Tuossa asunnossa kun ei ole voinut olla varma mitä eteensä saa niin lienee parasta ollut hakea se itse jääkaapista.Toripolliisi kirjoitti:En nyt pitäisi E:n jääkaapilla käyntiä kovin kummoisena rikkeenä, ilmeisesti tarjoilut olivat olleet muutoin heikonlaiset..
Jyväskylän laukkusurma v. 2011
-
HerloCCi Solmunen
- Theo Kojak
Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)
Tätä minäkin mietin. Se vaatii jo jonkun henkilön tunnustusta, että voitaisiin toteen näyttää että uhria varten on valmistettu sekoitus etukäteen tarkoituksena tappaa. Miten tuollaisesta voidaan tietää, ettei uhri ole tosiaan itse ottanut tahallaan tai vahingossa annosta?ElizaSusi kirjoitti: Tai ehkäpä narkkari veti viimeiset vetonsa itse ja muut ei tienneet että se tekee kuolemaa. Jospa lattialla makaaminen oli henkilölle tyypillistä käytöstä ja porukkaa ei hämmästyttänyt edes ryömiminen jenkkikassiin. Ehkä ja jospa ovat päivän sanat!
Aika outo juttu minusta. Onkohan ruumiissa mahdollisesti muita sellaisia merkkejä jotka antavat aihetta epäillä surmaa ja vieläpä raakaa sellaista
Aika tarkkaan jo tiedetään, että uhri on virunut lattialla ja jätetty yksin aamuyön tunteina. Luultavasti joku siis on ainakin osittain myöntänyt henkirikoksen. Ja tutkintanimike on vielä murha.
Aikamoista kylmäverisyyttä ilmentää kyllä se, että uhri on tehnyt kuolemaa tuntien ajan ja kukaan ei ole tuossa ajassa tullut toisiin aatoksiin. Paikallaolleetkin, vaikkakaan eivät olisi syyllistyneet itse murhaan, ilmentävät aikamoista luonnetta kun ovat jättäneet avun soittamatta
Joku paikalla olleista on kertonut.Amitola kirjoitti:Miten tuollaisesta voidaan tietää, ettei uhri ole tosiaan itse ottanut tahallaan tai vahingossa annosta?
Tai eivät ole voineet tai uskaltaneet tehdä mitään.Paikallaolleetkin, vaikkakaan eivät olisi syyllistyneet itse murhaan, ilmentävät aikamoista luonnetta kun ovat jättäneet avun soittamatta
Paikallaolijat eivät tietenkään soittaneet apua, koska teko oli nimenomaan suunniteltu. Poliisi ei varmastikaan vielä paljastanut kaikkea. Luulen, että heillä on muutakin vahvaa näyttöä juuri teon suunnitelmallisuudesta, koska kyseessä on murhaepäilys (ei tappo). Tuskin heillä on heti ollut käytössä labratiedot aineiden määristä jne. jonka perusteella voitaisiin pitää suunniteltuna tekona. Pelkkä tieto yliannostuksesta ei vielä ole kovin vahva näyttö teon suunnitelmallisuudesta.
Siitä laukusta tuli mieleen, että onko tarkoitus ollut ottaa ruumis pois laukusta ja jättää johonkin lojumaan, jotta näyttäisi siltä kuin uhri olisi itse tuupertunut tien laitaan. Se voisi selittää, miksi ei oltu paremmin piilotettu. Jostain syystä ei ole vaan sitten saanutkaan sitä laukkua avattua. Ehkä on havainnut jotain liikettä tms. Mahtaakohan muuten tässä tulla kyseeseen tuo hautarauhan rikkominen (rikoslaki 17:12 §) kun ruumis on sullottu laukkuun ja kuljetettu maastoon lojumaan. Eiköhän nää ihmiset saa joka tapauksessa murhan lisäksi pari muutakin syytettä vielä (mm. huumausainerikoksista).
Ärsyttää noi mahdollisen I.E:n naivit äitinsä puolustelut siinäkin mielessä, että vaikka hän ei olisi osallistunut itse murhaan, niin kyllä kaikki jotka tiesivät tapahtuneesta olisivat olleet velvollisia ottamaan yhteyttä poliisiin viimeistään jälkikäteen, vaan niinpä ei kukaan tehnyt.
Siitä laukusta tuli mieleen, että onko tarkoitus ollut ottaa ruumis pois laukusta ja jättää johonkin lojumaan, jotta näyttäisi siltä kuin uhri olisi itse tuupertunut tien laitaan. Se voisi selittää, miksi ei oltu paremmin piilotettu. Jostain syystä ei ole vaan sitten saanutkaan sitä laukkua avattua. Ehkä on havainnut jotain liikettä tms. Mahtaakohan muuten tässä tulla kyseeseen tuo hautarauhan rikkominen (rikoslaki 17:12 §) kun ruumis on sullottu laukkuun ja kuljetettu maastoon lojumaan. Eiköhän nää ihmiset saa joka tapauksessa murhan lisäksi pari muutakin syytettä vielä (mm. huumausainerikoksista).
