Jari Aaltonen, 39v. surmattiin 31.8.1998 Helsinki/Sipoo

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2651
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Oishan se kunniakasta jos liikemies Jari Oswald Aaltosen jäännökset löytyisivät tarmokkaiden murha.infolaisten omatoimikaivauksissa! Vuosisadan Uutinen!!
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Tapaus lienee toistaiseksi selvittämätön.

Wiki:
Helsingin rikospoliisi aloitti helmikuun 2008 loppupuolella Johanssonin tunnustuksen ja muun teknisen näytön vuoksi suuretsinnät Aaltosen ruumiin löytämiseksi. Johansson kävi useasti poliisin kanssa etsintäalueella, metsäalueella Uudellamaalla, mutta ei muistanut tarkkaa hautapaikkaa.

Poliisi lopetti etsinnät toukokuun loppupuolella tuloksettomina.

***

Jengipomon on kerrottu soittaneen rikoslehti Alibin päätoimittajalle Mika Lahtoselle, puhuneen Jumalasta ja tunnustaneen samalla kaksi pimeää, aiemmin selvittämätöntä murhaa.

Molemmat Johanssonin tunnustamat murhat liittyivät huumerikollisuuteen. Vanhempi niistä koski Pauli Saastamoista, jonka ruumis nousi heinäkuussa 1992 pintaan Hallan satama-altaassa Kotkassa. Toinen murhista tapahtui elokuussa 1998. Uhri oli Jari Aaltonen, Remu Aaltosen veli. Mies katosi jäljettömiin sen jälkeen, kun hän oli astunut Mellunmäellä tummansiniseen Audiin.

"Aaltosen juttu on painanut minua ihan alusta asti. Halusin ennen kaikkea, että omaiset saisivat pitää hautajaiset", Johansson sanoo.

Aaltosen murha oli hänen mielestään typerää jo pelkästään siksi, että Aaltosen velka hänelle oli suhteellisen pieni.

"Vain jotain 63 000 markkaa. Muutaman kymmenen tuhannen markan takia ammuin sitä päähän. Vähän harkitsematonta, vaikka se oli harkittu murha."

Poliisi oli epäillyt Johanssonia molemmista murhista, mutta pitävät todisteet puuttuivat.



http://www.city.fi/artikkeli/Lauri+Johansson/2640/

http://www.alibi.fi/alibin-parhaat/nbk- ... a-3-murhaa

Lauri "Late" Oskari Johansson on toinen vuonna 1999 perustetun rikollisjärjestö Natural Born Killersin (NBK) perustajista. Toinen on Erkki "Murha-Maija" Eino Tapio Kekkonen.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6660
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Harriet Makepeace kirjoitti:Tapaus lienee toistaiseksi selvittämätön.
Uusimman Alibin mukaan juttu on syyteharkinnassa. Saas nähdä miten käy.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2651
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Poistettu
Viimeksi muokannut Jack the Ripper, Su Syys 07, 2008 3:41 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Jason
Poliisikoira Rex
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 27, 2007 10:15 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jason »

Tattarisuon alue tulee ekana mieleen, onhan paikalla jonkinlainen "maine". Toisaalta Kehä lll:a kun lähdetään ajamaan länteen päin, niin potentiaalisia paikkoja löytyy enemmän.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2651
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Poistettu
Viimeksi muokannut Jack the Ripper, Su Syys 07, 2008 3:42 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Jack the Ripper kirjoitti:Johansson ei itse ampunut Aaltosta mutta väittää niin kun ei halua polttaa kaveriaan.
Mistäs tää on kuultu?
Jos tuo pitää paikkaansa, niin Johanssonilla ei ole muuta intressiä, kuin niputtaa kaikki mahdolliset tuomiot yhteen, istua mahdollisimman vähän ja jatkaa puhtaalta pöydältä.

Hki:n poliisit on olleet keväällä ilmeisesti hetken aikaa epätietoisia siitä, että onko Johansson oikeesti tunnustamassa jotain, pelaamassa jotain peliä vai sairauskertomuksensa mukaan valmista tavaraa psyk.puolelle...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
topias69
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Elo 17, 2007 12:48 pm

Viesti Kirjoittaja topias69 »

PitBull kirjoitti:
apollo kirjoitti:HAH, voi vittu mikä JEESUS. nyt varmaan rullailee lahden moottoritietä auki. vittu mikä pelle koko jätkä, nyt huutaa jeesusta apuun. niskalaukaus.


Ei voi tyhmempää jätkää olla joka pullistelee omilla venkuloneillaan. Idiootti.
helppohan se on netissä uhota mutta voin sanoa että olisit jopa mun edessä aika hiljainen niin saatikka sitten laten :wink:

veikkaanpa että ruumiin kätkemis paikka pysyy salassa ja kauan :roll:
>Samaa mieltä kanssasi, asiasta tääl helppo huudella, mut samassa sellissä en usko että kaveri sais ääntään esiin:);)
topias
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1586
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

topias69 kirjoitti:Samaa mieltä kanssasi, asiasta tääl helppo huudella, mut samassa sellissä en usko että kaveri sais ääntään esiin:);)
Eikös se ole uskovainen mies, eihän sellanen pahaa tee 8). Kato nyt ite esim. tuo video ja sano eikö naurata missään vaiheessa. Mua hävettää sen puolesta: http://www.riemurasia.net/rasiatube/view.php?id=5676
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008121 ... 1_uu.shtml
Yksi laukaus päätti elämän

Kymmenen vuotta vanha henkirikos selvisi vihdoin

Muusikko Remu Aaltosen veljen Jari Aaltosen murhatutkinta on lähdössä syyttäjälle vielä tämän viikon aikana.

