Vankilassa oloa ja kulttuuria

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1474
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Clarence »

"Kyl se niin vaan on että ensikertalaisena 15-21 vuotiaana pääset ulos 1/3 osalla, eikä 1/4 osalla."
Kirjoittaa kakkosurpo.

Olet oikeassa. Minulle tapahtui ala-astemainen virhe. Itsekin olen istunut 1/3 osilla. Kiitos kun korjasit.

Ps. Ikä ei tule yksin. :D
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8293
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Jep, mutta älä ole surullinen, sitä perkeleen ikää tulee tasapuolisesti samaa tahtia jokaiselle elossa olevalle.
Älä vaan ota nokkiisi vaikka täällä tartutaan pikkudetaleihin, kuten itsekkin teen. Olet aika hyvä kirjoittamaan autenttisesti linnan arjesta sekä henkilöistä joita tällä palstalla vilisee.

Onko miten törkeää kysyä et mikä sut nykäs rikoksen polulle, olet kuitenkin pitkänlinjan kävijä sillä saralla.

Itsehän olen ihan kuulemisten varassa siitä mikä johti mihinkin.
Milloin faija yritti ampua mutsia, mut ei piripäissään ja viinasta sekaisin ollessaan osunut. Milloin olen kuullut kuinka kotiintulo tervehdyksenä sai piripääfaijalta turpaansa säännöllisesti, kunnes aikuisuuden kynnyksellä innostui laittamaan hiukan vastaan ja lähti tapon yrityksestä itse istumaan.
Tai reissultaan ulospäässeenä nuorena aikuisena fyrkkaa ei ollut, ja meni kysymään sitä pankista, pikaluottona.
Tai pieksi siskonsa entisen miehen henkihieveriin, kun jäbä ei ymmärtänyt että avioero on tullut voimaan, ja jäbän kuuluu jättää sisko rauhaan, eikä jatkaa vainoamista.
Tällaisia tarinoita olen antanut korviini kantautua eri syistä mistä linnaanon lähdetty muutamia kertoja.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1474
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Kakkosurpo

Viesti Kirjoittaja Clarence »

"Onko miten törkeää kysyä et mikä sut nykäs rikoksen polulle, olet kuitenkin pitkänlinjan kävijä sillä saralla."

Väärät ihanteet aikoinaan. Kun pääsi ns. piireihin, ne kovenivat vain. Tavalliset kamut taas erkanivat. Nyt on toisinpäin, ollut jo kauan. Ennen mietti, kuinka "tekijät" löytävät toisensa, nyt miten heistä pääsee eroon. En tunne nykypolvea, en myöskään nykypoliiseja.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8293
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Vähän samalaisia huhuja kuultu et nykyelämässään jotkut ovat joutuneet tekemään kaveripiirinsä uusiksi.
Mut tuosta olen kuullut huhuja että ennen automaattisesti hakeuduttiin ulos päästyään samankaltaisen kohtalon väsänneiden pariin. Ettei niitä tarttenut etsimällä etsiä, koska kaikki vempulat tiesi toisensa. Oli kuulema selvää että Sörkasta ulos tullessa käytiin ottamassa ensimmäiset siviiligrogit Alanmestassa kurvissa, ja siitähän sitä pääsi taas raiteille.
Ja huhuthan kertovat että siellä on käynyt vähän kovempiakin kavereita hakemassa vauhtia siviiliin.
En tiedä vieläkö kyseinen paikka on hengissä, jos on niin ei kuulu mun vakkarimestoihin.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17128
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Hädänalainen käy vartijan kimppuun. Tapahtumapaikka ilmeisesti Kylmäkosken vankila.
tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

Aika paljon lusimasta päästyään,riippuu ensimmäiset puolisen tuntia.pahinta/parasta kävellä siviiliin.ns.linnoittautuminen.siviilissä ei pärjää,ja pistää paskaksi ensimmäisen auton ikkunan porttien vieressä.Siihen joutuu sisäistämään omat hommat,ja pärjätä niiden kanssa.Se on vaan elämää.Loppupeleissä.Tapauksia tiedän,ketkä vetässy perseet olan ylitte lähimmässä kuppilassa,ja kaikki liikkuva on paha asia.Ei katella hyvällä,sekä kuppilassa,saatikka talossa.
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
Muppe
Rico Tubbs
Viestit: 1230
Liittynyt: Ma Elo 24, 2015 9:35 pm

