Sivu 632/634

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 28.7.1990 - 29.7.1990

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 3:14 pm
Kirjoittaja Cadi John
Mä olen Detsi niin samaa mieltä sun kanssa. Pesämies antaa haastatteluja sinne ja tänne mut ketään tutkijaa ei kiinnosta. Kummallista. Niemi sitä Niemi tätä ja hän on ainoa jeesus jonka linja on oikea.

Tässä on niin monta kummallista sattumaa jotka osoittaa pojan suuntaan. Myös eriskummallista jos omat sukulaisetkin häntä epäilevät. Ei myös ole mitenkään tavatonta, jos hän on yöllä sinne itse ajanut. Hänen kännin tasoaan ei kukaan pysty todistamaan. Pilkku baareissa/yökerhoissa tuli muutenkin tuohon aikaan 1.30. Laskuhumalassa on voinut joku asia alkaa vituttaan, ehkä rahan sekä arvostuksen puute.

Kyllä täällä saa spekuloida ja olla eri mieltä. Voi itse hajaantua jos ei kiinnosta lukea kuin samaa mieltä olevien spekuja. Mä tykkään ainakin lukea kaikkien spekut.

Kannattaa tosiaan kuunnella spiderman83 laittama podcast. Tarkemmin kohta 17.40 alkaa eli monesti poliisilla on epäily mutta todisteet ei riitä.

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 28.7.1990 - 29.7.1990

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 5:17 pm
Kirjoittaja Quorthon
Cadi John kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 3:14 pm Kummallista. Niemi sitä Niemi tätä ja hän on ainoa jeesus jonka linja on oikea.

Tässä on niin monta kummallista sattumaa jotka osoittaa pojan suuntaan. Myös eriskummallista jos omat sukulaisetkin häntä epäilevät. Ei myös ole mitenkään tavatonta, jos hän on yöllä sinne itse ajanut. Hänen kännin tasoaan ei kukaan pysty todistamaan. Pilkku baareissa/yökerhoissa tuli muutenkin tuohon aikaan 1.30. Laskuhumalassa on voinut joku asia alkaa vituttaan, ehkä rahan sekä arvostuksen puute.

Kyllä täällä saa spekuloida ja olla eri mieltä. Voi itse hajaantua jos ei kiinnosta lukea kuin samaa mieltä olevien spekuja. Mä tykkään ainakin lukea kaikkien spekut.
En minä ole Niemeä jeesukseksi kehunut, mutta on vaikea nähdä miten hänen työnsä näiden tapausten hyväksi EI olisi ansiokasta. Liinaharjan tapauksen hän jopa selvitti. Kirkkonummessa hän päätyi siihen, että Veikko oli törmännyt bisneksissään vielä itseäänkin huomattavasti häikäilemättömämpään tahoon. Olen samassa uskossa.

Mä ymmärrän pojan syyllisyyteen viittaavat seikat erittäin hyvin. Tähän ketjuunkin on vuosien saatossa kommentoinut kaksi ihmistä, joista toinen tunsi Beritin ja piti MR:ää outona, jopa pelottavana. Ja toinen oli silloinen työnantajansa, joka katkaisi työsuhteen MR:n oltua iloisella ja hilpeällä päällä töissä hiljattain tekojen paljastumisen jälkeen.

Tekeekö nuo asiat (siis jonkun subjektiiviset mielipiteet) hänestä näin rankan teon suorittajan? Ei tee. Mielestäni kaivataan arkirealismia. Tämä on näistä selvittämättömistä teoista ainakin Suomen oloissa varmaan se kaikkein raa'in ja hirvein. En millään usko, että sen suorittaja on myöhemmin esim. tehnyt pitkän työhistorian tai odotellut autossa lapsiaan koulusta. Uskon, että tekijä on hämäräbisneskumppanin hommaan löytämä totaalinen ihmishylkiö.

Mielestäni intohimorikos voi sopia taloudelliseen riitaan, jos Veikko on pyöritellyt Falckin naamaa kuralammikossa kovan uhkailun ja vittuilun kera. Vaikka asioista tietoisen Beritin käkättäessä vieressä. Siinä on voinut konkurssikypsällä erikoismiehellä mennä kuppi lopullisesti nurin.


