Muistatteko vielä lapsimissi JonBenet Ramseyn tapauksen?

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
mankeli
Hetty Wainthropp
Viestit: 485
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 9:10 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mankeli »

tässä viimeisimmässä dokumentissä jutusta;

http://www.youtube.com/watch?v=rv1eC8WF ... re=related

osat 1-5, tutkija kertoo kuinka on epäilty murhaajan tulleen taloon kellarin kautta ja odotellessaan kirjoittanut tämän lunnaskirjeen. Kuinka hän olisi odottanut kenties JonBenetin sängyn alla kunnes talo hiljenee ja vaimentanut lapsen sitten sähkölamauttimella. Talohan on ollut tyhjillään kun perhe on ollut kyläilemässä. Vanhempien makuuhuoneen ikkunasta olisi ollut suora näköyhteys kadulle, joten murhaaja olisi ehtinyt piiloutua havaittuaan heidän tulevan kotiin. Dna ei ole matchannut keneenkään talossa olijaan joten hyvinkin on voinut olla joku ulkopuolinen henkilö, jonka on kuitenkin täytynyt tuntea perhe hyvin.

Äiti voisi hyvinkin olla ollut syytön murhaan, koska lasta oli käytetty seksuaalisesti hyväksi ja äidillehän tytär on ollut myös jonkinlainen harrastus.
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

mankeli kirjoitti:
Äiti voisi hyvinkin olla ollut syytön murhaan, koska lasta oli käytetty seksuaalisesti hyväksi ja äidillehän tytär on ollut myös jonkinlainen harrastus.
Epäilyt on tainnut olla molemmissavanhemmissa. Isä käyttänyt hyväkseen, äiti sallinut sen? Sitten yksissä tuumin surmattu tytär. Pelkkää arvuuttelua tuokin, mulla ei oo vielä tähän tapaukseen syyllisyysehdokasta, vanhemmat ne oli alkuaikoina ja kyllä ne vanhemmat vieläkin kirvelee pahasti. Ehkä osittain siksi, koska tämä äiti antoi/pakotti(?) tyttärensä moiseen hulluteen.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Katjushka kirjoitti: - Oli suht sadan prossan varmuudella kirjoitettu talon sisällä (hallin pöydältä paperi ja kynä)...Kuka ulkopuolinen kirjoittaa kaapattu lapsi kainalossaan kirjettä 3 sivua?!??
Toisaalta, kuka perheen sisältä on niin helvetin tyhmä, että ottaa hallin pöydältä paperia ja kynän kirjettä varten?
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rapier »

joey kirjoitti:
Katjushka kirjoitti: - Oli suht sadan prossan varmuudella kirjoitettu talon sisällä (hallin pöydältä paperi ja kynä)...Kuka ulkopuolinen kirjoittaa kaapattu lapsi kainalossaan kirjettä 3 sivua?!??
Toisaalta, kuka perheen sisältä on niin helvetin tyhmä, että ottaa hallin pöydältä paperia ja kynän kirjettä varten?
Kolme sivua on se mikä hämmästyttää. Ja jos tappaa lapsensa, ei ole kovin järkevä, kun se on tapahtunut, ei välttämättä tee kovin järkeviä asioita.
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

rapier kirjoitti:
joey kirjoitti:
Katjushka kirjoitti: - Oli suht sadan prossan varmuudella kirjoitettu talon sisällä (hallin pöydältä paperi ja kynä)...Kuka ulkopuolinen kirjoittaa kaapattu lapsi kainalossaan kirjettä 3 sivua?!??
Toisaalta, kuka perheen sisältä on niin helvetin tyhmä, että ottaa hallin pöydältä paperia ja kynän kirjettä varten?
Kolme sivua on se mikä hämmästyttää. Ja jos tappaa lapsensa, ei ole kovin järkevä, kun se on tapahtunut, ei välttämättä tee kovin järkeviä asioita.
Niin. Kirje tosiaan on kans mielestäni yksi suuri syy epäillä vanhempia. 3(!) sivua kaapatun lapsen kanssa.. Ei, ei ja ei. Ja kirje kirjoitettu talon sisällä. Miten paniikissa oleva kidnappaaja saisi 3 pitkää sivua kirjoitettua sisällä samalla(?), kun pitää tyttöä hiljaisena?
Mun veikkaus on se, että vanhemmat tilasi jutun ja osallistuivat siihen esim kirjeen kirjoittamisella ja miksei paljon muutenkin.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

