Prikaati­kenraali Mauri Koskelalle 1 vuoden 11 kk:n tuomio raiskauksesta

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
Kätkä
Armas Tammelin
Viestit: 78
Liittynyt: Su Marras 06, 2022 7:53 pm

Re: Prikaati­kenraali Mauri Koskelaa syytetään törkeästä seksuaali­rikoksesta

Viesti Kirjoittaja Kätkä »

^ Naulan kantaan,
Tessu
Javier Pena
Viestit: 1713
Liittynyt: La Tammi 05, 2013 2:51 am

Re: Prikaati­kenraali Mauri Koskelaa syytetään törkeästä seksuaali­rikoksesta

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Luvat on pitäny aseisiin aina olla,vaikka olis kymmeniä vuosia sitten hommattu.
Ennen vaan luvan saanti oli helppoa,sotien jälkeen sai luvan melkeen kaikkeen kunhan haki.
Justiinsa
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2022 6:30 pm

Re: Prikaati­kenraali Mauri Koskelaa syytetään törkeästä seksuaali­rikoksesta

Viesti Kirjoittaja Justiinsa »

Calabash kirjoitti: Ke Elo 23, 2023 6:27 am Täällä on oikein ajojahti päällä, kun on suomalainen eläkeläinen syytteessä. Paskapuheen määrä katossa. Kapiaiset ovat tällaisia ja tuollaisia, krihaväen pakko käydä huorissa... voi hevon perse. Nimi taulussa lehdissä ensi metreistä. Yleensä eivät mainitse edes ihonväriä... 😎
Ihan tosissaanko meinaat, että jos prikaatinkenraalin nimi olisi vaikkapa Abdullah niin hänen nimi ei olisi lehdissä päivästä yksi lähtien? Kun kerran hän on itsensä tuohon asemaan saanut niin eläisi sitten perkele niin ettei tälläisiä oikeudenkäyntejä tarvitse käydä.

Toki jos kaikki syytteet hylätään niin asia täysin erikseen, mutta harvoin näissä tapauksissa niin käy. Kyllä Maurilla on nyt ihan itsellään peiliinkatsomisen paikka.
Calabash
Jack Bauer
Viestit: 999
Liittynyt: To Heinä 09, 2015 2:54 pm

Re: Prikaati­kenraali Mauri Koskelaa syytetään törkeästä seksuaali­rikoksesta

Viesti Kirjoittaja Calabash »



Mulle ei rakennu mielikuvaa kenraali Abdullahista, sori. Muuten samaa mieltä.

Lainaus korvattu nuoliviittauksella
-NILS-
Timanttiporari
Lauri Hanhivaara
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Touko 03, 2021 1:21 pm

Re: Prikaati­kenraali Mauri Koskelaa syytetään törkeästä seksuaali­rikoksesta

Viesti Kirjoittaja Timanttiporari »

Ei normaali-ihminen joka lakeja noudattaa joudu koskaan syytteeseen mistään. Tuo syytetty armeijan evp. upseeri on ihan itse itsensä tuohon pisteeseen saattanut.
Calabash
Jack Bauer
Viestit: 999
Liittynyt: To Heinä 09, 2015 2:54 pm

Re: Prikaati­kenraali Mauri Koskelaa syytetään törkeästä seksuaali­rikoksesta

Viesti Kirjoittaja Calabash »

Timanttiporari kirjoitti: Ke Elo 23, 2023 5:37 pm Ei normaali-ihminen joka lakeja noudattaa joudu koskaan syytteeseen mistään.
Oli tämän ketjun aiheen kanssa miten vain, mutta tuo kirjoittamasi väite ei kestä koettelua.
Seeker86
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: La Huhti 29, 2023 9:17 am

Re: Prikaati­kenraali Mauri Koskelaa syytetään törkeästä seksuaali­rikoksesta

Viesti Kirjoittaja Seeker86 »

