14-vuotias Veera katosi Ylöjärvellä

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: 14-vuotias Veera katosi Ylöjärvellä

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^No mikäköhän ? Olisikohan mahdollisesti ihan vaan seikkailunhalu? Voisko olla?
Ihmisillä esiintyy sitä melko usein...Teineillä etenkin yleistä, vanhemmiten hieman hyytyy. :)

Pieni lyhennelmä aiheesta erään tutkijan sanoin:

Seikkailunhalu voi piillä geeneissä
Mikä ajaa meidät tutkimaan kaikkea tuntematonta – joskus henkemmekin uhalla? Vastaus voi löytyä geeneistämme.

Useissa tutkimuksissa on havaittu, että geenivariantti DRD4-7R lisää todennäköisyyttä riskinottoon sekä uusiin paikkoihin, ajatuksiin, ruokiin, ihmisin, huumeisiin tai seksuaalisiin mahdollisuuksiin tutustumiseen.
Se saa ihmisen muutenkin suhtautumaan myönteisesti liikkumiseen, muutokseen ja seikkailuun.

Tuleeko kaikista geenivariantin kantajista – joita on noin 20 % kaikista ihmisistä – tutkimusmatkailijoita tai seikkailijoita?
Ei, sanovat tutkijat. Ei mitään niin monimutkaista kuin uteliaisuutta tai seikkailunhalua voi tiivistää yksittäiseen geeniin. Todennäköisempää on, että eri geenijoukot vaikuttavat useisiin ominaisuuksiin, joista jotkin sallivat meidän etsiä uusia asioita ja jotkin toiset ajavat meitä siihen.

Etsimisen halun lisäksi tarvitaan työkalut tai ominaisuudet, jotka tekevät löytöretkeilystä mahdollista. Ihmisille kehittyy jalat ja lantiot, joilla voi kävellä pitkiä matkoja; perin näppärät kädet; ja vieläkin näppärämmät aivot, jotka kasvavat huomattavasti hitaammin mutta suuremmiksi kuin muilla ihmisapinoilla.

Tämä kolmiyhteys erottaa nykyihmisen ihmisapinoista ja pienissä mutta merkittävissä yksityiskohdissa myös muista ihmisistä.
Ominaisuudet vahvistavat toisiaan: käsitteellinen mielikuvituksemme voimistaa merkittävästi liikkuvuutta ja sorminäppäryyttä, mikä puolestaan kiihottaa mielikuvitusta edelleen.

Mikään yksittäinen geeni tai geeniryhmä ei siis tee kenestäkään löytöretkeilijää, mutta otollinen perimä, mielikuvitukseen kykenevät aivot ja näppärät kädet edesauttavat luovaa uteliaisuutta. Uudisraivaajien keskuudessa usein tavallista yleisempi geenivariantti 7R on siis yksi osa laajempaa kokonaisuutta, joka saa meidät seikkailemaan ja ylittämään rajoja.
***
Tässä siis syy miksi teinejä katoilee tasaisin väliajoin =geenivariantti 7R :!:
Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2859
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: 14-vuotias Veera katosi Ylöjärvellä

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Lasten ja nuorten mielenterveyspalvelut on monessa paikkaa suomessa ajettu melkolailla minimiin. Se seuraus sitten heijastuu siinä, ettei sitä oikeilevaa lasta/nuorta saada ajoissa avun piiriin, vaan sitä alkaa löytyä vasta sitten kun ne ongelmat on todella suuria. En väitä että tässä olisi siitä kysymys, mutta jotekin tytön FB kuvia katsomalla tyttö näyttää jotekin sanotaanko vaikka eksyneelle, ilmottomalle.
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä
jonnaelisabeth71
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2015 3:53 pm

Re: 14-vuotias Veera katosi Ylöjärvellä

Viesti Kirjoittaja jonnaelisabeth71 »

rasistit saivat jälleen kerran nenilleen!! vielä muutama miettiii josko sittenkin olisi maahanmuuttaja syyllistynyt rikokseen vaikka tyttö on palannu jo kotio!! totuus (luulen) = likka piilotteli suomi-sian (netti tuttu luulen) luona. kappas moni rasisti katosivat ketjusta kun selvisi asian laita miten se meni oikeasti?? JÄNNÄ(JÄLLEEN!)??
Avatar
Kyläseppä
Harjunpää
Viestit: 343
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2014 6:09 am
Paikkakunta: Seppä Ilmarisen paja

