Alkoholistit

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Anter00
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 96
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 4:37 pm

Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Anter00 »

Tunteeko kukaan todella pahoja tapauksia? Alkoholismi on minua aina kiinnostanut, joten kiinnostaisi kuulla sellaisen tarina joka juonut/juo sinolia, tms korvikealkoholia sillan alla. Miten on ajautunut sinne, mikä on ollut pahin tilanne? Kaikki kelpaa.

Luin tapauksesta joka ei tehnyt muuta kuin makasi sängyssä ja joi 90% pirtua, aina herättyyän veti sen verran että sammui saman tien, kai se välillä söikin, mutta eipä tainut paljoa liikkua muualla. Alkolistejakin on sellaisia jotka porukassa ryyppäävät, mutta näitä ei sitten näe jotka harrastavat tuota ensin mainittua.
johnny rebel

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja johnny rebel »

yv:llä kun kysyt niin tulee juttua
HonestJoe
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: To Loka 10, 2013 12:56 am

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja HonestJoe »

Täältä pesee kanssa:) Laitetaanko yleiseen jakeluun vai miten? Mukana myös " tenu-tyttöjä"...
TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja TheBride »

Laittakaa nyt toki julkisestikin jotain juttua, minuakin kiinnostaa!
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.
Avatar
Scruffy
Martin Riggs
Viestit: 648
Liittynyt: Pe Kesä 21, 2013 8:19 pm

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Scruffy »

Ne tietää ketkä tietää.
Jail's not so bad. You can make sangria in the toilet. Course, it's shank or be shanked.
Lily O.
Remington Steele
Viestit: 238
Liittynyt: Ke Loka 09, 2013 3:28 pm

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Lily O. »

Itse työskentelen päihde- ja mielenterveyspuolella ja juurikin nämä "tenut" ovat minun asiakkaita.

He tulevat päivystyksen kautta, missä on tehty kyllästäminen ja siitä tulevat sitten tänne. Osa kykenee kotiutumaan ja osa saa paikan. Suurinosa tahtoisi kotiutua, sinne kotiin, mitä ei ole enää, osalla ei ole koskaan ollutkaan asuntoa. Kun on tehty päätös pitkästä paikasta, kaupunki irtisanoo mahdollisen asunnon ja minä käyn katsomassa onko siellä enää mitään pelastettavaa tavaraa.

Laidasta laitaan on tullut vastaan erilaisia tapauksia. Sellaisetkin, jotka ovat asuneet mm. veneen alla, tahtoisivat palata sinne veneen alle enemmin, kuin olla ns. laitoksessa.
Hellapoliisi
Olivia Benson
Viestit: 704
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2010 6:24 pm

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Hellapoliisi »

Laitos ei taida miellyttää sen vuoksi koska ihminen viihtyy parhaiten oman sosiaalisen viitekehyksensä oloissa.

Surkuhupaisin kokemus on kuitenkin erään vieraan kotibileisiin tuomasta avecista. Vieras oli sekaisin lemmestä ja avec puolestaan tyhjensi useamman opiskelijan kimppakämpästä myös lääkkeet vessan peilikaapista sekä itse kunkin yöpöytien laatikoista. Herralle kelpasivat E-pilleritkin! Pohdimme jälkeenpäin kuinka hormonipläjäys vaikutti avecin miehisyyteen? Avecin elämä jäi lyhyeksi ilmeisesti henkilökohtaisten mieltymysten vuoksi. Vieras suri puolisen vuotta tuo "täydellisen herrasmiehen" kuolemaa.
Hys hys!
Kikki Hiiri
Martin Riggs
Viestit: 606
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2013 8:54 pm

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Kikki Hiiri »

