16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Sterling
Hetty Wainthropp
Viestit: 452
Liittynyt: Su Syys 28, 2008 8:25 pm
Paikkakunta: Vaihtelee

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja Sterling »

MissHolmes kirjoitti:Muuten hyvä, mutta oliko se asunto tyhjä vai ei?
Jotenkin jäi sellainen kuva, että joku nainen antoi jossain haastattelun pojan löytyneen juuri hänen pihaltaan...
Asunto jonka edestä löytyi on tyhjä. Ja tämä on faktaa. Kävin itse paikanpäällä. Tämä naapurin rouva asuu ihan vieressä eli periaatteessa hänen "ikkunoidensa" alta.
Viistosti jos katsoo rouvan ikkunoista näkee poliisien nauhat.
Hope kirjoitti:
Summer kirjoitti:Ehkä Kassu ei siks rikkonut jos sillä ei ollut mitään välineitä millä rikkoa. Toisaalta kun ajattelee jos ei olis enään mitään tehtävissä kun on niin kylmä niin kyllä mä ainakin vaikka sitten jalalla potkaisisin porraskäytävän oven lasia tai hakkaisin sitä ovea ihan täysillä että jos vaikka joku kuulis.
Tuossa edellähän oli mainintaa että terasseilla oli jos jonkinmoista roinaa, koska remontti on ollut meneillä asunnoissa jossain vaiheessa. Eli varmasti sopiva väline olis löytyny, jos ikkunaa olis pitäny jollain rikkoa.
Kuten tuolla aikaisemmin mainitsin tämän kämpän terassilta ei ollut ovea ulos.
Vaan panelointi ja joku pieni ikkuna. Lisäksi terassilla oli ilmastoitiputken pala jotan jonkinnäköinen remppa ollut käynnissä. Muuten tämä terassi oli tyhjä.
Jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan.
Kuunsirppi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 141
Liittynyt: To Helmi 25, 2010 12:34 am

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

v-a-45 kirjoitti:Itse en usko, että Kassu meni löytöpaikaan sattumalta. Olen jo aikoja sitten soittanut poliisille eräästä keskustelusta. Kassulla oli riitaa bilepaikassa ja lähti sieltä sen pariskunnan kanssa, kun pariskunta oli häipynyt oli joku tullut selvittämään sitä riitaa, eli mennyt Kassun perään ulos. Kassu oli juossut jonnekkin PUISTOON päin karkuun. Niinkuin täällä jo aikaisemmin sanoin, talosta vasemmalle pihan perällä on jumalaton lumikasa, niin oisko joku viskonut sen taakse ja aura sitten heittänyt lisää lunta päälle. Ei mennyt kovin harhaan. Sieltähän Kassu löydettiin ja vieressä oli se lasten leikkiPUISTO! Poliisi on edelleen siitä aivan varma, ettei kyseessä ole rikos ja jo alussa ei keskittynyt niin hyvin etsintöihin, koska ei uskottu elossa löytyvän? Vaasan poliisi puhuu itseään niin pussiin, jos ei epäillä rikosta niin miksi uskotaan kuolleen? Laiskoja paskoja koko Vaasan poliisilaitos ilmeisesti täynnä tai sitten todella tyhmiä. Eikä vieläkään anteenit nouse vaikka toistin jo aikasemmin sanomaani(miten hyvin sitten kirjannut ensimmäisen vihjeeni?). Vaikka Kassu olisi juossut peloissaan sinne löytö paikalle(ja odotellessaan kylmään kuollut) on mielestäni kyseessä rikos, vaikka ei olisikaan hakattu.
Mikä tämä on? jos tämä on totta, sinun VELVOLLISUUTESI on mennä tekemään ilmoitus asiasta poliisilaitokselle. Kyllä he ottavat sen vastaan. Se kuuluu heidän työhönsä.

Kasimir löytyi puistosta. Näiden kerrostalojen piha-alue on puisto ja sillä on myös nimi. Saan sen selville Vaasan kaupungin teknisestä toimesta.
Kuunsirppi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 141
Liittynyt: To Helmi 25, 2010 12:34 am

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Nyt olen vapaa ja mukana tuulen,
saan kulkea rajoilla ajattomuuden.
Olen kimallus tähden, olen pilven lento,
olen kasteisen aamun pisara hento.
En ole poissa, vaan luoksenne saavun
mukana jokaisen nousevan aamun,
ja jokaisen tummuvan illan myötä
toivotan teille hyvää yötä

"Kasimirin kuolinilmoituksen muistolause"
Sterling
Hetty Wainthropp
Viestit: 452
Liittynyt: Su Syys 28, 2008 8:25 pm
Paikkakunta: Vaihtelee

