Nainen sytytti kahvilansa – syytti rasismia

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Vastarinta
Remington Steele
Viestit: 229
Liittynyt: To Marras 14, 2013 1:23 pm

Nainen sytytti kahvilansa – syytti rasismia

Viesti Kirjoittaja Vastarinta »

Nainen sytytti kahvilansa – syytti rasismia
Julkaistu: 31.3.2014

Yhdysvalloissa asuva kiinalaisnainen ilmoitti tammikuussa poliisille jotuneensa viharikoksen uhriksi. Spokanen paikallispoliisi ryhtyi tutkimaan tapausta viharikosena ja tuhopolttona, sillä naisen omistama kahvila oli yritetty polttaa ja lähistölle spreijattiin teksti ”Mene takaisin Kiinaan!”.

Nyt tutkimuksissa on selvinnyt, että kiinalaistaustainen Jennifer Na oli itse sytyttänyt oman kahvilansa ja maalannut tekstin. Ensin hän kiisti teon, mutta myönsi sen kuitenkin myöhemmin. Hän jäi kiinni valvontavideon ansiosta.

http://www.youtube.com/watch?v=-IucVZhLw0g
http://www.patriootti.com/nainen-sytytt ... -rasismia/

Tulee mieleen muutama vuosi takaperin Tampereella kolme kuolonuhria vaatinut tulipalo, josta ensialkuun syytettiin rasisteja jopa kansanedustajatasolla asti. Pian kuitenkin selvisi, ettei se nyt ihan näin mennytkään, vaan ulkomaalaismiehet olivat itse sytyttäneet ravintolansa vakuutusrahojen toivossa.
En edusta Suomen Vastarintaliikkeen virallista mielipidettä, vaan kyseessä on henkilökohtainen tunnus.
mitzy
Harjunpää
Viestit: 295
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:32 pm

Re: Nainen sytytti kahvilansa – syytti rasismia

Viesti Kirjoittaja mitzy »

Tästäpä tuli mieleen,että oon luullut aina jotenkin etteivät kiinalaiset yms ole suuren rasismin kohteena kun ovat aika työteliästä väkeä, mutta olin väärässä. Ystäväni joka on täysin suomalainen,mutta omaa sukujuuria venäjältä jostain isänisän puolelta, hän näyttää hieman kiinalaiselta ja lapset ovat perineet nämä piirteet. Niin näiltä kaikenmaailman vastarintalaisilta tulee kuulemma useinkin ikävää rasistista käytöstä jopa lapsia kohtaan. Postiluukusta on saapunut törkeitä kirjeitä jne.. Ja kaikkein huvittavinta,että kyseessä on kuitenkin täysin suomalainen nuori nainen.. Tosin ei se rasistinen käytös sen suvaittavampaa ole vaikka olisikin ulkomaalainen, mutta huvittaa,että nää vatipäät kaikenmaailman vastarinnat kohdistaa rasismia ihan täysin suomalaiseen,eipä niillä tunnetusti ihan kauheasti päässä muutenkaan liiku,että ei liene ylläri.
ofoni
Remington Steele
Viestit: 234
Liittynyt: Ti Marras 12, 2013 3:45 am

Re: Nainen sytytti kahvilansa – syytti rasismia

Viesti Kirjoittaja ofoni »

Vastarinta kirjoitti:

Tulee mieleen muutama vuosi takaperin Tampereella kolme kuolonuhria vaatinut tulipalo, josta ensialkuun syytettiin rasisteja jopa kansanedustajatasolla asti. Pian kuitenkin selvisi, ettei se nyt ihan näin mennytkään, vaan ulkomaalaismiehet olivat itse sytyttäneet ravintolansa vakuutusrahojen toivossa.
Joo, Päivi Lipponen lietsoi silloin vihaa kantaväestöä kohtaan ja kehoitti tapahtuman johdosta ihmisiä rasismin vastaiselle marssille, mitta oli kuulemma tullut täyteen :roll: :mrgreen: . Tässä turkkilaisten sytyttämässä tuhpoltossa muuten kuoli 3 ihmistä, pakollisia uhreja että Mitzy ja muutama muu mokkanekkuun hullaantunut saa värikästä nekkua kotikadultaan. Olit sä Mitzy se mimmi joka ei ollut tavarastaan tarkka? Miksi sä olet niin mamukiihkoinen, oot sä hulluna lakupötköihin, vai miksi?
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: Nainen sytytti kahvilansa – syytti rasismia

