Sivari Aki Greus

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

aoitora
Armas Tammelin
Viestit: 87
Liittynyt: Pe Touko 16, 2008 1:32 pm

Sivari Aki Greus

Viesti Kirjoittaja aoitora »

Onkos jollain kertoa jotain toista puolta tästä tarinasta:

http://fifi.voima.fi/artikkeli/Tapaus+Aki+Greus/2773

Jutusta ymmärsin, että oli hoitamassa siviilipalvelustaa sivarien koulutuskeskuksessa, josta johtaja Eero Soini oli päässyt muihin hommiin ja siinä vaiheessa päättänyt väärinkäyttää virka-asemaansa ja kiusata mahdollisimman montaa sivaria. Greus oli sitten aloittanut prosessin ja joutunut siitä kärsimään ensin työyhteisössään ja nyttemmin vankilassa.

En helpolla wepistä löytänyt mitään muuta näkemystä tuohon aiheeseen, tuntuivat melkein kaikki jopa suoraan viittaavan tuohon Voima-lehden juttuun, jonka asiallisuudesta journalismissa en ole niin kovin vakuuttunut.
Ihmistä etsimässä.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Sivari Aki Greus

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Toivottavasti Aki ei nyt anna periksi ja pitää kiinni siitä nälkälakostaan, eikä ala venkoilemaan yhtään!
Oiskohan mennyt helpommin, jos olisi palvellut sen 180vrk...?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Re: Sivari Aki Greus

Viesti Kirjoittaja katupoika »

aoitora kirjoitti:Onkos jollain kertoa jotain toista puolta tästä tarinasta:
Mitä toista puolta?
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Sivari Aki Greus

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

katupoika kirjoitti:
aoitora kirjoitti:Onkos jollain kertoa jotain toista puolta tästä tarinasta:
Mitä toista puolta?
Sitä toista puolta, mikä olisi vastapuolen näkemys tuosta samasta tilanteesta.
Kolikossa on aina kaksi puolta.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
mulli
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 110
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 3:00 pm

Re: Sivari Aki Greus

Viesti Kirjoittaja mulli »

ainut hätkähdyttävä asia jutussa on ne 2500 selkärangatonta vätystä, 10 prosenttia tästä on ehkä aatteellisia, loput 2250 on tapauksia joiden äiti ei ole silittänyt päätä ja isä ei ole luunapin vahvistuksella käskenyt ryhdistäytyä.
ristuksen perkele.
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Re: Sivari Aki Greus

Viesti Kirjoittaja loneliness »

mulli kirjoitti:ainut hätkähdyttävä asia jutussa on ne 2500 selkärangatonta vätystä, 10 prosenttia tästä on ehkä aatteellisia, loput 2250 on tapauksia joiden äiti ei ole silittänyt päätä ja isä ei ole luunapin vahvistuksella käskenyt ryhdistäytyä.
ristuksen perkele.
Ah, kuinka luolamiesaikaista ajattelua. Sivari painaa duunia kirjastossa, sairaalassa, päiväkodissa samaan aikaan kun inttipoju ei työelämää varten opi muuta kuin ehkä hieman sosiaalisia taitoja. Nyt-liitteessä oli hyvä juttu sivareista jokin aika sitten. Erään kirjaston hlökunnasta suuri osa oli päässyt töihin sinne sivarin kautta.
Paavo Arhinmäki on äijä!
mulli
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 110
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 3:00 pm

Re: Sivari Aki Greus

Viesti Kirjoittaja mulli »

Ah, kuinka luolamiesaikaista ajattelua.[/quote]

niin, korostan sanaa mies...

eiköhän tuohon sosiaalistumiseen ja työnhakuun ole omat kanavansa.. Varusmiespalvelus taitaa olla ainoita paikkoja nykysuomessa jossa antisosiaalisetkin sosiaalistuvat, oppivat ryhmätyötä ja kunnioittamaan muiden panosta..