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja Sterling »

Kuolinpäivä siis vahvistunut eli 20.2.2010

Laitoin nyt tänne jos joku ei tuota kuolinilmoitusta ole nähnyt.
Nemesia
Neuvoja-Jack
Viestit: 574
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:54 pm

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja Nemesia »

Kasimirin ystävät ovat julkaisseet muistovideon youtubessa;
http://www.youtube.com/watch?v=jmrdKfrxuyw :(
Sterling
Hetty Wainthropp
Viestit: 452
Liittynyt: Su Syys 28, 2008 8:25 pm
Paikkakunta: Vaihtelee

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja Sterling »

Vaasan Ikkunassa Kadonneet osiossa ilmoitus:

"Kasimirin KENGÄT yhä kateissa,mustat kävelykengät (Lacosten vihreä krokotiilin kuva sivuilla) Palkkio löytäjälle. (puhelinnumero)

Aika mielenkiintoista että poika löytynyt lumikasasta mutta kengät ei.
Lumet sulaneet, joten jos samaan paikkaan ovat jääneet , olisivat jo löytyneet.
Jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan.
Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja Carina »

Sterling kirjoitti:Vaasan Ikkunassa Kadonneet osiossa ilmoitus:

"Kasimirin KENGÄT yhä kateissa,mustat kävelykengät (Lacosten vihreä krokotiilin kuva sivuilla) Palkkio löytäjälle. (puhelinnumero)

Aika mielenkiintoista että poika löytynyt lumikasasta mutta kengät ei.
Lumet sulaneet, joten jos samaan paikkaan ovat jääneet , olisivat jo löytyneet.
No tämä on kyllä varsin ihmeellinen juttu, jos näin on ja näin varmastikkin on kun se katoamisilmoituksessa on mainittu :roll: Toisin sanoen, onko Karimir siis lähtenyt bileistä ilman kenkiä? :shock: Tuskin hän nyt on niitä onnistunut mihinkään matkan varrellekkaan hävittämään?
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Muumiina
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 8:22 pm

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja Muumiina »

Olin kanssa tulossa kirjoittamaan noista kadonneista kengistä ikkunalehdessä.

Oisko kenkien puuttuminen syy siihen, että Kasimir ei ole löytöpaikkaansa pidemmälle päässyt?
Matkaa tosiaan löytöpaikalle katoamispaikasta on se 200-300m. Sen verran voisin itsekin kuvitella kännissä, ilman kenkiä käveleväni.
Mutta missä kengät sitten on?
Hey, I'm you life and I no longer care!
Sterling
Hetty Wainthropp
Viestit: 452
Liittynyt: Su Syys 28, 2008 8:25 pm
Paikkakunta: Vaihtelee

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja Sterling »

Muumiina kirjoitti:Oisko kenkien puuttuminen syy siihen, että Kasimir ei ole löytöpaikkaansa pidemmälle päässyt?
Matkaa tosiaan löytöpaikalle katoamispaikasta on se 200-300m. Sen verran voisin itsekin kuvitella kännissä, ilman kenkiä käveleväni.
Mutta missä kengät sitten on?
Tämä spekulaatiota, mutta olisiko voinut lähteä bileistä ilman kenkiä?
Jos on tullut riitaa ja kiireinen lähtö...
Jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan.
v-a-45
Javier Pena
Viestit: 1873
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 12:40 pm

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Sterling kirjoitti:Vaasan Ikkunassa Kadonneet osiossa ilmoitus:

"Kasimirin KENGÄT yhä kateissa,mustat kävelykengät (Lacosten vihreä krokotiilin kuva sivuilla) Palkkio löytäjälle. (puhelinnumero)

Aika mielenkiintoista että poika löytynyt lumikasasta mutta kengät ei.
Lumet sulaneet, joten jos samaan paikkaan ovat jääneet , olisivat jo löytyneet.
Eli taasko omaiset/kaverit etsii ja tekee sen työn mitä poliisin pitäisi tehdä? Ei ole enään todellista tuo Vaasan poliisin työ tai sanoisinko paremmin työttömyys, laiskoja paskoja, paitsi jos kyseessä olisi oma poika, olisiko asenne sama?
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja Carina »

Poliisit ei tosiaankan kyllä nyt tutki tätä tapausta niin hyvin kuin ehdottomasti pitäisi!! :evil:

Jos Kasimir on lähtenyt bileistä ilman kenkiä, niin se tarkoittaa sitä, että kaverit ovat jälkikäteen hävittäneet ne kengät?! Mikä taas on aikalailla epäilyttävää!!
Jos mun teiniaikaisista bileistä olisi joku lähtenyt ilman kenkiä viipottamaan ulos talvipakkasella, niin hyvinkin äkkiä kaverin perään oltaisiin lähdetty! Ei herranjestas mitä touhua kavereilta, jos näin on oikeasti päässyt käymään. Ja kyllä, minä syyllistän siinä tapauksessa kyllä ystävät!! Niin isoa riita ei voi ollakkaan, että toinen jätetään oman onnensa nojaan ilman kenkiä. Talvella. Kylmässä.

