Mihin katosi Leppävirtalainen Juha Laitinen v. 2006?

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

No nyt Juvela kirjoituksestasi tuli jo enemmän esille eli siis jos mietimme näin,että jos hän on kerran ollut 100 % varmasti elossa sunnuntaita eikä erikoisen humalassakaan. Jos teidän lähipiirissä on pyörinyt epämääräisiä autoja,sanoit venäläisiä ilmeisesti niin kysyn miksi hän sammutti itse kännykän perjantaina,siihen voi olla vain sellainen syy,ettei hän halunnut että paikannetaan missä kulkee.
No toinen syy voisi olla sitten se Venäjä tms. Koska jos liikutaan hyvin lähellä rajaa,vaikkapa Suomenkin puolella kännykkä saattaa otta puhelut Venäjän kautta ja näin ollen puhelinlasku voi tulla aika kalliiksi eli tästä voisi vetää sen johtopäätöksen,että jos hänellä ei tietääksesi ollut voimassaolevaa passia,olisiko hän sitten ollut kuitenkin jossain lähellä rajaa.Miksi?
En halua syyllistää,enkä muutenkaan. Mutta tulee tunne,että jotain kummallista tähän liittyy. Olen pahoillani.Oleellista on se missä hän sen pe-su välin oli?
Totuus on tarua ihmeellisempää
murhavaari
Harjunpää
Viestit: 305
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 8:54 pm
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja murhavaari »

Juvela kirjoitti:Olen sanonut siitä mersu Transetistakin, mutta ei ne ole ottaneet mitään kantaa, ja minä ihmettelen sitä todella ja se auto oli ryssien!!!
Tarkoitetaanko tuossa siis Ford Transit merkkistä pakettiautoa, vai vanhempaa Mersun pakua(esim. 310 tms. malli ennen Sprinteriä)?
Juvela
Lauri Hanhivaara
Viestit: 122
Liittynyt: Ke Touko 09, 2007 9:50 pm
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Juvela »

Sammuttiko Juha itse vai kuka sammutti kännyt muutaman minuutin viiveellä?

Juha oli perj.25.08 nostanut tililtä 40e, siitä taksiin20e,pullo viinaa, ja käynyt kaupassa. Perjantai aamulla sanoi töihin lähtiessään, että auto pitää käydä tankkaamassa illalla, autossa palaa polttoaine valo! Mistä ottanut autoon diseliä ja millä rahalla?

Ei ole voimassa olevaa passia.
Tosiaan jotakin kummallista tähän liittyy,mutta mitä.

Murhavaarille voin sanoa, et en kiinnittänyt sen kummempaa huomiota siihen autoon, koska minua ei kiinnostanut eikä kiinnosta vieläkään nuo rajan takalaiset pätkääkään!
Mut vanhempi mallinen pakettimersu.
Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Mutta jos hän on toditettavasti ollut ns. vapaaehtoisesti su liikkeellä,niin ilmeisimmin sitten kuitenkin vapaasta tahdostaan ollut viikonlopun jossain.
Mutta miten onko tätä nauhaa näytetty julkisuudessa,siinähän näkyisi sitten näitä muitakin henkilöitä. Kannattasiko vaikka ottaa yhtettä poliisi tv:n jos he saisivat vielä nauhan käsiinsä. :roll:

Mihin hän oli mennyt tuolla taksilla,kun sanoit että 20 e taksiin?
Kun hän kerran on maininnut että auto pitää tankata,miksi ei tehnyt sitä jo päivällä.

Jotenkin tässä jutussa ihmetyttä nuo tutkimuslinjat,kun jotenkin tuntuisi että olisi aika helppoa tutkia kun on paljon vihjeitä.Miksi hiljaiselo?
Totuus on tarua ihmeellisempää
Juvela
Lauri Hanhivaara
Viestit: 122
Liittynyt: Ke Touko 09, 2007 9:50 pm
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Juvela »

Niin hän se varmasti on ollut,mutta se tieto olisi tärkeä, että missä ollut, koska sieltähän tähän voisi saada lisävalaistusta.

Poliisit on sen nauhan katsoneet ja varmasti se on vielä tallella,mutta meille sitä ei ole näytetty, nauhaltahan voisi tunnistaa esim. siitä henkilöitä jotka on olleet auton luona sunnuntai iltana ja sen henkilön jonka kanssa Juha oli jutellut ulkona silminnäkijän mukaan.