^ Mistä tämä käsitys juontaa, että kidnappaaja on joutunut samalla pitelemään tyttöä? Jos oletetaan, että kidnappaaja on voinut odotella JonBenetiä tämän sängyn alla kun talo on ollut tyhjillään, eikö kidnappaajalla ole tällöin ollut esimerkiksi siellä sängyn alla lymyillessään (en kyllä itse tuohon teoriaan usko) aikaa kirjoittaa kirje?
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

joey kirjoitti:^ Mistä tämä käsitys juontaa, että kidnappaaja on joutunut samalla pitelemään tyttöä? Jos oletetaan, että kidnappaaja on voinut odotella JonBenetiä tämän sängyn alla kun talo on ollut tyhjillään, eikö kidnappaajalla ole tällöin ollut esimerkiksi siellä sängyn alla lymyillessään (en kyllä itse tuohon teoriaan usko) aikaa kirjoittaa kirje?
Siksi se olikin sulkujen välissä kysymysmerkillä.
En usko ulkopuoliseen tappajaan, siksi olen vähän yksioikoinen tämän asian kanssa. Jos ei omaa perhettä, niin joku sukulainen tai tuttava? Ja vanhempien avustukseen uskon täysin.
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rapier »

Aariel kirjoitti:
joey kirjoitti:^ Mistä tämä käsitys juontaa, että kidnappaaja on joutunut samalla pitelemään tyttöä? Jos oletetaan, että kidnappaaja on voinut odotella JonBenetiä tämän sängyn alla kun talo on ollut tyhjillään, eikö kidnappaajalla ole tällöin ollut esimerkiksi siellä sängyn alla lymyillessään (en kyllä itse tuohon teoriaan usko) aikaa kirjoittaa kirje?
Siksi se olikin sulkujen välissä kysymysmerkillä.
En usko ulkopuoliseen tappajaan, siksi olen vähän yksioikoinen tämän asian kanssa. Jos ei omaa perhettä, niin joku sukulainen tai tuttava? Ja vanhempien avustukseen uskon täysin.
Nämä vanhemmat taisivat tietää. Ehkä tyttöä myytiin jollekulle ja sitten sattui vahinko?
mankeli
Hetty Wainthropp
Viestit: 485
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 9:10 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mankeli »

^ Mistä tämä käsitys juontaa, että kidnappaaja on joutunut samalla pitelemään tyttöä? Jos oletetaan, että kidnappaaja on voinut odotella JonBenetiä tämän sängyn alla kun talo on ollut tyhjillään, eikö kidnappaajalla ole tällöin ollut esimerkiksi siellä sängyn alla lymyillessään (en kyllä itse tuohon teoriaan usko) aikaa kirjoittaa kirje?
no eihän tappajan ole tarvinnut sängyn alla kirjettä kirjoitella odotellessaan, tuon you tuben dokkarin perusteella koko perhe on ollut illan ajan kyläilemässä, jos murhaaja on päässyt sisään taloon kellarin ikkunasta hän on voinut aika vapaasti olla talossa ennen kuin perhe on palannut.

Monta tuntiakin ehkä, kyllä siinä ehtisi kirjoittaa vaikka mitä.

Piiloutunut sitten vasta JonBenetin sängyn alle kun on nähnyt perheen palaavan. Lapsella oli poskessaan mustelmia kaksi joiden väli osoitti sen olevan mahdollisesti tullut sähkölamauttimesta. Sillähän olisi saanut lapsen hiljaiseksi siihen asti kun on saanut hänet kellariin kuljetettua.

Joku naapuri oli yöllä kuullut lapsen kirkuvan hädissään, mutta kukaan talossa olijoista ei ollut herännyt siihen, se on aika kummallista.

Minustakin koko lapsimisseily on vastenmielinen ilmiö.
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

rapier kirjoitti:
Aariel kirjoitti:
joey kirjoitti:^ Mistä tämä käsitys juontaa, että kidnappaaja on joutunut samalla pitelemään tyttöä? Jos oletetaan, että kidnappaaja on voinut odotella JonBenetiä tämän sängyn alla kun talo on ollut tyhjillään, eikö kidnappaajalla ole tällöin ollut esimerkiksi siellä sängyn alla lymyillessään (en kyllä itse tuohon teoriaan usko) aikaa kirjoittaa kirje?
Siksi se olikin sulkujen välissä kysymysmerkillä.
En usko ulkopuoliseen tappajaan, siksi olen vähän yksioikoinen tämän asian kanssa. Jos ei omaa perhettä, niin joku sukulainen tai tuttava? Ja vanhempien avustukseen uskon täysin.
Nämä vanhemmat taisivat tietää. Ehkä tyttöä myytiin jollekulle ja sitten sattui vahinko?
Se on musta kans todennäköisintä. Ja sen mitä näitä lapsimissijuttuja olen seurannut, olen aika varma, että suuri osa näistä vanhemmista tarvisi todellakin ammattiapua. Se touhu on kammottavaa. Ja saattaahan sitä pedofiileiltä tarjouksia sadella ja joku on niin hullu, että suostuiu.. Voihan se tässäkin olla juuri näin.
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

tässä yks dokkari lapsimisseistä, aika hurjaa meninkiä :( nuorin kakaroista tais olla 1,5-vuotias.. skideillä on omat "kouluttajat" jotka kehottaa mm. 8-vuotiasta tyttöä flirttailemaan miestuomareiden kanssa (siis iskemään silmää, keinuttamaan takamusta jne)..

