Kolumbia: Jalkapalloilija ampui fanin

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6660
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Kolumbia: Jalkapalloilija ampui fanin

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Iltalehti kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200907 ... 4_ul.shtml

Jalkapalloilija ampui häntä huonoksi haukkuneen fanin
Maanantai 6.7.2009 klo 03.53

Kolumbialainen jalkapalloilija ampui kuoliaaksi fanin, joka kutsui häntä huonoksi pelaajaksi. Pelaajan joukkue oli hävinnyt paikallisen mestaruuskamppailun finaalin muutama päivä aiemmin.

Jalkapalloilija pakeni ensin ampumispaikalta, mutta ilmoittautui pian itse poliisille. Hän pelasi Barranquillan kaupungin Atletico Junior -joukkueessa.

Joukkue on voittanut Kolumbian mestaruuden useita kertoja. Silminnäkijöiden mukaan keskikenttäpelaaja ampui 27-vuotiaan fanin käsiaseella sunnuntaina.

STT-REUTERS
Ulkomaan viestimistä nimiä kehiin: Pelaaja on Javier Florez ja uhri sähkömies Israel Campillo.

Seuraavaksi Florez jalkapalloilee sitten varmaan vankilan joukkueessa?

http://www.boston.com/news/world/latina ... atest+news
Scythe

Re: Jalkapalloilija ampui fanin

Viesti Kirjoittaja Scythe »

Kolumbiassa jalkapallo on vakava asia. 15 vuotta sitten kävi vain toisinpäin, kun eräs vedonlyöjä ampui sanaharkan päätteeksi Kolumbian jalkapallomaajoukkueen puolustajan Andrés Escobarin.

Escobar teki 1994 MM-turnauksessa kohtalokkaaksi muodostuneen oman maalin ottelussa Yhdysvaltoja vastaan, jonka Kolumbia hävisi 1-2. Escobarin ampunut vedonlyöjä oli laittanut rahaa likoon Kolumbian voiton puolesta ja suivaantui häviöstä niin että surmasi Escobarin.
litmanen

Re: Jalkapalloilija ampui fanin

Viesti Kirjoittaja litmanen »

Scythe kirjoitti:Kolumbiassa jalkapallo on vakava asia
Kyllä se on nykyään myös Suomessa:
http://www.youtube.com/watch?v=SmxsnplMtb8

Että olen ylpeä tuosta videosta :)
purple_heart
Alibin satunnaislukija
Viestit: 57
Liittynyt: To Elo 21, 2008 1:58 pm
Paikkakunta: Lontoo / Suomi

Re: Jalkapalloilija ampui fanin

Viesti Kirjoittaja purple_heart »

litmanen kirjoitti:
Scythe kirjoitti:Kolumbiassa jalkapallo on vakava asia
Kyllä se on nykyään myös Suomessa:
http://www.youtube.com/watch?v=SmxsnplMtb8

Että olen ylpeä tuosta videosta :)
Tervetuloa meille Englantiin katsomaan miten hommat oikeasti hoidetaan.
British by birth - English by the Grace of God
litmanen

Re: Jalkapalloilija ampui fanin

Viesti Kirjoittaja litmanen »

purple_heart kirjoitti: Tervetuloa meille Englantiin katsomaan miten hommat oikeasti hoidetaan.
Kas kun satuit mainitsemaan, tarkoituksenani on nimittäin matkata Englantiin 26.9 katsomaan peliä Stoke-Manchester United :) Stokellahan on kuulemma niitä huligaanikannattajiakin.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Jalkapalloilija ampui fanin

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

litmanen kirjoitti:
purple_heart kirjoitti: Tervetuloa meille Englantiin katsomaan miten hommat oikeasti hoidetaan.
Kas kun satuit mainitsemaan, tarkoituksenani on nimittäin matkata Englantiin 26.9 katsomaan peliä Stoke-Manchester United :) Stokellahan on kuulemma niitä huligaanikannattajiakin.
Meinaat, ettei Manulla ole yhtään? :lol:

