Onnettomuusteoria

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

konsta kirjoitti: ..kartta olisi lähinnä vain suttupaperi ja todisteena siitä ei saisi juuri mitään selvää.
Vuonna 1960 käytettiin painettuja MMH:n karttoja. Karttakopioiden käyttö on yleistynyt vasta myöhemmin. Tälle kartalle on voitu merkitä muitakin asioita kuin Bodomjärven murhatutkimuksiin liittyviä seikkoja. Ne ovat sitten kopioituneet mukaan. Kivilahti on kuitenkin allekirjoittanut vain kolme merkintää.

Peruskartalta puuttuvat mutta liitteessä olevat merkinnät on väritetty oheiseen kuvaan.
Kuvassa on pitkä aaltomainen viiva hiekkakuopalta ladon ja pellonlaidan kautta lähelle kenkäjemmaa.
Sieltä voi myös tulkita numerot 1,2 ja 3.
Kakkosen alaosa on epäselvä ja siinä on muita pieniä merkintöjä Gustafssonin leiripaikan ympäristössä.
Länsiniemen länsirannalla on tunnistamaton viivaryhmä, jolle ei löydy mitään vertailutietoa Bodom-aineistosta.
Uimarannaltä ladon suuntaan lähtevä pilkkuviiva on sikäli mielenkiintoinen, että sen reittiä kuljettaessa olisi voinut nähdä OK:n rannalla tulematta niin lähelle, että OK välttämättä olisi huomannut. Sikäli se sopisi lintupoikien reitiksi, vaikka luultavasti on jotain muuta.
OK:n paikka rannalla lienee epätarkka. Merkitystä paikasta ei näe keskiniemen tyveen eikä pellolle merkityn nuolen paikalle, koska rantakallio on välissä. OK itse on kuvannut paikan, jota vastaava on muutama kymmenen metriä idempänä kahden kallioharjanteen välissä. Se on kenties oikea paikka, koska siitä olisi nähnyt sen mitä hän kertoi nähneensä.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Melko erikoisia käppyröitä näyttää kartta olevan täynnä, mitä sitten kertonevatkaan, vai kertovatko mitään.

Kun olen jo kauan puhunut siitä, että Kivilahteen ei ole uskominen, vaan jokin heittää ja pahasti, niin tämäkin kartta kyllä jotain osviittaa antaa.

Harmi, ettei se ole topografikartta, jossa erottuvat maaston korkeus erotkin.

Maastohan ei ole millään muotoa tasainen, vaan on kumpiuileva puistomainen, isoine puineen ja lukuisine pensaineen.

Siksi ihmettelenkin Kivilahden tarkkoja tuntomerkkejä ohikulkijasta, sillä kulkumies on näkynyt vain sekunnin tai pari, joten noin tarkkoihin tuntomerkkeihin en usko.

Kartassa oikealla näkyvällä himmeällä ristillä on oltava myös jokin tarkoitus, sillä ei kait noita rukseja turhaan piirrelty, ellei sitten ole veikkailtu vakioveikkausta, ja kalkkeripaperi on jäänyt auki, no tuskin.

Sieltä ne naaraukset kesällä aloitetaan, eli se puoli ensin.

Lupiakin ollaan toimintaan kaupungilta kyselty, eikä siellä olla ainakaan vastaan.

Sähkömoottorilla saa ajaa järvellä, joten se on ok.

Syksy vaan on venähtänyt kovin pitkäksi ja jos se nyt sitten meille alkaa heittää normaaleita kelejä, niin kesä voikin olla muutaman kuukauden myöhässä.

Katsotaan ja odotellaan.
synkempi hautajaisvieras
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja synkempi hautajaisvieras »

.

