Silminnäkijöiden havainnot - mahdollisesta murhaajasta.
-
Urho
On mielestäni hienoa, että palstalta löytyy joku, joka keksi bongareitten nähneen "niille sijoilleen kuolleen" Boismanin jalat, vaikka kukaan syyttäjistä tai poliisista ei tätä huomannut. Ehkä he fiksaantuivat liikaa siihen, että Bosimanin löytökohdassa oli hengitysverta aivan suun kohdalla. Mutta varmaankin kyse oli vain siitä, että Nisse asetteli hänet taitavasti takaisin siihen kohtaan. On se sääli, ettei poliisilla ollut tätä asiantuntemusta käytössään.
Se minua kyllä ihmetyttää, että miten se Nisse uskalsi tehdä tämän ruumiitten vatkausoperaation ensimmäisten jo käytyä paikalla? Hänhän piiloutui töyrään taa, eikä mitenkään voinut tietää mitä bongarit olivat nähneet. Olishan ollut noloa, jos bongarit olisivat kertoneet, että "täällä on nyt järjestys ihan toinen, vaatteet riisuttu, ja kas kummaa, yksi uhrikin tullut lisää". Jos kerran bongarit olivat nähneet Sepin päällimmäisenä, niin eikö Nissen olisi kannattanut mennä teltan sisälle?
Se minua kyllä ihmetyttää, että miten se Nisse uskalsi tehdä tämän ruumiitten vatkausoperaation ensimmäisten jo käytyä paikalla? Hänhän piiloutui töyrään taa, eikä mitenkään voinut tietää mitä bongarit olivat nähneet. Olishan ollut noloa, jos bongarit olisivat kertoneet, että "täällä on nyt järjestys ihan toinen, vaatteet riisuttu, ja kas kummaa, yksi uhrikin tullut lisää". Jos kerran bongarit olivat nähneet Sepin päällimmäisenä, niin eikö Nissen olisi kannattanut mennä teltan sisälle?
-
:o)
Kyllä sinä Urho olet nähnyt sen saman telttapaikkakuvan, kuin me muutkin. Siinä näkyy selvästi, eikä sitä sinun lisäksesi varmasti kukaan muu kiistäkään, että Boisman oli vain ylävartalostaan kietoutunut teltanliepeisiin, hänen jalkansa olivat näkyvissä. Se näkyy myös Lönnbergin taitavasti piirtämästä kuvasta.Urho kirjoitti:On mielestäni hienoa, että palstalta löytyy joku, joka keksi bongareitten nähneen "niille sijoilleen kuolleen" Boismanin jalat,
Kukaan ei ole väittänyt, että Boisman olisi ollut kasassa päällimmäisenä! Oletko sinä tahallasi noin typerä, vai onkos kyseessä konstamainen provoyritys? Koko ajan on mainittu, että kun Gustafsson uikutuksellaan viimein sai paikalle rohjenneita, hän oli kasassa päällimmäisenä.
Oliko Gustafson rohkea, kun/jos liikutteli ruumiita bongareiden käynnin jälkeen? Luultavasti hän oivalsi, etteivät nuo nappulat tuolta asti kummoistakaan kyenneet näkemään, (kuten eivät nähneetkään),
http://galleria.bodomjarvi.com/main.php ... itemId=398
hatkathan nuo ottivat alle aikayksikön, ja mistäs sinä tiedät, mitä hän oli aikeissa tehdä?
Raahata koko mytyn paniikissa sivummalle tms. jota on voinut yrittääkin...
Mitä tulee Björklundin siirtämiseen teltan ulkopuolelle, sen päälle, ja riisumiseen, minusta se on voinut aivan hyvin tapahtua bongareiden käynnin jälkeen.
Ei tämän murhaajan kaikista toimista järkeä ja tulevan ennakoimista kannata hakea, laskuhumalassa, kauheassa paniikissa koohottava nuorimies, joka päättää tehdä vielä tuon ja tään, hoh-hoi... ja tuntien kuluessa...
