Erään rosvon tarina... *teaser sivulla 3*

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
PitBull
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 2:05 am
Paikkakunta: Uusimaa

Erään rosvon tarina... *teaser sivulla 3*

Viesti Kirjoittaja PitBull »

Tarina saattaa olla osittain fiktiivinen tai sitten ei, kerronpa sen kumminkin kun on uneton yö tiedossa muutenkin.

Nuorempana tuli ihannoitua oman kylän kovia jätkiä, sieltä löytyi siihen aikaa vaikka minkälaista rosvoa jotka kertoivat hienoja "tarinoita" omista elämistään. Paskapuhettahan se oli mutta oli hauska kuulla niiden tarinoita ja osalla näytti menevän ihan hyvinkin vaikka eivät päivä töissä käyneetkään. jossain vaiheessa sitä varastamista oli sitten tietenkin pakko kokeillla itse, no eikun juttelemaan oman pihan kundeille että pääsiskö mukaan. Aluksihan ne oli että menkää vaikka varastamaan tikkareita mutta eräs vanhempi alan mies, tais olla sillon jo reilusti yli 40v ehkä lähempänä 50v sanoi "pojat, elämä on täynnä valintoja, jos nyt valitsette väärin niin se vaikuttaa koko elämänne ajan" muutaman viikon päästä olin ensimmäisellä keikallani mukana, silloin kyttäsin että näkyykö poliiseja.
Se 500mk jonka sain niin pienestä hommasta oli iso raha 12-13 vuotiaalle silloin, sen jälkeen päätin mikä musta tulee isona - ammattirosvo
.
Aikaa kului, taidot kehittyi ja luottamus kasvoi, koulun käynti ei enää kiinnostunut. Kouluun mentiin vaan ruokatunnilla käymään ja näyttämään uusia hienoja vaatteita, mopoa yms. Musta alkoi tulla kulmakunnan kovin kundi, mulla oli rahaa ja hieno mopo. Yöllä sitten tehtiin rahaa, vuodessa opin miten saada lukot nopeasti auki, opin käyttämään polttoleikkaus vehkeitä ja opin ajamaan poliisia karkuun.

15 vuotiaana olin jo kuin vanha tekijä, olihan mulla hyvä opettaja josta oli tullut lähes isä mulle. Hän opetti kaiken jonka oli itse aikoinaan oppinut omalta oppi-isältään. Kuten aina, kaikki jää joskus kiinni. Niin kävi meillekkin, oli talvinen yö espoossa, häärimme erään huolto-aseman takahuoneessa avaamassa kassakaappia, saaliiksi taisimme saada reilut 45000mk siihen aikaan kun aika moni maksoi käteisellä bensat ja muut ostokset. Homma oli hoidettu ja tulimme ulos jossa seisoi varmaan espoon kaikki poliisit. Elämäni ensimmäinen pidätys reissu, "K" antoi vinkin. Ole hiljaa, älä myönnä mitään ja tämä oli ensimmäinen kerta jossa olit mukana. Näin sanoin kuulusteluissa ja pääsin parin päivän päästä "maijan" kyydillä kotiin - yksin.

"K" joutui jäämään sinne koska hänet pystyivät yhdistämään lähes 20 muuhun vastaavaan rikokseen, linnaanhan se vanha pirulainen joutui mutta silloin hän sanoi mitä oli aikaisemminkin sanonut. Muista poika, "Elämä on aina valintoja täynnä...."

Siitä alkoi oma ura, tuli tehtyä kaikkea tyhmää ja vähän tyhmempää josta en enempää viitti kirjoittaa (menee pohja oma elämän kerralta jota työstän) aika kului, tuli ensimmäiset omat linnareissut, ne oli lyhyitä ja siellä solmittiin uusia tuttavuuksia. Myöhemmässä vaiheessa tuli hieman pitempi reissu, jolla tapasin K:n taas pitkästä aikaan. Sattumalta meillä oli sama vapautumis päivä, siinä sitten anottiin että päästäisi samaan koppiin kun ollaan samalta kylältä ja sehän passasi ylemmille herroille vankehoitolaitoksen puolelta. Siinä sitten asuttiin samassa kopissa ja väännettiin joka ilta jonkunlaista herkkua iltapalaksi yms. Elämä kiven sisässäkin voi olla luksusta, päivät treenailtiin,tehtiin töitä, illat laiskoteltiin, pelattiin korttia sekä kateltiin telkkaria.

