Naiset miesten harrastuksissa

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Chopper
Perry Mason

Naiset miesten harrastuksissa

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Aattelin kysellä onko täällä kuin paljon naispuolisia jotka on innostunut noista ns. miesten harrastuksista kuten esim. autot,moottoripyörät jne.(tai vaikka metsästys tai joku muu jota pidetään yleensä miesten harrastuksena)

Itse kun olen pienestä pitäen ollut enemmän kiinnostunut autoista,moottoripyöristä ja moottoriurheilusta ylipäätään.
Ei barbeillä tai muilla nukeilla leikitty.
On tullu räplättyä noita autoja ja moottoripyöriä tässä eräskin vuosi.
Oonko jotenkin poikkeusyksilö vai löytyykö muitakin?

edit typot
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
EuroJR
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Varmasti löytyy vaikka kuinka paljon. Tuntuu siltä, että nykyään naisilla on enemmän "miesten harrastuksia" kuin miehillä konsanaan. Nykyajan äijät taasen ovat sitten herkkiä ja runollisia jne. ja paikkaavat näin syntynyttä feminiiniityhjiötä.

Nimimerkki: ennen oli miehet rautaa
rimma
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja rimma »

Itse ainakin harrastelen kaikenlaista nikkarointia. Sahat, vasarat ja muut vastaavat kyllä pysyy kädessä. Itse teen kaiken mahdollisen mitä nyt pitääkin. Poraan reiät, kittaan seinät, maalailen ja asentelen myös elektroniikkalaitteet siinä samalla. Olen hyvin kiinnostunut kaikenlaisesta asentelusta ylipäätään. se on mielenkiintoista.

Autojen moottorista en ymmärrä yhtään mitään mutta tykkään kovasti hoitaa muita autoihin liittyvää paitsi näitä enemmän taitoa vaativia hommia. Renkaat siis vaihtuu hetkessä ja massat ja maalit tarttuu pintaan.

En viitsi jatkaa tuota listaa enää vaikka kyllähän sieltä löytyy kaikkea mutta pointti siis se että et sinä Chopper ole outo tai poikkeusyksilö. Nykyaikaisessa maailmassa kaikki hommat voi olla niin miesten juttuja kun naistenkin. On mun mielipide. En kannata sukupuoleen perustuvaa lokerointia missään suhteessa tai asiassa.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Chopper
Perry Mason

Hienoa. Itsekkin remonttia tehneenä.
Tuntuu vain siltä et nykysin naiset (etenkin nuoret) ei osaa enää tehdä mitään muuta kuin huolehtia ulkonäöstään.

p.s. EuroJR,onneksi tuo oma isäntäni on rautaa,ettei meillä oo sentään "roolit" menny sekasin :D (ei siis siivoo täällä essu päällä :shock: )
aamu
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja aamu »

Kyllä - mottoripyörät ja (jenkki)autot ovat olleet monta vuotta kiinnostuksen kohteina. Tosin vasta teini-iän jälkeen nää tuli kuvioihin, vaikka pienenä kyllä leikin pikkuautoilla kovin mielellään=D
mareritt
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja mareritt »

remontoin mökkiä ihan issekseen. Nyt viimeisin uralla on ollut yläkerran rappusten tekeminen. Luetaankos polttopuide teko harrastukseksi vai ei? Niitä kun joutuu tekemään mieli lämmitellä mökkiä..

Joku vuosi sitten innostuin moottorikelkkailusta ja se on talven ajan harrastus, jos vaan lunta riittää.
aamu
Sofia Karppi

Moottorikelkkailu on NIIN ihanaa<3 Lumi pöllyää ja saa päästellä kunnolla meneen!
mareritt
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja mareritt »

aamu kirjoitti:Moottorikelkkailu on NIIN ihanaa<3 Lumi pöllyää ja saa päästellä kunnolla meneen!
joo, nimenomaan... mulla oli kokemusta jostain vanhasta työkelkasta, joka oli aina rikki ja sit tulikin talouteen kunnon urheilukelkka, uusi ketterä ja nopea.. Moottoriurheiluksi sitä voi oikeesti sanoa, koska parin ekan kelkkailukerran jälkeen joka talvi on muuten sellasetkin lihakset kipeänä, joita ei ole tiennyt omistavansa :lol:
aamu
Sofia Karppi

Meinasin muutama vuosi sitten tipahtaa kelkalla järveen..oltiin isukin kanssa ajelemassa, huomattiin vaan,että jää alkaa pettää ,faija huusi takaa,että nyt kaasutat hemmetisti rantaa kohti...silloin hieman jännitti. Taisi olli joku railo tms, oli nimittäin hyvät pakkaset silloin ollut pitkään. Ja kerran onnistuin kaatamaan kelkan maastossa...onneks ehdin ottaa jalan välistä,etten jääny jumiin. Muuten mun kelkkailu on sujunut suurinpiirtein ongelmitta. Harmi kun isukki kuoli,ja kelkka myytiin muutama kk sitten. Tänä talvena en siis ainakaan luultavasti pääse kelkkailemaan.

Saakohan Pirkanmaalla missään vuokrattua m-kelkkaa...
Kirsi
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Yhdellä exällä oli tapana sanoa, että "pidä kyntesi kunnossa, mä huolehdin kaikesta muusta". Tuo asenne oli musta ihana :)
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Mulla on harrastus jota harrastaa 99% miehet eli lautapelaaminen.

Mitä taas nikkarointiin tms. tulee niin kokoan ikean ym. huonekalut mennen tullen koska miestä vituttaa niiden kasaaminen niin paljon eikä se jaksa lukea ohjeita vaan kasaa menemään ja sitten saa purkaa ym. Muuten se saa tehdä remppahommat.
rimma
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja rimma »

Ainiin ja konsolipelien pelaaminen on suuri intohimoni.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
aamu
Sofia Karppi

Juu,mä kanssa mielelläni nikkaroin kaikenlaista, ja itse oon koonnu kirjahyllyni ja pöytäni=) Mökillä kanssa puita tulee halottua,ja koitan opetella agregaatin syvintä olemusta, ja sun muita laitteita pitäs itte oppia korjailemaan,kun ei ole tota isäntääkään... :wink:

Ärsyttää kyllä välillä, etenkin noissa mökkipuuhissa,kun ei vaan haba yksinkertaisesti riitä joihinkin toimiin. Enkä voi heittäytyä avuttomaksi, kun ei ole ketään kenen puoleen kääntyä.
Chopper
Perry Mason

Yksi mitä meinasin vielä kokeilla on romuralli. Samalla pääsis purkamaan agressioitaan. Siellä on muuten naisilla oma tiimikin,Mirri Team. Viime vuonna Mirrit tais voittaa Suomen mestaruudenkin etuveto luokassa.
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Vaikka kavahdan ajatusta, että jotkut harrastukset olisivat selvästi miesten ja jotkut naisten, niin vastataan nyt silti: Konsolipelaaminen, jonkinsortin puukäsityöt.. Tietotekniikka kiinnosti ja harrastinkin vaikka mitä näpertelyä (kuvamuokkaus, koodaus, flash, itsetehdyt hymiöt jnejnejne.), mutta se kiinnostus on hävinnyt melkein kokonaan.
Vastaa Viestiin