Ärsyttää noi mahdollisen I.E:n naivit äitinsä puolustelut siinäkin mielessä, että vaikka hän ei olisi osallistunut itse murhaan, niin kyllä kaikki jotka tiesivät tapahtuneesta olisivat olleet velvollisia ottamaan yhteyttä poliisiin viimeistään jälkikäteen, vaan niinpä ei kukaan tehnyt.
Jenkkikassiin? Mistä moinen ajatus?ElizaSusi kirjoitti:Tai ehkäpä narkkari veti viimeiset vetonsa itse ja muut ei tienneet että se tekee kuolemaa. Jospa lattialla makaaminen oli henkilölle tyypillistä käytöstä ja porukkaa ei hämmästyttänyt edes ryömiminen jenkkikassiin. Ehkä ja jospa ovat päivän sanat!Tiina kirjoitti:^Ehkäpä he juuri tästä exän kuolemasta saivat idean toteuttaa se lähdön tällä tavalla...Mutta tuo laukkuhomma on kyllä vähintäänkin omituinen.
Apropoo..Mihis ElizaSusi nyt on yhtäkkiä hävinnyt ? Poliisin virallisen tiedotteen ja kuolinsyyn julkaisun jälkeen ei mitään kommenttia ?
-
nuusku-nella
- Adrian Monk
^^^Juuh, tämän päivän tiedotteesta ja sen yksityiskohdista voi hyvinkin päätellä että on siellä ainakin osa porukkaa ollut jo ihan puheliaalla tuulella kopissa istuttuaan.
Tiedetään miten ja milloin uhri saapui, tod.näk myös kenen kyydillä (yksi vangituista, luulisin), tiedetään että annos oli valmistettu valmiiksi uhria odottamaan, tiedetään keitä kaikkia asunnolla on ollut ja se, että uhrin annettiin lojua tiedottomana ja jopa jätettiin yksin asuntoon. Tuskin nuo kaikki ihan poliisin arvailuja ovat (ja jos olisi niin niitä ei oltaisi julkaistu tutkinnallisiin syihin vedoten) eikä kaikkea tuota voida tietää myöskään vain teknisen tutkinnan kautta.
Laskenko oikein että tapaukseen liittyen on ollut jossain vaiheessa kiinni tuo seitsemän henkilöä? Eli kaikki paikalla olleet ois olleet kiinni ja nuo kolme jotka on vain vierestä katselleet on sitten päästetty ulos.
Tiedetään miten ja milloin uhri saapui, tod.näk myös kenen kyydillä (yksi vangituista, luulisin), tiedetään että annos oli valmistettu valmiiksi uhria odottamaan, tiedetään keitä kaikkia asunnolla on ollut ja se, että uhrin annettiin lojua tiedottomana ja jopa jätettiin yksin asuntoon. Tuskin nuo kaikki ihan poliisin arvailuja ovat (ja jos olisi niin niitä ei oltaisi julkaistu tutkinnallisiin syihin vedoten) eikä kaikkea tuota voida tietää myöskään vain teknisen tutkinnan kautta.
Laskenko oikein että tapaukseen liittyen on ollut jossain vaiheessa kiinni tuo seitsemän henkilöä? Eli kaikki paikalla olleet ois olleet kiinni ja nuo kolme jotka on vain vierestä katselleet on sitten päästetty ulos.
Vaikea uskoa että yliannostus mikään hirveän tuskallinen olisi. Kyllähän ihminen ääntä pitää, jos sattuu. Oksennukseen tukehtumiseen niissä kai lopulta kuollaan.
Kerran olin itse niin humalassa, että piti koko yö oksentaa vessassa. Se vessan lattia oli kuin viiden tähden hotelli kun siihen pöntön viereen aina nukahti oksennuksen jälkeen. Varmaan siinäkin joku myrkytyksenpoikanen oli. Ei mitään tuskia silti tuntunut.
Kerran olin itse niin humalassa, että piti koko yö oksentaa vessassa. Se vessan lattia oli kuin viiden tähden hotelli kun siihen pöntön viereen aina nukahti oksennuksen jälkeen. Varmaan siinäkin joku myrkytyksenpoikanen oli. Ei mitään tuskia silti tuntunut.
Juups, ei mitään, en huomannutkaan, että tuo kutsu oli jo mainittu poliisin tiedoitteessa...
Tai ehkäpä narkkari veti viimeiset vetonsa itse ja muut ei tienneet että se tekee kuolemaa. Jospa lattialla makaaminen oli henkilölle tyypillistä käytöstä ja porukkaa ei hämmästyttänyt edes ryömiminen jenkkikassiin. Ehkä ja jospa ovat päivän sanat!
[/quote]
Musta osoittaa todella huonoa huumorintajua sun juttus oikeesti! Nuori mimmi tapettu ja sua vielä naurattaa.. huh huh
Musta osoittaa todella huonoa huumorintajua sun juttus oikeesti! Nuori mimmi tapettu ja sua vielä naurattaa.. huh huh
Life. It´s just fucking thing after nother...