Cadi John kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 3:14 pm Kannattaa tosiaan kuunnella spiderman83 laittama podcast. Tarkemmin kohta 17.40 alkaa eli monesti poliisilla on epäily mutta todisteet ei riitä.
Tämä on itsensä sumuttamista jos mikä. ME KAIKKI TIEDÄMME että tällaisia tapauksia on paljon. Ilman Haapalan lausuntojakin. Mutta te tässä nyt irroitatte kommentin asiayhteydestä ja copypastaatte sen mielessänne Kirkkonummeen. Se on tietoinen valinta teiltä, eikä taida liittyä Haapalan ajatuksiin mitenkään. Se on aivan sama, kuin olettaa sen Jukka Kallion 2001 "vahva epäilys"-kommentin ehdottomasti viittaavan johonkin henkilöön. Tai vielä isompi venytys.

Ja ihan oikeasti, pidän Spiderman83:a muuten asiallisena kirjoittajana, mutta kyseisen epäillyn suhteen hänellä on totaalinen fiksaatio ja haluttomuus uskoa mihinkään muuhun. Jos olisi edes näyttöä epäillyn väkivaltaisuudesta, voisin ymmärtää paremmin.

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 28.7.1990 - 29.7.1990

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 5:39 pm
Kirjoittaja Ulrica
spiderman83 kirjoitti: La Kesä 20, 2026 11:47 pm Kannattaa kuunnella Tero Haapalan podcast-haastattelu, erityisesti kohdat 17:00 ja 45:00. Ja oli siis tutkijana kolmoissurmassa heti alussa:


Kiitos linkin uudelleen jakamisesta.

On herännyt ajatus siitä, olisiko tilanne voinut kehittyä toisin, jos Hannu olisi tehnyt MR:stä rikosilmoituksen jo siinä vaiheessa, kun opiskelua varten petoksella hankittu laina nostettiin ja myöhemmin otettiin toinen laina. Viimeistään siinä kohdin, kun huomattiin ensimmäisen lainan maksuerien laiminlyönnit, olisi ollut mahdollisuus puuttua asiaan.

Jos rikosilmoitus olisi tehty tuolloin, MR:lle olisi voinut seurata rikosoikeudellisia seuraamuksia ja toiminta olisi saatu katkaistua ajoissa. Seuraamusten puuttuminen mahdollisti rikollisen toiminnan jatkumisen. Vasta myöhemmin MR sai ehdottoman tuomion talousrikoksista, mikä johti myös ehdottomaan vankeusrangaistukseen.

On mahdollista, että MR olisi lopettanut toimintansa jo nuorena, noin 24-vuotiaana, jos seuraamuksia olisi tullut aiemmin.

Tällöin on myös aiheellista pohtia, olisiko myöhempi vakava rikos – jopa henkirikos – voinut jäädä tapahtumatta.

Herää myös kysymys KRP:n Elfgrenin moraalista, kun oli Hannun ystävä, että eikö neuvonut tekemään rikosilmoitusta, jos siis voidaan todistaa, että oli tietoinen MRn toiminnasta.

Toivon Niemen seuraavan bonarin keskittyvän tuomaan esiin Hankenin sisäänpääsyn todellisen laidan. Se selviää käymällä henkilökohtaisesti Hankenin toimistolla ja vilkaisemalla sisäänpäässeet vuonna 1990. Niemi ei ole kääntänyt kaikki kiviä ja kantoja, kuten laajasti julkisuudessa hypetetään. Sen sijaan KRPllä on nämä kaikki tiedossa.

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 28.7.1990 - 29.7.1990

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 5:58 pm
Kirjoittaja Ross Sullivan
Quorthon kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 12:20 am
Ross Sullivan kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 12:04 am
Quorthon kirjoitti: La Kesä 20, 2026 11:59 pm

Ensimmäinen lause tavallaan totta, toinen silkkaa toiveunta vailla perusteita.

Aika harva tuollaisen teon tekijä on elossa 36 vuotta myöhemmin. Teko kertoo jotain tekijästään, tuolla tyylillä ei yleensä vanhaksi eletä. Ja se että lukisi 60v tai vanhempana käpynä meidän itseään toistavia juttuja vuosia... jotenkin epäilen. :mrgreen:
Ei eletä ei.