Huligaaneilla ei ole loppujen lopuksi mitään tekemistä jalkapallon kanssa. Iso osa heistä ei edes tule itse otteluun katsomaan (siis niistä jotka pääsisivätkin sisään, aika moni pahimmista on saanut bannit otteluihin) ja lopputuloskin on pitkälti ihan se ja sama, kunhan tapella saa. Telkkarista tuli dokkari näistä huligaaneista joitakin kuukausia sitten, siinähän ne kertoivat itse, ettei jalkapallo kiinnosta tippaakaan, tappelu on näissä pääasia.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

purple_heart
Alibin satunnaislukija
Viestit: 57
Liittynyt: To Elo 21, 2008 1:58 pm
Paikkakunta: Lontoo / Suomi

Re: Jalkapalloilija ampui fanin

Viesti Kirjoittaja purple_heart »

litmanen kirjoitti:
purple_heart kirjoitti: Tervetuloa meille Englantiin katsomaan miten hommat oikeasti hoidetaan.
Kas kun satuit mainitsemaan, tarkoituksenani on nimittäin matkata Englantiin 26.9 katsomaan peliä Stoke-Manchester United :) Stokellahan on kuulemma niitä huligaanikannattajiakin.
Jep, Stoke Cityllä on mm. N40-niminen huligaanifirma, sekä käsittääkseni pari pienempääkin.
British by birth - English by the Grace of God
purple_heart
Alibin satunnaislukija
Viestit: 57
Liittynyt: To Elo 21, 2008 1:58 pm
Paikkakunta: Lontoo / Suomi

Re: Jalkapalloilija ampui fanin

Viesti Kirjoittaja purple_heart »

VoDKa kirjoitti:
litmanen kirjoitti:
purple_heart kirjoitti: Tervetuloa meille Englantiin katsomaan miten hommat oikeasti hoidetaan.
Huligaaneilla ei ole loppujen lopuksi mitään tekemistä jalkapallon kanssa. Iso osa heistä ei edes tule itse otteluun katsomaan (siis niistä jotka pääsisivätkin sisään, aika moni pahimmista on saanut bannit otteluihin) ja lopputuloskin on pitkälti ihan se ja sama, kunhan tapella saa. Telkkarista tuli dokkari näistä huligaaneista joitakin kuukausia sitten, siinähän ne kertoivat itse, ettei jalkapallo kiinnosta tippaakaan, tappelu on näissä pääasia.
Ei ihan pidä paikkaansa, vaikka sinut olisikin bannattu stadionilta, etkä pääse pelejä katsomaan, Suurin osa katsoo ne sitten vaikka pubissa, lopputulos ei koskaan ole ihan sama. Toki joillekkin voi olla. Mutta itse olen kyseisen asian kanssa ollut tekemisissä sattuneesta syystä, ja median antama kuva ei ole ihan aina se oikea kuva.
British by birth - English by the Grace of God
NancyDrew
Christopher Lorenzo
Viestit: 1580
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 8:02 am

Re: Kolumbia: Jalkapalloilija ampui fanin

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

Kuva
Javier Flórez.

Kolumbiassa ollaan vähän hukassa tuomioiden suhteen, koska Javier Flórez vapautui jo syyskuussa 2009.

Ennen vapautumistaan hän maksoi uhrin perheelle 150 miljoonaa Kolumbian pesoa (58 545,04 euroa). Wikipediassa tosin väitetään, että hän olisi maksanut saman summan dollareina, eikä pesoina, mutta onkohan se totta? Vapautumisestaan hän maksoi ainoastaan 1,5 miljoonaa pesoa (585,45 euroa).

Javier Flórez on väittänyt, että hän oli humalassa ja halusi ainoastaan pelotella riitaa haastavan faninsa pois aseellaan. Hänellä ei ollut tarkoitus tappaa ketään. Fani tarttui aseeseen ja se laukesi monta kertaa. Flórez tuomittiin taposta ja hänet määrättiin kolmen vuoden koeajalle.

Täh. :?:
Vastaa Viestiin