Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja awa »

Olen sitä mieltä, että Marjatta Sahakangas on nähnyt myöhemmin Gustafsonin Gulfin -baarissa. Sahakangas kertoi myös tarkemmin Gustafssonin kohtaamisesta Helsingissä, jolloi Gustafsson oli ollut liikkeellä Birgitan (nykyisen vaimonsa) kanssa. Tuokin Marjatan kertomus on mielenkiintoinen.

Muistelen vielä, että Nils Gustafsson kielsi koskaan tunteneensa/tavanneensa Marjatta Sahakangasta. Tämäkin olisi todella mielenkiintoista materiaalia valheenpaljastuskokeeseen. Eikö totta?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Ressu>>
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Elo 12, 2010 4:01 am
Paikkakunta: Alaska

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

Hessu52 kirjoitti:
Ressu>> kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti:Minäkin muistan Gulfin baarin jostain -50 lopulta olleen juuri siellä missä pitikin, joten kyllä tuostakin voisi joku halukas todellakin ottaa selvää, vaikkapa maanmittauslaitoksen vanhoista ilmakuvista (kolmiomittauskuvista), ja niitä kyllä löytyy, joten minusta ei tarvitse tehdä sen takia enää valehtelijaa!
Eikös tuohon paikkaselvitykseen ole helpompikin konsti, kuin vanhat ilmakuvat? Onhan yrityksestä varmaankin jäänyt jotain tietoa? Jokuhan siellä on käynyt kahvilla/tankkaamassa, eikö niin? Miksi pitäisi tutkia juuri "vanhoja" ilmakuvia/kolmiomittauskuvia? Etkö luota aikalaisten kertomuksiin? Pelkäätkö heidän olevan "Nisse-faneja"? En ymmärrä "pointtiasi" tässä asiassa?????
Täytynee selittää.

Katsos kun et ole tehnyt mitään tämän jutun eteen, oli houkuteltava sinut esiin ja saada sinut kysymään juuri tuollainen normaali tyhmä kysymyksesi.

Voitkin ottaa yhteyttä noihin luetteloimiisi tahoihin ja todellakin kysyä heiltä, miten asia on.

No minä voin sitten tutkailla etsimiäni maanmittauskuvia ja tarkkailla niiden vuosilukuja, katsotaan mitä saamme yhdessä aikaan, jooko?

Sehän on mielestäsi niin kovin helppoa, eikö vaan?
Kylläpä sinä oletkin ovela. Oikea kettujen kettu, etten sanoisi. Sait jopa minut houkuteltua esiin tyhmine kysymyksineni. Wau!
Kotipoliisi
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
Paikkakunta: Stadin Kernel

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

awa kirjoitti:

Muistelen vielä, että Nils Gustafsson kielsi koskaan tunteneensa/tavanneensa Marjatta Sahakangasta. Tämäkin olisi todella mielenkiintoista materiaalia valheenpaljastuskokeeseen. Eikö totta?

- hymm -
Toden totta olisi mielenkiintoista seurata valheenpaljastuskoetta. Kuulustelujen näkeminen ainakin antoi erittäin voimakkaita signaaleja siitä, että kaikki ei ole ihan niinkuin pitäisi. Valmiina olisikin jo lista kysymyksiä, joita voitaisiin kokeessa kysyä. Voi olla, ettei piirturin neula edes pysyisi paperilla kun tarinaa alkaisi tulla.

Toisaalta n. 3 viikkoa murhista Nisse makaa professori Stenbäckin hypnoosissa Hesperian sairaalassa eikä stuudor-tilasta tai muista vammoista ole enää tietoakaan. No, mutta tämä ei ollutkaan valheenpaljastuskoe vaan 60-luvun "hypetystä" ja melkeinpä dna-arvoinen tulos silloin. Jotkut vieläkin uskovat tuohon höpötykseen.


Kuva


8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja awa »

Onko tosiaan niin, että tuossa kuvassa Nils Gustafsson makailee vain kolme viikkoa tapahtuneesta? Ruhjotut kasvot - puukkoa oli tullut sieltä ja täältä !! ??

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Kotipoliisi
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
Paikkakunta: Stadin Kernel

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Tässä muuten moottoripyörän "säksätykseen" liittyvä Sepin pyörän kuva:


Kuva



Miltäs näyttää? Ainakin etulokasuoja puuttuu..


8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

awa kirjoitti:Olen sitä mieltä, että Marjatta Sahakangas on nähnyt myöhemmin Gustafsonin Gulfin -baarissa. Sahakangas kertoi myös tarkemmin Gustafssonin kohtaamisesta Helsingissä, jolloi Gustafsson oli ollut liikkeellä Birgitan (nykyisen vaimonsa) kanssa. Tuokin Marjatan kertomus on mielenkiintoinen.

