömät iltarutiininsa ennen nukkumaan menoa. Jos nukkumaan on käyty levollisin mielin, niin tappaja on onnistunut herättämään pariskunnan todennäköisesti kesken syvimpien unien.
Jonka jälkeen häntä käskettiin rauhoittumaan ja kertomaaan, että "mitä siellä nyt tapahtuu"
Sen jälkeen hän sanoi näin:
"Joku tuli ikkunast sisää ja hakkaa puukol mun miestäni. Muaki on hakattu."
Eli:
1) Voiko tuosta "hakkaa puukol mun miestä" päätellä että kyse oli tuossa vaiheessa vain painista? Vai oliko puukottaminen alkanut jo ennenkuin Anneli hätäkeskukseen soitti?
2) Voiko siitä, että joku "hakkaa puukolla" päätellä että kyse on tappajasta?
3) Kun Anneli sanoi "muaki on hakattu"niin voiko siitä päätellä, että Anneli tiesi kohteen olevan ainoastaan Jukka?
Kun oikein epäilee ja epäilee toisen ihmisen tarkoitusperiä, niin siinä käy helposti ja nopeasti niin, että tunnetut tosiasiat vääristyvät. Joko et ole lainkaan perehtynyt häke-puhelun sisältöön tai sitten sinulle on kiimaisessa "anneli teki sen -hurmiossa" kehittynyt ihka aito valemuisto.