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

mitzy kirjoitti:Tästäpä tuli mieleen,että oon luullut aina jotenkin etteivät kiinalaiset yms ole suuren rasismin kohteena kun ovat aika työteliästä väkeä, mutta olin väärässä. Ystäväni joka on täysin suomalainen,mutta omaa sukujuuria venäjältä jostain isänisän puolelta, hän näyttää hieman kiinalaiselta ja lapset ovat perineet nämä piirteet. Niin näiltä kaikenmaailman vastarintalaisilta tulee kuulemma useinkin ikävää rasistista käytöstä jopa lapsia kohtaan. Postiluukusta on saapunut törkeitä kirjeitä jne.. Ja kaikkein huvittavinta,että kyseessä on kuitenkin täysin suomalainen nuori nainen.. Tosin ei se rasistinen käytös sen suvaittavampaa ole vaikka olisikin ulkomaalainen, mutta huvittaa,että nää vatipäät kaikenmaailman vastarinnat kohdistaa rasismia ihan täysin suomalaiseen,eipä niillä tunnetusti ihan kauheasti päässä muutenkaan liiku,että ei liene ylläri.
asiahan ei minulle kuulu mitenkään, enkä kuulu mihinkä'n vastarintamaitolaisiin, mutta kysyn nyt kuitenkin:

1) mistä ystäväsi tietää, että ne rasistisesti käyttäytyvät ja kirjeet jättävät ovat vastarintalaisia?
2) miten ystäväsi on varmistanut tuon kyseisen asian? onko hänellä kenties vastarintalaisten jäsenrekisteri ja uskottavat selvitykset asiasta? vai onko hän kuulustellut heitä?
3) mistä ystäväsi tietää, että ystävääsi kohdistuva "rasismi ja törkeät kirjeet" johtuu hänen isoisän venäläisyydestä ja hänen kiinalaisesta ulkonäöstä? onko nämä "vastarintalaiset" kertoneet ja tunnustaneet asian olevan näin?
4) miksi suomalainen ei voisi kohdistaa "rasismia ja törkeitä kirjeitä" suomalaisia kohtaan?
5) etkös sinä ja rasistinen ystäväsi syylisty rasismiin, koska yhdistätte Vastarintaliikkeen ilman mitään näyttöä ja pitäviä todisteita "rasismiin ja törkeisiin kirjeisiin"?
6) onko sinulla tai ystävälläsi edes todisteita, että joku on kohdistanut ystävääsi "rasismia ja törkeitä kirjeitä"?

Ihan vaan mielenkiinnosta, kun tuntuu nyt lentävän tämänkin kiinalaisen naisen vakuutuspetos jupakan yhteydessä leimoja sinne sun tänne.
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"
mitzy
Harjunpää
Viestit: 295
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:32 pm

Re: Nainen sytytti kahvilansa – syytti rasismia

Viesti Kirjoittaja mitzy »

Bläh, mä nyt vaan yleistin noi vastarintalaiset kaikkiin rasistisiin juntteihin,sori.. Provosoiduin ehkä koska nää vastanrinnan avaukset on aina jotain rasistista ääliösettiä..