Tämä kuva osoittaa selvästi, että lintubongarit eivät voineet nähdä Boismanin jalkoja moottoripyörän ja puun läpi:
http://galleria.bodomjarvi.com/main.php ... itemId=266
http://galleria.bodomjarvi.com/main.php ... itemId=266
-
Urho
Ei mennyt pointti näköjään jakeluun
Kysehän oli siitä, että Boismanin löytökohdassa oli suun kohdalle roiskunutta hengitysverta. Aika taitavasti Nisse asetteli, kun sai sen kohdan pidettyä. Vai ovatko ne pidätyksen aikoihin niin kovasti kehutut laboratorion ihmiset sittenkin ihan hölmöjä, kun ovat koko ajan puhuneet niille sijoilleen tapetusta Boismanista?
-
Ei Boismania tarvinnut ollenkaan asetella, jos hänet oli kiedottu tiukasti teltanliepeisiin heti murhien jälkeen.Urho kirjoitti:Kysehän oli siitä, että Boismanin löytökohdassa oli suun kohdalle roiskunutta hengitysverta. Aika taitavasti Nisse asetteli, kun sai sen kohdan pidettyä. Vai ovatko ne pidätyksen aikoihin niin kovasti kehutut laboratorion ihmiset sittenkin ihan hölmöjä, kun ovat koko ajan puhuneet niille sijoilleen tapetusta Boismanista?
Kuvittelin joskus, että sinulla edes jotenkin raksuttaa, mutta näytät tekevän itse kuvitelmistani turhia...
Tapahtumat ovat voineet mennä niinkin, että telttamyttyä vainajineen on voitu liikutella useaankin otteeseen, onhan tekijällä ollut tunteja aikaa.
Ja kuten raivokkaimmat Gustu-fanit ovat itse painottaneet, niin valokuva (johon linkkiä en enää löydä) ei välttämättä osoita asetelmaa, jollainen se oli silloin, kun bongarit paikan lähellä kävivät.
Siis ihan Urholle: Boisman kuoli niille sijoilleen teltassa, jossa hänet löydettiin.
Minusta on olemassa mahdollisuus, että telttamyttyä vainajineen on liikuteltu, jopa sitä pystyttämässä ollut Gustafsson kertoo sen olleen milloin mitenkin päin; ja miksi muuten olisi pitänyt jalusnuoratkin katkaista? Olisihan teltta kaatunut ilman niiden pätkimistäkin.
Bongareiden käynnin aikana vainajat ovat voineet olla toisin, kuin löytöhetkellä, Björklund on vedetty ulos vasta, kun verijäljet olivat kuivuneet, ja verta on vuotanut valtavasti...
Ja tämä hänen viereensä asettautunut taas.... no olkoon nyt.
-
Urho
No nyt valkeni. Siis telttamytty olikin se liikuteltu. Ehkä ne kansanuutisissa raportoidut raahausjäljet olivatkin seurausta tästä telttakarusellista.
Itse asiassa kai pitää olla iloinen siitä kuinka hienosti näitä juttuja keksitään. Onko muuten mennyt viikkoakaan ilman, että löytyy jokin sellainen todiste, yleensä tekninen, jota poliisi ei ollut huomannut. Oletko Matukka ajatellut olla yhteydessä poliisin ja kertoa heille näistä käänteentekevistä havainnoinneistasi? Siellähän kai juttujesi mukaan ollaan kädet täynnä töitä jutun kanssa, ja auto on valmiina lähtemään Niipperiin milloin hyvänsä.
Itse asiassa kai pitää olla iloinen siitä kuinka hienosti näitä juttuja keksitään. Onko muuten mennyt viikkoakaan ilman, että löytyy jokin sellainen todiste, yleensä tekninen, jota poliisi ei ollut huomannut. Oletko Matukka ajatellut olla yhteydessä poliisin ja kertoa heille näistä käänteentekevistä havainnoinneistasi? Siellähän kai juttujesi mukaan ollaan kädet täynnä töitä jutun kanssa, ja auto on valmiina lähtemään Niipperiin milloin hyvänsä.
-
Kylläpä näyttää kirvelevän jotenkin sinua eri vaihtoehtojen pohdinta. Minuun sinun pikku ratkutuksesi ei tee mitään vaikutusta.Urho kirjoitti:No nyt valkeni.
