Somalijengi ryösti ja hakkasi suomalaisia Helsingissä

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11403
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Mahdollinen somalijengi ryöstelee suomalaisia Helsingiss

Viesti Kirjoittaja URSA »

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 33539.html
Poliisilta uutta tietoa Helsingin nuorisoryöstöistä – ratkaiseeko videotallenne röyhkeät rikokset?

Julkaistu: 19.10. 11:29

Poliisi on löytänyt videotallenteista kuvan Helsingin lähiöitä piinaavasta, ryöstelevästä nuorisoporukasta.
Poliisi uskoo, että Helsingin Oulunkylässä ja Malmilla liikkunut nuorisorikollisjoukko on Tapanilan pahoinpitelyn takana. Yleisöltä on tullut poliisille runsaasti vihjeitä nuorisoporukan liikkumisesta.

IS kertoi tiistaina, miten Tapanilassa asuvan Sarin kotiin pyrki verinen ja hätääntynyt teinipoika. 24-vuotias poika oli pahoinpidelty.

Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Mikko Halme sanoo kaikkien merkkien viittaavan siihen, että Tapanilan pahoinpitelijät ovat Oulunkylän ja Malmin ryöstäjiä.

Nuorisoporukka ryösti maanantaina Oulunkylässä ja Ylä-Malmilla kaksi nuorta.

– Kun on tuntomerkkejä ja muita saatu, hyvin vahvasti vaikuttaa siltä, että kyseessä on sama porukka. Näyttää lisäksi siltä, että sunnuntain pahoinpitely muuttuu ryöstöksi, Halme selostaa.

Poliisi on puhuttanut Tapanilan 24-vuotiasta uhria. On varmistunut, että pahoinpitelijät veivät väkivaltaa käyttäen häneltä omaisuutta.

– Kaikki tällainen vain viiden euron tähden, Halme sanoo ryöstöstä.

Oulunkylän, Malmin ja Tapanilan ryöstöjen tekijät ovat Halmeen mukaan 5–6 kaveria. He ovat noin 15-vuotiaita. Yhtä pojista on kuvattu vähän muuta isommaksi.

– Suurin osa on tummahipiäisiä, Halme kuvaa.

Tekijöiden tarkka henkilöllisyys ei ole vielä poliisin tiedossa. Videotallenteiden perusteella poliisille on muodostunut kuva tekijöistä.

Halme sanoo, että varsinaisista rikoksista ei ole tallentunut kuvaa valvontavideoille. Oulunkylässä ja Malmissa alueella on kuitenkin kameroita, joiden videotallenteista poliisi on voinut selvittää nuorisoporukan liikkeitä ja kokoonpanoa.

Poliisi on onnistunut samaan jo valvontakamerakuvan tekijöistä.

– Kun on tällainen tapaus, jossa on pahoinpitely ja ryöstö, me peilataan koko ajan sitä, onko samanlaisesta porukasta havaintoja lähiajoilta. Siten katsotaan tuntomerkkejä, vaatetusta, ihonväriä.

Halme sanoo, että poliisilla on omat epäilynsä tekijöistä.

– Ryöstö on niin vakava rikos, että se on harvalla ensimmäinen rikos.
Tulee mieleen nämä "pojat" Pasilassa: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=11&t=18537 Joukossa oli yksi pitkä somali. Tosin nämä pojat ovat jo 17-18-vuotiaita.
Jukka Siintonen
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1309
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2016 6:36 pm

Re: Mahdollinen somalijengi ryöstelee suomalaisia Helsingiss

Viesti Kirjoittaja Jukka Siintonen »

Suurin osa on tummahipiäisiä, Halme kuvaa.
No voihan sen noinkin ilmaista, että porukassa oli yksi vaaleampi ihminen.
WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Mahdollinen somalijengi ryöstelee suomalaisia Helsingiss

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Gurney kirjoitti:Rasistinen rikos.... eiku yksittäistapaus. Kaikkia sompansseja ei voi leimata. Tutkitaan nyt ensin, ennenkuin leimataan.