Se mitä minä olen luotettavalta taholta asiasta kuullut, ihmettelen että syytetään vain törkeästä raiskauksesta. Niin sairas keissi tässä on kyseessä. Toivottavasti tuomio napsahtaa, mikäli todella on tapahtunut se, mitä jutun pääpiirteistä itse tiedän. Ja ei - en aio niitä yksityiskohtia täällä avata. Jää nähtäväksi, paljonko niistä tullaan tiedottamaan. Uhrin kannalta toivon että ei paljoakaan, mutta tietysti sen verran että puolustelijat voivat syödä hattunsa.
Anom
Jane Marple
Viestit: 1088
Liittynyt: Ti Kesä 30, 2015 9:07 am

Re: Prikaati­kenraali Mauri Koskelaa syytetään törkeästä seksuaali­rikoksesta

Viesti Kirjoittaja Anom »

Se mitä minä olen luotettavalta taholta asiasta kuullut, ihmettelen että syyte on edes nostettu. Niin selvä keissi tässä on kyseessä. Toivottavasti tuomiota ei napsahda, mikäli todella on tapahtunut se, mitä jutun pääpiirteistä itse tiedän. Ja ei - en aio niitä yksityiskohtia täällä avata. Jää nähtäväksi, paljonko niistä tullaan tiedottamaan. Syytetyn kannalta toivon että kaikki, jotta syyttelijät voivat syödä hattunsa.
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.
Seeker86
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: La Huhti 29, 2023 9:17 am

Re: Prikaati­kenraali Mauri Koskelaa syytetään törkeästä seksuaali­rikoksesta

Viesti Kirjoittaja Seeker86 »

Jää nähtäväksi kumman luotettava taho on lähempänä totuutta.
mutkonen
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: To Elo 24, 2023 6:23 pm

Re: Prikaati­kenraali Mauri Koskelaa syytetään törkeästä seksuaali­rikoksesta

Viesti Kirjoittaja mutkonen »

Tapauksesta usealta luotettavilta tahoilta kuulleena, en näe mitään mahdollisuutta vankeustuomion välttämiselle. Harmittaa. Olisi saanut jäädä tapahtumatta.
Avatar
Francis Munkki
Remington Steele
Viestit: 219
Liittynyt: La Touko 11, 2013 1:14 pm

Re: Prikaati­kenraali Mauri Koskelaa syytetään törkeästä seksuaali­rikoksesta

Viesti Kirjoittaja Francis Munkki »

Seeker86 kirjoitti: To Elo 24, 2023 9:17 am Uhrin kannalta toivon että ei paljoakaan, mutta tietysti sen verran että puolustelijat voivat syödä hattunsa.
Täällä ei, sanan varsinaisessa merkityksessä, ole yhtään puolustelijaa. Puolustelu kirjaimellisesti tarkoittaa lieventävien asianhaarojen esittämistä. Siis tunnettujen asianhaarojen, jotka niiden esittäjä katsoo olevan todistettu tai todistettavissa.

Oikeasti täällä on kaikenlaista kristallipallossa nähdyn muistelua liikkeellä, että kun syytetty on sentään kenraali, niin eihän siinä mikään yksi raiskaus riitä, täytyy olla raiskausrinki jos ei useampi. Eikä luvaton tai väärin säilytetty ase riitä, varsinkin kun yhdestäkin luultavasti puhutaan monikossa jos asiaa ei haluta tarkentaa, vaan luvattomasti säilytetty laiton asevarikko olisi sen tasoinen juttu, että kenraalin kannattaa vaivautua. Että tehköön Venäjä mitä vaan, mutta Enontekiötä eivät tule ottamaan.

Siis yksi luvaton tai epäselvillä luvilla oleva pistooli kirjoituspöydän laatikossa ilmaistaan uutisissa aivan samoilla sanoilla kuin tilanne, jossa joka toisella pöydällä ja hyllyllä on laiton tai väärin säilytetty ase. Poliisi tutkii "aseita" siihen asti, kunnes on selvää, että kyseessä on vain yksi.

Täällä ei ole kukaan esittänyt mitään varmaa tietoa tapahtumista tai syytteiden sisällöstä. Jotkut ovat veikkailleet jotain. "Minä tiedän nuo kenraalit. Ne on sellaisia että joka yö kolmelta heräävät ammuskelemaan. Siinä on naapurit vaan joutuneet tottumaan että näin käy. Tienoo täynnä reikiä kuin villissä lännessä." Kaikki, mitä täällä on tähän mennessä voitu tehdä, on esittää kaikki arvaukset laidasta laitaan. Ja muutama sanonut, leikillään tai tosissaan, että tietää jotain, mutta ei voi kertoa.

