Jarkko Sipilä

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

villivadelma
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 8:14 am

Jarkko Sipilä

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Ompa muuten oikein hyvä ja jämäkkä (rikos)toimittaja tuo Sipilän Jarkko.

Hänen dekkareihin en ole valitettavsti ehtinyt tutustumaan, enkä myöskään seurannut "Rikospoliisi ei laula"- sarjaa, mutta täytynee tutustua noihin kirjoihin, jahka on aikaa...

Henkilöstä kaksi ketjua. Ne yhdistetty. Kuolemansa jälkeen (maaliskuu 2022) ketju jatkaa täydennetyllä otsikolla
-NILS-
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5190
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Edellämainittu tv-sarja oli niin pitkäpiimäinen, että edes lmieheni ei jaksanut kuin pari jaksoa seurata. :shock: Itselleni riitti aloitusjakso.
Kirjat ovat kyllä yleensä parempia.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Jarkko Sipilän kirjat on ihan mahtavia! Itse ainakin tykkään tyylistä kirjoittaa ja luin kaikki kirjat. Sarjaa en katsonut, koska yleensä jos on lukenut kirjat, elokuva/sarja on huonompi.
Olisi kyllä mukava, jos Sipilältä tulisi lisää kirjoja. Onko tietoa?
pikku-my
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 3:54 pm

Viesti Kirjoittaja pikku-my »

mun mielestä ei sarjassakaan ollut valittamista. joka jakso tuli katottua. ainoona "häiritsevänä" tekijänä sarjoissa oli omat mielikuvat henkilöiden ulkonäöstä joka ei mun mielestä täsmännyt.
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

pikku-my kirjoitti:mun mielestä ei sarjassakaan ollut valittamista. joka jakso tuli katottua. ainoona "häiritsevänä" tekijänä sarjoissa oli omat mielikuvat henkilöiden ulkonäöstä joka ei mun mielestä täsmännyt.
Nimenomaan tuon takia en koskaan katso sarjaa/elokuvaa, mikäli olen lukenut kirjan. Ja se, että tyyppi voi olla ihan erilainen luonteeltaankin kuin on ajatellut.. :roll:
kotikissa
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: To Elo 25, 2011 4:31 pm

Re: Jarkko Sipilä

Viesti Kirjoittaja kotikissa »

Sipilän dekkarit ovat kiinnostavia. Kaupunkikuvausta, melko vivahteikasta kieltä ja vähän huumoriakin.
Punamusta
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Touko 25, 2010 8:47 pm

Re: Jarkko Sipilä

Viesti Kirjoittaja Punamusta »

Pidän Sipilästä sekä kirjailijana että rikostoimittajana. Ja se ääni :oops:
Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2882
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Jarkko Sipilä

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Jarkko Sipilä sanoo suoraan miten asiat on. Suorapuheinen ja jotenkin miellyttävän tuntuinen ihminen. Hänen kirjojaan en ole lukenut. Vielä. ;)
lonkeroinen
Lauri Hanhivaara
Viestit: 148
Liittynyt: La Helmi 14, 2009 4:52 pm

Re: Jarkko Sipilä

Viesti Kirjoittaja lonkeroinen »

Sipilän uusimmassa dekkarissa mainittiin Murhainfokin, joten taitaa se Jarkkokin seurata tätä palstaa :)

Sipilä on ihan ykkönen kotimaisten dekkarien kirjoittajana. Tapahtumaketjut ja poliisitutkinta on aidon tuntuista eikä tarinoissa ole liian fiktiivisiä hahmoja Vares-tarinoiden tapeen. Tyylilajiltaan Reijo Mäen ja Sipilän tuotantoa ei oikeastaan voi edes verrata. Ehkäpä Seppo Jokisen kerrontatapa on lähinpänä Sipilää, joskin Jokisen tarinat pyörii paljolti Komisario Koskisen ympärillä kun taas Sipilän tarinat koskee laajemmin koko Murharyhmää. Plussaa lisäksi siitä, että Sipilä paneutuu ajankohtaisiin asioihin.