"se että lukisi 60v tai vanhempana käpynä meidän itseään toistavia juttuja vuosia... jotenkin epäilen." Tähän tulokseen olen itsekin tullut. Tuskin on kiinnostunut, mitä ketjussa jauhetaan, jos on elossakaan (todennäköisesti ei ole).
Tämä ketju on muutenkin niin eripurainen ja sekava, että se vain rauhoittaisi murhamiestä, jos hän lukisi tätä. :mrgreen:

Mielestäni älytöntä on, että ukon tiedetään pelänneen jotain, saaneen outoja tyhjiä kutsuja keskellä yötä korpeen hinaushommiin, kulkeneen aseen kanssa ja spekuloineen kavereilleen kenen uskoo vielä yrittävän tappaa hänet. Ja sitten hänet myös tapetaan, ja jotkut uskoo asialla olleen jonkun randomin tai varkaan joka ei liity aiempiin tapahtumiin. Ei se nyt saatana niin mene. Kyllä nuo liittyvät toisiinsa ja Veikko pelkäsi ihan aiheesta. Ja sitten kävi mitä pelkäsikin.

Mielestäni sorateoria on just niin älytön, että se voi pitää paikkansa. Olihan Falckin touhut muutenkin ihan älyttömiä ainakin noihin aikoihin.
Todennäköisesti ei menekään.

Mun mielestä se sorateoria ei ole kovinkaan älytöön. Sopisi hyvin tiedettyihin faktoihin: muistivihko olisi paljastanut yhteyden ja muutenkin yhteys on sellainen, että Falckin voi olettaa tietäneen kaikenlaista Veikosta, mutta Veikko tuskin on kovin innokkaasti tuonut esiin yhteyksiään Falckiin. Ts. on aika selvää, että heillä on alun perin ollut jonkinlaista aika vahvaakin luottoa toisiaansa kohtaan: ei ketä tahansa pyydetä kumppaniksi törkeässä petoksessa. Sitten toisaalta yhteys/suhde on voinut olla asellainen, että se on ollut ainoastaan muutamian ihmisten tiedossa. Tutkinnassa kuullut eivät ole osanneet nimetä Falckia kovinkaan vahvasti tekijäksi. Veikolla ollut paljon vihamiehiä muutenkin ja Falck ikään kuin hävinnyt siihen massaan.

En pitäisi mahdottomana, että Niemi toi tämän tapauksen käytännössä ratkaisuun, kuten hän toi Liinaharjankin tapauksen. Se vaan, että prosessioikeudellisesti tekijän saaminen vastuuseen alkaa olla miltei (jos ei täysin) mahdotonta.

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 28.7.1990 - 29.7.1990

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 6:02 pm
Kirjoittaja Ross Sullivan
Cadi John kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 3:14 pm Mä olen Detsi niin samaa mieltä sun kanssa. Pesämies antaa haastatteluja sinne ja tänne mut ketään tutkijaa ei kiinnosta. Kummallista. Niemi sitä Niemi tätä ja hän on ainoa jeesus jonka linja on oikea.

Tässä on niin monta kummallista sattumaa jotka osoittaa pojan suuntaan. Myös eriskummallista jos omat sukulaisetkin häntä epäilevät. Ei myös ole mitenkään tavatonta, jos hän on yöllä sinne itse ajanut. Hänen kännin tasoaan ei kukaan pysty todistamaan. Pilkku baareissa/yökerhoissa tuli muutenkin tuohon aikaan 1.30. Laskuhumalassa on voinut joku asia alkaa vituttaan, ehkä rahan sekä arvostuksen puute.

Kyllä täällä saa spekuloida ja olla eri mieltä. Voi itse hajaantua jos ei kiinnosta lukea kuin samaa mieltä olevien spekuja. Mä tykkään ainakin lukea kaikkien spekut.

Kannattaa tosiaan kuunnella spiderman83 laittama podcast. Tarkemmin kohta 17.40 alkaa eli monesti poliisilla on epäily mutta todisteet ei riitä.
Mistä sä tiedät, että ketään tutkijaa ei kiinnosta?

Niemi on aiemminkin saanut tutkintaa tyrkittyä etenpääin podcasteillaan. Olipa sitten mitä mieltä tahansa Niemestä, niin se lienee aika poikkeuksellista.

