Nimimerkki sisotalo

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: Nimimerkki sisotalo

Viesti Kirjoittaja irmuska »

annaanna kirjoitti:Irmuska ja monet kumppaninsa. Ettekö te vieläkään tajua, ketkä kaikki täällä keskusteluun osallistuu!?
Eiköhän keskustelijoissa löydy mutta tuskinpa oikeutta jaetaan silti tällä palstalla tapahtuvan keskustelun perusteella... Ja ei, yksikään kiihkeimmistä asiasta jauhajista ei ole oikeusjutun tutkija vaikka välillä saattaa niin itse kuvitellakin ja ei, näiden minfolaisten "tutkimuksiin" oikeudenkäynti ei perustu.

Että jos sitä suhteellisuudentajua himppanen kehiin wannabe-dekkareille ja silleen :roll:
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Avatar
kerroush
Agentti Scully
Viestit: 663
Liittynyt: Su Heinä 14, 2013 8:13 pm

Re: Nimimerkki sisotalo

Viesti Kirjoittaja kerroush »

sisotalo kirjoitti:
CSI kirjoitti:satunnaisesti sekaan lipsahtaneet kyrilliset kirjaimet saattavat juoruta, mistä verstaasta sekin "doku" on peräisin.
Olen turhaan yrittänyt saada Ulkosuomalaisen kirjoittamaan suomalaisin kirjaimin, mutta hänelle on ylivoimaista vaihtaa tangettipöytää. Minulle se menee liiankin helposti, usein loksahtavat kyriliset päälle vaikka kirjoitan esim englanniksi
Mikä hiton tangenttipöytä?

Piti oikein netistä katsoa, että mikä ihme on kyseessä. Nimimerkki sisotalo, se on suomeksi näppäimistö, "näppis".

Eikä se näppis itsessään mitään kieliä tai kirjaimistoja vaihda, mutta olkoot.
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Nimimerkki sisotalo

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Otin yhden tietokoneopettajan neuvot Internetistä
TANGENTTIPÖYTÄ ELI "NÄPPIS"
Niin ihmeelliseltä kun se saattaa tuntua, aloittelijan ensimmäinen oppimisen kynnys
on tangenttipöydän eli näppiksen käyttö. Jos olet joskus kirjoittanut kirjoituskoneella
tämä askartelu käy helpommin.

Kun kirjoitan päivittäin neljällä kieltää - sattuu, että valitsen vaihtoehdon, joka ei ole aivan tavallinen. Tähän syyllistyvät kaikki suomalaiset, englantilaisia sanoja tupsahtaa puheeseen yhtenään, se on ”OK” - siis suomeksi oikein. Oikeinkirjoitusohjelma OppenOffice.org hyväksyy sanan tangenttipöytä

Vaihdan näppäimistöä painamalla samanaiskesti commando-sift. Aika usein vanhan miehen kankeat sormet lipsahtavat ja huomaan kirjoittaneeni kyrillistä. Kerran lipsahti kyrilliset jopa puheenvuorooni . Se joka tuntee kyrilliset kirjaimet voi lukea sanomani kuitenkin suomeksi, siis näin суомекси.

Päin vastoin kuin Ulkosuomalainen teen kuitenkin parhaani saadakseni tekstini ymmärrettäväksi
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Nimimerkki sisotalo

Viesti Kirjoittaja CSI »

Älä Zeppa yritä.

"Tangettipöytä" on ilmiselvä svetismi eli huonoa suomea.

Häpiä! Huonoo soomee äijä suoltaa vaikka leikkii journalistia!

Kyllä lehtimiehen edellytetään osaavan kirjoittaa korrektisti.

Niin, ja ruåttiksihan näppäimistö eli kotoisasti "näppis" on "tangentbord" .

Sieltä se sun "tankettipöytäs" ilmiselvästi tuli. Sulla rupee meneen kielet sekaisin...LOL
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
huippumies
Roger Murtaugh
Viestit: 872
Liittynyt: Ke Maalis 07, 2012 9:59 pm

Re: Nimimerkki sisotalo

Viesti Kirjoittaja huippumies »

Täytyy myöntää, että meinas mennä punkku väärään kurkkuun.. Tangettipöytä... Mä luulin, että se on jotain ammattilaisten ihmejuttuja, ei tosiaan tullut mieleen, että näppiksestähän tuo hörhä puhuu :mrgreen:
kaljaloota
Theo Kojak
Viestit: 1158
Liittynyt: To Syys 13, 2012 5:34 pm
Paikkakunta: si lähikauppa

Re: Nimimerkki sisotalo

Viesti Kirjoittaja kaljaloota »

Enpä ole ikinä moista kuullut, että näppistä kutsutaan Tangettipöydäksi vai onko tämä suomenruotsalaisten murretta? :mrgreen:
Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: Nimimerkki sisotalo