Re: 14-vuotias Veera katosi Ylöjärvellä

Viesti Kirjoittaja Kyläseppä »

jonnaelisabeth71 kirjoitti:rasistit saivat jälleen kerran nenilleen!! vielä muutama miettiii josko sittenkin olisi maahanmuuttaja syyllistynyt rikokseen vaikka tyttö on palannu jo kotio!! totuus (luulen) = likka piilotteli suomi-sian (netti tuttu luulen) luona. kappas moni rasisti katosivat ketjusta kun selvisi asian laita miten se meni oikeasti?? JÄNNÄ(JÄLLEEN!)??
Sää voisit kanssa kadota jollekkin suvakkisivustolle suoltamaan paskaasi.
Sää luulet että ollut suomi-sian kämpillä, mää luulen että se on ollut jonkun neekerin kämpillä. Ei voida sanoa kumpi meistä on oikeassa, kun ei ole tiedotettu asiasta. Jos noin pahoin voit, niin vaihda lääkitys.
ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: 14-vuotias Veera katosi Ylöjärvellä

Viesti Kirjoittaja ktaina »

Juurikin näin missään ei käsittääkseni kerrottu kenen luota likka löydetty joten :|
Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2859
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: 14-vuotias Veera katosi Ylöjärvellä

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

jonnaelisabeth71 kirjoitti:rasistit saivat jälleen kerran nenilleen!! vielä muutama miettiii josko sittenkin olisi maahanmuuttaja syyllistynyt rikokseen vaikka tyttö on palannu jo kotio!! totuus (luulen) = likka piilotteli suomi-sian (netti tuttu luulen) luona. kappas moni rasisti katosivat ketjusta kun selvisi asian laita miten se meni oikeasti?? JÄNNÄ(JÄLLEEN!)??
Maahanmuuttokriittisyys ja mamujen arvosteleminen tai joidenkin maahanmuuttajaryhmien epäileminen tälläisissä asioissa ei ole rasismia, paremminkin joissain tapauksissa on syytä jopa olettaa niin kultturillisten erojen takia. Se mikä muualla, kuten nykyään lakimuutoksen myötä Turkissa, on normaalia, on meillä laitonta ja epänormaalia. Eli mitäpä jos kipität johonkin takkunetille tai varikselle harakaksi täältä trollaamasta silkkaa sontaa...ja mitä vitun väliä sillä ylipäätään on, piilotteliko pottunokkaisen itäsuomalaisen kämpillä, arabin residensissä tai mustan miehen makkarissa, samaa paskaa kaikki lapsenkiksauttelijat, kun kakara on kyseessä.
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä
Avatar
Pumpuliunelma
Nikke Knakkertton
Viestit: 187
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 9:42 pm

Re: 14-vuotias Veera katosi Ylöjärvellä

Viesti Kirjoittaja Pumpuliunelma »

jonnaelisabeth71 kirjoitti:rasistit saivat jälleen kerran nenilleen!! vielä muutama miettiii josko sittenkin olisi maahanmuuttaja syyllistynyt rikokseen vaikka tyttö on palannu jo kotio!! totuus (luulen) = likka piilotteli suomi-sian (netti tuttu luulen) luona. kappas moni rasisti katosivat ketjusta kun selvisi asian laita miten se meni oikeasti?? JÄNNÄ(JÄLLEEN!)??
Aika erikoinen kommentti ja mistähän kumpuaa.
Ehkä monia ajattelutavallasi hetkeksi katoavia / ahdistelun kohteeksi joutuvia täällä juuri etsitään ja nähdään vaivaa.
Onneksi meitä välittäviä on.
Avatar
UglyBetty
Neuvoja-Jack
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 29, 2014 2:03 am
Paikkakunta: Cloud Cuckoo Land

Re: 14-vuotias Veera katosi Ylöjärvellä

Viesti Kirjoittaja UglyBetty »

Kyläseppä kirjoitti:
jonnaelisabeth71 kirjoitti:rasistit saivat jälleen kerran nenilleen!! vielä muutama miettiii josko sittenkin olisi maahanmuuttaja syyllistynyt rikokseen vaikka tyttö on palannu jo kotio!! totuus (luulen) = likka piilotteli suomi-sian (netti tuttu luulen) luona. kappas moni rasisti katosivat ketjusta kun selvisi asian laita miten se meni oikeasti?? JÄNNÄ(JÄLLEEN!)??
Sää voisit kanssa kadota jollekkin suvakkisivustolle suoltamaan paskaasi.
Sää luulet että ollut suomi-sian kämpillä, mää luulen että se on ollut jonkun neekerin kämpillä. Ei voida sanoa kumpi meistä on oikeassa, kun ei ole tiedotettu asiasta. Jos noin pahoin voit, niin vaihda lääkitys.
Tosiaan jonnalispetti: Totuus (luulen) = siis mikä?
Tiedätkö sä siis miten asian laita meni oikeasti?
Avatar
Kissankello
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: To Loka 23, 2014 8:46 pm

