Helsinki Ullanlinna - psykiatri syytteessä vaimonsa murhasta 12/2022

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Ulrica
Lauri Hanhivaara
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Huhti 23, 2024 12:36 pm

Re: Helsinki Ullanlinna - psykiatri syytteessä vaimonsa murhasta 12/2022

Viesti Kirjoittaja Ulrica »

Talvi24 kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 6:33 pm
Ulrica kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 6:02 pm 4 vuotta sitten vappuna pariskunta tapasi. 1. kerran.
✔1.3 vuotta siitä koko uus perhe ajettiin mereen toisen toimesta.
✔ 2.7 vuotta siitä, toinen menetti henkensä toisen käden kautta ja
✔toinen siitä lukien 1.5 vuotta psykiatrisella osastolla

Pariskunnan välinen yhteys on mielenkiintoinen ja merkittävä tuon mereenajon jälkeen.
✔Molemmat lausuivat tapahtuman tapaturmaksi.
✔Toinen järjesteli omaisuutensa ja lastensa edun, jos jotakin tapahtuisi hänelle ja vaikeni parhaalle ystävälleen toisen sairauksista ja tapahtuneesta mereenajosta.

Miten tuon jälkeen parisuhteessa elettiin. Joissakin parisuhteissa on käännekohta, jonka jälkeen entinen muuttuu toiseksi. Pariskunnan välillä sen voisi tulkita olevan mereenajo.
Pieni korjaus vain siihen, että olivat tavanneet jo jonkun aikaa ennen pääsiäistä 2020. Pääsiäisenä oli eka lasten tapaaminen, pääsiäinen oli silloin 10.-13.4.2020. Vappuna olleet ensimmäistä kertaa yhdessä jossain juhlissa, ensimmäinen julkinen esiintyminen yhdessä.
Kiitos Talvi. Kirjoittaessani kelailinkin, että pääsiäisenä oli lasten esittely. Mutta kuulosti kivemmalta tämä vapusta vappuun aikajana🙈
Talvi24
Theo Kojak
Viestit: 1163
Liittynyt: To Helmi 01, 2024 5:03 pm

Re: Helsinki Ullanlinna - psykiatri syytteessä vaimonsa murhasta 12/2022

Viesti Kirjoittaja Talvi24 »

Cadi John kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 5:46 pm
Talvi24 kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 3:18 pm
T oli vastannut rauhallisesti esitetettyihin kysymyksiin.
T oli kertonut vaimon olevan sosiaalinen ihminen, hän käytti paljon puhelintaan.
Tässä hän tavallaan paljasti kuinka mustasukkainen on. Selkeästi epäili V:llä olevan suhde jos V oli useasti puhelimella. Kuka menee tekemään katoamisilmoa ja selittää tuollaista?
Yhdistin tuon siihen, että oli outoa, että V ei ollut ottanut puhelintaan mukaan, kun käytti sitä paljon. Jossain toisessa kohdassa oli yhdistetty siihen, mutta ei tuossa, mistä sen otit, missä katoamis-ilmoituksen vastaanottaneen poliisin todistus oli.

Mutta kyllä T oli mustasukksinen eikä sitä itsekään todistelussaan kieltänyt kokonaan. Piti itseään vain normaalilla, hyvällä tavalla mustasukkaisena.

T meni tekemään katoamisilmoituksen varmaan vain siksi kun Vn omaiset ja läheiset siihen patistivat.
Viimeksi muokannut Talvi24, Ma Huhti 29, 2024 7:35 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ulrica
Lauri Hanhivaara
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Huhti 23, 2024 12:36 pm

Re: Helsinki Ullanlinna - psykiatri syytteessä vaimonsa murhasta 12/2022

Viesti Kirjoittaja Ulrica »

Välituomiossa Tn antaa vastineen mustasukkaisuuteen ja valitsee sellaisen vaihtoehdon lausumassaan, jossa viittaa omaan työpaikkaansa Terveystaloon ja nuoriin tyttöihin, joista uhri voisi samaan tapaan olla mustas.