Jarkko, jos luet tätä, niin esittäisin toiveen, ettet yrittäisi panostaa dialogien verbaaliakrobatiaan. Liian nokkelissa dialogeissa karisee tuntuma ja samaistuminen todellisuuteen.

Suosittelen kaikille rikostarinoiden ystäville Sipilän koko tuotantoa.
Kelju K. Kojootti
Sofia Karppi
Viestit: 424
Liittynyt: La Kesä 09, 2007 2:07 am

Re: Jarkko Sipilä

Viesti Kirjoittaja Kelju K. Kojootti »

Kaikki Sipilän kirjat lienen lukenut, oivallisia ovat kyllä. Kirjailija itsekin vaikuttaa oikein mukavalta ukkelilta, mitä nyt muutaman kerran olen pari sanaa kanssaan vaihtanut.
seppoilmari
Martin Beck
Viestit: 776
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 11:37 pm

Re: Jarkko Sipilä

Viesti Kirjoittaja seppoilmari »

Sipilä kyllä tietää mistä puhuu ja kirjatkin hyvää luettavaa, että terkkuja vaan ja jatka samaan malliin jos täällä vierailet :mrgreen:
nalle_natunen
Susikoski
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 4:58 pm

Re: Jarkko Sipilä

Viesti Kirjoittaja nalle_natunen »

Helmie kirjoitti:Jarkko Sipilä sanoo suoraan miten asiat on. Suorapuheinen ja jotenkin miellyttävän tuntuinen ihminen. Hänen kirjojaan en ole lukenut. Vielä. ;)
Minäkään en ole vielä lukenut yhtäkään kirjaa. Hän vaikuttaa melko ujolta tyypiltä. Esim. jos häntä haastatellaan Maikkarin uutisissa, on hän jotenkin vaivaantuneen oloinen. Se on pistänyt silmään, sillä hän kuitenkin on "rikosasiantuntija" ja persoonan puolesta jotenkin.... nynnerön oloinen? Ei siis pahalla, mutta jotenkin ei natsaa persoona ja ammatti :shock:

Tai no, kyllähän suora lähetys jännittää itse kutakin :roll: Olen minäkin olevinaan niin kovaa että, mutta heti kun kamera pyörii niin naama muuttuu paloauton väriseksi ja rupean änkyttäjäksi :lol:
// Non naunci habeo //
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17119
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Jarkko Sipilä

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

lonkeroinen kirjoitti:Sipilän uusimmassa dekkarissa mainittiin Murhainfokin, joten taitaa se Jarkkokin seurata tätä palstaa.
Juu, niinhän tuo sanoo; "Jos töissä ei ole erityisempää, niin tokihan sitä mielellään lukee taustaa 70-luvuin selvittämättömistä henkirikoksista, MTV3:n rikostoimittaja Jarkko Sipilä kuvailee.
- Osa kirjoituksista on höpöhöpöä asiasisällön näkökulmasta, mutta joukossa on myös asioista erittäin hyvin perillä olevia kirjoittajia".


Kursivoitu teksti; Murharyhmä 2/2011. Ao. lehdessä oli aukeaman artikkeli rikosharrastuksesta ja se koski lähinnä murha.infoa.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
pikku-my
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 3:54 pm

Re: Jarkko Sipilä

Viesti Kirjoittaja pikku-my »

Mulla on lukematta se muru.
Onko se samaa taattua sipilää?
Yxkaksvaan
Martin Riggs
Viestit: 630
Liittynyt: Su Maalis 06, 2022 10:47 am

Rikostoimittaja ja kirjailija Jarkko Sipilä on kuollut 57-vuotiaana

Viesti Kirjoittaja Yxkaksvaan »

Pitkäaikainen rikostoimittaja Jarkko Sipilä on kuollut :'(.
Kaunis kirjoitus Pekalta:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mui ... #gs.spa6xu
Vastaa Viestiin