Jyrkkä EI joululle!

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Katsa

Jyrkkä EI joululle!

Viesti Kirjoittaja Katsa »

Kaiken joulutohinan ja hössötyksen keskellä ahdistuneena haluaisin kysyä, onko täällä ketään muuta joka ei syystä tai toisesta vietä joulua?
Jos joku löytyy, niin katsotaan sitten josko keskustelisimme tässä jostain muusta kuin joulunvietosta, lahjoista, joulukorteista, leipomuksista, kinkusta...aaarghhh...
DonHessu
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

No en varmaan sitten isompana sitä pahemmin juhli, enkä edes syö kinkkua, mutta toki lahjoja on mukava saada.
What you do... Makes you who you are.
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Jos ei aio isompana millään tavalla juhlia joulua, niin ei kantsi perustaa perhettä.

Itse en juhlisi millään tavalla joulua jos asuisin yksin, mutta en halua jyrätä lapsia liian outoon muottiin meidän kulttuurissamme. On siis kohtuullisesti mukauduttava. Tehdään torttuja ja pipareita, vähän lahjoja jne.

Kynttilät ja lyhdyt ovat parasta, mutta niitä meillä poltetaan kesälläkin ja pitkin vuotta.
Nothing is quite what it seems
Katsa

Toinen vastaus ja jo on kynttilät ja piparit mainittu. :roll:
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Samaa mieltä maybrickin kanssa, jos ei ole lapsia, viettäköön kukin kuten tahtoo. Lapsille se on eroa arjesta ja muistan itsekin kuinka ihanaa aikaa joulu oli. Lahjoineen, yhteisine peleineen, ruokineen jne.

En koskaan voisi viedä sitä kaikkea lapselta joka katsoo tätä maailmaa vielä lapsen silmin.
Katsa

Hei ihan oikeasti, viekää se joulu vittuun nyt mun topicista!
Jos kysymys oli, että kuka EI vietä joulua, niin miksi te tulette tänne sössöttämään joulusta?
Siitä joulusta voi keskustella ihan missä muussa topicissa tahansa, mutta EI tässä. Kiitos.
Maybrick
Perry Mason

Katsa, ymmärrän täysin mitä tarkoitat. Et haluaisi kuullakaan - öh- kyseisistä leivonnaisista ja valoa tuottavista pikkuobjekteista.

Yritin vain sanoa, että asia riippuu perhetilanteesta, jossei halua olla epätavallisen julma ja piittaamaton isä tai äiti. Että aina ei voi vain yksipuolisesti päättää, että nyt meillä ei enää vietetä -öh- vuoden viimeisen kuukauden perinteistä juhlaa... :)
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Maybrick kirjoitti:Että aina ei voi vain yksipuolisesti päättää, että nyt meillä ei enää vietetä -öh- vuoden viimeisen kuukauden perinteistä juhlaa... :)
Justiin näin. Jos on mahdollista ilman huonoa oloa riistää tämä viimeisen kuukauden perinteinen juhla lapselta, puuttuu joku osanen aivojen siitä keskuksesta, jossa sijaitsee empatiatumake. :lol:
Maybrick
Perry Mason

Jyrkkä EI ajatukselle joulusta. 8) :)
Viimeksi muokannut Maybrick, Su Joulu 16, 2007 12:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Katsa

Joo kiva. Entä miksi sun piti tulla tänne sanomaan se? Jos mun nimenomainen toivomus oli, ettei SIITÄ puhuta täällä.
Arvaa mitä, mun lapsi viettää kyllä SITÄ. Sen voi aina lähettää mummolaan viettämään SITÄ.
Ja nyt ihan oikeasti, ei yhtään joulujuttua enää tänne. Mulla on oikeus olla viettämättä joulua ja ajattelin nyt vain kysyä, tekeekö kukaan muu niin. Ei tarvitse heti alkaa levittämään kynttilöiden ilosanomaa tänne.
Painukaa joulukuuseen. Menkää muualle jeesustelemaan. Tämä on EI-joulutopic! Vaikea ymmärtää?
DonHessu
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Jopas ollaan vihasia.
What you do... Makes you who you are.
EuroJR
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Mäkin olen sanoutunut irti Joulusta. Syytkin ovat sangen selkeät, minulla ei ole lapsia, ja olen lähes aina ollut Joulun ajan yksityisyrittäjänä töissä. Eipä siinä paljon ehdi joulufiilistellä. Toki sitten aattona vietän läheisten kanssa hyvän ruokaillan ja joitan paketteja vaihdetaan. Lahjarumbasta olen kuitenkin hyvin kaukana. Ja jo ensimmäinen joulupäivä on minulle kuin mikä tahansa pyhäpäivä.