Kansan Uutisissa mainitut "kuin koroilla raavittua" -jäljet voivat aivan hyvin tulla Gustafssonin riehuessa murhatöissäkin, poikien tapellessa ennen varsinaisia murhia, Gustafssonin retuuttaessa telttamyttyä yms., voi voi, Kekkonen, ei niistä ole sinulle tukea ei turvaa...
Sinä saat olla omaa mieltäsi (tai Gustaffsonin mieltä tai Palon mieltä) jutusta, mutta totuus ei ole sinun hallussasi, vaikka niin yrität koko ajan esittää.
Päin vastoin, teoriasi tuppaavat naurattamaan, ja ovat (minusta) jopa liian mitättömiä, ja itsestäänselvyyksin selitettäviä edes isommin kommentoitavaksi.
Rehentelit taannoin älykkyydelläsi ja uhkasit jopa haastaa erään kirjoittajan Mensa-testiin, jonka tuloksia uhosit sitten porukalla konstan kanssa naureskelevanne. Kun tuo kirjoittaja sitten kysyi myöhemmin, että koskas kisaillaan, ei vastaustasi kuulunutkaan - luikahdit siksi aikaa muualle, että ehtisi unohtua moinen (kännissä?) kirjoitettu tyräys...
Bodomin murhatapaus on täynnä selvittämättömiä ja mahdollisia yksityiskohtia, joita on luvallista sinulta kysymättä pohtia kaikilta kanteilta. Jos ei miellytä, jatka ylläpidon pommittamista valittavilla yksityisviesteillä, jos se sinulle lohtua suo.
Täältä tähän.
P.s. Ai niin, kaverisi konstahan se selvitti ne raahausjäljet, ja se versio kelpaa varmaan sinulle: Murhaajat koettivat raapia kengistään verijäljet maahan, mutta kun eivät onnistuneet, pesivät kenkänsä rannassa, ja laittoivat siksi aikaa poikien kengät jalkaansa, kunnes omat kengät kuivuivat!
-
Urho
[quote=":o)"]
Päin vastoin, teoriasi tuppaavat naurattamaan,
Kun tuo kirjoittaja sitten kysyi myöhemmin, että koskas kisaillaan, ei vastaustasi kuulunutkaan - luikahdit siksi aikaa muualle, että ehtisi unohtua moinen (kännissä?) kirjoitettu tyräys...
[/quote]
Taas enemmän virheitä lyhyeen tekstiin kuin ikinä uskoisi mahtuvan, menköön Guinnesin ennätysten kirjaan.
- Minulla ei ole teoriaa tapahtuneesta, mikä aika ajoin tuntuu kiusaava. -"No, selitäppäs sitten ..."
- En muista kenelle tuon haasteen heitin, kun kaveri kaikkinen älyllisine rajoineen herjasi älykkyyttäni, mutta vastaus ei suinkaan mennyt noin. Ai, niin mikä oli nimimerkkisi Muuralassa, joka oli suljettu forum?
- en ole kirjoitellut enkä tule kirjoittamaan kännissä
Päin vastoin, teoriasi tuppaavat naurattamaan,
Kun tuo kirjoittaja sitten kysyi myöhemmin, että koskas kisaillaan, ei vastaustasi kuulunutkaan - luikahdit siksi aikaa muualle, että ehtisi unohtua moinen (kännissä?) kirjoitettu tyräys...
[/quote]
Taas enemmän virheitä lyhyeen tekstiin kuin ikinä uskoisi mahtuvan, menköön Guinnesin ennätysten kirjaan.
- Minulla ei ole teoriaa tapahtuneesta, mikä aika ajoin tuntuu kiusaava. -"No, selitäppäs sitten ..."
- En muista kenelle tuon haasteen heitin, kun kaveri kaikkinen älyllisine rajoineen herjasi älykkyyttäni, mutta vastaus ei suinkaan mennyt noin. Ai, niin mikä oli nimimerkkisi Muuralassa, joka oli suljettu forum?
- en ole kirjoitellut enkä tule kirjoittamaan kännissä
Urho kirjoitti:Jotkut asiat, kuten Kivilahden likinäköisyys, on aikanaan kirjattu Bodomista kertoviin juttuihin väärin, ja ovat sitten jääneet sitkeästi elämään, vaikka asian todellinen laita on ollut kaikkien nähtävillä.