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Muppe »

tattooed fucker kirjoitti:siviilissä ei pärjää,ja pistää paskaksi ensimmäisen auton ikkunan porttien vieressä.Siihen joutuu sisäistämään omat hommat,ja pärjätä niiden kanssa.Se on vaan elämää.Loppupeleissä.Tapauksia tiedän,ketkä vetässy perseet olan ylitte lähimmässä kuppilassa,ja kaikki liikkuva on paha asia.Ei katella hyvällä,sekä kuppilassa,saatikka talossa.
No nää nyt on näitä "super"rikollisia mitkä lusiiki aina televalvonnan takia jne. Eli syntymästään tyhmiä,ne ei onnistu elämässä muutenkaan,ne ei oo koskaan pärjänny missään,hyvä että osaavat linnassa ruokalassa käydä,seki on varsinaista suorittamista ku haarukka on kädessä aivan väärinpäin.Samoin lusikka.
Osa meistä vaan syntyy tunareiksi,ne rikkoo niitä autolaseja kun ei ne osaa mitään.
Ajatella,ei osata tehdä edes rikosta ja yrittää selviytyä vaan rikotaan autonlaseja ja karjutaan ku villiapina.
Kunnes joku tulee ja lyö turpaan että ole vajakki hiljaa.
"oon kova,mulla on tatskat sormissa "Pena ja toisessa 1982" ja oon ollu kiinni 3 kuukautta,nii ja pääkallo pippelissä!!"
Sit se ihmettelee ku jää aina kiinni "ne näki mun kuvat,mulla on oma nimi sormissa ja tyttöystävän nimi kaulassa jne.."
ne kaikki on kuvattu poliisin ja vankiloitten tuntomerkkirekisteriin.Hyvin tehty nyt pääset aina takas ku hilut ja rikot muitten autoja.
Kesät kuletaan hihattomassa seitkytkykilosena ja luullaan että ollaan pelottavia ku lapset pelkää :D

Ressukat.
Lopetti tietojen kirjoittelun kokonaan foorumille 13.3.2019.
Jäseninä suuri määrä idiootteja joilla ei ole foorumille mitään järkevää kirjoitettavaa tai tietoa asioista vaan ovat paikalla vain todistamassa ja vannomassa omaa tyhmyyttään.
Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1474
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Nim. tatooed fucker skriivaili; "Tapauksia tiedän,ketkä vetässy perseet olan ylitte lähimmässä kuppilassa,ja kaikki liikkuva on paha asia.Ei katella hyvällä,sekä kuppilassa,saatikka talossa."

Noinkin voi käydä. Yksi mies sai joitakin tunteja vapauduttuaan alkoholimyrkytyksen, että henki oli mennä. Talossa katella lyhyttä siviliä hyvällä; hmm, enpä usko. Lähinnä nauretaan kun tuli nopeasti takasin. Vankilassa tietyissä työpaikoissa tulee viesti nopeasti. Koko vankila jännäsi yhden miehen lomareissua. Tieto tuli vankilan kuuluisan nopean tiedonvälityksen kautta. Kolmoselta tuli ukko täristen innosta; Xaarinen ei tullut lomilta. Loman epäonnistumisesta puitiin ulkoilussa ja ties missä. Aikoinaan Xaarinen pääsi siviliin. Pian tuli ukko takaisin.
Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1474
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Elämässä eksyneitä

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Ennen linnan miehillä oli moraalia. Vanhat ja kokeneet vintiöt antoivat hyviä neuvoja, kuitenkaan tietämättä, että kavupohja oli hyvä. Liiankin hyvä. Esimerkki paremmasta päästä. Kun joku poka menetti lompakon, rahat otettuaan oli tapana laittaa rahoista tyhjä lompakko lähinpään postilaatikkoon. Näin rullaksen uhri sai asiapaperit mitä siinä oli. Näistä periaatteista pidettiin kiinni.
Kun vintiö itse joutui sekalaisessa puolituttujen sakissa putsatuksi, hän soimasi itseään, kuinka pöljä oli ollut kun antoi rullauttaa itsensä. Luonnollisesti tuo johti kostokierteeseen.

Mielentilatutkimuksessa ja MMPI testeissä kysytään, jos jättää lompakon pöydälle ja se varastetaan, onko teko varkauden uhrin vai varkaan vika. Oikea vastaus on varkaan vika, sillä toinen vastaus voi kertoa luonteen patologiasta. Tilanne ei mielestäni ole kuitenkaan niin aina. Jos ehdoin tahdoin menee paikkaan, minne menosta varoitetaan, kyllä rullatuksi tulo on oma vika. Juoppopiireissä yhden miehen komea kello varastettiin kotoa. Varkaan lähisukulainen palautti viedyn kellon, ja painottamalla painotti, ettei kellon viejää saa päästää koskaan asuntoon. Asunnon asukas kuitenkin päästi, ja sama toistui uudelleen. Mielestäni oma vika.
Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1474
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Aika vanhaa

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Kertomani asia tapahtui reilusti ennen kuin lukija on täyttänyt 40 vuotta. Tuolloin portsarit olivat ketä sattuu. Yhdessä kaljabaarissa oli vankilataustainen mies portsarina. Puku päällä ja merkit kauluksessa, selvästi uransa huipulla. Sen tämä ohikkaiden tekijä tiesi ja nautti asemastaan, olla egoltaan päätä pitempi baarin juoppoja. Menimme kuppilaan ja mukanamme oli jo silloin vanhan liiton mies, aloittanut uransa 50- luvulla. Hiuksissa vesikampaus ja konnan näköinen ja konnan oloinen, jota myöskin oli. Mukava ja harmiton meidän sakissa tuona iltana. Kutsutaan tässä Masaksi. Portsari ei sietänyt Masan läsnäoloa valtakunnassaan, ja tuli ajamaan häntä pois. Masa lähti pitkin hampain ja käveli ulko-ovelle. Me muut saatiin jäädä. Ulko-ovella Masa pyörähti ympäri ja huusi herrasmies portsarille: Kuule sinä linnan kundi. Portsari kääntyi ympäri ja luikki baarin keittiöön piiloon.

