Ei siellä jakokäryssä ole ollut muuta kuin sanomalehtiä.Linnea kirjoitti: Ti Loka 28, 2025 9:06 pm Tapauksen taustaa miettiessäni mieleeni nousi muisto omasta nuoruudestani. Silloin yritin aina ehtiä postilaatikolle ennen muita (porukoilla asuessani), jotta totuus ei paljastuisi – olin nimittäin pahasti velkaantunut, enkä halunnut perheeni huomaavan laskupinoani.
Tämä sai minut pohtimaan, voisiko postinjakaja-naisen murhan taustalla olla jotain vastaavaa. Ehkä joku oli odottanut kirjettä, jota ei halunnut muiden näkevän – esimerkiksi maksukehotusta, uhkausta tai muuta arkaa viestiä. Hän on saattanut pysäyttää jakelijan ja pyytää kirjettä suoraan, mutta jakaja on kieltäytynyt ja pitänyt kiinni velvollisuudestaan toimittaa posti oikeaan osoitteeseen. Siitä on voinut syttyä riita, joka lopulta päättyi traagisesti.
En tietenkään väitä tietäväni totuutta, mutta joskus pienet, inhimilliset motiivit – häpeä, pelko ja epätoivo – voivat johtaa käsittämättömiin tekoihin.
Itse lähtisin käymään läpi jokaisen postinjakajan reitillä olleen osoitteen.
Oliko posteja siis pengottu missä välissä tapahtumaketjua?
Olen henkilökohtaisesti vakuuttunut, että 25-30 -vuoden ikähaarukka on annettu sen takia, että silminnäkijähavainnot ovat hyvin heikkolaatuisia.