http://www.youtube.com/watch?v=dwttqXiCE-I
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

Nyt katsottuani pari dokumenttia JonBenetin tapauksesta, minua jäi pohdituttamaan pari asiaa. Ensinnäkin mietin, kun ainakin dokumentteja katsoessa tuli vaikutelma, että talo on todella sokkeloinen. Kykenisikö ulkopuolinen kävelemään pitkin poikin taloa, niin kuin käveli kaapatessaan JonBenetin? Toiseksi, miksi tekijä jätti JonBenetin talon kellariin? Jos kyseessä oli ulkopuolinen tekijä, miksei hän ottanut tyttöä mukaansa (elävänä tai kuolleena) ja odottanut kunnes saa lunnaat? Miksi lunnasvaatimus oli siinä mistä se löytyi, jos ulkopuolinen tekijä oli kyseessä? Olisihan voinut olal vaarana, että joku huomaa vaatimuksen ennen kuin tekijä pääsi pakoon, jolloin olisi voinut jäädä kiinni. Viimeiseksi, isoimmaksi dilemmakseni on osoittautunut kysymys: Miten vanhemmat eivät huomanneet 8 tunnin aikana JonBenetiä? Eivätkö he katsoneet kellariin ollenkaan, vai oliko tyttö matkasalkussa tutkinnan ajan ja laitettu sitten kellarin lattialle, mistä hänet löydettiin? Jos matkasalkkua käytettiin, pystyikö teko olemaan ulkopuolisen ihmisen? Osaisiko kukaan vastata noihin kysymyksiin, edes spekuloida?

Itse pohtiessani noita kysymyksiä en itse keksi muuta vastausta, kuin että joko kummatkin vanhemmat tai toinen vanhempi (oletettavasti äiti) ovat syypäitä JonBenetin murhaan. Ulkopuolinen ei olisi voinut osata piilotella sokkeloisessa talossa 8 tuntia ja sitten ottaa JonBenetiä matkasalkusta, laittaa tyttöä lattialle ja paeta itse kenenkään huomaamatta.
Mopoterroristi
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: La Loka 13, 2007 1:34 am

Viesti Kirjoittaja Mopoterroristi »

esmes- kirjoitti:tässä yks dokkari lapsimisseistä, aika hurjaa meninkiä :( nuorin kakaroista tais olla 1,5-vuotias.. skideillä on omat "kouluttajat" jotka kehottaa mm. 8-vuotiasta tyttöä flirttailemaan miestuomareiden kanssa (siis iskemään silmää, keinuttamaan takamusta jne)..

http://www.youtube.com/watch?v=dwttqXiCE-I
Tässä taas yksi asia mistä näkee miten sairas amerikkalainen yhteiskunta todellisuudessa on. JB:n vanhemmathan olivat himouskovaisia evakelistoja ja jotka silti huorasivat lastansa ahneuksissaan ja julkisuudentoivossaan.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Howler kirjoitti:Ensinnäkin mietin, kun ainakin dokumentteja katsoessa tuli vaikutelma, että talo on todella sokkeloinen. Kykenisikö ulkopuolinen kävelemään pitkin poikin taloa, niin kuin käveli kaapatessaan JonBenetin?
Tämä ei sinänsä ole kummallista, vaikka en siis todella tuohon ulkopuoliseen tekijään uskokaan.

Kyllä sitä kumman nopeasti oppii talossa kulkemaan, jos taloon on aikaa tutustua monta tuntia :wink:
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

joey kirjoitti:Kyllä sitä kumman nopeasti oppii talossa kulkemaan, jos taloon on aikaa tutustua monta tuntia :wink:
Täytyy myöntää, että ainakin meikäläiselle se voisi olla vaikeaa, riippuen tietysti talon koosta. Kuitenkin jotenkin jäin miettimään, voiko esim. ulkopuolinen tekijä painaa mieleensä tarkasti reitin takaisin, jos on kiihdyksissään & kantaa lasta mukanaan? Niin ja ymmärtääkseni ei ollut varmaa, oliko JB elossa kellariin vietäessä, lapsen rimpuilu/joku muu mitä lapsi tekee voisi myös aiheuttaa vaikeutta sokkeloisessa talossa oikean reitin löytämistä?
Vastaa Viestiin