No niiden kirjeiden sisällöstä ei voinut jäädä epäilystä edes tästä asiasta. Sen verran suoraan sanottiin ja nimenomaan kuviteltiin kirjeiden vastaanottajan olevan kiinalainen tms. Kyllä,asiasta on tehty rikosilmoitus, mutta aika hankala tuollaisten lähettäjiä on saada kiinni.

ja ofoni, kyllä, mulla on paljon tumma hipiäisiä ystäviä ja työkavereita.
Niiltä en ole koskaan saanut turpaani tai joutunut uhkaavan tilanteen eteen, toisin kun suomalaisten kanssa... :/ Mutta en ole koskaan tuijottanut ihonväriä, on ollut kuule seurustelusuhteita ihan suomalaisten kuin ulkkiksien kanssa.
Kummasti te aina muistatte ulkkiksien rikokset, mutta unohtuu nää meijän omien rikokset, pidän niitä ihan samalla viivalla. Rikoksia tekevät olivat sitten mitä rotutahansa vois vaikka lähettää Suomesta jonnekkin saarelle elämään keskenään.
seppoilmari
Martin Beck
Viestit: 776
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 11:37 pm

Re: Nainen sytytti kahvilansa – syytti rasismia

Viesti Kirjoittaja seppoilmari »

mitzy kirjoitti:Bläh, mä nyt vaan yleistin noi vastarintalaiset kaikkiin rasistisiin juntteihin,sori..
Yleistäminen on rasismin peruspilareita, mitzy haluaa nyt varmaan viiltää ranteensa ja pelastaa maailman pahalta :mrgreen:
Alibaba

Re: Nainen sytytti kahvilansa – syytti rasismia

Viesti Kirjoittaja Alibaba »

Ilta-lehden loistava kommentoija Vittumaine Aulis kiteyttää 1.4.2014 kahdessa viimeisessä kappaleessa kaiken rasismista ja suomalaisista Kalle Isokalliolle!


"

Mistä helevetistä sinä Isokallio olet saanut päähäsi tuon harhan, että tämän maan hallitus haluaisikaan lisää työpaikkoja?
Kolme vuotta sitten Säätytalon portailla näyteltiin se irvokas pyllyn raapimis- ja haistelunäytelmä. Näin valmiiksi kaiken irstaan valheen ja tännekin siitä kirjoittanut. Se oli siis ennustusta, joka on toteutunutkin! Ei minkään Karman, tai Vihtorin lottonumeroja, jotka jokainen osaa parin viikon päästä jäljentää paperille.

Kun demarit laittoi Laurin työministeriksi, muka sen valtavat ”tietämisen ja osaamisen” vuoksi, kirjoitin, että etsikää tikulla ja suurennuslasilla minulle Ihalaisen osaamisen tulokset ajalta 1979 – 2009 SAK:sta!
Katainen laittoi Vapaavuoren oikeastaan tärkeimpään ministerin hommaan hallituksessa kirjoitin, että Vapaavuoren parhaat näytöt olivat olleet varastelu ja tappelu. Seuraavaksi tärkeimmät lojuminen opiskelijakuppiloissa ja piikikkään paskan jauhaminen poliittisissa tilaisuuksissa.

Nyt onkin sitten kolmen vuoden saldo hallitukselta näkyvissä! Laskutavoista riippuen 55 000 – 70 000 menetettyä työpaikkaa ja velkaa 8 miljardia lisää. Alas ajettua teollisuutta kaikilla vanhoilla tehdaspaikkakunnilla. Alihankkijoiden tyhjiä teollisuushalleja kumisee jokaisen kirkonkylän teollisuuskylässä kymmeniä hehtaareita.
Somali -osaajia lennätetään lisää maahan huippuelätettäväksi. Kaikki muu onkin rasismia ja natsismia!
Ajattelu kriittisesti on rasismia! Niitä virkkeitä etsii kokonaiset tasapäävirastot ja syrjäkylän poliisitkin Jonkalle, Kalskeelle ja Illmannille syytteeseen. Mitä kaikki maailman homot ja lesbot nyt meistä ajattelee? Ei kai ne pidä meitä natseina, tai korruptiota antamattomina valkoisia?

Tämä maa ja kansa on nyt peloteltu rasismilla siihen kuntoon, että täällä ei kukaan uskalla ajatella mitään! Kohta avuttomana pyytelemme eestiläisiä rahalla tulemaan ja laittamaan sormemme suuhumme, kun emme itse enää uskalla! Onko sekin jo rasismia? On parempi tuijottaa TV:stä juutalaisamerikkalaisia sarjoja, kun naurukin on niissä jo meille tehty!