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 28.7.1990 - 29.7.1990

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 6:15 pm
Kirjoittaja Ross Sullivan
Detsi kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 10:21 am Entä sun uskomuksesi siitä, että KRP ei muka olisi näinä 36 vuotena tutkinut ja pohtinut näitä kaikkia mahdollisia Falckeja, soraliikemiehiä ja muita hämärätyyppejä sekä Pesämiehen kaltaisia puheiden levittäjiä? Oikeesti luuletko että ne on jättäneet taloudelliset kytkökset ja mahdolliset velkariidat täysin tutkimatta, kun tapaus on ollut koko ajan auki? Hauska on tosiaan seurata, miten tämä Kirkkonummen arvuuttelu pyörii jatkuvasti Pesämiehen, kesämiehen, Tanin ja ties kenen ympärillä. Tyyppien, joita ei ole koskaan saatu virallisesti edes epäillyiksi. Jos niissä teorioissa olisi ollut mitään konkreettista, se olisi kyllä tullut esiin jo aikoja sitten.

Ja mulla on ihan aito kysymys: miten sä ite ajattelet intohimorikoksen sopivan johonkin taloudelliseen riitaan? Teon tyyli viittaa vahvasti henkilökohtaiseen raivoon tai mustasukkaisuuteen, ei niinkään kylmään liiketoiminnalliseen selvittelyyn. Jos kyseessä olisi joku taloudellinen juttu tai järjestetty homma, teosta varmasti tietäisi enemmän kuin yksi ihminen – ja joku olisi vuotanut jotain uskottavaa jo vuosikymmeniä sitten. Pesämiehestä en sanoisi yhtään mitään. Kyseessä on ilmeisesti vankilassakin istunut talousrikollinen, jonka puheet on sitä sun tätä. Ei kannata rakentaa teorioita sen varaan. KRP on tehnyt työnsä niin hyvin kuin on pystynyt (kaksi pidätettyä jo aikanaan, molemmat vapautettu näytön puutteessa). Se että tapaus on edelleen selvittämättä ei tarkoita, että kaikki mahdolliset kulmat olisi jätetty tutkimatta – pikemminkin päinvastoin.
Entä mitäpä luulet, että onko esim. MR:n mahdollista syyllisyyttä tutkittu tai jätetty täysin tutkimatta? Mistä tiedät, että kyseessä on intohimorikos? Entä mistä tiedät, että liikeriita ei voisi johtaa intohimoiseen vihaan? Jos pelissä on isot rahat (ja esim. mahdollinen rikosten paljastuminen), niin miksei sellainen johtaisi suoranaiseen raivoon? Onhan huumekauppakin "pelkkää bisnestä" ja ihmisiä on Suomessa kidutettu hengiltä huumevelkojenkin takia.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000827279.html

"Naisvankien eliniän odote on alle 50 vuotta, kun se muilla suomalaisnaisilla on yli 80 vuotta."

"Suomalainen vanki elää keskimäärin vain 47-vuotiaaksi, kertoo Hämeen Sanomat. Suomalaisten miesten eliniän odote yleisesti on 77,5 vuotta, naisten 83,5 vuotta.

- Oletettavasti naisvangit kuolevat vielä tätäkin nuorempina, sillä he ovat vankilaan tullessaan miesvankeja sairaampia, kertoo Hämeenlinnan vankisairaalan ylilääkäri Päivi Viitanen, joka on tehnyt väitöskirjan suomalaisten naisvankien terveydestä.

Viitasen väitöstutkimuksessa selvisi, että naisvangit ovat poikkeuksellisen sairaita: heistä yli 90 prosenttia on ollut joskus sairaalahoidossa. Puolta on hoidettu myös psykiatrisella osastolla.

- Naisvangeilla on päihdeongelmien lisäksi paljon persoonallisuushäiriöitä, jotka vaativat raskasta hoitoa, Viitanen sanoo."

Näyttöä ei käsittääkseni ole siitä, että suomalainen vankila itsessään lyhentäisi elinkää (sehän muuten saattaa olla jopa toisinpäin). Kyse siis lienee siitä, että nimenomaan rikollinen elämäntapa (ja syrjäytyminen selittävät sitä). Toki on poikkeuksia, mutta keskimääräisesti voitaneen olettaa, että vuonna 1990 henkirikoksen tehnyt henkilö ei ole enää vuonna 2026 hengissä.