Vapautuminen koitti kumminkin ja oltiin valmiina lähtöön, pakkailtiin kamat kasaan ja hyvästeltiin uudet ja vanhat tuttavuudet. Lupailtiin soittaa ja tulla morjestaa, jos rosvo lupaa toiselle jotain se myös pitää. Nykyään rosvo ei voi luottaa toisen rosvon sanaan (itse kuulun tähän nuorempaan sukupolveen mutta on kasvatettu ns. old school mieheksi)

Molemmat olivat tottakai ihan peea, juuri vapautuneet. taskussa ainoastaan muutama kolikko ja VHL:n kustantama lippu, siinä sitten helsinkiin päin tullessa alettiin suunnittelmaan ensimmäistä keikkaa jolla molemmat pääsisivät jaloilleen.
Tuli ilta, tuli aamu ja miehet edelleenkin vapaalla ja taskut täynnä kahisevaa sama meno siis jatkui joka oli alkanut jo vuosia sitten, samoihin aikoihin tuli sitten moottoripyörä kuviot mukaan ja meno muuttui entistä villimmäksi, koska oli paljon uusia suhteita ja saatiin tavaraa menemään kaupaksi, kaikki varastettiin josta sai vähänkin isomman korvauksen. Työkoneista veneisiin, puhumattakaan näistä vanhoista keikoista jolla kasvatettiin lompakon sisältöä. Tietyt ihmiset olivat huomanneet että taitoa ja tietoa löytyy monelta eri alalta, varsinkin amerikkalaisten prätkien korjaamisessa. Siinä sitten jossain vaiheessa tuli nahkaliivit ja lisää tuomioita. Koskaan en ole huumeita käyttänyt, en diilannut joten mun rahat on mennyt ns. luxus elämiseen. Onhan se kiva ettei tartte laskea kaupassa/baarissa pennosia, voi asua kämpässä jossa kaikki on hienoa ja kallista ja kulkupelit on sellaisia ettei tartte miettiä paljonko se syö satasella.
Viikottaisilla ravintola reissuilla viina virtasi ja kaikilla oli hauskaa, se tuntui silloin hienolta mutta oliko se oikeasti sitä? Jää hetkeksi miettimään sitä ennen kun jatkat lukemista.

Vastaus: EI ollut, meillä oli paljon hyviä hetkiä mutta myös huonoja. tuhlattiin elämästämme yli 10 vuotta sellaiseen josta kärsimme lopun ikäämme. Tuhosimme monen rakkaamme elämän, jopa sellaisten jotka ei asiaan liittynyt mitenkään (esim lapset ja exät)

n.10 vuotta kuljin tietä jolta ei käännytä helposti pois, moni niistä kavereista joiden kanssa pentuna on leikkinyt on laitettu multiin narkkaamisen takia. Pari istuu vankilassa murhasta, muutama jatkaa samaa elämää kuin ennenkin. Entäs minä itse, löysin kiltin ja mukavan tytön jonka olen tuntenut useamman vuoden harrastuksien kautta, juhannuksena häät ja ensimmäinen yhteinen lapsi tulossa.

Lauantaina on taas yhden läheisen hautajaiset, Rest In Peace "K"

"elämä on täynnä valintoja"

Kiitokset: Nimimerkille Mariella ja tulevalle vaimolleni.
Kiitokset ja anteeksi.


Jos tämän lukee tietyt ihmiset ja niin toivoisin että jätätte minut ja perheeni rauhaan tästä eteen päin kuten on sovittu! :wink:
Viimeksi muokannut PitBull, Ma Touko 26, 2008 4:17 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.