En mä itsekään ole raitis mies mutten alkoholistikaan... Juoppo ehkä. Mutta tunnen taustani takia noita laitapuolen kulkijoita melkoisen nipun. Osa on sellaisia et käy oikeasti sääliksi, osa taas semmoisia ettei tarvitse säälitellä, ne on itse valinneet elämänsä.
Mut nämä jotka on syystä tai toisesta siihen vaan jautuneet, pakko sanoa et haluisin auttaa ku tiedän taustoja. Mutta en voi, se apu olis hyttysen pissa pohjanlahdessa. Spurgutason tyyppi joka makaa kuset housussa viipaleen puskassa, mitä sellaiselle vois tehdä. VAIKKA tiedän että se kaipaa lastaan, vaimoaan, kotiaan. Ne kaikki on jossain mutta niin kauan ku tilanne on tämä, mies ei ole tervetullut sinne.
Sitten on nää jotka dokaa kunnes kuolee eikä se ole niille mikää ongelma. Ei ne kaipaa apua.
Everything in the world is either a potato or not a potato
Avatar
HeavyLoad
Nikke Knakkertton
Viestit: 172
Liittynyt: Ke Marras 20, 2013 9:45 pm
Paikkakunta: Villi länsi

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja HeavyLoad »

Miten alkoholistiksi sitten ajaudutaan ilman omia valintoja? Tämä ei ole mitään vittuilua vaan ihan rehellinen kysymys. Itse en tiedä yhtään alkoholistia, joka ei olisi itse aloittanut juomista ja itse pysynyt valitsemallaan tiellä.
Kikki Hiiri
Martin Riggs
Viestit: 606
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2013 8:54 pm

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Kikki Hiiri »

HeavyLoad kirjoitti:Miten alkoholistiksi sitten ajaudutaan ilman omia valintoja? Tämä ei ole mitään vittuilua vaan ihan rehellinen kysymys. Itse en tiedä yhtään alkoholistia, joka ei olisi itse aloittanut juomista ja itse pysynyt valitsemallaan tiellä.
Esim vaikea elämäntilanne saattaa laukaista moisen. Ottaa pullon viinaa vitutukseen, sehän jeesaa sen hetken oloa. Aamulla darrassa olo kahta kauheampi ja tilanne yhä sama. Ottaa toisen pullon. Päätyy huonoon seuraan. Vaikka kuinka ei pitänyt jatkaa mutta se vaan lipsahti.

Ei kaikille noin käy, osa purkaa pahan olonsa työhön, osa harrastukseen. Osa sitten... No, niitä kohtaloita nähdään tuolla sitten.
Everything in the world is either a potato or not a potato
RL11/6
Axel Foley
Viestit: 2190
Liittynyt: Pe Elo 07, 2020 9:53 am

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Alkoholismi. Se on samanlainen meemisairaus kuin masennus. Jotkut puhuu tunne-elämän sairaudesta. Toiset sielun sairaudesta. Minä pidän sitä pelkästään itsekeskeisyytenä.

Vahvat liuottimet voivat olla vaarallisia pitkään käytettyinä, mutta oluet ja viinit kuuluvat tavalliseen elämään. Aikoinaan luostareissa munkit joivat vahvaa olutta joka päivä. Paastoaikoina he eivät muuta ravintoa käyttäneetkään.

Alkoholistin tunnistaa siitä, että hänelle ei luostariolut kelpaa tai vermutti. Heille pitää olla kirkasta viinaa.

Juice Leskinen oli hyvä esimerkki ei-alkoholistista, jota lehdistössä haukuttiin alkoholistiksi. Juice joi valkoviiniä ja söi sen kanssa koskenlaskijajuustoa. Jos hän olisi ollut alkoholisti, olisiko hän syönyt koskenlaskijaa ja juonut valkoviiniä?

Alkoholisti juo sinolia ja syö naltreksonia!
Huutaja Jaana
Vic Mackey
Viestit: 1969
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2022 8:54 am

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Otsikosta: Lukekaa Jim Thompsonin saman niminen kirja!!!
soitit 112 vaa kaljarahan perässä
Avatar
Ifigeneia
Rico Tubbs
Viestit: 1225
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Lapsuudessani isälläni oli harvakseltaan juomaputkia kera kaljan. Ajan mittaan touhu meni pahemmaksi, ja ennen kotoa lähtemistäni meni kai jo kaikenlaista myrkkyä siitä löyhkästä päätellen, mikä talossa leijui.

Vanhempani erosivat ja myivät omakotitalon. Isäni asui jonkin aikaa rivitalossa käsittääkseni omassa asunnossa, mutta jotenkin sitten päätyi vuokralle kerrostaloon johon kunta keräsi kaikki juopot.