Huom! Tutkimus on vuodelta 2014, joten tilanne linee muuttunut jossain määrin, mutta oletan tilanteen olevan edelleen olennaisesti 2014 vastaava, vaikka elinajanodotteet ovatkin kasvaneet oletettavasti myös ryhmässä vangit.

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 28.7.1990 - 29.7.1990

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 6:18 pm
Kirjoittaja Quorthon
Ross Sullivan kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 5:58 pm Mun mielestä se sorateoria ei ole kovinkaan älytöön. Sopisi hyvin tiedettyihin faktoihin: muistivihko olisi paljastanut yhteyden ja muutenkin yhteys on sellainen, että Falckin voi olettaa tietäneen kaikenlaista Veikosta, mutta Veikko tuskin on kovin innokkaasti tuonut esiin yhteyksiään Falckiin. Ts. on aika selvää, että heillä on alun perin ollut jonkinlaista aika vahvaakin luottoa toisiaansa kohtaan: ei ketä tahansa pyydetä kumppaniksi törkeässä petoksessa. Sitten toisaalta yhteys/suhde on voinut olla asellainen, että se on ollut ainoastaan muutamian ihmisten tiedossa. Tutkinnassa kuullut eivät ole osanneet nimetä Falckia kovinkaan vahvasti tekijäksi. Veikolla ollut paljon vihamiehiä muutenkin ja Falck ikään kuin hävinnyt siihen massaan.
Näin juuri. Muistikirjan katoaminen saa luonnollisen selityksen, jota ei tarvitse sen kummemmin selitellä.

Kun ynnätään Falckin totaalinen häikäilemättömyys raha-asioissa ja Veikon tarve esittää lähipiirilleen jotain oikeuden puolustajaa, joka kuitenkin kaivaa tiskin alta likaista rahaa reitin ollessa selvä, niin tuo on erittäin uskottava summaus.


"Tutkinnassa kuullut eivät ole osanneet nimetä Falckia kovinkaan vahvasti tekijäksi. Veikolla ollut paljon vihamiehiä muutenkin ja Falck ikään kuin hävinnyt siihen massaan."

Tämä summaa lähes sanatarkasti ajatukseni Punavuorenkin ETP:tä lukiessa. Falck on vaan siellä seassa, mutta samalla hänellä oli riitaa Gröhnin kanssa rahasta, ja hän kytkeytyy samoihin sorakuoppahuijauksiin Kirkkonummen uhrin kanssa.

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 28.7.1990 - 29.7.1990

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 6:28 pm
Kirjoittaja Detsi
Quorthon kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 5:17 pm
Cadi John kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 3:14 pm Kummallista. Niemi sitä Niemi tätä ja hän on ainoa jeesus jonka linja on oikea.

Tässä on niin monta kummallista sattumaa jotka osoittaa pojan suuntaan. Myös eriskummallista jos omat sukulaisetkin häntä epäilevät. Ei myös ole mitenkään tavatonta, jos hän on yöllä sinne itse ajanut. Hänen kännin tasoaan ei kukaan pysty todistamaan. Pilkku baareissa/yökerhoissa tuli muutenkin tuohon aikaan 1.30. Laskuhumalassa on voinut joku asia alkaa vituttaan, ehkä rahan sekä arvostuksen puute.

Kyllä täällä saa spekuloida ja olla eri mieltä. Voi itse hajaantua jos ei kiinnosta lukea kuin samaa mieltä olevien spekuja. Mä tykkään ainakin lukea kaikkien spekut.
En minä ole Niemeä jeesukseksi kehunut, mutta on vaikea nähdä miten hänen työnsä näiden tapausten hyväksi EI olisi ansiokasta. Liinaharjan tapauksen hän jopa selvitti. Kirkkonummessa hän päätyi siihen, että Veikko oli törmännyt bisneksissään vielä itseäänkin huomattavasti häikäilemättömämpään tahoon. Olen samassa uskossa.

Mä ymmärrän pojan syyllisyyteen viittaavat seikat erittäin hyvin. Tähän ketjuunkin on vuosien saatossa kommentoinut kaksi ihmistä, joista toinen tunsi Beritin ja piti MR:ää outona, jopa pelottavana. Ja toinen oli silloinen työnantajansa, joka katkaisi työsuhteen MR:n oltua iloisella ja hilpeällä päällä töissä hiljattain tekojen paljastumisen jälkeen.