Olen jutellut tämän silminnäkijän kanssa, hän asuu tässä lähellä. Kertoi, että hän tunnistaisi sen miehen, jos näkisi sen ja on katsellut kylällä liikkuessaan josko olisi liikenteessä. Nimeä hän ei muistanut.

Kerroin tästä poliisille, mutta sitä nauhaa ei ole näytetty hänellekkään.
En ymmärrä sitä, et miksi sitä ei näytetä. Se on tätä poliisin toimintaa perkele!
Ne kun eivät ota mitään kuuleviin korviinsa!!! Tähän tulokseen minä olen tullut ja niin on Juhan äitikin menettänyt jo toivonsa poliisin toimintaan!

Koska Juha oli perjantai päivän töissä ja meillä oli tapana käydä perjantai iltana kaupoilla.

Juha oli silloin töiden päätyttyä käynyt taksilla Leppävirralla ja palannut samalla kyydillä takaisin.
Matula
Jack Bauer
Viestit: 970
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 6:31 pm

Viesti Kirjoittaja Matula »

Jos tämä silminnäkijä on nähnyt Juhan keskustelevan toisen kanssa ja vielä keskustelukumppani ollut paikallisia, miksi tätä keskustelukumppania ei olla kuultu? Mistä he puhuivat? Oliko Juha kovin juovuksissa? Oliko Juha pelokas?

Miksi käynyt taksilla meno-paluumatkan?
Juvela
Lauri Hanhivaara
Viestit: 122
Liittynyt: Ke Touko 09, 2007 9:50 pm
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Juvela »

Sitä asia voit kysyä Varkauden poliisilta!
Olen sen kymmenen kerta kysynyt samaa asiaa ja vielä en ole saanut vastausta ja minä olen TODELLA pettynyt poliisin toimintaan ja enää mä en kysele heiltä yhtään mitään!!
Yleensä vastaus on ollut"ne on niitä hevosmiesten juttuja!" Perkele..

Jos mä saan jonkun vihjeen,ennen menen kysymään asiaa suoraan, enkä jää viikko kaupalla odottelemaan milloin poiliisi voisivat asian selvittää!
Silminnäkijän mukaan aivan normaalista asioista olivat puhuneet mitä hän oli kuullut ohi kulkiessaan. Töihin liittyvään oli olut kekustelu.

Juha ei ole ollut juovuksissa, ja Virranpojassa ottanut vain yhden kaljan ja poistunut.

Olipa hyvä, että kysyit tuosta pelokkuudesta. En ole varma oliko se pelokkuutta vai uteliaisuutta, kun istuttiin kuistilla tai oltiin työntouhussa.
(Meidän kodin ohi kulkee tie noin 10 metrin päässä ja siinä on paljon liikennettä varsinkin kesäisin.)

Juha varmasti katsoi joka auton, joka tästä kulki ohi!!Utelias vai pelokas??

Juha oli silloin päivällä töissä, jotenkin satuttanut selkänsä ja ollut aika kipeän oloinen taksissa, ja etsinyt asentoa istuessaan.
Olisiko sit kokenut, että ei kärsi itse ajamaan autoa.

Sitäkin ajattelin, kun Juha ei ole ollut juovuksissa ja juonut vain yhden oluen, mihin hän sitä kuskia olisi tarvinnut? Olisi kai tuo pystynyt itsekin ajamaan, mut vaivasiko selkä niin pahasti!
Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

^
Kipeä selkä,olisiko hänelle voinut sattua jo jotain aiemmin,joku kovistellut,siitä kipeä selkä.Tai olisiko käynyt sittenkin niin,että hän olisi vaikka palatesta jostain sunnuntaina saanut esim. sairaskohtauksen,mutta sitten tämä kuskina ollut olisi hätääntynyt ja vienyt hänet jonhonkin kätköön,jos vaikka joku asia ei olisi kestänyt päivän valoa tms. Onhan aina pieni mahdollisuus,että olisi käynyt jotain todella tavallisuudesta poikkeavaa tai sitten jotain todella tavallista. :roll:

Kuskin tarvitseminen toki voisi viitata siihen,että viikonloppu on kulunut kosteissa merkeissä,karapulassahan voi sattua mitä vaan.Kyllähän sydävaivatkin tuntuvat toisilla selässä.No mene ja tiedä.
Totuus on tarua ihmeellisempää
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Kuvio viittaa vahvasti näihin katoamisiin, joissa on peritty vanhoja (kala)velkoja, todellisia tai kuviteltuja. Velat voivat olla pitkänkin ajan takaa, ja "langenneet maksuun" koska tekijät ovat esim. vapautuneet vankilasta.