Edellä oleva voisi myös olla yllä tarkoitettu ja Miss Holmesin tarkoittama osoitus mustasukkaisuudesta. Ja voisi myös paljastaa sen mistä syytetty itse oli mustasukkainen. Liittyikö se puolestaan uhrin mereenajokuukautena aloittamaansa työsuhteeseen Fourtonilla, jossa uhri työskenteli kuolemaansa saakka. Sen työsuhteen aikana tapahtui henkirikos ja mereenajo.

Ehkä syytetyllä itsellään oli suhdevalintoja omassa historiassaan työpaikoilta, jolloin ajatteli uhrinkin niin tekevän.

Huom! En tiedä minä päivänä Fourton ts alkoi. Ennen vai jälkeen mereenajon elokuussa 2021.
Talvi24
Theo Kojak
Viestit: 1163
Liittynyt: To Helmi 01, 2024 5:03 pm

Re: Helsinki Ullanlinna - psykiatri syytteessä vaimonsa murhasta 12/2022

Viesti Kirjoittaja Talvi24 »

Miss Holmes #1 kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 5:44 pm Oletko nyt tosissasi?
Tarkoitin juurikin tuota kohtaa. Kohtaa, jonka sinäkin heti ymmärsit.

Pointtini ei ollut tuo sanasta sanaan lainaus, jota (kuten kerroin) en tarkkaan muistanut: ”Sitten hän ajatteli, että hukuttaisi itsensä ja Vn kanssa. Kukaan ei saisi löytää Victoriaa, koska silloin V katoaisi T:ltä” vaan ajatus/ mielikuva, joka minulle siitä syntyy.

Minulle tuo olisi ollut luonnollinen vastaus mm siihen miksi ei soittanut häkeen. Mutta eihän poliisit tietenkään ole sellaista huomannut kysyä….

Eikä minua edes kiinnostanut kokeiliko pulssia vai ei. Ainoastaan tuo mitä se minussa herätti.
Niin? Kirjoittamastasi ei selvinnyt, mistä factasta olit kiinnostunut. Luulin kirjoittamasi perusteella, että juuri tuota, että oliko ollut yhteydessä Tn mietintään häkeen soittamisesta. Olithan jollain tavoin kiinnostunut häkeen soittamattomuudesta. Tottakai muistin tuon kohdan, kun melko äskettäin toin Tn todistelun ketjuun. Kyllä T on kertonut tuossa hyvin suoraan ajatuksensa - ei varmasti käy hänen kiistäminen.

Luulen kyllä, että T:ltä on tivattu, miksi ei soittanut häkeen, miksei tarkistanut oliko vaimo elossa? - siis siellä paljon aikaisemassa vaiheessa. Ei hän tuossa vaiheessa (miettiessään itsensä + ruumiin hukuttamista) enää soittanut ihan siksi, kun tiesi kyllä Vn kuolleen ja itse aiheuttaneensa tämän kuoleman.

Toivottavasti olet kiinnostunut faktoista laajemminkin, hyvä tietää senkin vuoksi, kun oikeus perustaa päätöksensä faktoille.
Ulrica
Lauri Hanhivaara
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Huhti 23, 2024 12:36 pm

Re: Helsinki Ullanlinna - psykiatri syytteessä vaimonsa murhasta 12/2022

Viesti Kirjoittaja Ulrica »

Mustasukkainen hlö voi olla mustasukkainen, vanhoista suhteista, x:stä, työpaikan hlöistä, jopa lapsista, uhrin lapsen armeijapaluupäiväys voisi sitäkin merkitä, että myös uhrin lapsesta oli mustasukkainen. Eli kaikista uhrin elämässä olevista ja olleista miespuolisistako?
Talvi24
Theo Kojak
Viestit: 1163
Liittynyt: To Helmi 01, 2024 5:03 pm

Re: Helsinki Ullanlinna - psykiatri syytteessä vaimonsa murhasta 12/2022

Viesti Kirjoittaja Talvi24 »

Miss Holmes #1 kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 5:49 pm
>>> Kyllä se on ollut jo pitkään selvä Tn johtoajatus "Jos minä en saa sinua, ei saa kukaan muukaan." ja ketjussa esillä ollut.
Harhaisen mustasukkaisen miehen mielen vallannut ajatus.
Mutta huomaatko oleellisen tuossa?

