Sivu 1/2

Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 3:50 pm
Kirjoittaja Eräs1
Suviseurojen tapahtuma-alueella on jouduttu puuttumaan ulkopuolisten nuorten aiheuttamiin häiriöihin kolmena peräkkäisenä iltana, kertoo turvallisuustoimikunnan puheenjohtaja Esa Kaikkonen.

Kaikkosen mukaan häiriötä aiheuttaneet nuoret ovat pitäneet kovaa meteliä, aiheuttaneet ajoneuvoilla vaaratilanteita, jättäneet noudattamatta liikenteenohjaajien ohjeita sekä vastustaneet järjestyksenvalvojia sanallisesti ja käytöksellään.

– He ovat käyttäneet erittäin kovaa kieltä järjestyksenvalvojia ja seuravieraita kohtaan, ja heidät on jouduttu poistamaan alueelta häiriökäyttäytymisen vuoksi, Kaikkonen sanoo.

Hänen mukaansa poliisi on ollut järjestäjien tukena jokaisena yönä. Suurin osa häiriötilanteista on ajoittunut seuraohjelman päätyttyä kello ilta yhdestätoista alkaen.

Levoton viime yö

Perjantain ja lauantain välisenä yönä häiriöitä esiintyi useassa aallossa. Iltalehden haastattelema silminnäkijä kertoo alueella liikkuneen noin 20 hengen nuorisoryhmä, jotka uhittelivat seuravieraita.

– Ne olivat kuulemma esimerkiksi väkivalloin uhkailleet jotain 50-vuotiasta miestä ja varastelleet porukalta tavaraa, hän sanoo.

Kaikkonen ei vahvista silminnäkijän kertomaa, sillä hän ei kommentoi eilisyön tapahtumia yksityiskohtaisesti.

Hän kuitenkin kertoo, että nuorisoporukkaan oli kuulunut noin 20 henkilöä, ja ikäluokka oli ollut noin 15–20-vuotta.

Häiriöitä esiintyi jo noin ilta yhdeksästä aina aamuyöhön asti, ja tilanne rauhoittui lopullisesti vasta kello viiden aikaan aamulla.

Tämän vuoden trendi

Kaikkosen mukaan järjestäjät ovat kiristäneet turvallisuusjärjestelyjä yö yöltä häiriöiden vähentämiseksi.

– Pikkuhiljaa on löydetty toimia, jotka ovat purreet. Toissa yönä suljettiin liikenne yöksi, ja perjantaina liikenne suljettiin jo illalla.

Järjestäjät estivät mopojen, mönkijöiden ja traktoreiden pääsyn tapahtuma-alueen sisällä oleville asfalttiteille. Kaikkosen mukaan ratkaisu vähensi häiriöitä, mutta ei estänyt niitä kokonaan, sillä osa nuorista saapui alueelle kävellen peltojen kautta.

Kaikkonen ei kerro, onko häiriöitä aiheuttanut jokaisena iltana sama nuorisoporukka.

Hänen mukaansa tämän vuoden ilmiönä ovat olleet kylän suunnasta saapuneet nuorisoryhmät.

– Nyt näyttää tämän vuoden trendi olevan, että tuolta kylältä päin tulee sellaisia nuorisojoukkoja, jotka selvästi yrittävät provosoida meidän järjestöorganisaatiota ja jollain tavalla häiritä Suviseuroja.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/63f7 ... 40e297550f

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 3:53 pm
Kirjoittaja nihilopriest
elikkäs matut asialla? :roll:

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 4:35 pm
Kirjoittaja apässi
Uskaltaisivatko nämä nuoret mennä riehumaan tuonne, jos sinne olisikin kokoontunut rauhallisten vanhoillislestadiolaisten sijaan esim. 80 000 muslimia?

Aika erikoista että tuonne mennään riehumaan polleasti häjyjä leikkien, mutta maahanmuuttajille ei uskalla kauhavalainen nykynuoriso edes irvistää.

Jos nämä nuoret edes on kantasuomalaisia.

Tosi raukkamaista toimintaa, olivatpa ketä hyvänsä.

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 4:47 pm
Kirjoittaja -Martta-
Kauhavalla mamuja jotka ajaisivat traktorilla. Ei nyt ihan omaan mielikuvaan natsaa.

Kersoilla vähissä tekemiset jos pitää seuralaisia kiusata.

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 4:49 pm
Kirjoittaja Öyhö
apässi kirjoitti: La Kesä 27, 2026 4:35 pm Uskaltaisivatko nämä nuoret mennä riehumaan tuonne, jos sinne olisikin kokoontunut rauhallisten vanhoillislestadiolaisten sijaan esim. 80 000 muslimia?
Tuskin. Helsingin Sanomat kirjoittaisi ilkeästi ja Yle lähettäisi tutkivan journalistisen yksikön vaatimaan valtakunnansyyttäjän toimia.

Persuilta vaadittaisiin irtisanoutumista ja hallitukselta rahaa.

Lestat saa vaan ylenkatsetta. Friikit, ajattelee paremmisto.

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 5:14 pm
Kirjoittaja ruusumaa
-Martta- kirjoitti: La Kesä 27, 2026 4:47 pm Kauhavalla mamuja jotka ajaisivat traktorilla. Ei nyt ihan omaan mielikuvaan natsaa.

