Perhe pelkää - Koiravarkaat kiristävät omistajaa

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Perhe pelkää - Koiravarkaat kiristävät omistajaa

Viesti Kirjoittaja esmes- »

Perhe pelkää - Koiravarkaat kiristävät omistajaa
03.09.2008 18:50

Poliisi tutkii Ylihärmässä tapahtunutta outoa koiravarkautta. Varkaudesta epäilty seurue on alkanut kiristää ja uhkailla koiran omistajaperhettä niin, että perhettä on alkanut pelottaa.

Tapahtumat alkoivat viime lauantai-iltana, kun ylihärmäläisperheen kaksi koiraa, vuoden ikäinen saksanpaimenkoira Pate ja tämän sekarotuinen kaveri Hiski katosivat oudolla tavalla kotitarhastaan.

Perhe lähti etsimään lemmikkejään sunnuntaiaamuna. Sattumalta he näkivät sekarotuisen koiransa muutaman kilometrin päästä rivitalon takapihalla. Koiralta oli otettu panta pois.

- Otimme koiran kyytiin, ja jäimme odottelemaan, että talon väki palaisi kotiin. He tulivat ja kertoivat, etteivät ole nähneet Patea. Maanantaina mies sitten soitti ja kyseli, onko koira jo löytynyt. Mainitsin, että lupaamme siitä löytöpalkkion, nuori perheenäiti kertoo.

Nainen teki tapauksesta rikosilmoituksen maanantaina, kun kuuli silminnäkijältä, että koirat oli kuljetettu rivitalolle autolla ja viety väkisin sisään asuntoon.

Tiistaina perheenäiti sai puhelun Vaasasta. Miesääni kertoi koiran olevan hänellä. Soittaja vaati rahaa ja kuulosti epäilyttävältä, joten perhe ei uskaltanut lähteä hakemaan Patea.

- Odotan viimeisilläni kaksosia, joten en uskaltanut ottaa riskiä.

Perhe yritti ottaa selvää soittajan henkilöllisyydestä, mutta mies käytti pre paid -liittymää ja tietoja oli vaikea selvittää.

- Seuraavaksi ne alkoivat vaatia meiltä kahden tuhannen euron lunnaita omasta koirastamme. Ne uhkasivat viiltää koiran kurkun auki, elleivät saa rahojaan ja kertoivat jo lyöneensä sitä. Soittelu jatkui ja ne alkoivat uhkailla meitäkin.

- Kertoivat tietävänsä missä asumme ja sanoivat, että isot miehet tulisivat käymään.

Poliisi kiinnostui asiasta uudelleen. Myös koiran kasvattaja tarjosi apuaan. Kasvattaja sopi soittajan kanssa tapaamisen vaasalaisen kauppakeskuksen pysäköintialueelle tiistai-illalla.

- Miehet lupasivat tulla, jos paikalla ei näy muita. He lupasivat ampua, jos sinne tulee muita. Poliisit väijyivät metsässä. Kävi kuitenkin niin, etteivät ne ilmestyneetkään paikalle.

Lapuan poliisi on tietoinen uhkauksista ja kiristyksestä ja sillä on tekijöistäkin jo omat epäilynsä. Tässä vaiheessa tapausta tutkitaan varkautena, mutta rikosnimikkeet saattavat muuttua.

Poliisin mukaan koiria on houkuteltu ruuan avulla ja kyläläiset ovat nähneet, kun koiria on kuljetettu väkisin.

Ylihärmäläinen koiranomistaja on saanut tietää, että seurueen jäsenillä on rikosrekisterit ja mahdollisesti myös aseita.

- Kamalaa kun täytyy pelätä koiran ja omankin henkensä vuoksi, nuori äiti sanoo.

Varastettu saksanpaimenkoira Pate on vasta alle yksivuotias.

- Patu on syntynyt tässä meillä. Olemme seuranneet sen kasvua pennusta lähtien, joten se on meille valtavan tärkeä, nainen sanoo.

Omistajat ovat kuulleet koiransa haukuntaa puhelimessa, joten Patu lienee hengissä.