Muistoja eri jouluaatoista:

- Vartijana armeijassa aattona. Miinus 20 astetta. Rynnäkkökivääri kainalossa tarpoan pitkin hankia ja polkuja ns. kiertoväijyssä.

- Väli-Amerikassa aattona saunomassa. Täydellinen kuunpimennys samaan aikaan. Syötiin kalkkuna, joka oli meitä yrittänyt nokkia persiiseen aikaisempina päivinä. Uuniin joutui!

- Taksilla kuskailemassa. Lähes kaikki asiakkaat rapajuoppoja. Mahtavat tipit!

- Elintarvikekioskin pitäjänä. Aattona myytiin arpoja. Joulupäivinä jonot pitkiä. Kaikilta loppu tupakit, maito ja kalja.

- Nykyään läheisten kanssa vietämme jouluillan eräässä Härmäbaarissa Torremolinoksessa, syöden suomalaisia perinneruokia.

Kauas, todella kauas, on Joulu irtautunut tarkoituksestaan. Oli se kuitenkin itselle lapsena hyvinkin tärkeä ja mahtava juhla. Oli lomaa koulusta ja leluja ja pelejä riitti. Joten me "ei jouluilijat" voidaan olla rauhassa viettämättä joulua, mutta annetaan muitten taaplata tyylillään, eikä pilata toisten fiilistä, eikös je..
Katsa

Kas siksi tämä topic, että täällä voisi taaplata tyylillään. Se vaan usein noilta joulun koheltajilta unohtuu, että kaikki eivät vietä tuota jeesuksen, ylensyönnin, veritulpan, perheväkivallan, viinan, pakanajumalien, lahjapakettien ja lanttulaatkon riemujuhlaa.
ShipWreck
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Katsa kirjoitti:Kas siksi tämä topic, että täällä voisi taaplata tyylillään. Se vaan usein noilta joulun koheltajilta unohtuu, että kaikki eivät vietä tuota jeesuksen, ylensyönnin, veritulpan, perheväkivallan, viinan, pakanajumalien, lahjapakettien ja lanttulaatkon riemujuhlaa.
Haha. :) Huvittaa vain, että perustat ketjun, jonka aihe on Jyrkkä EI joululle, ja sitten ketjussa ei muka saisi keskustella joulusta. Ja silti itsekin kirjoitat joulusta, esim. juuri tuossa viimeisessä lauseessa, jossa kiteytit joulun olennaisimmat asiat hyvin. Mistä tässä ketjussa sitten voi keskustella jos ei joulusta? Urheilusta?

Toisin sanoen kysyn, eikö tässä ketjussa saa siis keskustella edes joulun negatiivisista puolista?
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Heh, tässäpä teille kommentti viime joulun aikaisesta nettikeskustelusta
(laitoin talteen, kun oli niin hyvä) tähdennän vielä, että teksti ei ole mun kirjoittamani...

"Halata saa, mutta vain humalassa! (eikä j:sta saa puhua!!!)

Pissiä saa, mutta vain pönttöön tahi ränniin....

Syödä saa, listalla ei ole j-pitoista ruokaa, enempi tuota kalaa, sieniä, katkiksia, semmoista pikkukivaa, niin ja suolakurkkuja, smetanaa ja hinajaa kavereille pirtun kera!

EHDOTTOMASTI täällä EI suvaita j:sta pitäviä ja j:stressistä kärsiviä. Täällä EI ole karaokea, jokainen/jokaiset saa laulaa mitä huvittaa! Täällä EI myöskään pidetä sauvakävelijöistä EIKÄ vesijumppaa/juoksua harrastavista, LAIHDUTTAJISTA eikä muutenkaan TERVEISTÄ ihmisistä.

Ottakaa lisää pirtua täältä tiskin takaa, siis kaverit vaan!

Ja katkisleivän lisäksi tarjolla on kylmäsavulohta croissantin sisällä ,D

Minä tarjoan - firman piikkiin nääs! "
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Vastaa Viestiin