Joosua kirjoitti: Su Heinä 19, 2026 10:41 pm
Ifigeneia kirjoitti: Su Heinä 19, 2026 6:40 pm
siiantaika kirjoitti: Su Heinä 19, 2026 5:50 pm
Ei kun kysymys on se, että miksi suutut ja mouruat jostain asiasta, mistä et tiedä yhtään mitään.
Kysymys minulle oli siitä että suututti kun rikkaiden räkänokat poseeraavat TROFEEsaaliidensa kanssa. Koska rikkaista olen valmis uskomaan öpaut mitä tahansa, ensimmäiseksi ei tule mieleen jalo ja pyhä toimi ansioitettuna kärsimyksistään päästäjänä.
Josko ne rikkaat tietää sitä itsekään. Samahan se heille on millä syyllä pääsevät rätkäisemään jonkun paviaanin hengiltä. Rahalla saa ja hevosella pääsee.
Jos puhutaan Afrikan riistasta, ei paviaani ole kovin suosittu kohde. Tiedän hiukan aiheesta. Halvemmalla pääsee metsästämään yleisempiä antilooppeja ja vaikka pahkasikaa. Ne on myös suosittuja. Ns "Big Five" on sitten rahamiesten juttuja.
Mutta tämä ulkomailla tapahtuva valvottu metsästys ei ole mikään merkittävä ongelma, muuten kuin jonkun korvien välissä.
Tuo kotieläintilojen eläinten rääkkäys on huomattavasti merkittävämpi ongelma ja kertoo paljon mm vanhemmuudesta. Juuri vanhemmuutta ja lasten kasvattamista olisi syytä tarkastella.
Mutta jos kaikesta huolimatta kokee suurta tuskaa esimerkiksi Afrikan ongelmista niin olisiko ehkä enemmän aiheellista yrittää tehdä jotakin vaikkapa nuorten naisten alaosastojen omatoimisille leikkelyille? Sitä ilmeisti tehdään Suomessakin.
Kuten jo mainitsin, en tiennyt että valvottua ammuskelua tapahtuu. Tokihan kun kunnolla tähdätään, eläin ei jää kitumaan, joten ei siinä sitten mitään. Mikäli kyseinen laji ei ole kuolla kuukahtamassa sukupuuttoon. Minun on erittäin vaikea ymmärtää että mitä tapahtuu sellaisen ihmisen korvien välissä, joka saa nautintonsa siitä, että on mukana hävittämässä jotain eläinlajia olemattomiin. Olen havainnut että yhden yön seisokkeja harrastavat ihmiset muistelevat tippa silmässä että miten oli aah ooh niin ihana pano, mutta enpä häntä sitten halunnut tavata enää koskaan sen jälkeen (ehkä siksi ettei suotta arki pääse tapahtumaan ja huomaa että ihana panoakka tai -ukko olikin samanlainen paska kuin kaikki muutkin). Joten tulee mieleen että jos on muna pystyssä tai pöksyt märkinä ampunut sen viimeisen sarvikuonon, niin olisiko sen muistelu sitten yhtä antoisaa...?
Mutta ketju tokikaan ei koske trofeemetsästystä.
Genitaalien silvonnasta olen itse rähjännyt ja jäkättänyt milteipä
koko kuluvan vuosituhannen, joten ei tarvitse siitä saarnata kuoropojalle (vai onko se kuori-?)