Re: 14-vuotias Veera katosi Ylöjärvellä

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

jukuripää kirjoitti: Itse olin hyvin liikkuvaista sorttia tuossa iässä, eikä maailma silloinkaan mikään kyyhkyslakka ollut. Mutta kovasti olin sitä mieltä, että pärjään. Ihmettelin vanhempieni kiukuttelua, kun palasin monen päivän retkiltäni kotiin :oops: . Sitten, kun omat lapseni lähtivät murrosiässä kylille ja olivat hukassa, ymmärsin vasta millaista tuskaa ja hätää vanhemmillani oli minun tähteni.
Tämä jukuripään viesti jäi mieleeni ja on palautellut vanhoja muistoja viime päivinä mieleeni... 80-luvulla oli ihan yleistä ja tavallista liftata, ja se oli tapa kulkea viikonloppurientoihin niin yksin kuin kavereidenkin kanssa. Äärettömän tyhmää, ja kaikenlaisia tilanteita sattui vuosien varrella vieraissa autoissa, vieraassa seurassa. Olisi voinut sattua vielä paljon pahempiakin. Kerran, kun olin yksin liftaten liikenteessä kaukana kotoa, itselleni vieraalla seudulla, niin liftasin sellaisen miehen autoon, joka ajoi minut jonnekin aivan muualle kuin minne suuntaan olin menossa - muistaakseni sanoi jotain sen tapaista kuin "mennään vähän ajelemaan". Ajallisesti oli kyse ehkä n. tunnin ylimääräisestä ajelusta ja sen lisäksi, etten tuntenut seutuja yhtään, olimme niin syvällä korvessa, että siellä metsien keskellä olisi helposti onnistunut kenenkään näkemättä niin henkirikos kuin metsään hautaaminenkin. Muistan kun ajattelin, että mitenköhän tässä käy.

Nuorten ihmisten ajatusmaailma ja huolettomuus ei varmaankaan koskaan muutu, elettiinpä sitten mitä vuosikymmentä hyvänsä. Seikkailunhalu, jännitys, edessä häämöttävä aikuisten maailma - sitä kohti on kurkotettu niin ajalla ennen Facebookia ja kännyköitä kuin niiden jälkeenkin. Rikkinäisistä kodeista tai laitoksista tulevat nuoret eivät varmaankaan mieti muiden huolta senkään vertaa kuin normikodeista tulevat. Jälkikäteen sitä voi ihmetellä, miten hullunrohkea sitä on ollut. Eikä mitenkään myönteisessä mielessä. Kaikki eivät valitettavasti selviä sinne asti ihmetelläkseen. Hyvä, jos Veera selvisi - mitä sitten on tapahtunutkaan, niin toivottavasti on jotain, mistä Veera voi ottaa opikseen (en tarkoita tätä syyllistäen vaan vain henkilökohtaisen opin ottamisena)...

Ylöjärveltä kadonnut Veera Järvinen on löytynyt
14.10.2016 Sisä-Suomi

Keskiviikkona 12.10 Ylöjärveltä Kurun Yhtenäiskoulun pihalta kadonnut 14-vuotias Veera Järvinen on löytynyt tänään aamupäivällä Itä-Suomesta Parikkalasta yksityisasunnosta.

Veera Järvinen on tarkoitus kuulla tarkemmin poliisin toimesta, missä ja kenen seurassa hän kateissa olevan ajan on ollut ja poliisin tehtävä on selvittää, onko Järvinen joutunut matkalla rikoksen uhriksi.

http://www.poliisi.fi/tietoa_poliisista ... anguage=fi
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
terbmis
Agentti Scully
Viestit: 685
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 3:04 pm

Re: 14-vuotias Veera katosi Ylöjärvellä

Viesti Kirjoittaja terbmis »

Nämä teinien irtiotot voisi tosiaan jatkossa laittaa oikeaan ketjuun. Ei voi olla niin että jokaiselle hatkat ottaneelle teinitytölle perustetaan oma ketju ja mietitään kuka hänet on mahdollisesti kaapannut. Vasta sitten kun poliisi selvästi ilmoittaa että on syytä epäillä rikosta, voisi näitä asioita alkaa pohtimaan, ja penkomaan niitä naamakirjojakin. Osalla porukasta on selvästikin liikaa aikaa, kun pitää väkisin vääntää jutunjuurta.. :?
ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: 14-vuotias Veera katosi Ylöjärvellä