Se on voinut olla täällä heittona ja ajatuksena. Ja spekuna.
Mutta tuossa Tikkanen SANOO sen aivan itse.
Eli hän myöntää kontrollin tarpeen ja tavallan myös mustasukkaisuuden.
Kyllä olen huomannut tuossa oleellisen jo kauan sitten.
Se on ollut jo melko kauan sitten. ketjussa hyvin ilmeisenä asiana mustasukkaisuus-keskustelussa. Ei oikeastaan heittona vailla pohjaa, vaan vahvempana. Luulen, en muista, että asiasta keskusteltiin jälleen kerran sitten, kun olin tuonut Tn todistelun ketjuun. Ellei ollut siinä vaiheessa, niin monet saivat ajatuksilleen, epäilylleen vahvistuksen joka tapauksessa. Eli ei siinä suhteessa uutta auringon alla.

Tärkeä juttu toki puoltamassa musasukkaisuuden osuutta, se on varmasti jollain tavoin osasyynä surmaan. Ja kyllä ovat tutkijatkin sen huomanneet. Olivat varsin vakuuttuneita, että mustasukkaisuudesta motiivi olisi saatu.

15.12. kivana alkanut ilta on voinut johtaa riitaan Tn ottaessa esille Vn vanhalta puhelimelta tekemänsä löydöt. V on suuttunut jo siitäkin, että T on mennyt ilman lupaa hänen vanhalle puhelimellee. V aiheesta ihan tulistuu (kuten exä kuvasi hänen voivan temperamenttisenä naisena tulistua). Onkohan ko. puhelimet lähellä. V ei ehkä tiedä, että T on laittanut kuvat omaan puhelimeensa suojattuun kasioon.

Jos ko puhelimia on äärellä, on saattanut tulla käsikähmä niistä. Tilanne etenee nopeasti yhteenotoksi. V yrittää kaikin voimin kampailla vastaan. T hakenut kynttilänjalan (ellei se vielä ollut mh:ssa). T lyö, lyö, lyö raivon vallassa. "Kukaan ei saa sinua, ellen minä saa sinua"- kääntää jo puolustuskyvyttömäksi menneen uhrin toisinpäin ja varmistaa, että uhri kuolee - lyö vielä takaraivolle 2 kertaa. "Nyt ei kukaan saa sinua"
Talvi24
Theo Kojak
Viestit: 1163
Liittynyt: To Helmi 01, 2024 5:03 pm

Re: Helsinki Ullanlinna - psykiatri syytteessä vaimonsa murhasta 12/2022

Viesti Kirjoittaja Talvi24 »

Ulrica kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 6:54 pm Välituomiossa Tn antaa vastineen mustasukkaisuuteen ja valitsee sellaisen vaihtoehdon lausumassaan, jossa viittaa omaan työpaikkaansa Terveystaloon ja nuoriin tyttöihin, joista uhri voisi samaan tapaan olla mustas.

Edellä oleva voisi myös olla yllä tarkoitettu ja Miss Holmesin tarkoittama osoitus mustasukkaisuudesta. Ja voisi myös paljastaa sen mistä syytetty itse oli mustasukkainen. Liittyikö se puolestaan uhrin mereenajokuukautena aloittamaansa työsuhteeseen Fourtonilla, jossa uhri työskenteli kuolemaansa saakka. Sen työsuhteen aikana tapahtui henkirikos ja mereenajo.

Ehkä syytetyllä itsellään oli suhdevalintoja omassa historiassaan työpaikoilta, jolloin ajatteli uhrinkin niin tekevän.