En keksi kyllä mitään syytä, että ne olisivat hävinneet muka matkalla.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

^Yritin tässä keksiä jonkinlaista "järkevää" syytä kenkin mahdolliseen häviämiseen matkalla. Mieleeni tuli ainoastaan (todella-todella kaukaa haettu spekulaatio), että olisivatko kengät voineet irrota Kasimirin jaloista esim. hänen tarpoessaan syvässä hangessa, esim. ojan yli? Tunnen monia ihmisiä, jotka pitävät kenkiään kesät-talvet "löysällä" (=eivät siis sido niitä tiukalle), joten ne voivat helpostikin jäädä kiinni esim. syvään lumeen. Jospa Kasimir on hukannut kenkänsä tällä tavoin; kengät ovat irronneet jaloista, hän on ehkä yrittänyt niitä etsiä muttei suuren lumimäärän ja pimeyden takia löytänyt. Olisiko hän voinut juuri tämän takia mennä hakemaan apua (löytöpaikan) taloista?

En kyllä oikein itsekään usko tähän "teoriaani"...
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja Clyde »

v-a-45 kirjoitti: Ei ole enään todellista tuo Vaasan poliisin työ tai sanoisinko paremmin työttömyys?
Oikea sana lienee tekemättömyys? (Olipa muuten jälleen harvinaisen tyhmä suomenkielinen sana, piti tavata useaan kertaan.)
Minä olen alusta alkaen ollut sitä mieltä, että kaverit salaavat jotain. Tässä jälleen yksi mahdollinen todiste siitä.
Minulle tuli ensimmäiseksi mieleen, että on tullut sen tiekarhun töytäisemäksi, jolloin kengät ovat pudonneet. Muttakun ottaa huomioon löytöpaikan, joka oli siis sisäpihalla, eikä kadun varressa, ei tämä oikein voi olla mahdollinen. Jos kengät taas olisivat tippuneet matkalla hankeen, ne olisi varmasti jo löytynyt.
Harmi, että Teemu Puumala tulee edelleenkin mieleen tästä tapauksesta. Toivottavasti joku kavereista jossain vaiheessa saa tarpeeksi omantunnon tuskia ja ilmoittaa tiedoistaan poliisille.
Nanika ga tooku matteiru to
Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja Carina »

Tay77:n teoria oli ainut joka tuli mullekin mieleen, kun mietin, että olisiko ne voineet hävitä jotenkin matkalla. Mutta en vaan pysty minäkään siihen uskomaan, luulisi niiden ainakin nyt jo löytyneen jos näin olisi.
Alussahan oli paljon huhua, että Kasimir olisi lähtenyt ilman takkia bileistä, olisiko siis oikeasti kyseessä olleet ne kengät jotka kuitenkin huhujen seassa muuttuivat takiksi.
Mä alan kyllä ihan oikeasti kanssa epäilemään jotain porukkaa siellä bileissä, jos ei nyt ihan lähimpiä ystäviä, niin joitakin tuttuja tai tutun tuttuja kuitenkin.
Ja kengättömyys tosiaan selittäisi löytymisen niinkin läheltä, sekä sen että hän on ehkä koittanut pyytää apua kerrostalon asunnoista.
Surullinen tapaus :(
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Muumiina
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 8:22 pm

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja Muumiina »

Mä voisin kyllä kuvitella, että kengät on saattaneet jäädä matkanvarrelle ja sitten joku ihan random tyyppi on poiminut ne mukaansa. Jos ovat olleet hyvässä kunnossa kengät ja sillai nii en yhtään ihmettelis. Kaveri sammui joskus ulos ja siltä vietiin kengät sen jalasta, et kaikki on mahdollista.

Sitä mä en usko, että kengät olis bilepaikalle jääneet ja jos ne jossain matkan varrella olis niin kyllä ne olis jo löydetty. Lumetkin kun on jo sulaneet.
Hey, I'm you life and I no longer care!
Vastaa Viestiin