siviilipalvelus on mahdollisuus aseista kieltäytyjille jotka aatteensa puolesta eivät kanna asetta, mikä on hassua koska torni tarjoaa mahdollisuuden palvella aseetta..

uskonnon/ puolesta olisi ainut mahdollisuus sivariin, ei sillä että kuri ahistaa tai tuloo parku jos joku huutaa.

miespuolisille tulisi ehtona äänioikeuteen olla varusmiespalveluksen suorittaminen, tai edes yrittäminen.

olkoot mun puolesta nälkälakossa nii pitkään ku lystää.. paina pätkääkään mielenilmaus muotona...
aoitora
Armas Tammelin
Viestit: 87
Liittynyt: Pe Touko 16, 2008 1:32 pm

Re: Sivari Aki Greus

Viesti Kirjoittaja aoitora »

katupoika kirjoitti:
aoitora kirjoitti:Onkos jollain kertoa jotain toista puolta tästä tarinasta:
Mitä toista puolta?
Sivarikeskuksen ja sen entisen johtajan puolta asiasta.

Tämä Greuksen juttuhan vaikuttaa sellaiselta perinteiseltä Hannu Karpo epäonnistumiselta, jossa kurja nilkki tuo esille vain joitain juttuja asiasta, jättäen kertomatta, mitä itse on tehnyt, kun on tilanteeseen joutunut. Ja sitten virkamiehethän "kieltäytyvät kommentoimasta", sun muuta, kun heillä on vaitiolovelvollisuus valittavan henkilön "yksityisasioista".
Ihmistä etsimässä.
Yhdyssana
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Kesä 18, 2007 3:50 pm

Re: Sivari Aki Greus

Viesti Kirjoittaja Yhdyssana »

Painot jalkaan ja järveen.
Esala
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Huhti 07, 2008 3:23 pm

Re: Sivari Aki Greus

Viesti Kirjoittaja Esala »

[quote="mulli"]Ah, kuinka luolamiesaikaista ajattelua.[/quote]

Varusmiespalvelus taitaa olla ainoita paikkoja nykysuomessa jossa antisosiaalisetkin sosiaalistuvat, oppivat ryhmätyötä ja kunnioittamaan muiden panosta..[/quote]

Naisethan eivät luonnollisestikaan tämänkaltaisia taitoja tarvitse.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Sivari Aki Greus

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Esala kirjoitti:Naisethan eivät luonnollisestikaan tämänkaltaisia taitoja tarvitse.
Tartteis, koska kyllähän se tiedetään mikä ero on mies- ja naisvaltaisella työpaikalla ilmapiirissä.
Tuossa tuli vastaus myös siihen sinun piilokuittiin.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Kissimirri
Remington Steele
Viestit: 231
Liittynyt: To Elo 07, 2008 3:42 pm

Re: Sivari Aki Greus

Viesti Kirjoittaja Kissimirri »

Halonen armahti aseistakieltäytyjän
27.03.2009 16:34

Presidentti Tarja Halonen on armahtanut aseistakieltäytyjä Aki Greusin.

Hän ehti suorittaa vajaat kaksi kuukautta siviilipalvelusrikoksesta langetettua 111 vuorokauden tuomiotaan.

Greus kotiutettiin siviilipalveluksesta vasten hänen tahtoaan väärin perustein tehdyllä päätöksellä.

Päätös kumottiin, mutta hänen työelämä- ja opiskelusuunnitelmansa lykkääntyivät sen vuoksi.

Greus tuomittiin vankeuteen, koska hän kieltäytyi jatkamasta siviilipalvelustaan sen alkuperäistä loppumispäivää pidemmälle.

STT
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1669129
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Re: Sivari Aki Greus

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Jep, eli homma oli mennyt juuri niin kuin Voima kirjoitti. Hieno homma Greusilta, että lähti tappelemaan vastaan. Niin moni muu suomalainen olisi luovuttanut heti alkuun.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Sivari Aki Greus

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

katupoika kirjoitti:Jep, eli homma oli mennyt juuri niin kuin Voima kirjoitti.
Tavja.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Vastaa Viestiin