Lyle Stevik

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja ABC »

Marilyn Pakarinen kirjoitti:Tähän juttuun jäin nyt minäkin koukkuun. Netistä lisätietoja etsiessäni löysin Facebookista Lyle Stevikin, joka näyttää olevan naimisissa, asuvan Amanda Parkissa Washingtonissa ja syntyneen 16.9.1971... Jonkun mielestä varmaan hyväkin vitsi.
Jonkun mielestä ehkä, mutta ainakin minun mielestäni tuontyyppiset, kovasti kylläkin yleistyneet pilat ovat varsin mauttomia, koska ne saattavat oikeasti loukata jotakuta.
Every ship must sail a world.
NancyDrew
Christopher Lorenzo
Viestit: 1580
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 8:02 am

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

Marilyn Pakarinen kirjoitti:Tähän juttuun jäin nyt minäkin koukkuun. Netistä lisätietoja etsiessäni löysin Facebookista Lyle Stevikin, joka näyttää olevan naimisissa, asuvan Amanda Parkissa Washingtonissa ja syntyneen 16.9.1971... Jonkun mielestä varmaan hyväkin vitsi.
Onko se välttämättä vitsi? Eikö se voisi olla oikeasti jonkun nimi? Facebookista löytyy myös Lyle Stevick.
Marilyn Pakarinen
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: Ti Marras 03, 2009 10:10 am

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja Marilyn Pakarinen »

NancyDrew kirjoitti:Onko se välttämättä vitsi? Eikö se voisi olla oikeasti jonkun nimi? Facebookista löytyy myös Lyle Stevick.
Löysin tuon Facebookin Lyle Stevikin tsekatessani, löytyisikö jostakin saman niminen ihminen, joka ehkä voisi olla tämän "Lylen" tuttu ja jolta tämä "Lyle" ehkä olisi voinut lainata nimensä. Sydän pomppasikin kurkkuun, kun Washingtonin alueelta löytyi tämä Lyle Stevik. Hetken päästä huomasin kuitenkin, että muut yksityiskohdat osuivat vähän turhankin hyvin kohdilleen: paikkakunta oli juuri se, jolla tämä "Lyle" kuoli, ja syntymäpäivä oli päivälleen 30 vuotta ennen "Lylen" kuolemaa. Ei tuntunut kauhean uskottavalta.

Toisaalta, kun nyt asiaa ajattelen, miksikäs tämä "Lyle" ei olisi voinut lainata oikean Lyle Stevikin nimeä ja päättää päivänsä tämän kotikaupungissa tämän 30-vuotissyntymäpäivänä. Kovin uskottavalta tämä kuitenkaan ei tunnu.

Olen miettinyt myös, voisiko nimi Lyle Stevik olla anagrammi. Olen googletellut kaikki mahdolliset Kylet, Kellyt, Stevet sun muut, mutta eipä hommasta ole mitään irronnut.
Kiviäkin kiinnostaa.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja Blues »

Kylläpä tuo facebookin Lyle Stevik vitsiltä vaikuttaa. Typerää tuollainen.

Itse olen kanssa erilaisten anagrammihärpättimien kanssa etsiskellyt jotain sopivaa nimeä ja googlaillut, mutta toistaiseksi tuloksetta.

Erään jäsenen kanssa laittelimme Lylen kuvia ja tietoja vähän jokaiseen maahan jonka keksimme.

Vaan vuodet vierii.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja Blues »

Olen muuten monesti itsekseni miettinyt, että kuinka paljon Lylen henkilöllisyyden selviämistä haittaa se, että hänestä puhutaan juuri „Lyle Stevikina”?

Siis siivuuttavatko esimerkiksi jotkut läheistään etsivät koko asian, koska olettavat automaattisesti kyseessä olevan Lylen? Vaikea selittää, toivottavasti joku ymmärsi.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Salander
Harjunpää
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Loka 28, 2009 2:39 pm
Paikkakunta: Castellum

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja Salander »

Blues kirjoitti:Olen muuten monesti itsekseni miettinyt, että kuinka paljon Lylen henkilöllisyyden selviämistä haittaa se, että hänestä puhutaan juuri „Lyle Stevikina”?