Muistelen vielä, että Nils Gustafsson kielsi koskaan tunteneensa/tavanneensa Marjatta Sahakangasta. Tämäkin olisi todella mielenkiintoista materiaalia valheenpaljastuskokeeseen. Eikö totta?

- hymm -
Jatta nimistä naista NG ei myöntänyt tuntevansa mutta Markka nimisestä ei ollut varma. Yhdisti sen Steppari nimiseen tyttöön jonka kanssa NG:n mielestä liikkuivat. Sanoi tavanneensa tyttöjä Gulfin baarissa mutta Ng:n mukaan bodomin jutun jälkeen. Stepparin kanssa sanoi käyneensä elokuvissa. Stepparin sukunimi oli Mäkinen?
Kotipoliisi
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
Paikkakunta: Stadin Kernel

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

awa kirjoitti:Onko tosiaan niin, että tuossa kuvassa Nils Gustafsson makailee vain kolme viikkoa tapahtuneesta? Ruhjotut kasvot - puukkoa oli tullut sieltä ja täältä !! ??

- hymm -
No, monta viikkoa siitä tulee en jaksanut laskea. Hypnoosi suoritettiin kesäkuun 2. päivä..3-4 viikkoa.

Aika hyvin selvitty mielipuolen hyökkäyksestä - ei edes leuka ole enää kipeä ja silmäturvotus poissa. Aika nopea toipuminen?

8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja awa »

Ei Gustafsson kovinkaan ruhjotulta näytä. Erikoista eikö totta?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Navetanhajuinen
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Kotipoliisi kirjoitti:Tässä muuten moottoripyörän "säksätykseen" liittyvä Sepin pyörän kuva:


Kuva



Miltäs näyttää? Ainakin etulokasuoja puuttuu..


8)
Etulokasuoja puuttuu, todenäköisesti on puuttunut jo ennen Bodomin reissua.

Pyörää on muutettu motogrossi suuntaan, ohjaustanko on vaihdettu rossitangoksi ehkä jostakin monttujawasta lähtöisin ja rekisterikilpi on asennettu ohjaustankoon, näkyy isännän vyötärön kohdalla mustana.

Kilpi on alunperin ollut etulokasuojaan kiinnitettynä.

Taustapeili on ehyt, siltä osin ei lepiköity.

Eipä näytä kovinkaan siistiltä pyörältä.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Eipä tuo peili tuossa kohtaa stongaa olisi mihinkään vaurioitunutkaan, kenties vääntynyt, muttei välttämättä mennyt muutoin rikki.

En oikein usko, että lokasuoja on ollut pois redun aikana, tai ennen sille lähtöä, sillä kyllä poliisit jo siihen aikaan suorittivat ratsioita, jolloin lokarin puuttuminen olisi saattanut olla sakon paikka.

Tuo kilven kiinnittäminen stongaan, oli tuon ajan muoti, koska etulokasuojassa sen pitäminen oli jotenkin hullun näköistä ja ennenkaikkea epäkäytännöllistä, mutta nimenomaan crossistongassa se oli helppo pitää, ja lakikin sen salli, kunhan etulyhty ei peittänyt kilpeä.

Noita stongia sai ihna tarvikkeina, joten Jawan se ei välttämäti ole!

Siitä ei taida kenelläkään olla tarkempaa tietoa, mikä Sepon pyörässä oli vialla ennen reissua, sillä ei tuollaisessa "piikin" motukassa olisi sellaista vikaa voinut olla, jota ei päivässä olisi korjannut, jos vaan osat oli paikalla!

Moottoriremppakin olisi mennyt ja vaihdellatikko siinä ohessa, muutamassa tunnissa!

Tuon näköisiä nuo vehkeet siihen aikaan olivat, ei siinä mitään, siisti tuokin, toista on nykyajan laitteet, joissa "hummiakin" tuollaisessa piikin vehkeessä laukkaa tuplasti enemmän, kuin Gussen 350 AJS motukassa konsaan!
Ressu>>
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Elo 12, 2010 4:01 am
Paikkakunta: Alaska

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

Hessu52 kirjoitti:Eipä tuo peili tuossa kohtaa stongaa olisi mihinkään vaurioitunutkaan, kenties vääntynyt, muttei välttämättä mennyt muutoin rikki.