Voisiko joku ihan oikesti antaa kunnolla turpaan noille loisille?
Pyydät muita rikoksiin? Mitä itse olisit valmis tekemään tällaisten estämiseksi? Kovin usein olet ollut vaatimassa, että asioille pitäisi tehdä jotain, mutta mikä on oma antisi? Pelkkä netissä huutelu ja muiden palstalaisten haukkuminen?
Minä olen laittanut s-posteja tai muita viestejä päättäjille, kun tällaista tapahtuu, enkä jää pelkkään netissä valittamisen asteelle.

Ihan oikeasti. lopettaist sinäkin ne suvakkihuutelut, jos olet itse pelkkä nolla tekemään asioille jotakin.
Pula-aho
Martin Riggs
Viestit: 620
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2015 1:58 pm

Re: Mahdollinen somalijengi ryöstelee suomalaisia Helsingiss

Viesti Kirjoittaja Pula-aho »

WalkingDisaster kirjoitti:
Gurney kirjoitti:Rasistinen rikos.... eiku yksittäistapaus. Kaikkia sompansseja ei voi leimata. Tutkitaan nyt ensin, ennenkuin leimataan.

Voisiko joku ihan oikesti antaa kunnolla turpaan noille loisille?
Pyydät muita rikoksiin? Mitä itse olisit valmis tekemään tällaisten estämiseksi? Kovin usein olet ollut vaatimassa, että asioille pitäisi tehdä jotain, mutta mikä on oma antisi? Pelkkä netissä huutelu ja muiden palstalaisten haukkuminen?
Minä olen laittanut s-posteja tai muita viestejä päättäjille, kun tällaista tapahtuu, enkä jää pelkkään netissä valittamisen asteelle.

Ihan oikeasti. lopettaist sinäkin ne suvakkihuutelut, jos olet itse pelkkä nolla tekemään asioille jotakin.
Ei tosiaan viitsi pistellä turpaan elleivät jää kiinni paikan päältä ja on oikeus suorittaa kansalaispidätys vähän reilummalla kädellä. Kyllähän 90% suomalaisista alkaa olla kypsiä turvapaikanhakijoiden ylimielisyyteen ja perseilyyn. 10% on niitä kovaa määkiviä suvakkeja, jotka on sitämieltä, että kyllähän suomalaisetkin ja ei ole ongelma, kun ei osu omalle kohdalle..
Gurney
Adrian Monk
Viestit: 2506
Liittynyt: Ti Huhti 02, 2013 9:37 am

Re: Mahdollinen somalijengi ryöstelee suomalaisia Helsingiss

Viesti Kirjoittaja Gurney »

WalkingDisaster kirjoitti:
Gurney kirjoitti:Rasistinen rikos.... eiku yksittäistapaus. Kaikkia sompansseja ei voi leimata. Tutkitaan nyt ensin, ennenkuin leimataan.

Voisiko joku ihan oikesti antaa kunnolla turpaan noille loisille?
Pyydät muita rikoksiin? Mitä itse olisit valmis tekemään tällaisten estämiseksi? Kovin usein olet ollut vaatimassa, että asioille pitäisi tehdä jotain, mutta mikä on oma antisi? Pelkkä netissä huutelu ja muiden palstalaisten haukkuminen?
Minä olen laittanut s-posteja tai muita viestejä päättäjille, kun tällaista tapahtuu, enkä jää pelkkään netissä valittamisen asteelle.

Ihan oikeasti. lopettaist sinäkin ne suvakkihuutelut, jos olet itse pelkkä nolla tekemään asioille jotakin.

Oletko kenties ajatustenlukija? Mistä tiedät, mitä minä olen tehnyt? On helppo väitellä, kun keksii vastapuolen mielipiteet ja väitteet itse ja hyökkää sitten niitä vastaan

Minä olen tehnyt asialle enemmän kuin te miespelkurit uskallatte. Jos näen alaikäisen tytön aikuisten matujen seurassa, puutun asiaan. Kun aikuiset matut piirittävät 7-9 vuotiaita tyttöjä kirjastossa, kaupungilla, uimahallissa, puutun asiaan.

