Tapaus Jere Karalahti

Huumausainerikoksille oma ketju.
Samoin yleinen huumausainekeskustelu tänne.
CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Doctor Lecter kirjoitti:
CrissAngel kirjoitti:ALIBIlla oli siis vanhaa tietoa.
Sitä minä vähän epäilinkin. :?
Ei vanhaa tietoa, vaan sinä kirjoitit sen tänne kun tieto oli jo vanhentunut. Alibin "heikkous" on ilmestysmäärä, eli 1x kuukaudessa, joskin hyvin ovat onnistuneet ja ehtivät saada sivuilleen ilmestymistä ennen olevana viikonloppuna olleet rikokset ja rötökset.

Uusin Alibi, 12/07 ilmestyi muistaakseni heti joulukuun alussa ja tuolloin tuo mainittu jääkiekkoilija oli vangittuna.
Joskushan ALIBIlla on lopussa pikkuinen ilmoitus, jossa kerrotaan että jos joku tuomio tms on muuttunut.
Tällä kertaa he eivät asiasta sitten vain ehtineet ilmoittaa.
Mä en tiedä ALIBIn tarkkaa ilmestymispv.ää.
Mää ostin sen vasta tuossa tiistaina.
Mutta mitäpä tästä "kättä vääntämään" =>Jere on vapaa ja sillä siisti.
Mutta kuin kauan, se onkin toinen juttu. :)
Child Of Scythe
PitBull
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 2:05 am
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja PitBull »

CrissAngel kirjoitti:
Doctor Lecter kirjoitti:
CrissAngel kirjoitti:ALIBIlla oli siis vanhaa tietoa.
Sitä minä vähän epäilinkin. :?
Ei vanhaa tietoa, vaan sinä kirjoitit sen tänne kun tieto oli jo vanhentunut. Alibin "heikkous" on ilmestysmäärä, eli 1x kuukaudessa, joskin hyvin ovat onnistuneet ja ehtivät saada sivuilleen ilmestymistä ennen olevana viikonloppuna olleet rikokset ja rötökset.

Uusin Alibi, 12/07 ilmestyi muistaakseni heti joulukuun alussa ja tuolloin tuo mainittu jääkiekkoilija oli vangittuna.
Joskushan ALIBIlla on lopussa pikkuinen ilmoitus, jossa kerrotaan että jos joku tuomio tms on muuttunut.
Tällä kertaa he eivät asiasta sitten vain ehtineet ilmoittaa.
Mä en tiedä ALIBIn tarkkaa ilmestymispv.ää.
Mää ostin sen vasta tuossa tiistaina.
Mutta mitäpä tästä "kättä vääntämään" =>Jere on vapaa ja sillä siisti.
Mutta kuin kauan, se onkin toinen juttu. :)
Itse käsittelyyn asti varmastikkin, Jos yli 2v tuomio tulee niin Jerelle napsahti pallo jalkaan samantien ja ura loppui siihen.
Poliisilla ei voi olla näyttöä jos käräjä-oikeus on kerran Jeren vapaalle päästänyt. Ei ne tee poikkeuksia työn takia. Varsinkin kun on kyse huumeista :wink:
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.

UUSI TUNNUS! REALPITTI
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Doctor Lecter kirjoitti:
CrissAngel kirjoitti:ALIBIlla oli siis vanhaa tietoa.
Sitä minä vähän epäilinkin. :?
Ei vanhaa tietoa, vaan sinä kirjoitit sen tänne kun tieto oli jo vanhentunut. Alibin "heikkous" on ilmestysmäärä, eli 1x kuukaudessa, joskin hyvin ovat onnistuneet ja ehtivät saada sivuilleen ilmestymistä ennen olevana viikonloppuna olleet rikokset ja rötökset.

Uusin Alibi, 12/07 ilmestyi muistaakseni heti joulukuun alussa ja tuolloin tuo mainittu jääkiekkoilija oli vangittuna.
Näinhän tuo on. Internet ja nopea tiedonvälitys tekee "tuhojaan". Alibin voima on kuitenkin erikoistumisessa. Vähemmän yleismaailmallista julkkistelua ja enemmän puhdasta asiatekstiä. Uutisointi kannattaa jättää ihan toisaalle ja keskittyä kunnolla tapausten taustoihin. Toivoisin Alibilta vähemmän "yleiskatsauksia" ja enemmän kunnolla paneutumista rikosten maailman, alan ainoana erikoislehtenä Suomessa.
Mariella
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:03 pm

Viesti Kirjoittaja Mariella »

