Kavallus Sedu Koskisen Kaivohuoneella ja muut talousongelmat

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3852
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Kavallus Sedu Koskisen Kaivohuoneella ja muut talousongelmat

Viesti Kirjoittaja Luupää »

http://www.alibi.fi/uutiset/kavallus-se ... ohuoneella
Ravintolamoguli Sedu Koskisen yhtiön nykyisin kokonaan omistamalla Helsingin Kaivohuoneella tapahtui kolme vuotta sitten huomattavan suuri kavallus


Esimies vorona

Maineikkaalla Helsingin Kaivohuoneella 2005 esimiehenä toiminut nainen kavalsi ravintolan kassoista eri tavoin kymmeniätuhansia euroja. Esimies on erotettu ja ravintola siirtynyt kokonaan Sedu Koskisen yhtiön omistukseen.


Käräjäoikeuteen

Kavallusjutun esitutkinta on valmis ja asia tulee Helsingin käräjäoikeuteen marraskuussa. Syyttäjä vaatii entiselle esimiehelle tuomiota törkeästä kavalluksesta, josta on tuomittava vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi.
Ei ole Sedulla aikoinaan mennyt rekrytointi ihan nappiin!

Ketjun otsikko päivitetty
-NILS-
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Kavallus Sedu Koskisen Kaivohuoneella

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Luupää kirjoitti:Ei ole Sedulla aikoinaan mennyt rekrytointi ihan nappiin!
No ei, mutta ihmiset saattaa ajautua nopeastikkin epätoivoisiin tilanteisiin ja tekoihin elämässään...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Ei mene Sedulla muuten vieläkään kaikki ihan nappiin.
metallikukko
Neuvoja-Jack
Viestit: 538
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:47 pm

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

Itse boikotoin kaikkea mikä liittyy Sedu Koskiseen joten en näe tapahtunutta kauhean pahana.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

No kertokaan nyt sitten vaikka Koskisesta muutama naseva juttu, kun teillä tuntuu olevan kanta asiaan. Itse en omaa ko. aihetta kohtaan minkäänlaista mielipidettä...?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

metallikukko kirjoitti:Itse boikotoin kaikkea mikä liittyy Sedu Koskiseen joten en näe tapahtunutta kauhean pahana.
Sama.

Sedusta en tiedä mutta ainakin järjestään Sedulat ovat niin perseestä että ei järkee. "Voisitko tehdä JalluVenäläisen, eli siis samanlainen kuin Valkovenäläinen mutta vodkan tilalle Jallua" "ÖÖmm.. Kuulostaa liian hankalalle, tilaisitko jotain muuta??" :D
Bambinos
Agentti Scully
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 28, 2008 11:36 am

Viesti Kirjoittaja Bambinos »

Sedulat on perseestä, koska asiakaskunta on perseestä :)
Itse Seppo Koskista vastaan mulla ei ainakaan ole mitään.
Huvitti kyllä Iltalehden lööppi kyseisestä kavalluksesta:
"NAINEN HUIJASI SEDULTA JÄTTISUMMAN"

Mulla tuli ekana mieleen, että se on seurustellu jonkun huijarin kanssa, koska otsikossa oli "nainen", eikä "työntekijä".
Epäilemättä tällainen harhaluulo oli iltalehden tarkoituskin.. kyllähän tuollainen harhaanjohtava otsikko myy enemmän
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

mun käsittääkseni näitä tämän tyyppisiä kavalluksia sattuu ihan vuosittain...ei ehkä samassa mittakaavassa mutta kuitenkin..tekeekö siitä jotenkin erityisen että nainen teki temppunsa sedun raflassa...?
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Ekhidna
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Huhti 30, 2008 5:25 am

Viesti Kirjoittaja Ekhidna »

No mutta, eikös Porvoon Onnelastakin tuossa noin vuosi sitten pari naista kavaltanut rahaa... Kun eikös nuo Onnelatkin ole Sedun baareja?
HUHUJEN mukaan 15-30000 euroa. Varmaa tietoa summasta ei ainakaan minulla ole. Puolisen vuotta oli kuulema touhua seurattu, ennen kun oli käräytetty ja oikeusjuttu nostettu.
S.Y.L.B
Avatar
Luupää
Perry Mason
Viestit: 3852
Liittynyt: To Heinä 10, 2008 10:03 pm

Viesti Kirjoittaja Luupää »

cicero kirjoitti:mun käsittääkseni näitä tämän tyyppisiä kavalluksia sattuu ihan vuosittain...ei ehkä samassa mittakaavassa mutta kuitenkin..tekeekö siitä jotenkin erityisen että nainen teki temppunsa sedun raflassa...?
Ei kai siinä muuta erikoisempaa ole kuin että Sedu on jonkin sortin julkkis ja valtakunnallisesti tunnettu nimi. Siksi hänen saluunoidensa tapahtumista raportoidaan melkoisen matalalla uutiskynnyksellä.
Kun linkität niin kopioi ainakin olennaiset, tapaukseen liittyvät osat tekstistä samalla ketjuun, koska monet linkit lakkaavat ajan mittaan toimimasta ja asia katoaa bittiavaruuteen.
scarface
Remington Steele
Viestit: 219
Liittynyt: La Syys 13, 2008 7:50 pm