Vittumaine Aulis

1.4.2014, klo 6:40"
Avatar
Anti-Bini Laden
Jack Bauer
Viestit: 954
Liittynyt: Pe Kesä 07, 2013 8:49 pm
Paikkakunta: Pakistan
Viesti:

Re: Nainen sytytti kahvilansa – syytti rasismia

Viesti Kirjoittaja Anti-Bini Laden »

Spedet hei!
Oikeesti itkeekö joku nyt tästäkin et "miten kinkit joutuu rasismin kohteeksi?"
Oliko sillä helv. naamanvärillä väliä? JOO oli se oli kinkki.
Minkä värinen kinkki on?
" Paha asettaa tekijän mytologiseen narratiiviin joka on
epävarmuutta siedettävämpi vaihtoehto "
ofoni
Remington Steele
Viestit: 234
Liittynyt: Ti Marras 12, 2013 3:45 am

Re: Nainen sytytti kahvilansa – syytti rasismia

Viesti Kirjoittaja ofoni »

mitzy kirjoitti: Kummasti te aina muistatte ulkkiksien rikokset, mutta unohtuu nää meijän omien rikokset, pidän niitä ihan samalla viivalla. Rikoksia tekevät olivat sitten mitä rotutahansa vois vaikka lähettää Suomesta jonnekkin saarelle elämään keskenään.
Ulkomaalaistaustaiset vain syyllistyvät monikerroin kaikkiin rikoksiin ja monikymmen kertaisesti seksuaalirikoksiin suomalaisiin nähden, vaikka tosiaan suomalaisen tekemäksi rikokseksi lasketaan sellaisenkin henkilön rikos joka on asunut ensimmäiset 50 vuotta ulkomailla ja saanut Suomen kansalaisuuden päivää ennen. Ei täällä unohdeta kotimaisten tekemiä rikoksia, mutta kun ulkomaalaistaustaiset syyllistyvät esimerkiksi lähes 50 % raiskausrikoksista, on selvää, että niitä tällä palstalla on myös paljon.

Tosiaan Mitzy paljasti oman rasisminsa, se vain kohdistuu suomalaiseen kantaväestöön, ettet vain olisi Siru83? Se on kummallisempaa rasismia, että se kohdistuu omaan heimoon ja laumaan, olet ns. vikapala. Sillä kaikki ihmiset myös ne sinun mokkanekku kaverisi ovat rasisteja, ihmiset ovat luonnostaan epäluuluoisia kaikkeen vieraaseen, sillä olemme pohjiltamme laumaeläimiä. Tälläinen vieraisiin kuuluva epäluuloisuus on printattu syvää geeneihimme, olemme eläneet suurimman osa lajin olemassaolosta laumassa ja heimossa ja vieraisiin epäluuloisesti suhtatuminen oli välttämätöntä hengissä pysymiseksi, ei se lähde kymmenessä, eikä sadassa vuodessa pois. Olemme kaikki rasisteja jossain määrin, aika rasistista, että jokin sitten määräisi omien mieltymystensä mukaan, mikä määrä ja laatu rasismia on "sopivaa".
Alibaba

Re: Nainen sytytti kahvilansa – syytti rasismia

Viesti Kirjoittaja Alibaba »

Ilta-Lehden kolumnisti Pauli Vahtera on mies, jonka kirjoituksia YLE ja muut käyttää aina etsiäkseen joka sanasta rasismia, tai jotakin moitittavaa maahanmuuttorikollista. Toinenhan on kansanedustaja Halla-aho.
Tässä on näyte siitä, kun Pauli osoittaa miten hyvä bisnes maahanmuutto, rasisminvastaisuus ja mamu -asioiden kanssa puuhaaminen onkaan. Usein huono demla -juristi saa johtoonsa jotakin tästä listasta ja siihen 5-8 toimistosihteeriä. Se työllistää tietysti.