Murhaajaksi epäilty on tunnustanut ampuneensa Aaltosen. Mukana ollut mies on hänkin myöntänyt oman osuutensa tapahtumiin.

Aaltonen murhattiin yhdellä laukauksella. Syynä olivat muutaman kymmenen tuhannen markan (4 000-5 000 euron) huumevelat.

Tuli uskoon - tunnusti murhan

Jari Aaltosen katoaminen elokuun 31. päivä vuonna 1998 herätti heti epäilyt henkirikoksesta. Poliisi aloitti laajat etsinnät kadonneen löytämiseksi. Murhaajaksi epäiltiin alusta alkaen Lauri Johanssonia.

Johansson ja autokuski pidätettiin ja vangittiin pari viikkoa katoamisen jälkeen. Miehet kuitenkin vapautettiin näytön puutteessa, eikä ruumistakaan ollut löydetty.

Aaltosen murhatutkimukset junnasivat vuosia lähes paikoillaan, kunnes myöhemmin tekemästään murhasta tuomittu Johansson tunnusti ampuneensa Aaltosen.

Johansson oli tullut vankilassa uskoon ja osoitti alkuvuodesta poliisille paikan, mihin oli uhrinsa haudannut.

Ruumista ei löytynyt

Poliisi aloitti laajat maastoetsinnät, joita jatkettiin toukokuun loppuun saakka. Kaivinkone rouhi parin hehtaarin alueen puolentoista metrin syvyydeltä. Ruumista tai sen osia ei kuitenkaan löytynyt.

Poliisi pitää mahdollisena, että Johansson ei pystynyt muistamaan tarkkaa hautapaikkaa, sillä mies oli tekoaikaan vahvoissa huumehöyryissä. Mahdollista on myös se, että eläimet ovat hävittäneet ruumiin.

Ruumis olisi haluttu löytää lähinnä omaisten vuoksi. Näyttö murhaajaa ja hänen apuriaan vastaan poliisilla oli jo olemassa.

- Johansson on puhunut tapahtumista hyvin avoimesti, mukana ollutkin on selvittänyt oman osuutensa, tutkintaa johtanut rikosylikomisario Kari Tolvanen kertoo.

Johansson katuu tekojaan

Pahamaineisen rikollisjärjestö NBK:n (Natural Born Killers) perustaja ja uskoontuloonsa asti johtajana toiminut Lauri Johansson sekä kuskina toiminut mies istuvat parhaillaan elinkautistuomioitaan aiemmista murhista.

- Kaduttaa, mutta kun tehtyä ei saa tekemättömäksi, Johansson totesi hiljattain kristillisessä Uusi Tie -lehdessä.
kakojootti
Olivia Benson
Viestit: 707
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2008 5:07 pm
Paikkakunta: karu pohjola

Viesti Kirjoittaja kakojootti »

Saisohan joku tuon uusi-tie lehden käsiinsä ja postais tänne tuon laten haastattelun?

Itte en viitsi tuolta alkaa tilailee lehteä, kun en hirveemmin välitä noista jeesusteluista. :lol:

http://www.uusitie.com/fin/etusivu/?id=2
Kyllä skitskofrenia aina yksin olemisen voittaa.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6660
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

MTV3 Uutiset kirjoitti:http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/ ... /02/794183

Lauri Johanssonille syyte kahdesta vanhasta murhasta
04.02.2009 12:57

Entinen NBK-johtaja Lauri Johansson saa syytteen kahdesta vanhasta henkirikoksesta, kertoo syyttäjä Harri Ilander Helsingin syyttäjävirastosta.

Johanssonia syytetään kesällä 1992 tehdystä Pauli Saastamoisen murhasta. Saastamoinen oli ammuttu ja hänen jalkoihinsa oli sidottu painot, jotta ruumis pysyisi satama-altaan pohjalla. Ruumis nousi kuitenkin pintaan.

Toinen henkirikos on 31. elokuuta 1998 tapahtunut Jari Aaltosen murha.

- Aaltosen ruumista ei ole etsinnöistä huolimatta löydetty, Ilander kertoo.

Johansson tunnusti henkirikokset noin vuosi sitten rikoslehti Alibille.

Ilanderin mukaan jutussa on muutakin näyttöä kuin tunnustukset, muttei halua vielä kertoa niistä. - En tiedä milloin juttu tulee käsittelyyn, mutta oletettavasti pikapuoliin, Ilander toteaa.

Johansson istuu jo elinkautista murhasta. Johansson ampui 16. syyskuuta 2001 syrjäisellä metsätiellä Porvoossa Natural Born Killers -jengistään irtipyrkineen miehen. Johansson on sittemmin syrjäytetty jengin johdosta.

(MTV3)
v-a-45
Javier Pena
Viestit: 1873
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 12:40 pm

Re: Jari Aaltonen - Poliisi etsii ruumista

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Tiedän tapauksesta aika paljon ja se on todella vaivannut minua jo vuosia, eikä vähiten siksi kun tunnen remun.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
MotiivitOn
Rico Tubbs
Viestit: 1271
Liittynyt: Ti Syys 02, 2008 8:10 am

Re: Jari Aaltonen - Poliisi etsii ruumista

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

^Okei. Kiinnosti.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
v-a-45
Javier Pena
Viestit: 1873
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 12:40 pm

Re: Jari Aaltonen - Poliisi etsii ruumista

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Niinpä? Mutta kuinka paljon tietojani voidaan kaivaa? En kuitenkaan halua yhtään kerholaista oveni taakse? Sen verran voin sanoa, että toinen asiaan liittyvä henkilö on mustalainen. Harrasti ainakin silloin kilpakehonrakennusta.Vit.. olen varmaan nyt kaivamassa itselleni hautaa?
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Vastaa Viestiin