Pari kertaa olen tyhjentänyt turvasuihkeen lääppivien matujen silmille ja munille. Puutuin asiaan kun alaikäisen lasten diskossa oli aikuisia matuja. Otin yhteyttä kaupunkiin, joka näitä diskoja järjestää. Parasta oli, että noihin diskoihin eivät päässeet yli 16 vuotiaat SUOMALAISET, suomalaisten, jotka näyttivät yli 16 v piti todistaa ikänsä!

Mitä sinä olet tehnyt suojellaksesi suomalaisia lapsia ja nuoria?
Jos tosiasiat näyttävät olevan keskenään ristiriidassa, se tarkoittaa sitä, että joku niistä ei ole tosiasia
Julperi
Neuvoja-Jack
Viestit: 515
Liittynyt: Su Marras 27, 2011 10:21 pm

Re: Mahdollinen somalijengi ryöstelee suomalaisia Helsingiss

Viesti Kirjoittaja Julperi »

WalkingDisaster on varmaan lähetelly s-posteja ja muita viestejä päättäjille.Niinkuin niitä kiinnostaisi vittuakaan ne viestit.Varsinkin kun kyseessä tummat pojat.
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Mahdollinen somalijengi ryöstelee suomalaisia Helsingiss

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Julperi kirjoitti:WalkingDisaster on varmaan lähetelly s-posteja ja muita viestejä päättäjille.Niinkuin niitä kiinnostaisi vittuakaan ne viestit.Varsinkin kun kyseessä tummat pojat.
Olisi kyllä eri hauskaa nähdä noiden viestien sisältö. Oletan niiden olevan sarjassa "pahat kiljukaljanatsit kiusaavat somalialapsia ja tähän on *itkupotkuraivari* kerta kaikkiaan tultava loppu!"

En ymmärrä kuinka tällaiset mamu/matu tms. somalijengit voivat mellastaa jatkuvasti. Meille kun kerrotaan jatkuvasti kuinka tiiviitä perheyhteisöt ovat ja kuinka muslimit pitävät toisillensa jöötä vähän liiankin kanssa(ainakin, jos sukupuoli sattuu olemaan nainen...).

Vai olisiko nämä sitten niitä yksin raskaan ja vaarallisen reissun tehneitä muslimilapsukaisia, jotka purkavat ikätestien tuomia paineitaan pahoihin valkolaisiin?

Jompia kumpia ovat, elleivät ole mustan barbin "veljiä" eli mulatteja. Mutta heilläkin kuuluu se perhe olevan kaikkein tärkein, puolustetaan jopa valheellisesti, vaikka kaikki fakta osoittaa päinvastaista.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Mahdollinen somalijengi ryöstelee suomalaisia Helsingiss

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Gurney kirjoitti: Oletko kenties ajatustenlukija? Mistä tiedät, mitä minä olen tehnyt? On helppo väitellä, kun keksii vastapuolen mielipiteet ja väitteet itse ja hyökkää sitten niitä vastaan

Minä olen tehnyt asialle enemmän kuin te miespelkurit uskallatte. Jos näen alaikäisen tytön aikuisten matujen seurassa, puutun asiaan. Kun aikuiset matut piirittävät 7-9 vuotiaita tyttöjä kirjastossa, kaupungilla, uimahallissa, puutun asiaan.

Pari kertaa olen tyhjentänyt turvasuihkeen lääppivien matujen silmille ja munille. Puutuin asiaan kun alaikäisen lasten diskossa oli aikuisia matuja. Otin yhteyttä kaupunkiin, joka näitä diskoja järjestää. Parasta oli, että noihin diskoihin eivät päässeet yli 16 vuotiaat SUOMALAISET, suomalaisten, jotka näyttivät yli 16 v piti todistaa ikänsä!