"Salossa on ollut kiinnostusta kirjoitukseeni. Osallistun siihen keskusteluun tällä pikalistallani. Kuka on päättänyt, että näin reippaasti käytetään rahaa monikulttuurisuuteen.
Salon rikkaat vuodet näkyvät.
Salon rahoja käytetään kaikenlaisiin Swasimaa-hankkeisiin. Oliko Saloralla joskus joku tehdas Swasimaassa, vai mikä tämä juttu on. Kaupunginjohtaja kävi vielä 2 vuotta sitten hakemassa maahanmuuttajia Vietnamista. Ei uskoisi, että kyse on persaukisesta kaupungista. Kuinkahan paljon nämä yksiköt vaativat rahaa ja työpaikkoja. Virastoja ja laitoksia Salossa maahanmuuttoasioissa.

• Maahanmuuttajalle
• Maahanmuuttajan palvelut
• Maahanmuuttajaneuvosto
• Maahanmuuttajayksikkö
• Oman äidinkielen opetus
• Perusopetukseen valmistava opetus
Maahanmuuttajan asumispalvelut
• Asuminen
Maahanmuuttajan koulutus
• OTSO – maahanmuuttajien kotoutumista edistävä koulutus
Maahanmuuttajaneuvosto
• Maahanmuuttajaneuvosto
• Monikulttuurisuus
Maahanmuuttajayksikkö
• Maahanmuuttajalle
• Maahanmuuttajayksikkö – ohjaus ja neuvonta
Maahanmuuttotyö
• Uskonto
Maahanmuuttotyön koordinointi
• Ohjelmat

Kansainvälinen ja monikulttuurinen Salo
 Maahanmuuttajalle
 Rekisteröityminen Salon viranomaisilla
 Maahanmuuttajayksikkö – ohjaus ja neuvonta
 Asuminen
 Työnhaku ja yrittäjyys
 Opiskelu
 Tulkkipalvelut
 Perhe ja vapaa-aika
 Sosiaali- ja terveyspalvelut
 Ohjelmat
 Monikulttuurisuus
 Uskonto
 Hyödyllisiä tietoja ja linkkejä

Pauli Vahtera
28.10.2013, klo 17:40"
Vastarinta
Remington Steele
Viestit: 229
Liittynyt: To Marras 14, 2013 1:23 pm

Re: Nainen sytytti kahvilansa – syytti rasismia

Viesti Kirjoittaja Vastarinta »

mitzy kirjoitti:Blaa blaa blaa snif yhyy byää
Kiva avautuminen mitzyllä, mutta miten liittyy aiheeseen? Ketjun aiheenahan oli vakuutuspetos, johon on onnistuttu sekoittamaan rasismi.
En edusta Suomen Vastarintaliikkeen virallista mielipidettä, vaan kyseessä on henkilökohtainen tunnus.
Radiopuhelin
Theo Kojak
Viestit: 1182
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2012 12:06 am

Re: Nainen sytytti kahvilansa – syytti rasismia

Viesti Kirjoittaja Radiopuhelin »

Vastarinta kirjoitti:
mitzy kirjoitti:Blaa blaa blaa snif yhyy byää
Kiva avautuminen mitzyllä, mutta miten liittyy aiheeseen? Ketjun aiheenahan oli vakuutuspetos, johon on onnistuttu sekoittamaan rasismi.
Miten oma avausviestisi liittyi itse uutiseen? Miten tuosta voi tulla Tampereen case mieleen, kun kiinalaisnainen itse ilmoitti valheellisesti joutuneensa viharikoksen kohteeksi, kun taas tampereen tapauksessa viharikoksesta puhuivat suomalaiset suvikset, eivät raflanpolttajat. Ei näillä ole mitään yhteistä

Ainut joka ketjun aloitusuutiseen on onnistunut sekoittamaan rasismia, on se nainen joka on houraillut. Ei poliisi, eikä paikalliset poliitikot
Vastarinta
Remington Steele
Viestit: 229
Liittynyt: To Marras 14, 2013 1:23 pm