Siis siivuuttavatko esimerkiksi jotkut läheistään etsivät koko asian, koska olettavat automaattisesti kyseessä olevan Lylen? Vaikea selittää, toivottavasti joku ymmärsi.
Luulen tajunneeni.. Eli siis että omaiset olettavat että Lyle Stevik on jo tunnistettu (Lyle Stevikiksi siis) joten eivät viitsi asiasta ottaa enempää selvää, koska oma läheinen ei ollut Lyle Stevik niminen...
No eipä tuo mun selvennys asiasta tainnu mitenkään erityisen selkeä olla.. No mutta kuitenkin..
On se sinänsä ehkä vähän huono että joka paikassa tyyppiä kutsutaan Lyleksi, kun se nyt luultavasti ei hänen oikea nimensä ole. Esimerkiksi Websleuthsissa ihka ensimmäinen ketju on nimeltään "Unidentified Male- Found September 17th, 2001 in Grays Harbor, Washington", mutta sen jälkeiset on Lyle Stevikejä..
Helpottaahan tuo nimi meitä muuten vaan asiasta kiinnostuneita löytämään infoa aiheesta, mutta saattaahan se tosin heikentää noita omaisten "mahdollisuuksia"..
Tiedä sitten, mutta tulihan sanottua.. :lol:

edit. olihan se tokakin ketju Websleuthsissa John Doe, mutta sen jälkeiset L.S..
"The darkest place is under the candlestick"
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja Blues »

Juuri noin. Melkein yhtä selkeästi kuin itse sain sanottua :lol:

Tosiaan meitä helpottaa kun on tavallaan personoitu henkilö kyseessä, mutta palveleeko se kuitenkaan tarkoitusta. Noh, mene ja tiedä.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
gettiz
Lauri Hanhivaara
Viestit: 130
Liittynyt: To Loka 29, 2009 1:32 pm
Paikkakunta: Under the sea

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja gettiz »

Onko tästä mitään uutisia?
Kyä näi o!
Jänis Joplin
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: La Touko 17, 2014 1:35 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja Jänis Joplin »

Vainajan kasvonpiirteet voisivat myös viitata Alaskan suuntaan - siellä alkuperäiskansa intiaaneja ja eskimoja.

Voi kunpa tämä joskus vielä selviäisi.
Kuolema kuittaa univelat.
Macavity
Alibin satunnaislukija
Viestit: 51
Liittynyt: Su Kesä 14, 2009 8:42 pm

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja Macavity »

He's the bafflement of Scotland Yard, the Flying Squad's despair:
For when they reach the scene of crime --
Macavity's not there!
Kaustinen
Sabrina Duncan
Viestit: 358
Liittynyt: To Touko 09, 2013 8:23 pm

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja Kaustinen »

Miten ihmeessä en ole aiemmin tähän tapaukseen tutustunut :shock: .

Omasta mielestäni "suicide'"- lappu ja henkilötiedot näyttivät siltä, kuin ne olisi kirjoitettu "väärällä" kädellä. "For the room" taas näytti luontevalta tekstiltä eikä tuollaiselta "horjahtelevalta ja pätkivältä", kuin noissa toisissa.

Olen ollut seuraamassa itsensä patteriin hirttäneen ruumiinavausta ja silloin patologi muistaakseni kertoi, että taju menee hyvin äkkiä, kun nuo kaulasuonet suljetaan. Sen jälkeen ei tarvitsekaan enää tehdä mitään ja homma tulee hoidetuksi. Tämä siis selityksenä sille, kun maallikkoa kummaksutti, kuinka ihmeessä ihminen saa itsensä patteriin hirtettyä.