Huom! En tiedä minä päivänä Fourton ts alkoi. Ennen vai jälkeen mereenajon elokuussa 2021.
Tuo Tn yritys, jolla on voinut jopa oikeasti yrittää saada Victoriaa mustasukkaiseksi on huvittavan kömpelö. Hän yritti todistellessaan todistaa olevansa vain ihan normaalilla, hyvällä tavalla mustasukkainen. Sinänsä heidän suhteensa ollessa vielä varsin nuori, on saattanut jonkin asteista mustasukkaisuutta olla ehkä molemmillakin, mutta uskoisin lähinnä Tikkasella.

Tikkasesta on viitteitä kyllä selvästi ainakin vaimonsa kontrolloinnista. Oli ne rohkeiden kuvien tai henkilö X:n löydökset ja niiden taustat mitä tahansa (vanhoja vai uusia), vaikuttaa Tn mustasukkaisuus voimistuneen niiden löytöjen myötä. Eikä tilannetta ole helpottanut se, että T ollut syyskuun lopulta alkaen sairauslomalla, hautonut näitä(kin) asioita päässään.
Ulrica
Lauri Hanhivaara
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Huhti 23, 2024 12:36 pm

Re: Helsinki Ullanlinna - psykiatri syytteessä vaimonsa murhasta 12/2022

Viesti Kirjoittaja Ulrica »

^
Välituomion tuomiolauselman perusteella oikeus on jo tehnyt johtopäätökset vammoista ja muusta näytöstä, että teko oli provosoimaton.
Avatar
Miss Holmes #1
Javier Pena
Viestit: 1770
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2021 3:23 am

Re: Helsinki Ullanlinna - psykiatri syytteessä vaimonsa murhasta 12/2022

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

Minä pointtasin tuossa tarvetta kontrolliin, josta täällä paljon on puhuttu.

Sitä ei ole ymmärtääkseni nostettu mitenkään motiiviksi.

Olen aiemmin kirjoittanut, että uskon Tikkasen sairaaloisesti kontrolloineen vaimoaan.
Olen perustellut tuota puhelimen kopioinnilla, istumäjärjestys-casella, tiuhalla viestittelyllä matkan aikana. Olen jopa epäillyt, että ns masennus olisi tapa kontrolloida tunteilla, sääliä, myötätuntoa, vähemmän ystävien tapaamista.
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
Avatar
Miss Holmes #1
Javier Pena
Viestit: 1770
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2021 3:23 am

Re: Helsinki Ullanlinna - psykiatri syytteessä vaimonsa murhasta 12/2022

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

Oikeus tekee päätöksensä myös sen perusteella mitä salatuissa osioissa on. He käyvät myös mttn tarkkaan läpi.

Jos tutkimuksessa on selvinnyt, että Tikkasella on sairaalloinen tarve kontrolloida vaimoaan, voidaan mustasukkaisuus motiivin osana nostaa edelleen pöydälle ja jopa katsoa, että salattukansio ja muut Tikkasen kieltämät asiat ja teot tukevat suunnitelmallisuutta.

Mtt voi hyvinkin tuoda esiin syyn surmaan.
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
Avatar
Miss Holmes #1
Javier Pena
Viestit: 1770
Liittynyt: Ke Tammi 27, 2021 3:23 am

Re: Helsinki Ullanlinna - psykiatri syytteessä vaimonsa murhasta 12/2022

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

Tarkemmin ajatellen olen tuonut ajatukseni väärin ja epäselvästi tänne.

Lähtökohtani oli siis se, että koska sosiaaliselta ja menevältä, työhönsä ja lapsiinsa keskittyneeltä vaimolta ei saanut huomiota tarpeeksi, astuu kuvioon jatkuva masennus.
Ensin V säälii ja papoo, mutta lopulta tajuaa, ettei mikään auta. Ei lääkkeet ja lääkärit, ei sääli, ei piristykseksi tarkoitettu matka, ei mikään.

Ehkä siinä vaiheessa alkaa vihdoin kysely ja kyseenalaistaminen. Avioeron mietintä.
Suurin osa suhteesta on ollut vaikeaa ja voimia vievää.