Oma inhorealistinen näkemykseni tästä katoamisesta on, että miestä ei tulla koskaan löytämään, ellei joku mukana ollut avaa sanaista arkkuaan. Suomi on iso maa, ja tietyissä piireissä auto on helppo panna palasiksi ilman että siitä jää jälkiä. Eikös kadonneellakin ollut pitkä historia nimenomaan autojen laiton kanssa puuhastelussa...?

Jaksamista omaisille.
Every ship must sail a world.
Juvela
Lauri Hanhivaara
Viestit: 122
Liittynyt: Ke Touko 09, 2007 9:50 pm
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Juvela »

Patricia Ei ainakaan ole selkäänsä valitellut. jotakin raskasta 200litran peltitynnyriä oli nostanut silloin perjantaina ja siinä jotenkin niksauttanut selkänsä!

Niin se tavallinen tai tavallisuudesta poikkeava, siinäpä se et mistä saadaan siihen vastaus?!

Juhahan osasi ottaa kunnon perskännin, kun sille päälle sattui, mutta siinä saattoi mennä se viikko ainakin harvemmin jäi lyhemmäksi aikaa.(Harvoin kylläkin otti sen kuurin)
Jotenkin vain tuntuu,että nyt ei ole ollut kyse normaalista ryyppyreissusta,kun ainahan Juha otti jossakin yksin eikä mennyt kylälle muuta kuin viinakauppaan!Eli vetäytyi korpeen ryyppäämään!
Sekin vielä, että oli ollut ravintolassa ei sovi tavallisiin kuvioihin!
Ei se rapulaiselta ole näyttänyt,niinkuin siinä valokuvassa, joka on julkaistu siinä on puolentoista viikon ryyppyputki takana ja sen huomaakin!
Totta sydänvaivojen oireiluista. Juhalla oli joskus ryyppyputken jälkeen ongelmia sydämensä kanssa, mut kyllähän se kaikilla temppuilee, jos puolitoista viikkoa vedetään viinaa aamusta iltaan yhtäkyytiä ja sit lopetetaan kerralla ryyppääminen. Aika iso rasitus elimistölle! Lääkärikin sanoi Juhalle joskus, et ei saisi lopettaa kerralla pitkän putken jälkeen!

ABC Koko ikänsähän JUha on ollut autojen kanssa tekemisissä eli historia on siltä alalta pitkä!
Kyllä Juha tietikin viat ei paljon tarvinnut miettiä, kun ratkaisu löytyi, ihme "seppä" oli Ei varmasti ollut sellaista vikaa mitä ei osannut korjata, kun kyse oli autoista tai muista nelipyöräisistä.
Olen kysellyt Juhan tutuilta/ystäviltä, että olisiko heillä mitään tietoa näistä veloista ja ns.vihamiehistä vuosien takaa, kun Juha piti firmaa(moneenkin kertaan) Itselläni niistä ajoista ei ole tietoa.
Kukaan ei tunnu tietävän/muista ainakaan että Juha olisi koskaan maininnut sellaisista(Lukuun ottamatta mustalaiset, jotka ovat laitattaneet autojaan ja jättäneet sit maksamatta työt) Minäkin olen niistä tietoinen,en kyllä välttämättä kaikista, mut kuitenkin.

Sekin on mahdollista, että kaikki ei välttämättä halua kertoa minulle tietojaan aikaisemmista ajoista, joka olisi kyllä tarpeellinen tässä tilanteessa tuoda kaikki tietoon mistä sitä tietäisi mistä pääsisi jäljille.
Ainakin jos minulla olisi jostakin henkilöstä tietoja tälläisessa tapauksessa nin en epäröisi kertoa yhtään tietojani julki!