Tuohon pesulappuasiaan en oikein pääse kiinni; olisko niin, että solki henkitorvella saisi aikaan myös yskänpuuskan (itselläni ainakin herkästi tulee jo esim. hierojan pöydälle, jos tuo kohta osuus sen naamareiän reunaan) ja tällainen köhiminen olisi saattanut häiritä toimenpiteen loppuun saattamista ja mahdollisesti myös häirinnyt naapureita tai aiheuttanut sotkua ja Lyle selvästikin halusi välttää kaikkea vaivan aiheuttamista viimeiseen saakka.
kuudesaisti
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2014 5:42 am

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja kuudesaisti »

ootteko miettiny
1a.) että jos sen perhe/läheiset kuoli siinä 09/11? 1b.)nii kuka sitä kaipais tai ettis kun ne on jo kuollu niin ei ehkä oo enää ketää ei ehkä oo ystäviäkään? (1c.)joka taas tukis sitä että koki jääneensä yksin isoon maailmaan?) joka ettis ja "lyle" masentunu ja päästäny ittesä päiviltä?
se selittäs miksei kukaan etsi?
ja 2a.) motiivin 2b.)ehkä kokee ittensä syylliseks koska ei pystyny pelastamaan perhettään tai estämään tapahtumaa jos oli esim. paikalla tai jos ei ollu niin miettii että miksen ollu siellä,miksen toiminu tai toiminu toisin? etc.
3a.)ja siks voinu myös laihtua surun takia se shokkitila on aika hallitseva eikä siitä ekasta 6kk-1v jää välttämättä hirveeti muistikuvia kun menee iha sumussa joten sekin voi selittää epäloogisuutta
on nii paljon mitä me ei tiedetä ihmisaivoista ja siitä miten ne surun/shokin/järkytyksen hetkellä toimii
ja shokki on aivojen suojamekanismi jos on ollu shokissa nii ei ehkä oo aatellu selkeesti ettei oo kertonu nimeensä,juurikaa jutellu,vain hammasharja mukana vois olla shokki käyttäytymistä?
3b.) ehkä koki että on ihan yksin vaikka ei olis mutta shokkitilassa aivot on iha tilt tai ettei oo syytä elää ilman?
3c.) tai koki syyllisyyttä tapahtuneesta?
OT: se joka päästi ne tyypit koneisii teki itsarin koska ei kestäny syyllisyyttä
gettiz
Lauri Hanhivaara
Viestit: 130
Liittynyt: To Loka 29, 2009 1:32 pm
Paikkakunta: Under the sea

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja gettiz »

kuudesaisti kirjoitti: 3a.)ja siks voinu myös laihtua surun takia se shokkitila on aika hallitseva eikä siitä ekasta 6kk-1v jää välttämättä hirveeti muistikuvia kun menee iha sumussa joten sekin voi selittää epäloogisuutta
Ihan vaan vinkvink, että katsopa montako päivää 9/11:n ja "Lylen" kuoleman välissä on. Aika pirun nopeaa laihtumista...
Kyä näi o!
Bias
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1354
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 1:04 pm

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja Bias »

Olen miettinyt tuota Jänis Joplinin ajatusta siitä, että kyseessä olisi Alaskan alkuperäisväestöön kuuluva henkilö. Se voisi selittää sitä, miksei kukaan ole tunnistanut miestä. Alaskassa on paljon kyliä, jotka ovat hyvin eristyksissä muusta maailmasta vielä tänäpäivänäkin.

Macavityn kandidaatti, eli Norman Rivet on epätodennäköinen. Hän katosi jo vuonna 1983 ja oli tuolloin 21-vuotias. Lyle taas tappoi itsensä vuonna 2001, jolloin hänen iäkseen arvioitiin 20-30v. ja Norman taas olisi tuolloin ollut jo 39v. Katoamisen ja itsemurhan välillä aikaa olisi kulunut 18 vuotta.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Vastaa Viestiin