Viesti Kirjoittaja irmuska »

Ai se on näppis! Mä olen kokoajan kuvitellut et olis joku lautapeli, tuli ihan Afrikan tähti mieleen ja jotenkin kuvittelin et on joku siitä johdettu taktiikkapeli :lol: :lol:
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
padlock
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 8:52 am

Re: Nimimerkki sisotalo

Viesti Kirjoittaja padlock »

Kylläpäs kerroushilla, CSI:lla, huippumiehellä, kaljalootalla ja irmuskalla kesti kauan tajuta mikä on tangenttipöytä. :D
Jokaisella on oikeus olla yhtä mieltä minun kanssani. - Madonna
Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: Nimimerkki sisotalo

Viesti Kirjoittaja irmuska »

:oops: Mulla on hyvä puolustus, oon blondi! :lol:
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
annaanna

Re: Nimimerkki sisotalo

Viesti Kirjoittaja annaanna »

irmuska kirjoitti:
annaanna kirjoitti:Irmuska ja monet kumppaninsa. Ettekö te vieläkään tajua, ketkä kaikki täällä keskusteluun osallistuu!?
Eiköhän keskustelijoissa löydy mutta tuskinpa oikeutta jaetaan silti tällä palstalla tapahtuvan keskustelun perusteella... Ja ei, yksikään kiihkeimmistä asiasta jauhajista ei ole oikeusjutun tutkija vaikka välillä saattaa niin itse kuvitellakin ja ei, näiden minfolaisten "tutkimuksiin" oikeudenkäynti ei perustu.

Että jos sitä suhteellisuudentajua himppanen kehiin wannabe-dekkareille ja silleen :roll:
Keskustelu rönsyää, osallistun vielä kerran minäkin, vaikka olen tosiaankin saanut bannia siitä, etten ole osannut syytää solvauksia täällä lautamiehissä, jossa se kuuluu asiaan. Kirjoitin asiaa ja bannia tuli!... tai voisinhan mä tuohon palstan itseoikeutettuun "minä uskon -blondiin" jotakin kohdistaa.

Köität irmüskä sisällöllisesti müüttää nöitä püheitasi. Mül ön vähvät epäilyni, sül ön sün üskösi. Täältä ön peräisin yhtä jä töistä, sälissä käsiteltyä jä säliin käsittelyyn päätynyttä, täältä ön vissiin myös peräisin tutkintään äsetettyä. Minföstä tüttüjä äjätüsketjüjä jä sänävälintöjä. Sivükörvällä ölen küünnellyt myös küinkä sekäisin tüntüü yksi töimittäjä ölevän, sitä täitää köllegänsäkin jö vähän vierästää. Ämändän säiräänä öllessä tehdyissä videöissä yskii küülemmä äinä väletellessään. Mietiskelen millä nikillä täällä vääntää.

Ja tässä viestissä meidän palstan oma mummis kertoo mihin hänen järkensä riittää:
MissHolmes kirjoitti:Kyllä ainakin minä ymmärrän.
Turkulainen koira: kuvittelee olevansa etsivä tai poliisi. Yrittää epätoivoisesti olla jatkuvasti oikeassa, eikä pysty enää perääntymään. Siksi onkin liittynyt kaltaistensa joukkoon kiinteästi, jotta totuuden hetkellä ei jäisi visioineen yksin pyöriskelemään ...
-> Ninnukka Päri (jouhea aasinsilta häneen) ns kyökkijuristi, joka uskonsa voimalla luulee muuttuvansa oikeaksi juristiksi, jos Anneli vapautetaan.
Josta voimmekin oivasti ottaa seuraava sillan suoraan Suomen Lahden yli desanttiin, joka ihailee Annelia enemmän kuin koko muun laidun yhteensä ja johtaa koko rikostutkintaa asuinpaikastaan johtuen sähköisesti.

Kaikkia heitä kuvaa hyvin sananjalka "jos tätillä olis munat, se olis setä". Lisäksi on sitten joukko mukana kuorossa naakkuvia vaakkuja.
Koko tätä sekalaista seurakuntaa yhdistää yksi asia: he uskovat, että umpikiero veli, umpikiero Porin poliisi, umpikiero syyttäjä, umpikiero Tyksin lasten psykologian osasto ja kaikki muutkin suomen valtion umpikierot virkamiehet ovat tekemällä tehneet pulmus-annusta ja viattomasta-kukkasta syyllisiä vain oman uransa pönkittämiseksi.
Niin ja on täällä sitten niitäkin, jotka nauraen lukee ja pyörittelee silmiään perään miettien kuinka moni on samasta laitoksesta ja monellako on desantti henkilökohtaisessa käytössä.
Viihtykää ystävät, viihtykää! Teitä on ilo (lue tappavan naurattavaa) seurata! :lol:
Ps. mä tykkäsin nooruskasta, sä oot kuin uudestisyntynyt nooruska, niin samankaltainen nikki
huippumies
Roger Murtaugh
Viestit: 872
Liittynyt: Ke Maalis 07, 2012 9:59 pm