Yksi tällainen elävä legenda on nuo Karjalaisen keskiniemessä näkemät kalastajat. Pistän nyt tähän tuhannennen kerran, ja toivon, että asia menee nyt jakeluunREAD MY LIPS
KARJALAINEN EI NÄHNYT KESKINIEMESSÄ OLLEITTEN MIESTEN KALASTAVAN
Pandora kyseli paitojen väristä. Karjalainen kertoi puhelimessa joskus alkuvuonna 2005, että hän ei todellakaan muista eikä ole siihen varmaankaan kiinnittänyt huomiota. Hän kertoi olevansa vähän välinpitämätön sellaisissa asioissa.
: Tiistaina 14 päivänä kesäkuuta 1960 Oittaan kartanossa ylikonstaapeli Jaakko Pelttarin kuulustelemana ja ylikonstaapeli Aatos Aallon kuulustelutodistajana läsnä ollessa.
Todistaja, tilanhoitajan vaimo Aili Johanna K a r j a l a i n e n , o . s. Vuorenmaa, asunto-osoite Pitkäniitty ,Oittaa, ilmoitti syntyneensä 20 päivänä elokuuta 1932 Oulaisissa ja olevansa kirkonkirjoissa Espoon suomalaisessa seurakunnassa.
Asiasta kuultuna Aili Karjalainen kertoi, että sunnuntaina 5 päivänä kesäkuuta 1960 kello 3.45 aikaan kertoja oli mennyt Oittaan kartanon saunan luokse Bodomin järven rantaan. Täältä kertoja oli nähnyt,että järven eteläpuolella olevassa kolmannessa niemessä, josta on noin 400 metriä kertojan havaintopaikkaan, oli seissyt eräs alle 20 vuotias nuorukainen onkimassa. Kertoja huomautti, että kysymyksessä on juuri sama niemi, josta myöhemmin oli löydetty kuolleina kolme retkeilijää. Kysyttäessä kertoja ilmoitti, ettei hän ollut pannut merkille millä tavoin hänen näkemänsä onkimassa ollut mies oli ollut pukeutuneena.
Kyllä tuossa aika selvästi sanotaan miehen onkineen.
Etkös sä ole jo kolme vuotta huutanu täysillä, että homma on jo selvä? Ja kaikki jotka on ollu eri mieltä, suoltaa vaan anuksesta? Etkä ole pohtinut asiaa kuin yheltä kantilta?:o) kirjoitti: Bodomin murhatapaus on täynnä selvittämättömiä ja mahdollisia yksityiskohtia, joita on luvallista sinulta kysymättä pohtia kaikilta kanteilta.
Mitkäs asiat sulla on vielä epäselviä? Syyllinen?
-
Urho
Tuota ole monesti pohtinut, että kävikö Sepi ongella keskiniemessä. Veikkaan, että ei käynyt. Nissenkin muistikuvat ovat tässä hataria.Urho kirjoitti:Juu, yksi mies onkimassa murhaniemessä, mutta kun tarina siirtyy keskiniemessä noin puolituntia myöhemmin havaittuihin miehiin, niin kalastuksesta ei ole mainintaa.
Jos lähdetään arvauksesta, että Sepi oli ensin nähty onkija, sitten keskiniemessä olikin kaksi muuta henkilöä, niin siitähän voisi juttua kehitellä.
Joo juttua kehitellä - sitä juttua on konsta tosiaan mielenkiintoista kehitellä. Toinen keskiniemen henkilöistä lähtee juoksemaan kohti murhaniemeä - todennäköisesti kuuluu telttaseurueeseen - onko juoksija Tuulikki ? Seppo jää keskiniemeen - kalastamaan.konsta kirjoitti:Tuota ole monesti pohtinut, että kävikö Sepi ongella keskiniemessä. Veikkaan, että ei käynyt. Nissenkin muistikuvat ovat tässä hataria.Urho kirjoitti:Juu, yksi mies onkimassa murhaniemessä, mutta kun tarina siirtyy keskiniemessä noin puolituntia myöhemmin havaittuihin miehiin, niin kalastuksesta ei ole mainintaa.