- Toivottavasti ne eivät ole tehneet sille mitään pahaa.
IS
ei taida olla kovin yleistä koirien kidnappaamiset suomessa, en ainakaan uutisista nyt äkkiseltään muista yhtään tapausta. siis että omistajalle soitellaan ja lunnaita vaaditaan eikä vaan yksinkertaisesti ilmoiteta koiraa sanomalehden myyntiosastolle. ihan älyttömäksi alkaa meininki käydä kun koiria viedään kotipihalta, napataan hihna omistajan kädestä tai viedään lemmikki suoraan sylistä. millaisissa kassakaapeissa eläimiä pitäisi säilyttää?
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
SVC
Remington Steele
Viestit: 249
Liittynyt: Su Maalis 02, 2008 2:01 am

Viesti Kirjoittaja SVC »

Ja sitten ihmetellään kun ihmiset hankkii tappajakoiria. Viekääs kuulkaa sellainen!
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

On kylla tavan outojuttu. Tietysti taustoja tietamatta onko perheella ollut jotakin kranaa jonkun kanssa ja tama nyt "kostona" tms.

En tieda mika koira pitais hommata, ettei tartteis pelata moista, meilla kun on enaa vain tuollaisia lattanoita, luttanoita karvakasoja, joille voi tehda melkein mita vain, kun ei ruokakuppiin koske :roll:
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Suomessa koiria kyllä sieppaillaan lunnasmielessä aina silloin ja tällöin - niistä harvemmin vain kirjoitellaan yhtään missään, sillä kuten perinteisessä kiristysjutussa, myöskään tälläisissä ei mielellään puhuta ääneen tilanteen ollessa päällä, kun ei siitä sieppaajasta koskaan tiedä, että vetääkö sieppaamaaltaan kurkun auki vai mitä siitä hyvästä. Yksi mahdollisuus tietenkin on, että sieppaaja säikähtäisi tätä julkisuutta, mutta minä en ainakaan lähtisi leikkimään sillä mahdollisuudella, jos lemmikki olisi yhtään tärkeämpi minulle.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

serialist
Olivia Benson
Viestit: 746
Liittynyt: To Touko 22, 2008 9:53 am

Viesti Kirjoittaja serialist »

Tällaisten tapauksien vuoksi en jätä omaa koiraani yksin kaupan eteen odottamaan. En uskalla edes ajatella mitä tekisin jos joku tulisi repimään suoraan kädestäni omaa koiraani. Adrenaliini voi olla pelottavaa.

Saksanpaimenkoirathan ovat tietääkseni suht arvokkaita? Rotukoirat nyt yleensäkin on. Mietin, että miten nämä miehet päättivät ottaa juuri tuon koiran? Olivatkohan he laskeneet ensin koirat tarhastaan vapaaksi ja sitten ottanut itse kiinni vai mitenkä?

Ja jos koirat ovat olleet jossakin asunnossa (ja asunto on kai poliisienkin tiedossa) niin mikseivät rynnäköi sisälle? hmph.
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Itsas sakemannit on tallahetkella niita edullisimpia rotukoiria johtuen suuresta maarasta.
Ja ma jotenkin viela ymmartaisin jos kyseessa olisi joku multichampion tai muu vastaava ns. arvokas, muutenkin kuin tunnearvoltaan.

Kylla saattais nyrkki heilahtaa mullakin jos joku mun koiraani kadesta tulis repimaan, tai kaupan edesta kokeilis mukaansa.
En tosin jata koiria kaupan eteen.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
serialist
Olivia Benson
Viestit: 746
Liittynyt: To Touko 22, 2008 9:53 am

Viesti Kirjoittaja serialist »

Osa syy siihen, miksen jätä koiraan valvomatta mihinkään on se, että jvskylässä on useita tapauksia, joissa turkkilainen/turkkilaiset (en koita yleistää mutta ko. maan edustajat nyt ovat vaan sattuneet tätä tekemään) ovat potkineet koiraa. Esimerkiksi kaupan edessä yksin olevaa koiraa on tultu pahoinpitelemään.
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

mäkin epäilen että taustalla on jotain kränää ja kostoksi ovat koiran vieneet. olikohan näillä rivitalon ihmisillä mitään tekemistä asian kanssa? juoksenteliko sekarotuinen siellä vain sattumalta vapaana? se jäi tässä vielä epäselväksi..
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
serialist
Olivia Benson
Viestit: 746
Liittynyt: To Touko 22, 2008 9:53 am

Viesti Kirjoittaja serialist »

Luulisin, että tekijät on tavalla tai toisella päästäny molemmat koirat vapaaksi ja napannu vaan sakemannin.