Tekeekö nuo asiat (siis jonkun subjektiiviset mielipiteet) hänestä näin rankan teon suorittajan? Ei tee. Mielestäni kaivataan arkirealismia. Tämä on näistä selvittämättömistä teoista ainakin Suomen oloissa varmaan se kaikkein raa'in ja hirvein. En millään usko, että sen suorittaja on myöhemmin esim. tehnyt pitkän työhistorian tai odotellut autossa lapsiaan koulusta. Uskon, että tekijä on hämäräbisneskumppanin hommaan löytämä totaalinen ihmishylkiö.

Mielestäni intohimorikos voi sopia taloudelliseen riitaan, jos Veikko on pyöritellyt Falckin naamaa kuralammikossa kovan uhkailun ja vittuilun kera. Vaikka asioista tietoisen Beritin käkättäessä vieressä. Siinä on voinut konkurssikypsällä erikoismiehellä mennä kuppi lopullisesti nurin.


Cadi John kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 3:14 pm Kannattaa tosiaan kuunnella spiderman83 laittama podcast. Tarkemmin kohta 17.40 alkaa eli monesti poliisilla on epäily mutta todisteet ei riitä.
Tämä on itsensä sumuttamista jos mikä. ME KAIKKI TIEDÄMME että tällaisia tapauksia on paljon. Ilman Haapalan lausuntojakin. Mutta te tässä nyt irroitatte kommentin asiayhteydestä ja copypastaatte sen mielessänne Kirkkonummeen. Se on tietoinen valinta teiltä, eikä taida liittyä Haapalan ajatuksiin mitenkään. Se on aivan sama, kuin olettaa sen Jukka Kallion 2001 "vahva epäilys"-kommentin ehdottomasti viittaavan johonkin henkilöön. Tai vielä isompi venytys.

Ja ihan oikeasti, pidän Spiderman83:a muuten asiallisena kirjoittajana, mutta kyseisen epäillyn suhteen hänellä on totaalinen fiksaatio ja haluttomuus uskoa mihinkään muuhun. Jos olisi edes näyttöä epäillyn väkivaltaisuudesta, voisin ymmärtää paremmin.
Epäiltyjen kohdalla ei ole mitään yleispätevää “pakollista väkivaltataustaa”, joka pitäisi löytyä ennen kuin vakavia tekoja voisi tapahtua.

Ja sitten tämä Falck. Mitä näyttöä puolestaan sulla on siitä, että hän olisi ollut väkivaltainen? Ei mitään. Julkisten tietojen ja keskusteluissa esitettyjen väitteiden perusteella tyyppi vaikuttaa aika onnettomalta tapaukselta. Talousrikollinen joka teki petoksia, ajoi firmat konkurssiin 90-luvulla, pakeni ulkomaille ja palasi vasta kun rahat loppuivat. Entä se mökinpoltto juttu? Miten se meni lopputuloksen perusteella? Kun asiasta alettiin kysellä haastattelussa/podcastissa, ukko meni täysin sukset sekaisin eikä siitä tullut mitään kunnollista selitystä. Ei nyt vakuuta siitä, että kyseessä olisi joku kova ja päättäväinen tyyppi joka pystyisi toteuttamaan näin raa'an ja riskialttiin teon.

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 28.7.1990 - 29.7.1990

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 9:53 pm
Kirjoittaja Quorthon
Ehkä se Falck on ihan sairaan säälittävä nössö, joka puolivahingossa aiheutti Säästöpankille 27 millin luottotappiot ja sattui olemaan huijaushommissa Kirkkonummen VeikkoRytkösten ja Punavuoren JussiGröhnien kanssa.

Varmaan onneton sattuma, oikeesti tappohommat hoiti molemmissa osoitteissa isäänsä kännissä kyrpiintynyt Hesperiassa istunut suosittu mallipoju, joka unohti koko tapahtuman aitoon Bodom NG-tyyliin, ja Virolainen jolla oli yliherkkä liipaisinsormi ja jolle Jussi ja Kartsa oli myyneet liian huonon rannekellon.