Re: Nimimerkki sisotalo

Viesti Kirjoittaja huippumies »

irmuska kirjoitti::oops: Mulla on hyvä puolustus, oon blondi! :lol:
Mä en ollut edes miettinyt asiaa, koska mulle riittää tää suomen kieli ja joskus sorrun siihen alueen omaankin giäleen. Olin ohittanut koko sanan olankohautuksella, kunnes eilen sitten repesin. Uuh, tangettipöytä... :lol:
Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: Nimimerkki sisotalo

Viesti Kirjoittaja irmuska »

:lol: :lol: Joulumarkkinoille kehitysidea; tangettipöytä-lautapeli!

Joo no, en mäkään ole asiaa pahemmin miettinyt mutta muutaman kerran käynyt mielessä että millainenhan peli mahtaa olla kyseessä :oops:

En annaanna väitä, etteikö minfossa saata käydä oikeudenkäynnin osallisia mutta eipä tämä nyt kuitenkaan ole se paikka, josta he hakevat TIETOA, ymmärtänet.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Avatar
sisotalo
Jessica Fletcher
Viestit: 3375
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 12:10 pm

Re: Nimimerkki sisotalo

Viesti Kirjoittaja sisotalo »

Minusta asia on niin, että oikeudenkäynnissä todistajina esiintyneet psykologit olisisvat voineet jotain sanoakin asiasta, jos olisivat tänen vilkaisseetkaan. Todistaja, kuten nyt tämä viimeinen, joka avoimesti todistaa, että hän ei Ulvilan murhaa tunne, on ihan vaarallinen. Hänen sanomisensa tulkitaan kuitenkin sen osapuolen tuedoksi, joka on hänet kutsunut.

Karmeita virheitä ovat molemmat tehneet. Syyttäjä ei olisi uskaltanut luopua saatanan palvelusta, jos olisi nähnyt, että täällä se on koko ajan tapetilla. Puolustus ei olisi väittänyt uhrin tyttären menneen isäänsä katsomaan kun murhaaja oli paikalla jne
Avatar
Rescuer
Perry Mason
Viestit: 3647
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 8:15 pm

Re: Nimimerkki sisotalo

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

sisotalo kirjoitti:Minusta asia on niin, että oikeudenkäynnissä todistajina esiintyneet psykologit olisisvat voineet jotain sanoakin asiasta, jos olisivat tänen vilkaisseetkaan. Todistaja, kuten nyt tämä viimeinen, joka avoimesti todistaa, että hän ei Ulvilan murhaa tunne, on ihan vaarallinen. Hänen sanomisensa tulkitaan kuitenkin sen osapuolen tuedoksi, joka on hänet kutsunut.

Karmeita virheitä ovat molemmat tehneet. Syyttäjä ei olisi uskaltanut luopua saatanan palvelusta, jos olisi nähnyt, että täällä se on koko ajan tapetilla. Puolustus ei olisi väittänyt uhrin tyttären menneen isäänsä katsomaan kun murhaaja oli paikalla jne
Just just. Kyllähän täällä ollaan vaikustusvaltaisia, kun syyttäjäkin toimii sillä perusteella mitä täällä kirjoitellaa. Tai ei uskaltaisi toimia vastoin täällä kirjoiteltua jos seuraisi sitä mitä täällä kirjoitellaan.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
kuolema
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1347
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 12:55 pm

Re: Nimimerkki sisotalo

Viesti Kirjoittaja kuolema »

padlock kirjoitti:Kylläpäs kerroushilla, CSI:lla, huippumiehellä, kaljalootalla ja irmuskalla kesti kauan tajuta mikä on tangenttipöytä. :D
Suomessa ei käytetä sanaa tangenttipöytä. Tämä on vieraskielinen käännös, kuten CSI sanoi. Ihan sama kuin sanoisin sinua mudakiksi (mмудак). Itärajalla tiedetään, mitä tarkoitan - mutta tietäisikö kovin moni muualla suomessa asuva heti, että kutsuisin sinua "v*tun h*moksi?". Niin, täytyy siis tietää vieraskielinen vastine, jotta voi ymmärtää mitä tarkoitetaan. Viestisi oli ylimieleistä P-jauhantaa ja tämä on yhtä alas vajonnut vastineeni aloittamaasi aiheeseen. :)
Vastaa Viestiin