Re: Nainen sytytti kahvilansa – syytti rasismia

Viesti Kirjoittaja Vastarinta »

Radiopuhelin kirjoitti:
Vastarinta kirjoitti:
mitzy kirjoitti:Blaa blaa blaa snif yhyy byää
Kiva avautuminen mitzyllä, mutta miten liittyy aiheeseen? Ketjun aiheenahan oli vakuutuspetos, johon on onnistuttu sekoittamaan rasismi.
Miten oma avausviestisi liittyi itse uutiseen? Miten tuosta voi tulla Tampereen case mieleen, kun kiinalaisnainen itse ilmoitti valheellisesti joutuneensa viharikoksen kohteeksi, kun taas tampereen tapauksessa viharikoksesta puhuivat suomalaiset suvikset, eivät raflanpolttajat. Ei näillä ole mitään yhteistä

Ainut joka ketjun aloitusuutiseen on onnistunut sekoittamaan rasismia, on se nainen joka on houraillut. Ei poliisi, eikä paikalliset poliitikot
Siten tuli mieleen, että kyseessä on hyvin samanlaiset rikokset. Väitinkö jossain kohtaa, että joku muu olisi sotkenut tämän kiinalaisnaisen tekemään rikokseen rasismia kuin rikoksentekijä itse? Rasismihysteriaa sen sijaan on molemmissa tapauksissa käytetty hyväksi. Tampereen tuhopoltossa Päivi Lipponen koitti saada lisäpisteitä kirjoittamalla itkupotkuraivareissaan blogikirjoituksen tästä kauheasta rasistisesta rikoksesta, ja tähän ketjuun linkkaamassani uutisessa kiinalaisnainen yritti saada säälipisteitä levittämällä rasismihysteriaa.

Sen sijaan mitzyn avautuminen tässä ja parissa muussakin ketjussa on tasoltaan vähän samanlaista, kuin jos minä menisin autovarkauksia käsittelevään ketjuun kertomaan, kuinka naapurin Eetu 7v jäi R-kiskalla suklaapatukan varastamisesta kiinni.
En edusta Suomen Vastarintaliikkeen virallista mielipidettä, vaan kyseessä on henkilökohtainen tunnus.
mitzy
Harjunpää
Viestit: 295
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:32 pm

Re: Nainen sytytti kahvilansa – syytti rasismia

Viesti Kirjoittaja mitzy »

Ei, en ole Siru, ehkä saattaa olla,että tällä palstalla vaan sattuu olemaan muitakin joilla ei ole ongelmia ulkomaalaisten kanssa :)
Mä en todellakaan ole rasistinen myöskään suomalaisia kohtaan. Viihdyn ihmisten kanssa olivat ne mistä tahansa, tai omasivat minkä värisen ihon tahansa. Ihan yhtälailla osaan myös omata itsesuojeluvaiston tietyn tyyppisten ihmisten lähellä, mutta siihen ei ihonväri vaikuta mitenkään.


Käyköhän vastarinta tätä hurmiollista pyhää sotaansa monellakin palstalla? :D

Noista maahanmuuttaja yksiköistä, eikö se ole hyvä,että tuovat työpaikkoja kaupunkiin. Ja sanoisin,että jos linjaus on,että otetaan maahanmuuttajia tänne, niin on se mun kannalta ainakin helvetin hyvä,että on noita tukipalveluja yms, parempi kotouttaminen = vähemmän rikoksia.
ofoni
Remington Steele
Viestit: 234
Liittynyt: Ti Marras 12, 2013 3:45 am

Re: Nainen sytytti kahvilansa – syytti rasismia

Viesti Kirjoittaja ofoni »

mitzy kirjoitti: Mä en todellakaan ole rasistinen myöskään suomalaisia kohtaan.
Sanot sinä, vaikka tekosi osoittavat aivan toista, rasimiahan tuo sinun viestisi oli tulvillaan. Mutta joo, ei Vastarintakaan ole rasisti, hän on realisti. Eikä Doctor Lecterkään inhoa mustalaisia.
Vastaa Viestiin