En oikein usko, että lokasuoja on ollut pois redun aikana, tai ennen sille lähtöä, sillä kyllä poliisit jo siihen aikaan suorittivat ratsioita, jolloin lokarin puuttuminen olisi saattanut olla sakon paikka.

Tuo kilven kiinnittäminen stongaan, oli tuon ajan muoti, koska etulokasuojassa sen pitäminen oli jotenkin hullun näköistä ja ennenkaikkea epäkäytännöllistä, mutta nimenomaan crossistongassa se oli helppo pitää, ja lakikin sen salli, kunhan etulyhty ei peittänyt kilpeä.

Noita stongia sai ihna tarvikkeina, joten Jawan se ei välttämäti ole!

Siitä ei taida kenelläkään olla tarkempaa tietoa, mikä Sepon pyörässä oli vialla ennen reissua, sillä ei tuollaisessa "piikin" motukassa olisi sellaista vikaa voinut olla, jota ei päivässä olisi korjannut, jos vaan osat oli paikalla!

Moottoriremppakin olisi mennyt ja vaihdellatikko siinä ohessa, muutamassa tunnissa!

Tuon näköisiä nuo vehkeet siihen aikaan olivat, ei siinä mitään, siisti tuokin, toista on nykyajan laitteet, joissa "hummiakin" tuollaisessa piikin vehkeessä laukkaa tuplasti enemmän, kuin Gussen 350 AJS motukassa konsaan!
Meinaatko Hassu, että lepikkoon ajamisesta ei jäisi pyörään muita jälkiä kuin etulokasuojan irtoaminen?? Mietippä nyt asiaa pari- kolme kertaa. :lol:
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kuule nyt, miteihän itse noita asioita, vai etkö sinä ole parhaan kaverisi Sariolan tapaan koskaan käynyt niemellä, no niinpä tietysti!

Ei siinä maastossa turvalleen meno olisi mitään rikkonut, turvan kylläkin, jos olisi juurakko sopivasti osunut klyyvarin tielle!

Muutoinhan maasto on pehmeää sammalikkoa, mitä nyt muutama kivi ja kanto siellä täällä.

Siinä taas joku raasu, joka ei ole kolmipyörästään päässyt eroon, kehottaa meikäläistä miettimään, miten moottoripyörä menee lipoissa rikki.

On niillä muutaman kerran kaaduttu, eikä ole motukoille käynyt kuinkaan, omia luita on sentään katkeillut.

Jos sinä tempaiset kolmipyöräiselläsi, jossa taitaa olla vielä apupyörät varmistamassa pystyssäpysymisesi, turvallesi, niin tuskin sille kolmipyörälle mitenkään käy, mutta klyyvarisi ulkonäkö saattaa parantua, kuten koko naamarustinkisi.
Kotipoliisi
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
Paikkakunta: Stadin Kernel

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Vielä yksi havainto tuon mobedi-kuvan pohjalta. Näyttää olevan lepikoitu sekä etulokarin että istuimen osalta, joka näyttää haljenneen keskeltä kahtia.

Vai kuuluuko siinä olla tuollainen "väli"? En ole motskariasiantuntija...


8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tarkoittanet satulan keskellä olevaa tummempaa kohtaa.

No ei se sitsi poikki ole, vaan siinä on sellainen tartuntakahva, eli nahkainen vyö, josta "takapenkkiläinen myös sai pidettyä kiinni, jos halusi.

Kuitenkin se vyötärö ote ja "suojavyö ote" olivat tyttöjen suosiossa ja pojat käyttivät tuota pitkittaista vyötä kyydissä ollessaan.

En minä näe tuossa motukassa muuta vikaa, kuin se lokasuojan puuttuminen, muuten se on juuri tuon ajan MZ pyörän näköinen.


Satula tainnee olla kuitenkin tarvike sellainen?
Kotipoliisi
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 8:07 pm
Paikkakunta: Stadin Kernel

Re: Yöllinen moottoripyörän "säksätys"

Viesti Kirjoittaja Kotipoliisi »

Ok Hessu.

Puhummeko samoista suojavöistä - Nissen pyörän stongassa (näkyy kuvissa) roikkui yksi vyö ja toinen vyö löytyi aikoinaan teltan pohjalta.

Eli oliko Sepin pyörässä vielä toinenkin vyö sen lisäksi , joka näkyy yllä olevassa kuvassa istuimessa? Vai oliko Nissella kaksi vyötä, joista toinen roikkui stongassa ja toinen oli teltan pohjalla

Vyösalaisuus täytyy nyt selvittää!

8)
They copied all that they could follow but they could not copy my mind,
and I left ´em sweating and stealing and a year and half behind.

- Rudyard Kipling
Vastaa Viestiin