Se, mitä nämä luullut "puolustelijat" ovat sanoneet, on vain tämä tosiasia, että mitään varmaa tietoa ei ole päässyt tähän keskusteluun asti. Joten tällä erää "puolustelijat" ovat oikeassa. Täällä ei ole niinkään väitetty kenraalia syyttömäksi kuin todettu, että vilkas mielikuvitus ja joku stereotyyppinen käsitys sotilashenkilöistä eivät ole todisteita kenenkään syyllisyydestä. Minua ei koske se, jos kirjoittelijat täällä eivät tykkää poliitikoista tai virkamiehistä tai rikkaista tai sotilaista. Mutta se, että ei pidä jostain ryhmästä, ei sinänsä käy tiedon paikalle.

Tästä on tullut ihan liikaa joku kelkkaanhyppäämisfoorumi. Puolet porukasta hyppii eri kelkkoihin ja sitten olettaa, että loputkin hyppäsivät. Kelkkaan hypännyt voi olla asiasta oikeassa tai väärässä. Mutta itse kelkkaan hyppäämisestä on oikeassa se, joka ei hypännyt.
mutkonen
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: To Elo 24, 2023 6:23 pm

Re: Prikaati­kenraali Mauri Koskelaa syytetään törkeästä seksuaali­rikoksesta

Viesti Kirjoittaja mutkonen »

Toivoisin kyseessä olevan ajojahti tai muuta vastaavaa, mutta ei. Tässä tapuksessa usko sekuntiakaan, etteikö tuomiota tulisi. Kohta on 5.9. ja käräjäoikeus lausuu näkemyksensä.
Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Prikaati­kenraali Mauri Koskelaa syytetään törkeästä seksuaali­rikoksesta

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

Ei asiaa olisi tuotu julkisuuteen missään nimessä mikäli olisi pienikin mahdollisuus että tämä kaveri olisi syytön.

Mitähän ne nyt Venäjälläkin ajattelee :lol:
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
Kummisetä
Jessica Fletcher
Viestit: 3286
Liittynyt: Ma Joulu 16, 2019 4:52 pm

Re: Prikaati­kenraali Mauri Koskelaa syytetään törkeästä seksuaali­rikoksesta

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

sikakoira kirjoitti: Ke Elo 30, 2023 11:53 pm Mitähän ne nyt Venäjälläkin ajattelee :lol:
Ei siellä kyetä ajattelemaan, ryssäthän on aivottomia ameeboja.
Knobster:
Äläs nyt sössötä. Tässäkihän äiti on kai siis näitä seonneita "persuuntuneeita" hörhöpuolueissa pyöriviä kristallihippejä. Ja tämä ilmiöhän on Persujen siittämää sekasikiötä. En tosin tiedä paljonko tämä vaikutti itse kuolemaan.
feverlag

Re: Prikaati­kenraali Mauri Koskelaa syytetään törkeästä seksuaali­rikoksesta

Viesti Kirjoittaja feverlag »

Anom kirjoitti: To Elo 24, 2023 9:45 am Se mitä minä olen luotettavalta taholta asiasta kuullut, ihmettelen että syyte on edes nostettu. Niin selvä keissi tässä on kyseessä. Toivottavasti tuomiota ei napsahda, mikäli todella on tapahtunut se, mitä jutun pääpiirteistä itse tiedän. Ja ei - en aio niitä yksityiskohtia täällä avata. Jää nähtäväksi, paljonko niistä tullaan tiedottamaan. Syytetyn kannalta toivon että kaikki, jotta syyttelijät voivat syödä hattunsa.
Samaa mieltä, en usko koko juttuun, sais kyllä saada kunnon korvaukset sitten kun koko juttu raukeaa väärään ilmiantoon.

Täällä taas lauma noita poliisien ja kapiaisten vihaajia mölyämässä, itse vissiin ovat niin paljon lain väärällä puolella että kaikki oikeutta ajavat ja maanpuolustajat ovat heille suuria vihollisia.
Vastaa Viestiin