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 28.7.1990 - 29.7.1990

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 11:00 pm
Kirjoittaja Detsi
"huijaushommissa oleminen" Rytkösen ja Jussi Gröhnin kanssa perustuu lähinnä yhden tuomitun sarjapetostelijan tarinaan, jossa on joitain todennettavia taustoja mutta myös selviä ristiriitaisuuksia.

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 28.7.1990 - 29.7.1990

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 11:37 pm
Kirjoittaja JasseHames
Ross Sullivan kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 5:58 pm Todennäköisesti ei menekään.
Kuinkahan paljon vähemmän todennäköistä on "todennäköinen" kuin "taatusti"...
JasseHames kirjoitti: Pe Helmi 27, 2026 10:23 pm
Ross Sullivan kirjoitti: La Helmi 21, 2026 3:10 pm Eli, kun ei ole julistettu 2001 kuolleeksi, niin ei ole julistettu 2026? Vai mitä tarkoitat lehtijutuilla?

Aivan taatusti Ismo on julistettu kuolleeksi. Se hallinnollinen taakka omaisille yksistään on jo melkoinen, mikä syntyy kadonneen henkilöön asioiden hoitamisesta.
Nyt "Ross Sullivan" voisi tulla kertomaan ketjuun, minä päivänä Kumpulainen on julistettu kuolleeksi "poliisilähteidensä" mukaan?
Huomauttaisin myös kahdesta asiasta:

1. toimittaja Marko Niemi ei ole erehtymätön

2. edes Niemi ei ole löytänyt murhalle uskottavaa motiivia, joka liittyisi talousrikollisuuteen tai huumerikollisuuteen ("erittäin salainen heroiiniliiga")

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 28.7.1990 - 29.7.1990

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 11:53 pm
Kirjoittaja Cadi John
Soris on rikollinen mutta ei ole murhaaja. Hän ei ole sinne taloon mennyt. Myös muistikirja on saanut suuret mittasuhteet. Se on voitu viedä hämäykseksi.

Niemi tekee mielenkiintoisia podeja mutta tässä on mennyt väärille urille. Se et henkilöllä on perhe ja aiemmin ei ole ollut väkivaltataustaa, ei kerro etteikö voisi tämmöistä tehdä. Hyvä ehdotus pari viestiä ylempänä Ulricalta selvittää se Hanken kuvio.

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 28.7.1990 - 29.7.1990

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 11:59 pm
Kirjoittaja LexVeritas
Nähdäksen edelleen mahdollinen motiivi on Rytkösen aiheuttamat ongelmat alueellisille ammattihörhöille esim. rattijuopumusilmiantojen johdosta. Sarjamurhaajauraa suunnitellut piripäinen murhaaja/murtovaras toisen sosiopaatin kanssa on mahdollisesti teon takana.

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 28.7.1990 - 29.7.1990

Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 12:04 am
Kirjoittaja Ross Sullivan
Cadi John kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 11:53 pm Soris on rikollinen mutta ei ole murhaaja. Hän ei ole sinne taloon mennyt. Myös muistikirja on saanut suuret mittasuhteet. Se on voitu viedä hämäykseksi.

Niemi tekee mielenkiintoisia podeja mutta tässä on mennyt väärille urille. Se et henkilöllä on perhe ja aiemmin ei ole ollut väkivaltataustaa, ei kerro etteikö voisi tämmöistä tehdä. Hyvä ehdotus pari viestiä ylempänä Ulricalta selvittää se Hanken kuvio.
Soriksen osalta tosin ei ole varmuutta onko väkivaltataustaa vai ei.

Re: Kirkkonummen kolmoissurma 28.7.1990 - 29.7.1990

Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 12:26 am
Kirjoittaja Quorthon
Detsi kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 11:00 pm "huijaushommissa oleminen" Rytkösen ja Jussi Gröhnin kanssa perustuu lähinnä yhden tuomitun sarjapetostelijan tarinaan, jossa on joitain todennettavia taustoja mutta myös selviä ristiriitaisuuksia.
Perehdyhän vähän tarkemmin. Materiaalia on saatavilla.

Hovioikeudessa on tieto Veikon kaivuroinneista ja Gröhn sai Falckin kanssa yhdessä tuomionkin käräjillä, oli vaan ehtinyt jo kuolla...