Facebookin ihmemaa

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

debbie

Facebookin ihmemaa

Viesti Kirjoittaja debbie »

Tässä voi avautua ja pyytää neuvoa niistä asioista, mitä ei FB:ssa ymmärrä.

Minulle on viimeisen vuoden sisällä tullut parikin kertaa tilanne,jossa ilmoitetaan, että "henkilö sejase" on hyväksynyt kaveripyyntösi. Sitten viimeisimmät toiminnot-ikkuna ilmoittaa, että minä ja henkilö sejase olemme nyt kavereita.
Toinen näistä henkilöistä oli täysin vieras, ei kenenkään kaverini kaveri, toinen taas oli kaverini kaveri. Toimintalokini mukaan olin pyytänyt tuota uppo-outoa tyyppiä kaverikseni (en ollut edes käynyt hänen sivullaan), sitten taas toimintalokissa ei ollut mitään merkintää siitä, että olisin pyytänyt tuota kaverini kaveria kaverikseni ( :P ) sorry tuon kaveri-sanan toisto,mutta minkäs teet..
Tämä on jotenkin hämmentävää ja vähän kiusallistakin, kun minä en kerää sinne vieraita ihmisiä vaikuttaakseni olevani tärkeä, vaan haluan tuntea jossain määrin kaikki kaverini.
En siis olisi halunnut näitä ihmisiä sinne, koska en heitä tunne, mutta kun olen mukamas itse heitä kaveriksi pyytänyt,niin on vähän epäkohteliasta sitten poistaa heidät.
Osaako joku selittää tätä, onko vastaavia kokemuksia??
debbie

Re: Facebookin ihmemaa

Viesti Kirjoittaja debbie »

Selkeyden vuoksi vielä lyhyesti: miten on esim. mahdollista, että toimintalokini mukaan olen pyytänyt henkilöä x kaverikseni päivänä, jolloin en ole ollut netissä ollenkaan? Henkilö ja hänen FB sivunsa on minulle täysin outo.
mämmi
Nikke Knakkertton
Viestit: 168
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 9:22 pm

Re: Facebookin ihmemaa

Viesti Kirjoittaja mämmi »

Minulle kävi vastaavaa pari viikkoa sitten, eräänä aamuna oli ilmoitus että kaverin kaveri oli hyväksynyt kaveripyyntöni. En ole koskaan tavannutkaan tätä henkilöä eikä minulla tästä syystä ole tarvetta facebookissakaan kaveerata. Silti näin oli jostain mystisestä syystä käynyt, ehkä vahingossa kännykällä tai jollain, I dont know? Laitoin tyypille viestiä että oon varmaan vahingossa pyytänyt ja poistin kavereista. :?
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Facebookin ihmemaa

Viesti Kirjoittaja CSI »

NSA se vaan siellä koplailee teitä hölmöjä yhteen.

Hölmöjä = ilman naamakirjaakin tulee vallan mainiosti toimeen.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
debbie

Re: Facebookin ihmemaa

Viesti Kirjoittaja debbie »

Yhden vahinkoklikkauksen muistan tehneeni, nimittäin olin muka suositellut jotain luokatonta keskustelupalstan ketjua (ei toki murhainfon), kun ipadilla sormeni oli hipaissut sivun kulmaa FB-tykkäys kohdasta. ipadilla tulee helposti noita vääriä hipelöintejä :mrgreen: Nolona sitten poistamaan sitä..

Mutta tuo täysin tuntematon tyyppi, jota "olin pyytänyt kaveriksi" on sikäli aivan mysteeri, etten käyttänyt silloin nettiä.

Sitten on yksityisviestien valikossa se 'muut'-osio, joka muuten kannattaa tarkastaa. Minä en moista paljon noteerannut, mutta kun kerran avasin, niin kas kas. Siellähän joku Abdulrahmani sanoi, että olen ruma lesbo ja hän tulee kotiini tappamaan minut, koska olen sionisti. Ja sitten joku perunanenäinen, punanaamainen Tanskassa asuva amerikkalaismies halusi tavata niinkuin kosiomielessä, vaikka profiilissani näkyy, että olen naimisissa.

Vetääkö joku muu puoleensa näitä tälläisiä? :shock:
BlackFriday
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 7:52 pm
Paikkakunta: Kotham City

Re: Facebookin ihmemaa

Viesti Kirjoittaja BlackFriday »

Sanoisin että kannattaa vähentää facebookin käyttöä humalassa :mrgreen:
Hmm. Kuulostaa mielenterveysongelmaiselta kakkapyllyltä!
ny rillataan @ murobbs: "En puutu tuohon sherlockointiin mutta nyt tässä ketjussa alkaa olla oikeanlaista otetta. Vähän kuin murha.info mutta järkevillä ihmisillä."
debbie

Re: Facebookin ihmemaa

Viesti Kirjoittaja debbie »

Mitähän humalassa käyttäville tapahtuu, kun minulle sekoilee systeemi selvinpäinkin :D
Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Facebookin ihmemaa

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Kyllä se naamakirja sekoilee miten milloinkin. Laittoi mulle tietojen päivityksiin ihan omia aikojaan kotikaupungiksi paikkakunnan, jossa en ole ikinä asunut. Mistä lie napannut sen tiedon, en tiedä. Eikä ole ainoa tapaus, nimittäin jotkut kaverit ovat valittaneet samaa asiaa, joten en ole ainoa. Sen yritän katsoa ettei keksi jotain koulutusta tai työpaikkaa, joita mulla oikeasti ei ole.Se olis jo vähän liikaa.
Gods made heavy metal.
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Facebookin ihmemaa

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Varmaan joskus jotain sekoilee mutta kyllä suurin osa sekoilusta johtuu ihan käyttäjästä. Kivempi tietenkin on syyttää isoa pahaa facebookia vaan.
debbie

Re: Facebookin ihmemaa

Viesti Kirjoittaja debbie »

Noita vääriä kotikaupunkeja ja opinahjoja on ollut munkin tuttavillani, juuri autoin yhtä vanhempaa ihmistä muuttamaan siihen oikean kotikaupungin.
Kaikkein naurettavinta oli, että mieheni veli oli laitettu miehekseni (hänellä on FB-profiili) kun kirjoitin siihen mieheni nimen(ei FB:ssä). Se oli automaattisesti napannut saman sukunimen kaverilistaltani. En saanut siihen mieheni nimeä ollenkaan laitettua, koska systeemi suostui ottamaan vain samalla sukunimellä varustetut kaverini. Eli FB:lla on ihan oma logiikkansa, kenet se hyväksyy puolisoksi.. Jätin sitten tyhjäksi! :lol:
Vastaa Viestiin