Kersoilla vähissä tekemiset jos pitää seuralaisia kiusata.
Joidenkin nyt on joka asiaan saatava mamut. Muuten raukoilta menee yöunet.

Mahtaako tämänkään ketjun eka mamuilija edes tietää, missä on Kauhava?

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 10:46 pm
Kirjoittaja Morapuukko
Kovaa on lestoilla moponuoriso härnää öisin ja pride porukka kiusaa päivisin tarrojensa kanssa.

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 10:51 pm
Kirjoittaja lonesjucca
eiköhän tuossa köyhät nuoret ole vaan huomanneet tilaisuutensa ottaa antamatta mitään. toiset häiriköi ja, kun järjesys valvoo muuala niin toiset varastaa toisela puolela.

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 10:52 pm
Kirjoittaja ASierra
Sitä saa mitä tilaa, lestojen asuttamilla alueilla lestapennut rällää mopoilla kaikki kesäyöt.

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 11:22 pm
Kirjoittaja Syanidi-Simo
Öyhö kirjoitti: La Kesä 27, 2026 4:49 pm
apässi kirjoitti: La Kesä 27, 2026 4:35 pm Uskaltaisivatko nämä nuoret mennä riehumaan tuonne, jos sinne olisikin kokoontunut rauhallisten vanhoillislestadiolaisten sijaan esim. 80 000 muslimia?
Tuskin. Helsingin Sanomat kirjoittaisi ilkeästi ja Yle lähettäisi tutkivan journalistisen yksikön vaatimaan valtakunnansyyttäjän toimia.

Persuilta vaadittaisiin irtisanoutumista ja hallitukselta rahaa.

Lestat saa vaan ylenkatsetta. Friikit, ajattelee paremmisto.
Siis persuilta vaadittaisiin irtisanoutumista mistä, jos nuoriso ei edes uskaltaisi mennä häiriköimään? Alkaa olla vitun typeriä nämä rasistien itsesäälivirret.

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 11:33 pm
Kirjoittaja Karhere
Syanidi-Simo kirjoitti: La Kesä 27, 2026 11:22 pm
Öyhö kirjoitti: La Kesä 27, 2026 4:49 pm
apässi kirjoitti: La Kesä 27, 2026 4:35 pm Uskaltaisivatko nämä nuoret mennä riehumaan tuonne, jos sinne olisikin kokoontunut rauhallisten vanhoillislestadiolaisten sijaan esim. 80 000 muslimia?
Tuskin. Helsingin Sanomat kirjoittaisi ilkeästi ja Yle lähettäisi tutkivan journalistisen yksikön vaatimaan valtakunnansyyttäjän toimia.

Persuilta vaadittaisiin irtisanoutumista ja hallitukselta rahaa.

Lestat saa vaan ylenkatsetta. Friikit, ajattelee paremmisto.
Siis persuilta vaadittaisiin irtisanoutumista mistä, jos nuoriso ei edes uskaltaisi mennä häiriköimään? Alkaa olla vitun typeriä nämä rasistien itsesäälivirret.
Vaikutat aika tietämmätöltä ja moukkamaiselta itkusäälivirsien veisaajalta, kirjoitustesi perusteella. Etkö todellakaan ole seurannut uutisia, ei yllätä vihervassarit seuraavat vain Kansan Uutisia ja Tiedonantajaa. On todella kulunutta tuollaiset rasisti syytökset, mutta kun ei osaaminen, eikä tiedot riitä muuhun, niin heitetään rasistikortti.

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Lähetetty: La Kesä 27, 2026 11:38 pm
Kirjoittaja jotunheimen
Syanidiputsari saa vuorokauden sisään bannia samoin kuin toinen uusi nikki, ei kun uusia keksimään, työttömällä on aikaa. Mitä uutiseen tulee, kokeilu muslimien vastaavaan kokoontumiseen oli ihan hyvä pointti.

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Lähetetty: Su Kesä 28, 2026 12:45 am
Kirjoittaja tottij
nihilopriest kirjoitti: La Kesä 27, 2026 3:53 pm elikkäs matut asialla? :roll:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ei ne vajaaälyiset osaa millään ajaa.

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Lähetetty: Su Kesä 28, 2026 1:33 am
Kirjoittaja Kalapaliikki
jotunheimen kirjoitti: La Kesä 27, 2026 11:38 pm Syanidiputsari saa vuorokauden sisään bannia samoin kuin toinen uusi nikki, ei kun uusia keksimään, työttömällä on aikaa. Mitä uutiseen tulee, kokeilu muslimien vastaavaan kokoontumiseen oli ihan hyvä pointti.
Näitähän on ihan älyttömät määrät täällä. Ulosanti ja ymmärrys aivan sillä apukoulutasolla kuin ihannoimansa ihmisryhmänsäkin. Olisi kiva nähdä data kuinka monella nimimerkillä nää pahimmin servatut idiootit täällä ovat :D

Re: Suuri nuorisoporukka aiheuttaa öisin kaaosta suviseuroilla, 6/26

Lähetetty: Su Kesä 28, 2026 2:10 am
Kirjoittaja Jannes
Mikseivät rukoile jumalaa apuun? Eiks se vois vaikka jonku salaman nakata?