UUSI TUNNUS! REALPITTI
PitBull
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 2:05 am
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja PitBull »

joku kumminkin kysyy et miks vitussa tää on täällä niin tuossa on pieni tarina että miten "kurjaa ja säälittävää" mun elämä on, sitä se on monella muullakin rikollisella ja vankilasta vapautuvalla koska Suomen vankeinhoitolaitos ei tue vapautuvia vankeja millään tavalla, sosiaali virastot ajattelee että kyllä ne selviää kun onhan ne selvinnyt ennenkin. Siitä tulee sellainen kierre johon esim itse jouduin aikanaan, mulle ei esim annettu mitään työtä tai kouluttautumis mahdollisuuksia työkkärin kautta yms :shock:

edit: ei se oikeasti ole kurjaa ja säälittävää mutta mä lähen töihin :D
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.

UUSI TUNNUS! REALPITTI
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4941
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Kiitos tarinasta. Toivottavasti oli kuitenkin sen verran kurjaa ja säälittävää, että nyt tekemäsi parempi valinta myös kantaa loppuelämän...

Pidäthän mielessä, että omien valintojensa seurauksista on turha syyttää yhteiskuntaa, koska yhteiskunnan säännöt on kuitenkin kaikille samat.

Tältä pohjalta toivotan onnea ja menestystä ja lisäänpä vielä virtuaalikukkasen K-n hautajaiskimppuun.

-ei niin pahaa, ettei jotain hyvääkin-
Mariella
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:03 pm

Viesti Kirjoittaja Mariella »

Huomenta!

Hyvä että kelailet. Tämä tai ainakin tämän tyyppinen tarina löytyy yhdeltä sun toiselta "tuhansien murheellisten laulujen maan" sankarilta. Ja näihin asioihin moni kasvaa ns. henkisesti, eikä se yksi päätös aina kumoa sitä ajatusmaailmaa jossa on tottunut elämään. Teenpä tosi huonon vertauksen, jossa esim. alkoholisti päättää että juominen on tyhmää, en tee sitä. Ei se mene niin. Siinä täytyy pyöritellä, tutustua oman pään sisältöön, elämän arvoihin, ymmärtää asioita. Siksi on loistavaa että kelailet noita juttuja oikeesti :)

Jokainen kokemus, oli se hyvä tai huono, tekee meistä aina vähän viisaamman. Heti sen jälkeen kun sitä on kelannut. Ja jos vierellä on tärkeitä ihmisiä, on se kuin lottovoitto. Yksin on vaikeaa päästä ylös, mutta itsestä se loppupeleissä on kuitenkin kiinni. Tukiryhmä, olkoon se sitten vaimo tai ystävät, potkii perseelle ja antaa ajattelemisen aihetta ja auttaa mahdollisuuksissa. Sinä teet ne valinnat. Jokaisella on oma tarina, ja siihen mahtuu varmasti kaikenlaista monella. Kuitenkin se, mitä tekee tänään ja huomenna, vaikuttaa. Niillä on merkitystä.

Virtuaalikukkanen minultakin "K"n kimppuun. Ja paljon onnea uudelle perheelle! :) Hyvää työpäivää! Ja muillekin. Mäkin taidan valua duuniin nyt...
Nerot hallitsevat kaaoksen
Mariella
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:03 pm

Viesti Kirjoittaja Mariella »

Niin, ja lisäys vielä tuohon, että mä jaksan sinisilmäisesti uskoa että mahdollisuuksia vapautuville vangeille on olemassa, jos niitä on voimia ja halua etsiä ja hankkia! Siihen tarvitaan yhteiskunnalta apua, ystäviä ja perhettä, mutta ennen kaikkea omaa halua ja tahtoa ja yritystä. Tietysti on tapauksia, jotka eivät halustaan huolimatta pääse ylös, mutta itse tutkiskeltuani näitä juttuja, jaksan uskoa että jos vaan itse haluaa ja yrittää, niin on olemassa vaihtoehto.

Linnasta vapautuville on varmasti elintärkeää, että on hyvä tukiverkosto kotona odottamassa. Apua, tukea ja mahdollisuuksia hankkia työtä, ihmisiä jotka lyövät halolla päähän jos alkaa ideat olla vääriä jne. Mutta muut eivät voi tehdä asioita kenenkään puolesta, vaikka auttaa voivatkin. Ja monesti todettua, että pahat pojat tarvii kyllä kiltin tytön, muuten ei tuu mistään mitään.