Isäni oli ollut jo eräänä keväänä elvytettävänä, mutta karkasi sairaalasta. Reilu puoli vuotta myöhemmin, juuri joulun alla, sossu soitti minulle että isäsi on kuollut.

Hommasin obduktiopöytäkirjan, jonka mukaan hänelle oli tullut massiivinen sisäinen verenvuoto. Jostain kuulin että juoppoyhteisössä joku oli tehnyt ja tarjonnut isälleni drinkkejä joissa oli mm. asetonia.

Sain myöhemmin kirjeen että minun pitää tulla poliisiasemalle. Ei mitään selitystä ohessa, joten säikähdin ikihyväkseni. Osoittautui että piti kirjoittaa jotain papereita alle, koska oli tulossa oikeudenkäynti. Mustalaiset olivat varastaneet isältäni elektroniikkaa ja rahaa, ilmeisesti saaneet pankkikortinkin käsiinsä. Että se siitä perinnöstä meille kahdelle lapselle, omakotitalon puolikas oli pääasiassa mennyttä.
RL11/6
Axel Foley
Viestit: 2190
Liittynyt: Pe Elo 07, 2020 9:53 am

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Ifigeneia kirjoitti: Ma Huhti 01, 2024 11:27 pm kunta keräsi kaikki juopot.
Tämä tyypillinen toimintamalli on käytössä kaikissa Suomen kunnissa. Siinä kerätään kaikki luottotiedottomat ja varattomat ongelmatapaukset samaan
Hruštšovkatyyppiseen vuokra-asuntokompleksiin.

Sininauhasäätiö vastaa suurimmissa kaupungeissa tästä toiminnasta ja yhdessä A-klinikan kanssa ne on naamioitu säätiöiksi, joilla on käytössään merkittävä rahasto.

Sampo, jolla on tarkoitus elättää divisioonan verran kahvinjuojia ja maksaa heidän asuntolainansa. Lisäksi tällä kodittomien narkomaanien, alkoholistien, sekakäyttäjien ja mielisairaiden hyödyntämiskonsernilla on kokonaisuutena amex-ominaisuus ns. Sikariportaalle.

Nettoveronmaksajilta lypsetyillä varoilla ostetaan erilaisten järjestelyjen kautta veneitä, vapaa-ajan asuntoja, huvimajoja ja hulppeita autoja.

On lähes taidetta, miten hyvin osataan hyödyntää käytännössä ihmisperäistä polttojätettä. Auttaminen on iso bisnes maailmallakin. Punaisen ristin rikaat avunantajat esimerkkitapauksena. Vievät nipun kyniä afrikkalaiseen kouluun ja nostavat tästä 17 500 euron kuukausipalkkaa.

Todellisuudessa aito alkoholisti ei apua kaipaa. He kouluttautuvat sisseiksi, asuen mitä erilaisemmissa metsään rakentamissaan korsuissa. Jotkut heistä tyytyvät pelkkään telttamajoitukseen:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6d12 ... ae30a3bcd8.

Hannu Karpon haastattelema mies asui kehäykkösen varrella olleen kiertoliittymän keskelle rakennetussa Kentuckymallisessa mökissä ja hän oli malliesimerkki alkoholistien rakennusalaa koskettavista kädentaidoista.

Aito alkoholisti on aina kaupartiomieheen (lue; erikoisjääkäriin) verrattavissa oleva selviytymis- ja eloonjäämisekspertti.
Huutaja Jaana
Vic Mackey
Viestit: 1969
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2022 8:54 am

Re: Alkoholistit

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

RL11/6 kirjoitti: Ti Huhti 02, 2024 3:26 am On lähes taidetta, miten hyvin osataan hyödyntää käytännössä ihmisperäistä polttojätettä. Auttaminen on iso bisnes maailmallakin.
Hienoa sanailua taas RL11/6:lta. Totta on, että monien ns. hyvää työtä tekevien säätiöiden toiminta ei kestäisi päivänvaloa eikä minkäänlaista kriittistä tarkkailua.
soitit 112 vaa kaljarahan perässä
Vastaa Viestiin