Kopla - 9

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

*poistettu lautamieskeskustelua*tm
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Viesti Kirjoittaja Maza »

*poistettu lautamieskeskustelua*tm
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Pharaoh Homini Lupus

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Pharaoh kirjoitti:Kaikki on tallessa. Ja toimitettu eteenpäin. :wink:
Se havainto minullakin on.
:wink:
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

konsta kirjoitti:
Nettivihjaus Bodom-murhaajasta toi sakkoja
14.8.2008 12:16
Internetin keskustelupalstalla esitetty väite Bodomin kolmoismurhien tekijästä toi sakot kunnianloukkauksesta vuonna 1954 syntyneelle espoolaismiehelle.

25 päiväsakosta kertyy yhteensä maksettavaa 150 euroa.

Mies oli vuonna 2005 eräällä nettifoorumilla kertonut tietävänsä, kuka surmasi Bodominjärven rannalla telttailleet nuoret helluntaina vuonna 1960.<jne>
(Iltalehti tänään.)

Tässä nyt ainakin todiste siitä, että "eräs" oli kuin olikin oikea henkilö. Ihmeen pitkään kesti tuo reagointi.
Tuo juttu on ankka ja epäiltävästi maksettu sellainen.
Journalismin taso iltalehdistössä on vakaasti matalaa.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Viesti Kirjoittaja Maza »

Jos tuo uutinen ei koske Wagneria, niin ketähän se koskee? Onko kyseessä Hans Assmannin perikunnan kosto?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Maza kirjoitti:Jos tuo uutinen ei koske Wagneria, niin ketähän se koskee? Onko kyseessä Hans Assmannin perikunnan kosto?
Kävin tutustumassa, kun jutusta tuli ratkaisu ulos 27.8.08.
IS-huuhaa-verkkojuttu oli päivätty 14.8.08.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
kapteeni
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 7:13 pm

Viesti Kirjoittaja kapteeni »

Wagner kirjoitti: Kävin tutustumassa, kun jutusta tuli ratkaisu ulos 27.8.08.
IS-huuhaa-verkkojuttu oli päivätty 14.8.08.
8)
Siltä se minustakin haiskahtaa, että Iltalehti on haukannut paskaa. Jutussa ei mainita oikeussalia, missä päätös on tehty..

Ihmetyttää kuintekin, että miten helvetissä tällainen moka on ylipäätään päässyt syntymään?

ONko oikea päätös tullut todellakin 27.8.?
Viimeksi muokannut kapteeni, Su Syys 07, 2008 6:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Siis kumman lehden moka, kun kapteeni kirjoittaa Iltalehdestä ja Wagner Ilta-Sanomista.

Kyllä minäkin tuon uutisen ohimennen jostain luin, mutta en kiinnittänyt siihen sen enempää huomiota, tietäen suomalaisen "journalismin" tason.

Se mitä BB-talossa tapahtuu, tai kuka Idolseista on tehnyt kuusi aborttia, eikä ole vasta kuin 14 vuotias, näyttää kiinnostavan ns. "lehtimiehiä" enemmän, kuin juttujensa todenperäisyyden tutkiminen.

Olen itse joskus aikoinaan antanut hastatteluja muutamille, jopa merkittävillekin lehtimiehille (tosin nyt jo maan povessa), mutta silti he ovat laittaneet sellaisia sanoja suuhuni, jotka eivät ole olleet lähelläkään totuutta.

Kenties totuus ei ole niin kiinnostava, kuin muunneltu totuus, samahan vaivaa tätä Bodom keskusteluakin, jossa kehitellään yksinkertaisesta kolmoistaposta mitä monisäikeisempi murhamysteeri.

Yleensähän on rikostapauksissa niin, että aikansa ihmetellään motiivia ja kun se on saatu osapuilleen kohdilleen, aletaan karsimaan ehdokkaita pois.