Itseasiassa nimenomaan jälkikäteen ilmoitusvelvollisuutta ei ole. Mutta jos tietää, että törkeä rikos on valmisteilla pitää ottaa yhteys, kun rikos on vielä estettävissä. Lähisukulaisista tms. ei etukäteenkään ole ilmoitusvelvollisuutta. Lisää aiheesta Rikoslaki 15. luku 10 §.buster kirjoitti:...niin kyllä kaikki jotka tiesivät tapahtuneesta olisivat olleet velvollisia ottamaan yhteyttä poliisiin viimeistään jälkikäteen, vaan niinpä ei kukaan tehnyt.
Eikö toisten lääkkeiden ja ruuan varastaminen ole kummoinen rike??? Mitäpä mieltä olisit jos sinulta varastaisi ihan mitä vaan, ihminen johon luottaisit????? Minusta varastaminen, varsinkin ystäviltä, on erittäin väärin! Ja luuletko, ettei pienen lapsen äitiä ole yritetty ohjata hoitoon!!! Muutenkin, ei ilmeisesti ole asioitaan kovin hyvin hoitanut, kun on joutunut toistuvien väkivallan tekojen kohteeksi...Toripolliisi kirjoitti: Tuollaisia narkkareita, joita tekijät ovat, varmasti vihataankin. Ja aiheesta. Uhri, vaikka näköjään olikin koukussa, ei kuitenkaan tiettävästi ollut muutoin kriminaali ja hoitoonohjauksen kautta ehkä olisi ollut ihan yhteiskuntakelpoinen äiti tulevaisuudessa. En nyt pitäisi E:n jääkaapilla käyntiä kovin kummoisena rikkeenä, ilmeisesti tarjoilut olivat olleet muutoin heikonlaiset..
6 millions more!
Taitaa olla jotain hampaankolossa ko. uhria kohtaan? Toivottavasti et ajattele yhtä kylmästi mahd.tulevaisuudessa esim. omasta lapsestasi jos asiat menisi yhtä huonosti.. Jos pystyt asian kääntämään niin että "siitäs sai" niin oon sanaton. Mielipiteitä on kaikenlaisiaEikö toisten lääkkeiden ja ruuan varastaminen ole kummoinen rike??? Mitäpä mieltä olisit jos sinulta varastaisi ihan mitä vaan, ihminen johon luottaisit????? Minusta varastaminen, varsinkin ystäviltä, on erittäin väärin! Ja luuletko, ettei pienen lapsen äitiä ole yritetty ohjata hoitoon!!! Muutenkin, ei ilmeisesti ole asioitaan kovin hyvin hoitanut, kun on joutunut toistuvien väkivallan tekojen kohteeksi...
Jos minun ystäväni varastaisi minulta, sulkisin hänet elämäni ulkopuolelle, en myrkyttäisi kuoliaaksi.
-
Tiina
- Sherlock Holmes
ElizaSusi kirjoitti:Eikö toisten lääkkeiden ja ruuan varastaminen ole kummoinen rike???
Eikö tuo jo kerro aika paljon. ElizaSushukkanen taitaa tietää asioista enemmänkin.
Kerro ihmeessä lisää...
Nyt ilmeisesti on sitten poliisit ainakin pystyneet näyttämään toteen, että uhria ja lankoa ei ole jätetty asunnolle kahdestaan, kun asunnonhaltijat ovat lähteneet kyläilemään.
Vai mitä sanoo tähän Eliza ?
niin kai tuon "tietää" kaikki muutkin, jotka noita I.E:n tekstejä on lukenut..Tiina kirjoitti:ElizaSusi kirjoitti:Eikö toisten lääkkeiden ja ruuan varastaminen ole kummoinen rike???
Eikö tuo jo kerro aika paljon. ElizaSushukkanen taitaa tietää asioista enemmänkin.
Kerro ihmeessä lisää...![]()
Jaa, minä kun olen saanut sellaisen käsityksen (ainakin oletetun I.E.:n kirjoitusten perusteella), että uhri ja M.E. eivät olleet ystäviä vaan lähinnä aineiden vuoksi tekemisissä keskenään.ElizaSusi kirjoitti: Eikö toisten lääkkeiden ja ruuan varastaminen ole kummoinen rike??? Mitäpä mieltä olisit jos sinulta varastaisi ihan mitä vaan, ihminen johon luottaisit????? Minusta varastaminen, varsinkin ystäviltä, on erittäin väärin! Ja luuletko, ettei pienen lapsen äitiä ole yritetty ohjata hoitoon!!! Muutenkin, ei ilmeisesti ole asioitaan kovin hyvin hoitanut, kun on joutunut toistuvien väkivallan tekojen kohteeksi...
Viimeksi muokannut hsk, Ke Tammi 26, 2011 9:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Yksi vastaus minulla oli, mutta se ei sopinut kysymykseen"