Toinen maininnan arvoinen tapus eri henkilöllä, joka tapahtui ennen edellistä. Mies varasti mustavalko television, siihen lisäksi lumikolan jolla lähti kuljettamaan telkkaria. Tiellä tuli poliisiauto vastaan ja mies koitti mennä lähimmän talon pihalle. Menikin ja poliisit perässä. Mies pidätettiin ja tuosta kaikesta sai ankaran rangaistuksen myöhemmin.

Tällaisia tapauksia oli vangit suurimmalta osiltaan ennen. Suurin osa 60- luvun pyttyläisistä oli tuommoisia rikoksia tehneitä. Ei vaarallisia, mutta kiusallisia. Silti heidät tuomittiin rikoksen uusijana raskaimman mukaan ja lopulta pyttyyn. 1971 kun pakkolaitos tuossa muodossa loppui, pääsi suuri joukko vankeja heti vapaaksi. Viidellä taksilla ajoi joukko Turusta Helsinkiin. Muutamien viikkojen kuluttua heitä alkoi tulla Nokalle. Kauanko olit sivilissä, viikon, kolme viikkoa tai nelja. Tuolloin jäi muutamia vielä pyttyyn, mm. mainittu munanpurijaksi sanottu, joka vapautui -77. Viimeistä lukuunottamatta yhteinen syy suurimmalla osalla oli alkoholismi.
L'amourha
Jessica Fletcher
Viestit: 3084
Liittynyt: To Elo 24, 2017 8:02 pm

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja L'amourha »

Tässä kun on noita vanhoja uutisia tullut jokunen luettua niin on kyllä pistänyt silmään kuinka raskaita tuomioita on annettu omaisuusrikoksista aiemmin. Tänä päivänä saa olla aika seppä jos taposta onnistuu moisen tuomion saamaan. Pitää olla nippa nappa vältetty murhatuomio.
Surfin' USA - Parasta waterboarding-musaa ikinä
Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1474
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Sillanpää, se se vain!

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Eläkkeellä oleva rikoskomisario Seppo Sillanpää kertoili Rikospaikka ohjelmassa ns. Honda-liigan tekemisistä ryöstöistä. Seppo Sillanpään kannattaisi kertoa asia neutraalisti, katsoja ei ole tyhmä ja katsoja kyllä osaa ajatella itsekin.
Sniffaaja
Martin Riggs
Viestit: 608
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 6:59 am

Re: Vankilassa oloa ja kulttuuria

Viesti Kirjoittaja Sniffaaja »

Kaksi vanhaa hinttaria oli juuri tullut liskolle. Olin pedofiilien kanssa keittiössä. Yksi vasikka, joka aikaisemmin oli ollut kerroksilla, saapui ihmeekseni hinttarien kanssa ja alkoi ensitöikseen tarjoamaan suuseksiä pedofiileille. Minulla oli tuomiota enää 9 viikkoa. "Barbi" joka oli saanut 1,7 vuotta 7 vuotiaan tytön raiskaamisesta, otti vasikan tarjouksen vastaan. Pian paska haisi liskolla, kun kyrpää työntyi perseeseen ja spermaa lensi seinille, vartijoiden tupakoidessa ja myydessä amfetamiinia ja subutexia.
http://www.osuva.com/ - joukko- ja perhesurmaajien treenipaikka vuodesta 2000. Parhaimmat aseet ja kouluttajat.
Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1474
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Vakavaa

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Kakolassa oli pyttyläinen. Uskonnollinen, hiljainen ja vankilassa harmiton mies. Sai taposta tuomion, sen saatuaan tunnusti pimeän tapon. Oli juoppoputkassa kuristanut jonkun. Tuomiota 16 vuotta ja pytty. En tiedä mikä miehelle tuli, mutta sytytti sellinsä palamaan. Joutui Annekseen jossa päätti päivänsä hirttäytymällä tuossa ennen 80- luvun puoltaväliä.
En muista millään, milloin ja missä nuo tapot tapahtuivat. En edes miehen nimeä. Onko kenelläkään tapauksesta asiatietoa tai löytyykö?
Clarence
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1474
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2015 12:24 am

Re: Vakavaa

Viesti Kirjoittaja Clarence »

Vastaavia kysymyksiä on varmaan muillakin, niin tässä olisi hyvä etsiä vastausta.
Vastaa Viestiin