Jos lähdetään arvauksesta, että Sepi oli ensin nähty onkija, sitten keskiniemessä olikin kaksi muuta henkilöä, niin siitähän voisi juttua kehitellä.
Kuuluu avunhuutoja - tapahtuuko kenties teltalla tai teltassa tuolloin jotain ikävää ?
No siitähän voi sitä juttua taas kehitellä.
Totuus on faktojen tunnustamista.
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
-
Kas kas, kukas se siinä keskusteluun sisältöä antaa, ellei itse -konsta.konsta kirjoitti:Etkös sä ole jo kolme vuotta huutanu täysillä, että homma on jo selvä? Ja kaikki jotka on ollu eri mieltä, suoltaa vaan anuksesta? Etkä ole pohtinut asiaa kuin yheltä kantilta?:o) kirjoitti: Bodomin murhatapaus on täynnä selvittämättömiä ja mahdollisia yksityiskohtia, joita on luvallista sinulta kysymättä pohtia kaikilta kanteilta.
Mitkäs asiat sulla on vielä epäselviä? Syyllinen?
Minä olen lempeä konstalle, ja jatkan hänen opettamistaan sisälukutaidossa:
Katsoppas konsta, kun tuossa minun kirjoituksessani lukee yksityiskohtia, näetkö?
Se, konstaseni, tarkoittaa sitä, että itse tapaus on pääpiirteissään (yksityiskohtaisen vastakohta) selvinnyt, vain jotkin pikkuseikat ovat epäselviä, tai ne on voineet olla useammanlaisia.
Päin vastoin kuin sinä, minä olen pohtinut tapausta moneltakin kantilta, ja aina tullut siihen päätelmään, että Gustafsson on syyllinen.
Sinä möykkäät mitä mielikuvituksellisimmilla (murhaajat kenkäpyykillä ym.) teoriahorinoilla, propagandalla, joilla koetat naurettavasti todistaa miloin Gustun "valtavia vammoja", milloin "sotilaallista täsmäiskua", tai - mikä riemastuttavinta "murhaajat pesemässä kenkiään rannassa, ja ottivat poikien kengät siksi aikaa jalkoihins, kunnes omat kuivuivat"...
On kyllä todella valitettavaa keskustelun tason kannalta, että sinäkin osasit tänne tulla möykkäämään... eipä puutu enää muuta, kuin että Wagner ryhtyisi kakkusreseptejä röhkimään...
-
Ei oikein istu tiedossa olevaan tosiasiaan, että Boisman oli teltassa ja kuoli niille sijoilleen.awa kirjoitti:Toinen keskiniemen henkilöistä lähtee juoksemaan kohti murhaniemeä - todennäköisesti kuuluu telttaseurueeseen - onko juoksija Tuulikki ? Seppo jää keskiniemeen - kalastamaan.
Kuuluu avunhuutoja - tapahtuuko kenties teltalla tai teltassa tuolloin jotain ikävää ?
Koko poikien (tai oikeastaan vain Boismanhan se kalasti) kalastusjuttu tuntuu vähän oudolta tarinalta.
Retki lienee suunniteltu aivan muuksi, kuin kalareissuksi. Lisäksi yksi porukasta möykkää täyskännissä...
Samainen möykkääjä jorisee sitten jälkikäteen, että katkaistiin (Sepin puukolla tietenkin, koska oma unohtui kotiin) vavat rantalepikosta, ja toisaalla, että Sepi (kalastusta harrastavana) onki 10 sentin kapulalla rannalta... ja vavat jätettiin teltan viereen (kukas niitä nyt telttaan...) ja kuitenkaan rikospaikkatutkimuksessa ei onkia löytynyt, "meillä raukoilla ei ollut matoja, pantiin leipää koukun päälle, mutta ei ne ollu nälkäsiä ne kalat", kuinka hän hilppasi uimahoususillaan Boismanin perässä, toisaalta uimahousuja ei ollut mukana ollenkaan, joten tämä 70-kiloinen käytti kuulemma 40-kiloisen tytön uimapukua... jne.