Toivottavasti koiraa ei ole pahoinpidelty ja toivotaan, että se pääsee kotiin ehjänä.
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
jannekkk
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: Su Elo 19, 2007 2:17 pm
Paikkakunta: pietarsaari

mannet jäi kiinni

Viesti Kirjoittaja jannekkk »

koiran saaneet takas.oli löytynyt mersumiesten luota.yllättäen :evil:
I don't play icehockey, I ride motorcycles you pussies!
jannekkk
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: Su Elo 19, 2007 2:17 pm
Paikkakunta: pietarsaari

tässä omistaja oma kirjoitus jutusta

Viesti Kirjoittaja jannekkk »

Nuori saksanpaimenkoira uroksemme katosi kotoaan ylihärmässä launtai-iltana sekarotuisen kaverinsa kanssa. Sunnuntai aamuna löysimme sekarotuisemme romanien luota. Koiralta oli kuitenkin kaulapanta hävinnyt, ja se laittoi ihmettelemään. Sakemannia he eivät muka olleet hetkeen nähneet. Kukaan täälläpäin ei nähnyt sen liikkuvan yksin missään vaiheessa. Maanantaina romani soitti ja kyseli onko koiraa näkynyt. Kielteisen vastauksen saatuaan toimitteli vileä jotain ja kun mainitsimme löytöpalkkiosta hän lupasi kanssa katsella koiraa. Eilen tiistaina romanimiehen ystävä vaasasta soitti ja kertoi koiran olevan hänellä. Ylihärmäläinen romanimies olisi kuitenkin pitänyt ottaa mukaan hakemaan koiraa ja sitä riskiä emme ottaneet, kun odotan viimeisilläni kaksosiakin.. Koiraa ei luovutettu vaasassa suosiolla. Ei minkäänlaisesta rahasta, he vaativat kokoajan lisää. Soitimme poliisin paikalle koska olimme tehneet rikosilmoituksen maanantaina. Poliisi tuli paikalle mutta oli kuitenkin voimaton tekemään mitään. Mustalainen antoi väärän nimen ja osoitteen ja liittymä, josta he soittelivat, oli pre-paid joten osoitetta ei saanut findistakaan. Tässä vaiheessa romanit alkoivat vaatia meiltä kahden tuhannen euron lunnaita omasta koirastamme, tai he viiltävät sen kurkun auki. He sanoivat myös lyöneensä koiraa yms. Ja alkoivat uhkailla meitäkin, että tietävät missä asumme ja isot miehet tulevat käymään josta ei hyvää seuraa. Tässä vaiheessa poliisi kiinnostui uudelleen ja koiramme kasvattaja sai sovittua keksityn ostopaikan mustalaisten kanssa. Hän meni yksin seisomaan kauppakeskuksen parkkipaikalle illalla ja romanit lupasivat tulla jos ketään muitsa ei näy. Poliisit väijyivät metsässä. Romanit uhkasivat ampua jos näkisivät muita. He eivät kuitenkaan ilmestyneet paikalle. Mutta se on totta, että heillä on aseet ja kaikilla ilmeisesti rikosrekisteri. Kamalaa, kun täytyy pelätä koiran ja omankin henkensä vuoksi! a jos saisi juttu näkyvyyttä, ehkä nämä jäisivät kiinni. Poliisiiin saa nimittäin ottaa heti yhteyttä jos näkee mustalaisia meidän koiramme näköisen koiran kanssa. Tai jos yritetään epäilyttävästi myydä. koiralla on tunnistussiru.
I don't play icehockey, I ride motorcycles you pussies!
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

^Onko jossain tietoa tuosta koiran takaisin saamisesta?
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

http://www.pohjalainen.fi/Article.jsp?a ... Kauhavalta

Loytynyt siis. Mitenkohan kasitellaan nuo uhkaukset ja varkaus?
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
albaanisissi
Frank Drebin
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 8:59 pm

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

voi ees käsittää millanen fiilis omistajilla on ollu :( oma koiraa ei kuka vaan vie enkä sitä kyl mihinkää laske silmistänikää. hirmu kiltti muuten mut jos joku outo alkaa esim ottaan pannasta kii ja väkisten johonki vetään ni kylmät käy 8)
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-
Katjushka
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 9:17 pm

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

Ihanaa, että tuo Pate on löytynyt. Oli hirmu paha fiilis tosta kaappausjutusta. Täytyy taas vahtia tota omaa vielä enemmän ettei kukaan mielipuoli sitä kaappaa. :x
Vastaa Viestiin