Lopulta V kyllästyttyä kaikkeen, alkaa jumalaton mustasukkaisuus ja kuvien kopiointi. Sillä ainakin saa hetkeksi huomion.
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
Talvi24
Theo Kojak
Viestit: 1163
Liittynyt: To Helmi 01, 2024 5:03 pm

Re: Helsinki Ullanlinna - psykiatri syytteessä vaimonsa murhasta 12/2022

Viesti Kirjoittaja Talvi24 »

Miss Holmes #1 kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 7:56 pm Oikeus tekee päätöksensä myös sen perusteella mitä salatuissa osioissa on. He käyvät myös mttn tarkkaan läpi.

Jos tutkimuksessa on selvinnyt, että Tikkasella on sairaalloinen tarve kontrolloida vaimoaan, voidaan mustasukkaisuus motiivin osana nostaa edelleen pöydälle ja jopa katsoa, että salattukansio ja muut Tikkasen kieltämät asiat ja teot tukevat suunnitelmallisuutta.

Mtt voi hyvinkin tuoda esiin syyn surmaan.
Factoihin kuuluu tietenkin salatut osiot samoin mt-tutkimus. Kaikki tutkittaessa esille tulleet asiat.

Esitutkinnassa on tullut kyllä esille Tn tarve kontrolloida vaimoaan. Se on osa mustasukkaisuutta. Kannattaa palata vielä oikeuspsykologin tekemään arvioon, jonka hän on tehnyt kaiken tiedossa olevan perusteella, ja käsittääkseni on tavannut, haastatellut Tikkasta. Hän totesi lausuntonsa lopussa, että mustasukkaisuuden(kin) osalta tarvitaan vielä perusteellinen psykiatrtinen arvio. Minulla on käsitys, että mustasukkaisuutta olisivat kartoittaneet lisää mt-tutkimuksessa, siinä se oikeussykiatrinen arvio. Oikeuspsykologihan tutki myös mahdolliseen, puolustuksen vetoamaan muistihäiriöön tapahtumien osalta sekä psykoosissa vai ei. Myös nuo asiat ovat esillä mt-tutkimuksessa.

Minä olin toiveikas, josko niitä asioita voisi oikeuskin vielä käsittelyssä käydä läpi, mutta joku toi esille, että oikeuden istunnot todisteluineen käytiin pääkäsittelyn yhteydessä ja mahdollisesti loppuistuntoon tulisi enää esille se, onko kyseessä murha vai tappo ja minkälainen rangaistus sekä omaisille maksettavat korvaukset.

Tuntuu vähän kummalliselta, jos mt-tutkimuksessa mahdollisesti selville tulevia asioita voida enää hyödyntää oikeudessa. Välituomio päätyi siihen, että teko ei ollut siuunniteltu eikä sille ollut motiivia, kun sen asteista mustasukkaisuutta kuin oli todettu oikeuspsykologin arviossa ei hyväksytty motiiviksi. Nimenomaan ajattelin, jos syytetty mt-tutkimuksessa tulisi paljastaneeksi suunnitelmallisuuden ja / tai motiivin.
Talvi24
Theo Kojak
Viestit: 1163
Liittynyt: To Helmi 01, 2024 5:03 pm

Re: Helsinki Ullanlinna - psykiatri syytteessä vaimonsa murhasta 12/2022

Viesti Kirjoittaja Talvi24 »

Miss Holmes #1 kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 9:02 pm Tarkemmin ajatellen olen tuonut ajatukseni väärin ja epäselvästi tänne.

Lähtökohtani oli siis se, että koska sosiaaliselta ja menevältä, työhönsä ja lapsiinsa keskittyneeltä vaimolta ei saanut huomiota tarpeeksi, astuu kuvioon jatkuva masennus.
Ensin V säälii ja papoo, mutta lopulta tajuaa, ettei mikään auta. Ei lääkkeet ja lääkärit, ei sääli, ei piristykseksi tarkoitettu matka, ei mikään.