Myöhästyn kohta töistä, ja juttua riittäis aiheesta vaikka kuinka paljon.. :D Täytynee jatkaa vaik ruokiksella. Tänhän vois toisaalta siirtää vankien elämä -ketjuunkin? Ja se ketju kyllä kuuluu tänne vapaaseen keskusteluun. Voiskohan sen joku siirtää tänne tuolta muista rikoksista? Voin tietty olla väärässäkin.. :roll:
Nerot hallitsevat kaaoksen
minkki_13
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 4:39 pm
Paikkakunta: maksamaa

Viesti Kirjoittaja minkki_13 »

hitto,ootan kyllä että elämänkertasi oikeesti löytäis kustantajan ja se julkastaisiin.hyvää tekstiä toi mitä laittelet.ja muutama kohta, tuossa kuulostaa tutulta.
Nip/Tuckista tuttu Kimber, eli Kelly Carlson. Käsittämättömän hyvä minkki.
PitBull
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 2:05 am
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja PitBull »

minkki_13 kirjoitti:hitto,ootan kyllä että elämänkertasi oikeesti löytäis kustantajan ja se julkastaisiin.hyvää tekstiä toi mitä laittelet.ja muutama kohta, tuossa kuulostaa tutulta.
julkaisen sen oma kustanteena sillä tuskin kukaan haluaa julkaista tuollaista joka ei kiinnosta valta väestöä. Se on hieman pitempi aikainen projekti, joka ilta tulee sellanen muutama sivu tekstiä ja nyt on jo n.150 sivua valmiina joten aika paksu tulee et saadaan kaikki mukaan. :shock:
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.

UUSI TUNNUS! REALPITTI
PitBull
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 2:05 am
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja PitBull »

maija turjukka kirjoitti:Kiitos tarinasta. Toivottavasti oli kuitenkin sen verran kurjaa ja säälittävää, että nyt tekemäsi parempi valinta myös kantaa loppuelämän...

Pidäthän mielessä, että omien valintojensa seurauksista on turha syyttää yhteiskuntaa, koska yhteiskunnan säännöt on kuitenkin kaikille samat.

Tältä pohjalta toivotan onnea ja menestystä ja lisäänpä vielä virtuaalikukkasen K-n hautajaiskimppuun.

-ei niin pahaa, ettei jotain hyvääkin-
En mä yhteiskuntaa syytäkkään, aina olen itse teoistani seuraukset kantanut ja kannan ne vastasuudessakin.
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.

UUSI TUNNUS! REALPITTI
gravedigger
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1314
Liittynyt: La Marras 17, 2007 8:50 pm
Paikkakunta: Rairairailaamassa

Viesti Kirjoittaja gravedigger »

Varmaan palstallakin ilmottelet kun on valmista ?

Mielellään ostan turpakii hinnalla :lol:
Mä oon Matti, sä oot vaan Mervi
PitBull
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 2:05 am
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja PitBull »

gravedigger kirjoitti:Varmaan palstallakin ilmottelet kun on valmista ?

Mielellään ostan turpakii hinnalla :lol:
Uskaltaakohan täällä enää mitään ilmoitella kun ylläpito tulkitsee sen heti tienaamiseksi :roll:

Mutta halutkaan voivat pistää mulle viestiä joko tänne tai mailiin niin kerrotaan miten edistyy :wink:
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.

UUSI TUNNUS! REALPITTI
gravedigger
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1314
Liittynyt: La Marras 17, 2007 8:50 pm
Paikkakunta: Rairairailaamassa

Viesti Kirjoittaja gravedigger »

Joo, eiköhän nää hoidu läähäreilläkin 8)

Vai 150 sivua valmista, siihenkin jo mahtuu pari proggista, ihan mielenkiinnolla odotetaan mitä sieltä tulee..
Mä oon Matti, sä oot vaan Mervi
Mariella
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:03 pm

Viesti Kirjoittaja Mariella »

gravedigger kirjoitti:Mielellään ostan turpakii hinnalla :lol:
:D!
Nerot hallitsevat kaaoksen
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4941
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

PitBull kirjoitti:
maija turjukka kirjoitti:Kiitos tarinasta. Toivottavasti oli kuitenkin sen verran kurjaa ja säälittävää, että nyt tekemäsi parempi valinta myös kantaa loppuelämän...