Viesti Kirjoittaja scarface »

metallikukko kirjoitti:Itse boikotoin kaikkea mikä liittyy Sedu Koskiseen joten en näe tapahtunutta kauhean pahana.

sama juttu
scarface
Remington Steele
Viestit: 219
Liittynyt: La Syys 13, 2008 7:50 pm

Viesti Kirjoittaja scarface »

Kukaan tuollaisa rahoja hukkaa ,jos ei ole joko liian tyhmä tai mukana siinä . Tehköön se sebu mitä lystää
Oikeus ennen kaikkea
Hercule Poirot
Viestit: 7824
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2021 2:48 pm

Re: Kavallus Sedu Koskisen Kaivohuoneella ja muut talousongelmat

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

LIIKEMIES, entinen ravintolamoguli Seppo ”Sedu” Koskinen, 66, vastaa perjantaina Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa raskaisiin talousrikossyytteisiin.
Tarkka syytesisältö paljastuu käsittelyn alkaessa kello yhdeksän. Helsingin Sanomat uutisoi tammikuussa, että Koskista syytettäisiin kolmesta törkeästä kirjanpitorikoksesta, kolmesta törkeästä velallisen epärehellisyydestä ja yhdestä rekisterimerkintärikoksesta.
Rikokset on tehty 2012–2019 Varsinais-Suomen alueella. HS:n tietojen mukaan syytteet liittyvät Turkuun rekisteröityyn VIP Ravintolat Oy:n toimintaan.
Talousrikosvyyhti ratkaistaan niin sanottuna tunnustamisoikeudenkäyntinä. Käytännössä menettely tarkoittaa, että syytetty tunnustaa rikoksensa ja syyttäjä vaatii hänelle rangaistusta lievennetyltä asteikolta.

Aiot nyt tunnustaa kuusi törkeää rikosta. Oletko syyllistynyt niihin?
– Tunnustan välttääkseni seuraavan kahden ja puolen vuoden prosessin. Ikää kuitenkin jo aika paljon, Koskinen kertoo.
Hän kuvailee viime vuosien olleen raskaita.
– Jonkun verran tulee yhteiskuntapalvelua. Menen mielelläni vanhuksia hoitamaan.

SEDU KOSKINEN on Suomen tunnetuin yökerhoyrittäjä, joka avasi ensimmäisen ravintolansa Turkuun vuonna 1992.
Hänen yökerhobisneksensä takoi 2000-luvulla miljoonia euroja, mutta alamäki alkoi seuraavalla vuosikymmenellä. Koskinen haki itse yrityksensä Namuravintolat Oy:n konkurssiin vuonna 2018.
Koskisella on tällä hetkellä ulosotossa yli miljoona euroa.

https://www.is.fi/viihde/art-2000010385669.html

Tämä aloitus yhdistettiin vanhaan Sedu-ketjuun.
-NILS-
Oikeus ennen kaikkea
Hercule Poirot
Viestit: 7824
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2021 2:48 pm

Re: Kavallus Sedu Koskisen Kaivohuoneella ja muut talousongelmat

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Sedu Koskiselle lähes miljoonalasku ja ehdollista talousrikoksista
"Seduloista" tutuksi tullut ravintola- ja yökerhoyrittäjä Seppo "Sedu" Koskinen, 66, sai tuomion Varsinais-Suomen käräjäoikeudesta.
Käräjäoikeus tuomitsi Koskisen kahden vuoden ehdolliseen vankeusrangaistukseen kolmesta törkeästä velallisen epärehellisyydestä, kolmesta törkeästä kirjanpitorikoksesta ja yhdestä rekisterimerkintä­rikoksesta.
Tuomio ei ole lainvoimainen.

Rikokset liittyvät Koskisen ravintola- ja yökerhobisneksiin Turussa vuosina 2012–2019.
Käräjäoikeus määräsi Koskisen maksamaan korvauksia VIP Ravintoloiden, Namuravintoloiden ja Torre Nuevo Oy:n konkurssipesille ja Verohallinnolla.
Namuravintolat Oy:n konkurssipesän osuus korvauksista on 691 988 euroa. Torre Nuevon konkurssipesällä Koskisen tulee maksaa 164 445 euroa. Verohallinnolle Koskinen velvoitettiin maksamaan noin 13 000 euroa. Lisäksi Koskisen maksettavaksi tulee yli 10 000 euron oikeudenkäyntikulut. Yhteensä laskua kertyi siis noin 880 000 euroa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sed ... #gs.8tjdhb
Vastaa Viestiin