Tuli mieleen tuossa kun lueskelin tätä ketjua ja jotkut puhuivat noista bongari-pojista, ja heidän oletetusta syyllisyydestään. Mielenkiintoinen ajatus, eikä mielestäni täysin mahdoton. Viittaan tässä hyytävään kauhuelokuvaan "Uhka". Ei ole mitenkään ennenkuulumatonta, että ( tässä hieman yli 10-vuotiaat) lapset tappaisivat aikuisia. Karmiva ajatus, mutta mahdollinen. Lapsetkin ovat ihmisiä ja kykeneväisiä ihmisten tekoihin. Mutta tämä mahdollisuus on varmasti tutkittu ja suljettu pois jo silloin 60-luvulla. Joku siellä Bodom-järven rannalla kyllä harmistui jostakin mutta kuka?

.
.

kaukana poissa

.
Hessu52
Watson itse

Siinä teltan pystytys kuvassa näkyvä kassi on kyllä melko kärsineen näköinen, joten voi olla hyvinkin niin, että se on ollut vedessä.

Muut kassit näyttävät sen sijaan jo kadonneen paikalta, ilmeisesti niitä ollaan palauttamassa uhrien omaisille.

Sitä ei olla koskaan kerrottu, miksi kaikki, siis kaikki tavara telttaa ja kenkiä lukuunottamatta, piti palauttaa jo seuraavana päivänä omaisille.

Olisivat nyt edes vaatteet ja kassit säilyttäneet labraa varten, sillä luulen, ettei niistä ole labratutkimuksia tehty.
teemu
Javier Pena

Hessu52 kirjoitti:...
Sitä ei olla koskaan kerrottu, miksi kaikki, siis kaikki tavara telttaa ja kenkiä lukuunottamatta, piti palauttaa jo seuraavana päivänä omaisille.
...
Heuristinen vastaus tämän ketjun kannalta on, että tavarat palautettiin onnettomuuden uhrien omaisille, kuten tapana on. Siitä kuitenkin seuraa massiivisia selitysongelmia verrattuna siihen, että ajatellaan poliisin vain mokanneen.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Vähän tuohon liittyen, oliko 60- luvulla ihan normaali käytäntö, että henkirikoksissa uhrien tavara (lähinnä vaatteet?) palautettiin omaisille?
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Loka kirjoitti:^Vähän tuohon liittyen, oliko 60- luvulla ihan normaali käytäntö, että henkirikoksissa uhrien tavara (lähinnä vaatteet?) palautettiin omaisille?
Tai kääntäen, mikä Nilsin kengissä (sentään ainoa eloonjäänyt) oikein kiinnosti, ettei niitä palautettu?
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Kiva lukea, edes muutaman postauksen osalta keskusteluketjua ja pohdintaa, johon osallistuu oikeasti eri ihmiset - eikä "mikään nikki armeija".
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse

Muistan kyllä hyvin Leppävaaran poliisiaseman, eikä se juuri kummoinenkaan ollut.

Tuskin siellä oli varastotilaa, mihin olisi voitu tavaraa kerätä, mutta kun KRP otti heti Komisario Paavolan heille ilmoitettua tutkintavastuun, niin olisi luullut heidän tiloihinsa ja varastoihinsa mahtuneen kaikki se tavara.

Luovutettiinko Kyllikki Saaren löytyessä, hänen vaatteensa ja kaikki tavara omaisille, epäilen, mutta varma en voi olla.

Pitikö KRP:n johto juttua silloin niin selvänä nakkina, ettei mitään kannattanut säästää, no teltta ja poikien kengät.

Teltta on tietysti selvä tapaus, mutta kenkien verijälkien takia luulen niitä pidetyn kauemmin, eli se tuhrujälki Gussen kengän sisällä ja saattoihan Sepinkin kengässä olla jotain mielenkiintoista, jota valokuvasta ei eroitu, mutta sen ajan menetelmillä siitäkään ei saatu mitään irti, joten nekin luovutettiin sitten "Keimolan Kessalla" puolen vuoden päästä omaisille.

Onko muuten kellään tullut mieleen, että kengät menivät oikein, eli Gusen kengät jäivät talteen, mutta Sepin palautettiin?

Ne lonttosethan ovat saman näköiset, mutta eri väriset, joten aivan hyvin kengissä on voitu erehtyä, kuten niin monessa muussakin asiassa tässä jutussa.

