Entistä NHL-pelaaja Mika Norosta syytetään törkeästä veropetoksesta

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
viivahattu
Christopher Lorenzo
Viestit: 1622
Liittynyt: Ti Touko 02, 2023 10:10 am

Entistä NHL-pelaaja Mika Norosta syytetään törkeästä veropetoksesta

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

https://www.is.fi/nhl/art-2000010337621.html
ENTISTÄ NHL-maalivahtia Mika Norosta, 44, syytetään törkeästä veropetoksesta.

Ilta-Sanomien tietojen mukaan epäilty rikos on tapahtunut Tampereella 14.7.2020. Asianomistajana asiassa on Verohallinto.

Syyte on tullut vireille Pirkanmaan käräjäoikeudessa viime kuussa. Asialle ei ole toistaiseksi määrätty käsittelypäivämäärää.

Rikoslain mukaan törkeään veropetokseen voi syyllistyä, jos antaa verottajalle harhaanjohtavaa tietoa verotusta varten. Sen lisäksi törkeä tekomuoto edellyttää sitä, että rikoksella on tavoiteltu suurta taloudellista hyötyä tai se tehdään erityisen suunnitelmallisesti.

Ilta-Sanomat tavoitti ulkomailla oleskelevan Norosen torstaina.

– Ei mulla ole tässä vaiheessa kommentoitavaa. Ei mulla ole siihen mitään sanottavaa, Noronen kertoi.
Olisikohan taas näitä tapauksia, että verottaja on jostain päätellyt, että henkilö onkin oleskellut Suomessa vuoden aikana yli 100 päivää, jolloin veroja pitäisi maksaa Suomeen?
lonesjucca
Armas Tammelin
Viestit: 79
Liittynyt: Ke Heinä 26, 2023 9:26 pm

Re: Entistä NHL-pelaaja Mika Norosta syytetään törkeästä veropetoksesta

Viesti Kirjoittaja lonesjucca »

viivahattu kirjoitti: Pe Huhti 05, 2024 6:41 am Olisikohan taas näitä tapauksia, että verottaja on jostain päätellyt, että henkilö onkin oleskellut Suomessa vuoden aikana yli 100 päivää, jolloin veroja pitäisi maksaa Suomeen?
Eiköhän siellä ole panolelu instaan tms. someen päivitellyt miten on ihanan hokijätkän kanssa!
Mukava valkku
Sofia Karppi
Viestit: 419
Liittynyt: Su Touko 16, 2021 11:22 pm

Re: Entistä NHL-pelaaja Mika Norosta syytetään törkeästä veropetoksesta

Viesti Kirjoittaja Mukava valkku »

Kun kerran teon tapahtuma-ajaksi on määritetty yksi tietty päivä, niin todennäköisesti kyse on Suomen ulkopuolella ansaitun omaisuuden siirtämisestä Suomeen.

Ulkomailla asuvaksi itsensä ilmoittaneen suomalaisen jäädessä kiinni yli 72 päivän oleskelusta Suomessa vuoden aikana verottaja tavallisesti reagoi veronkorotuksella eikä rikossyytteellä.
– Minä olen ihminen ja kaipaan joskus iloa, valoa ja hauskuutta
Vastaa Viestiin