Joo olen valmistautunut myös siihenkin, et Juha ei löydy koskaan. mitä pitemmälle tämä aika kuluu niin tunne voimistuu,et Juha on yksi jota ei löydy!! mutta omalta kohdaltani elämäni on jatkuttava kävi miten kävi!

Kiitos , kyllä tämä kokoajan on parempaan päin menossa...ja pakkohan se on asialle en/emme voi mitään.
Juhan äitikin on piristynyt ja parempaan päin menossa, vaikka raskastahan se on kun oma ja viimeinen poika katosi!!
metallikukko
Neuvoja-Jack
Viestit: 538
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:47 pm

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

Sinähän varmaan sitten tiedätkin sen jutun, kun Jussi oli vähän aikaa vuokralla sillä paikallisella "automaalari-laivanrakentajalla" joka nykyisin Nikkilänmäellä nikkaroi.
Siinähän tais vähän sillat savuta ja saatavia jäädä maksamatta.
Tapauksesta on jo toistakymmentä vuotta aikaa joten varmaan merkityksetön juttu.
Juvela
Lauri Hanhivaara
Viestit: 122
Liittynyt: Ke Touko 09, 2007 9:50 pm
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Juvela »

Tarkoitatko sitä samaista henkilöä jonka trailerin(väriltään sininen) päällä olisi Juhan auto "nähty" 09.09.2006 lauantai aamuna noin 9.30 Nikkilänmäellä?

En ole tietoinen koko asiasta!! Se on varmaan tapahtunut Juhan toisen eron jälkeen eikö?
metallikukko
Neuvoja-Jack
Viestit: 538
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:47 pm

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

Mikäli kyseessä V.K niin juu.
Ajankohta sattuu minusta jonnekkin 90-luvun alkupuolelle jolloin tämä laivanrakentaja joutui pistämään hallinsa vuokralle syystä tai toisesta.
Mites sitten semmoinen homma kuin romaninaiset?
Semmoisesta hommasta saattaa henki olla halvassa ja se selittäisi niitten nurkissa pyörimisen.
Juvela
Lauri Hanhivaara
Viestit: 122
Liittynyt: Ke Touko 09, 2007 9:50 pm
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Juvela »

Jeps!

Muistatko millo Juha ja M.M aloitti Valimolla? Oliko tämä ed.viestissäsi mainitsemasi tapaus ennen vai jälkeen?

No en ole kuullut niistäkään yhtikäs mitään, onks niissä jotakin huomioon otettavia seikkoja?
Meinasitko, et Juha oisi niitten helmoihin sotkeutunut?
Nii kyl jos niitten völjyyn lähteen, niin henki ei paljon maksa ja lähtee vähemmästäki!
Jokuhan niillä oli takaa-ajettavana täällä!Oletko jotakin kuullut syytä siihen?
Juvela
Lauri Hanhivaara
Viestit: 122
Liittynyt: Ke Touko 09, 2007 9:50 pm
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Juvela »

metallikukko kirjoitti:Mikäli kyseessä V.K niin juu.
Ajankohta sattuu minusta jonnekkin 90-luvun alkupuolelle jolloin tämä laivanrakentaja joutui pistämään hallinsa vuokralle syystä tai toisesta.
Mut eikös Juha ole ollut töissäkin ja työharjoittelussa amiskan aikaan ko.henkilöllä?

Se on silloin oltava eka eron jälkeinen aika kyseessä!!!
Opin Juhan tuntemaan,kun M.M muutti Juhan luo.

Olihan niitä vaikka minkälaista juttua liikkeellä,mutta minua ei ole koskaan kiinnostanut kyläläisten puheet.
mitä näen omin silmin tai henkilö itse puhuu se riittää.

v:sta 99 on sit jo enemmänkin tietoa,mutta ei varmaan kaikkea sieltäkään.

Jotakinhan jossakin vaihessa on ollut, koska ne kaikki asiat oli niin jumissa/sekaisin(ihmettelen,suuresti jos asiat voi olla enemmän jollakin sotkussa) joka suuntaan!!
Se voi olla et sieltäpäin kannattas alkaa tätä juttua etenemään.

Juhallahan on ollut Varkaudessa hyvin palkattu vakituinen työmaa.
Sen jälkeen oli selvä muutos tapahtunut,kun Juha oli aloitellut firmojensa pyörityksen!
Lukittu