Bodomin tapauksessa on ehdokkaita karsimisen sijaan alettukin lisäämään, aina saksalaisesta "monivakoojasta" ja Kennedyn murhaan sekoilleesta Assmannista lääkäriin, joka käy tutkimassa surmien jälkeen ruumiit ja sitten käskee "siivoojan" töihin, sekoittamaan pakkaa, kun joku on yöllä ajanut moottoripyörällä telttaan sisään ja tällä tavalla vammauttanut nämä nuoret uhrit.

Ja parhaaksi lopuksi, kuten elokuvassa Ammutaanhan hevosiakin, niin loukkaantuneet teilataan puukonpistoin, mutta kiusaksi jätetään suurin ja komein henkiin, ikään kuin ilkkumaan, että näin tässä kävi.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Moka

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:Siis kumman lehden moka, kun kapteeni kirjoittaa Iltalehdestä ja Wagner Ilta-Sanomista.

Kyllä minäkin tuon uutisen ohimennen jostain luin, mutta en kiinnittänyt siihen sen enempää huomiota, tietäen suomalaisen "journalismin" tason.
.
Iltalehteä tarkoitin.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Viesti Kirjoittaja Maza »

Kuka muu on täällä levittänyt raskauttavia tietoja jostakin elossa olevasta henkilöstä ja liittänyt hänet Bodomin murhiin kuin Wagner Arskan?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Väärinpäin taas kerran...

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Maza kirjoitti:Kuka muu on täällä levittänyt raskauttavia tietoja jostakin elossa olevasta henkilöstä ja liittänyt hänet Bodomin murhiin kuin Wagner Arskan?
En ole liittänyt Arskaa Bodomin murhiin, sen hän on itse tunnustuksillaan tehnyt.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Oliko siiloi "Arskan" tunnustaessa mukana muitakin todistajia, jotka tunnustuksen olisivat kuulleet?

Silloinhan virkavallan olisi mahdottoman helppo nakki selvittää koko juttu.

Tuntuu kyllä hiukan oudolta, jos virkavalta ei ole mitenkään tutkinut ko. asioaa, saati ottanut vakavasti.
uusi78
Alibin satunnaislukija
Viestit: 51
Liittynyt: Su Kesä 22, 2008 3:14 am

Viesti Kirjoittaja uusi78 »

Kuinka todenperäisiä nämä Arskan tunnustukset ovat? Tarkoitan siis sitä, että olisiko tämä mainittu Arska TODELLA voinut olla bodomin surmaaja? Mitkä asiat tukevat tätä väitettä?

Kyllähän moni voi "tunnustaa" vain saadakseen huomiota.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

uusi78 kirjoitti:Kuinka todenperäisiä nämä Arskan tunnustukset ovat? Tarkoitan siis sitä, että olisiko tämä mainittu Arska TODELLA voinut olla bodomin surmaaja? Mitkä asiat tukevat tätä väitettä?
Kyllähän moni voi "tunnustaa" vain saadakseen huomiota.
Yhdennäköisyys hypnoosipiirrokseen epäillystä murhaajasta, kertomuksensa tappojen yksityiskohdista, maastamuutto, muun mukanaolleen todistus tapahtumista "Arska oli siinä yksin" ja muutama muu, poliisitutkintaan kuuluva seikka.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re:

Viesti Kirjoittaja Maza »

Wagner kirjoitti:Yhdennäköisyys hypnoosipiirrokseen epäillystä murhaajasta, kertomuksensa tappojen yksityiskohdista, maastamuutto, muun mukanaolleen todistus tapahtumista "Arska oli siinä yksin" ja muutama muu, poliisitutkintaan kuuluva seikka.
8)
Miten todennäköisenä pidät Arskaa syyllisenä asteikolla 0-100%?

Kannattaa muistaa, että muinaisella Muuralan palstalla pidettiin kaikkein todennäköisenä, että Kopla-9:llä olisi tekemistä Bodomin tapauksen kanssa. Ikävää, että Kopla-9 teeman asiantuntija Urho ei ole enää kommentoimassa asiaa. Hänhän palautti debatin ytimeen Kopla-9:n myös täällä Murhainfossa.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Lukittu