PitBull kirjoitti:
Itse käsittelyyn asti varmastikkin, Jos yli 2v tuomio tulee niin Jerelle napsahti pallo jalkaan samantien ja ura loppui siihen.
Poliisilla ei voi olla näyttöä jos käräjä-oikeus on kerran Jeren vapaalle päästänyt. Ei ne tee poikkeuksia työn takia. Varsinkin kun on kyse huumeista :wink:
Joo, eikö se ollut niin että alle 2v voi hakea muutettavaksi ehdolliseksi? Ja yli on sitten linnaa. Se vaan, että jos olisi todennäköistä että Jere saisi yli 2v, niin tuntuu kovin uskomattomalta että pääsee vapaalle vastaamaan oikeuteen kun tutkinta on kesken ja kaikesta kirjoitetusta päätellen ihan maanlaajuinen ja iso juttu.. Luulisi poliisin pelaavan varmanpäälle ja pitävän mukanaolijat pois pelistä sotkemasta tutkintaa, MIKÄLI voivat pitää.. Eli ehkä Jereä vastaan ei ole tarpeeksi näyttöä. Omasta mielestä vapautuminen kielii ehkä vähän siitä, ettei ihan maksimipäätä tuomiosta (10v) olla odottamassa, tai sitten ettei näyttö riitä. Perun aiemman kiukunlausahdukseni "olisiko nimellä vaikutusta" :) Oli tai ei, niin tuskin vapautuminen siitä johtuu.
Minney Magia
Martin Riggs
Viestit: 609
Liittynyt: To Elo 16, 2007 9:33 am
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Minney Magia »

En tiedä onko se niin, että alle kahta vuotta voi hakea ehdolliseksi, mutta kahden vuoden ja siitä yli tuomiota lähdetään istumaan heti.
Eikös se näin mene?
Kaikki selviää joskus! Jos jokin ei ole selvinnyt,
kysymyksessä ei olekaan loppu.
gravedigger
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1314
Liittynyt: La Marras 17, 2007 8:50 pm
Paikkakunta: Rairairailaamassa

Viesti Kirjoittaja gravedigger »

Eikös jeren isä ole joku poliisipamppu??
Muistan jostain,eikait sen pitäis vaikuttaa mihinkään mutta mistäpä näistä tietää 8)
Mä oon Matti, sä oot vaan Mervi
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

onhan se jeren isukki poliisina tosiaan.

Nyt kuuluu sellaista että jere olisi lainannut jääkiekko-ystäviltään rutkasti rahaa selityksenä että menee hifkin palkkaennakoiden maksuun mutta onkin maksanut velkojaan niillä eli on siis kovasti ollu veloissa miesparka...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1327
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Toihan on vanha juttu että on lainannu rahaa muilta, tässäkin ketjussa on juttua tuosta. karalahteahan epäillään rahoittamisesta, eikä mistään veloista. Ei kiloja ostella millään muutamalla tonnilla, niin että kyllä sitä rahaa tarvitaan ja paljon.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
gravedigger
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1314
Liittynyt: La Marras 17, 2007 8:50 pm
Paikkakunta: Rairairailaamassa

Viesti Kirjoittaja gravedigger »

Ei ne suuret tulot vaan pienet menot...,tais mennä jerellä menopuolella lujaa. Tietty kaikilla välillä lipsahtaa, mutta HUUME? bisneksissä???
Renttuasenteella pärjää suomessa kaikki julkimot, mutta huumekytköt ja 1% frendit urheilijalla ehkä vähän.. 8)
Mä oon Matti, sä oot vaan Mervi
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

niin, huhut vaan kertovat että kyse on velkaantumisesta mikä tarkoittaa muutakin kuin ostamista...Eli Karalahdella on ollut pakko saada rahaa lainaksi....Kuulostaa kyllä inhottavalta, varsinkin kun on vielä mennyt valehtelemaan että mihin rahat tarvitsee...kyllä kuulostaa siltä että aika syvällä on ollut mukana...mistä tieto että epäillään vain rahoituksesta?
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1327
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

No sehän on ollut vangitsemisen perusta, jonka johdosta sitä omaisuuttakin laitettiin hukkaamis kieltoon.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
luna
Susikoski
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Elo 21, 2007 6:17 am

Viesti Kirjoittaja luna »

Karalahti sai sitten potkut. No ei ole ensimmäinen poliisin poika/ tytär joka on lain toiselle puolen eksynyt. Luulin että tää olisi siirretty jo tonne järjestäytyneen rikollisuuden puolelle.

EDIT: Siirretaan - RAID
mad sin
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Pe Marras 23, 2007 12:26 pm

Viesti Kirjoittaja mad sin »

kalle vauhtii maksaa about 7500e ja eikös se törkeeen raja ollu heikki vai kax..eka kertalainen voi päästä hyvinkin odottaa käräjiä vapaalta ja vaik käräjiltä tulis enemmän kuin tuo kax niin voi saada jopa ootella hovin käsittelyä vapaana.ei se kax vuotta mikään laki oo-
mua ei kiinnosta...
Setä
Neuvoja-Jack
Viestit: 537
Liittynyt: To Syys 13, 2007 7:40 pm
Paikkakunta: Itä opettaa

Viesti Kirjoittaja Setä »

Kylläpä kärpät jakso tukea pitkään Karalahtea... Voi vittu.
What's up, fuckers?
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5192
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Jerkun tämän syksyn kiekot on kiekkoiltu...
Sitähän uumoiltiin jo kauden alussa, että räväkästi katkeaa ura Kärpissä, mutta että näin räväkästi!
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Vastaa Viestiin