Viesti Kirjoittaja ktaina »

terbmis kirjoitti:Nämä teinien irtiotot voisi tosiaan jatkossa laittaa oikeaan ketjuun. Ei voi olla niin että jokaiselle hatkat ottaneelle teinitytölle perustetaan oma ketju ja mietitään kuka hänet on mahdollisesti kaapannut. Vasta sitten kun poliisi selvästi ilmoittaa että on syytä epäillä rikosta, voisi näitä asioita alkaa pohtimaan, ja penkomaan niitä naamakirjojakin. Osalla porukasta on selvästikin liikaa aikaa, kun pitää väkisin vääntää jutunjuurta.. :?
Eipä kai kaikista olekkaan perustettu vaan silloin jos poliisi on ilmoittanut että rikosta" ei voi pois sulkea" voi oma ketju olla paikallaan vai?
poepporoo
Theo Kojak
Viestit: 1121
Liittynyt: Su Touko 05, 2013 10:22 am

Re: 14-vuotias Veera katosi Ylöjärvellä

Viesti Kirjoittaja poepporoo »

^Niinpä. Mitäs tämä ketju tuota tebristä haittaa? Tapaus olisi voinut olla vaikka kuinka mutkikas, jos ei olisi nyt selvinnyt suht ajoissa. Minusta tuo tyttö ei vaikuttanut 'tyypilliseltä' kapina-karkuri-teiniltä alkuunkaan..
How do you hold a moonbeam in your hand?

-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
terbmis
Agentti Scully
Viestit: 685
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 3:04 pm

Re: 14-vuotias Veera katosi Ylöjärvellä

Viesti Kirjoittaja terbmis »

Niin siis aina kun lähdetään karkumatkalle, siellähän voi sattua ja tapahtua ihan mitä vain. Mutta eihän se muuta sitä tosiasiaa että teinitytön karkailusta siinä on edelleen kyse, ja sille on oma ketjunsa. Vasta sitten kun on jotain viitteitä rikoksesta, voidaan perustaa ihan oma ketju tytölle, jossa halukkaat voivat antaa mielikuvituksensa lentää. Ei luulisi olevan ylivoimaista?

Eihän poliisi koskaan julista että "rikoksen mahdollisuus on poissuljettu", vaan nimenomaan että "mitään vaihtoehtoa ei ole poissuljettu", kuten tässäkin tapauksessa. Ei sen perusteella kannata teinitytölle omaa ketjua tehdä.
poepporoo
Theo Kojak
Viestit: 1121
Liittynyt: Su Touko 05, 2013 10:22 am

Re: 14-vuotias Veera katosi Ylöjärvellä

Viesti Kirjoittaja poepporoo »

No oliko Kestin tapauksessa kyse "teinitytön" karkailusta? Eihän me voida sitä tietää ikinä..paitsi ehkä jos kyseessä romanielämästä irtiottoa tekevä nuori tyttö tyyliin, tapaus voi olla melko selvää kauraa jo alusta asti..
How do you hold a moonbeam in your hand?

-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
Das auto
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: La Loka 15, 2016 7:14 pm

Re: 14-vuotias Veera katosi Ylöjärvellä

Viesti Kirjoittaja Das auto »

jonnaelisabeth innoitti minut tekemään tunnukset Murhainfoon kun noin kovasti väittää tietävänsä kantasuomalaisten olevan tässä asialla.

Täällä Parikkalassa kyllä tiedetää kenen luota tyttö löytyi, saman miehen luota joka vei perheensä jonnekkin ja paluumatkalla toi Veeran Parikkalan Akonpohjaan citroen c3 autollaan ei c2 kuten joissain lehdissä väitettii. Sama mies joka on kunnalla töissä ja nuohoaa päivät koulujen ja päiväkotien pihoilla.
Ja milläkö tämän todistaa, no tuossa on herralla myynti imoitus autostaan.
http://www.tori.fi/etela-karjala/Citroe ... a=18&w=114
Sieltä nimi ja tarkempi nimi löytyy Veeran facebuuk kaverilistasta.
Tänä aamuna ei vielä ollut kumpaakaan poistettu.
jonnaelisabethille terveisiä sinne suvakkilan pumpuliunelmiin.
Vastaa Viestiin