Kuka omainen enää puolen vuoden kuluttua muistaa, minkä väriset kengät pojalla on ollut, kun suru muutoinkin kalvaa puserossa.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Hessu52 kirjoitti:
Onko muuten kellään tullut mieleen, että kengät menivät oikein, eli Gusen kengät jäivät talteen, mutta Sepin palautettiin?
Kuva

Kokoeroahan kengillä pitäisi olla. Kuvan mukaan Sepon kengät voisivat olla jopa isommat. Perspektiivi voi tosin pettää.
nightowl
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja nightowl »

Hessu52 kirjoitti:Siinä teltan pystytys kuvassa näkyvä kassi on kyllä melko kärsineen näköinen, joten voi olla hyvinkin niin, että se on ollut vedessä.

Muut kassit näyttävät sen sijaan jo kadonneen paikalta, ilmeisesti niitä ollaan palauttamassa uhrien omaisille.

Olisivat nyt edes vaatteet ja kassit säilyttäneet labraa varten, sillä luulen, ettei niistä ole labratutkimuksia tehty.

...
ja verinen huopa, jossa hiuksia (ja luunkappaleita)
ja Irmelin paita jossa puukonpistoja
ja ...

???
Hessu52
Watson itse

Niin, niin Nightowl, kaikki luovutettiin, joka on käsittämätöntä.

Sitten säilytettiin toisarvoinen liina, jolla ei varmaan ole mitään tekemistä koko murhan kannalta, lehtivihreineen päivineen, kooltaan 40x46 cm muistaakseni, joka olisi melko suuri kuukautissuojaksi.

Mutta noihin kenkiin mennäkseni, niin kun oikein tarkkaan katsoo Sepin kenkiä, niin siellä sisällä on kaksi tuhruista jälkeä, eli mitähän ja mistä ne ovat peräisin?

Mistäköhän tuo kuva on, kun en sitä itseltäni löyänyt, mutta olen sen monesti nähnyt?

Jos kengät ovat olleet ulkona rinnakkain murhan ajankohtana, niin tuntuisi melkoiselta sattumalta, jos molempien kenkien sisältä ei löytyisi verta.

Sepon kenkien sisällä näyttäisi joitain tahroja olevan, nyt vaatisi vain paremman kuvan.
teemu
Javier Pena

Hessu52 kirjoitti: ..Sepon kenkien sisällä näyttäisi joitain tahroja olevan, nyt vaatisi vain paremman kuvan.
Terveisiä tuntemattomalta ystävältä: väritetty kenkäkuva.
Kuvan kengät ovat niin pölyssä, etten itse pysty näkemään niissä mitään tahroja.

Toisessa kuvassa Gustafssonin kengätovat tutkittavana. Kengistä on myös sivukuva.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

teemu kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti: ..Sepon kenkien sisällä näyttäisi joitain tahroja olevan, nyt vaatisi vain paremman kuvan.
Terveisiä tuntemattomalta ystävältä: väritetty kenkäkuva.
Kuvan kengät ovat niin pölyssä, etten itse pysty näkemään niissä mitään tahroja.

Toisessa kuvassa Gustafssonin kengätovat tutkittavana. Kengistä on myös sivukuva.
Tuntematon ystävä on Koivuska, jonka kuvia Papillon on ilmeisesti laitellut. Kuvien värityksissä ei pysty välttämättä saamaan oikeaa väriä esiin, joten tuskin mitään punaista verta löytyy. Tahrat, jotka kuvissa näkyvät, ovat ilmeisesti sormenjälkiä, joista pöly on pyyhkitynyt pois.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Aivan, Koivuskan taitavaa työtähän tuo on. Noista värisävyistä ynnä muista kertoi silloin aikoinaan pitkään ja perusteellisesti, se vaan meni ainakin osittain yli hilseen.
Mutta mahdollisimman tarkkaa työtä kuulema teki, mutta miä on sitten verta milä ei, sitä en tiedä mutta jos nyt kaikki " tahrat" merkkaa punaielkla, niin punaisiahan niistä kai tulee?
Vaikka olisivat pölytharoja. Onhan tuo myös värjäämättömänä.
Vastaa Viestiin