Pidäthän mielessä, että omien valintojensa seurauksista on turha syyttää yhteiskuntaa, koska yhteiskunnan säännöt on kuitenkin kaikille samat.
En mä yhteiskuntaa syytäkkään, aina olen itse teoistani seuraukset kantanut ja kannan ne vastasuudessakin.
Aha, ehkä mä sitten olin vaan tulkinnut huonosti tään sun postaamasi pätkän (olin kuitenkin siitä löytävinäni jonkunlaista pientä syytöstä....)
joku kumminkin kysyy et miks vitussa tää on täällä niin tuossa on pieni tarina että miten "kurjaa ja säälittävää" mun elämä on, sitä se on monella muullakin rikollisella ja vankilasta vapautuvalla koska Suomen vankeinhoitolaitos ei tue vapautuvia vankeja millään tavalla, sosiaali virastot ajattelee että kyllä ne selviää kun onhan ne selvinnyt ennenkin. Siitä tulee sellainen kierre johon esim itse jouduin aikanaan, mulle ei esim annettu mitään työtä tai kouluttautumis mahdollisuuksia työkkärin kautta yms Shocked
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
PitBull
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Ke Marras 28, 2007 2:05 am
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja PitBull »

maija turjukka kirjoitti:
PitBull kirjoitti:
maija turjukka kirjoitti:Kiitos tarinasta. Toivottavasti oli kuitenkin sen verran kurjaa ja säälittävää, että nyt tekemäsi parempi valinta myös kantaa loppuelämän...

Pidäthän mielessä, että omien valintojensa seurauksista on turha syyttää yhteiskuntaa, koska yhteiskunnan säännöt on kuitenkin kaikille samat.
En mä yhteiskuntaa syytäkkään, aina olen itse teoistani seuraukset kantanut ja kannan ne vastasuudessakin.
Aha, ehkä mä sitten olin vaan tulkinnut huonosti tään sun postaamasi pätkän (olin kuitenkin siitä löytävinäni jonkunlaista pientä syytöstä....)
joku kumminkin kysyy et miks vitussa tää on täällä niin tuossa on pieni tarina että miten "kurjaa ja säälittävää" mun elämä on, sitä se on monella muullakin rikollisella ja vankilasta vapautuvalla koska Suomen vankeinhoitolaitos ei tue vapautuvia vankeja millään tavalla, sosiaali virastot ajattelee että kyllä ne selviää kun onhan ne selvinnyt ennenkin. Siitä tulee sellainen kierre johon esim itse jouduin aikanaan, mulle ei esim annettu mitään työtä tai kouluttautumis mahdollisuuksia työkkärin kautta yms Shocked
tosiasioita, ehkä itse olisin aikoinaan hakeutunut rehelliseen töihin jos olisi annettu silloin mahdollisuus valita. Tosin päätösvalta on aina ollut mulla ja sen takia en muita syytäkkään :wink:
Kaikki tämän nimimerkin kirjoittamat viestit ovat kyseisen
henkilön omia, yksityishenkilön mielipiteitä, eivätkä
minkään puolueen, yhteisön tai yrityksen mielipiteitä
tai kantoja. Oikeus perustuu PL 12§:ään.

UUSI TUNNUS! REALPITTI
Porin

Viesti Kirjoittaja Porin »

PitBull kirjoitti: julkaisen sen oma kustanteena sillä tuskin kukaan haluaa julkaista tuollaista joka ei kiinnosta valta väestöä.
Tarjoa tuonne: http://www.like.fi/sivu.php?id=2
Nehän ovat julkaisseet aika rankoistakin aihepiireistä kirjoja.

Tarinasi innoitti minuakin kertomaan omasta kierteestä ja sen katkaisemisesta, mutta katsotaan nyt jaksanko kirjoittaa. En juuri nyt.
Vastaa Viestiin