Ehkä siinä vaiheessa alkaa vihdoin kysely ja kyseenalaistaminen. Avioeron mietintä.
Suurin osa suhteesta on ollut vaikeaa ja voimia vievää.

Lopulta V kyllästyttyä kaikkeen, alkaa jumalaton mustasukkaisuus ja kuvien kopiointi. Sillä ainakin saa hetkeksi huomion.
Lienee hyvin todennäköistä, että V on miettinyt aviuoeroa. Valitettavasti ei ole puhunut parhaankaan ystävänsä kanssa siitä.
Luin äsken V:n parhaan ystävän todistelun. He ovat olleet ystäviä koulun 7. luokalta alkaen. Samaniläiset lapset heillä. Molemmat eronneet. Hyvin tiiviisti pitivät yhteyttä. Mainittakoon, että tämä ystäväkin totesi, ettei V olisi antanut Tn kopioida kuvia puhelimeltaan ja ettei olisi antanut puhelimensa PIN-koodiakaan T:lle.

Kun parisuhdesurmia tutkitaan, on ilmeisesti hyvin alussa kysymyksiä siitä, oliko merkittäviä riitoja ja / tai olivatko aikeissa erota. T vastaa näihin ei, V ei ole enää vastaamassa. Kellään muulla ei ole tietoa - ellei sitten henkilö X:llä.
Talvi24
Theo Kojak
Viestit: 1163
Liittynyt: To Helmi 01, 2024 5:03 pm

Re: Helsinki Ullanlinna - psykiatri syytteessä vaimonsa murhasta 12/2022

Viesti Kirjoittaja Talvi24 »

Ulrica kirjoitti: Ma Huhti 29, 2024 7:28 pm ^
Välituomion tuomiolauselman perusteella oikeus on jo tehnyt johtopäätökset vammoista ja muusta näytöstä, että teko oli provosoimaton.
Ok. En ole vielä lukenut niitä osioita välituomiosta.

Ei ole varmaan helppo osoittaa, onko provosoitu tai provosoitumatta tehty. Vammojahan siinä täytty arvioida, miten jne tulleet.
Tuolla esimerkillä tapahtumien mahdollisesta kulusta en sinänsä ottanut kantaa siihen, olisiko T esim. provosoitunut. Jos olisi, ei se oikeuttaisi vaimon murhaa. Ylipäänsä ajattelen, että riita olisi voinut tullut jostain ja edennyt rajuksi yhteenotoksi. Salatut, rohkeat kuvat olisivat voineet nousta esiin ja riita käynnistyä kaikkine haukkumisine. Selityksille ei olisi jäänyt tilaa. "Kukaan ei saa sinua, jos minä en saa."

Siitä minkälainen T on ollut teon jälkeisenä päivänä kohdatessaan Vn läheisiä, ystäviä, poliiseja jne tulee minulle vaikutelma, ettei olisi suunnitellut murhaa. Jos oli suunnitellut, niin todella huonosti. Ihan surkeaa ollut Vn omaisille ja ystäville näytteleminenkin.

Kuukauden kuluttua tiedetään tuomio jne.
Ulrica
Lauri Hanhivaara
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Huhti 23, 2024 12:36 pm

Re: Helsinki Ullanlinna - psykiatri syytteessä vaimonsa murhasta 12/2022

Viesti Kirjoittaja Ulrica »

Yksilö on tekojensa summa. Ehkä tämän voisi niputtaa loukkaamatta mitään ammattikuntaa ja sen muita yksilöitä siten, että rikollinen mieli hakeutuu tietoisesti sellaisen tittelin alle, mikä automaatttisesti luo muihin suurempaa turvaa ja luottamusta, mutta uniformun alla on sairas mieli ja yksilö, joka yksilö paljastuu uutiskynnyksen ylittyessä. Ammatti antaa mahdollisuuden käyttää valtaa väkivallan muodossa. Psykiatri Tn, Iso Omena vartijat, Poliisi Vornanen.
Vastaa Viestiin