Mitä sinä olet tehnyt suojellaksesi suomalaisia lapsia ja nuoria?
Minähän juuri kerroin, mitä olen tehnyt. En ole vaan osunut paikalle, kun matut piirittävät 7-9 vuotiaita. Sinä nähtävästi olet ja olet päässyt sanojesi mukaan jopa ruiskuttanut turvasuihketta matujen munille. Missä yhteydessä? Matu housut kintussa? Miten suihke vaikuttaa, kun osuu munille? Missä kaupungissa nämä tapahtuivat?
Olen myös kiinnostunut tuosta diskosta. Voinet kertoa mikä ja missä se on?
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Mahdollinen somalijengi ryöstelee suomalaisia Helsingiss

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^No kyllähän se varmasti kirvelee sellaiset turvasuihkeet kulkusissa, sehän on selvä. :lol:

Itsekin haluaisin tietää, että missä ja mistä kulmasta Gurney pääsi iskemään. :shock:
Odotellaan tarkempia yksityiskohtia. Tämä voi olla mielenkiintoisin juttu minfossa ikinä :!:
Avatar
Kissankello
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: To Loka 23, 2014 8:46 pm

Re: Mahdollinen somalijengi ryöstelee suomalaisia Helsingiss

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

Wickeddy kirjoitti:Kyllä Oulunkylässä kameroita on ja jokaisessa 550.ssa on kamerat useammassa kohdassa joten eiköhän kuviakin näistä löydy.
Eiköhän juna-asemien tallenteistakin nämä löydy jos kaikki kolme tapausta on samojen tekijöiden. Sattumoisin kun on kaikki Junaradan varrella :roll:
Miksiköhän on pukinmäen jättänyt välistä..
Sakki matkustelee mitä ilmeisimmin K-junalla, joka ei pysähdy Pukinmäessä. Malmilla ja Oulunkylässä kyllä. Voisi villisti veikata, että asustelevat jollakin niistä seuduista, joiden asemilla K-juna pysähtyy (https://www.vr.fi/cs/vr/fi/lahiliikente ... ikartta_fi). Hyppäävät K-junaan kotiasemaltaan/-miltaan ja jäävät sitten pois junasta rötöstelemään seuraavilla K-junan asemilla (Malmi ja Oulunkylä). Poliisin kannattais käydä läpi K-junien & asemien valvontakameroiden kuvat ko. illalta. Veikkaan osumia.

Tämä vinkki oli ilmainen.
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
Avatar
PiikkiSika
Adrian Monk
Viestit: 2808
Liittynyt: To Tammi 14, 2016 11:52 pm

Re: Mahdollinen somalijengi ryöstelee suomalaisia Helsingiss

Viesti Kirjoittaja PiikkiSika »

Tiina kirjoitti:^No kyllähän se varmasti kirvelee sellaiset turvasuihkeet kulkusissa, sehän on selvä. :lol:

Itsekin haluaisin tietää, että missä ja mistä kulmasta Gurney pääsi iskemään. :shock:
Odotellaan tarkempia yksityiskohtia. Tämä voi olla mielenkiintoisin juttu minfossa ikinä :!:
Varmaanki chilijauhetta suussa :D
! ! ! Eläköön EU-direktiivit ja kansan syväkyykky ! ! !
Wickeddy
Frank Drebin
Viestit: 393
Liittynyt: Ti Touko 05, 2015 2:20 pm

Re: Mahdollinen somalijengi ryöstelee suomalaisia Helsingiss

Viesti Kirjoittaja Wickeddy »

Kissankello kirjoitti:
Wickeddy kirjoitti:Kyllä Oulunkylässä kameroita on ja jokaisessa 550.ssa on kamerat useammassa kohdassa joten eiköhän kuviakin näistä löydy.
Eiköhän juna-asemien tallenteistakin nämä löydy jos kaikki kolme tapausta on samojen tekijöiden. Sattumoisin kun on kaikki Junaradan varrella :roll:
Miksiköhän on pukinmäen jättänyt välistä..
Sakki matkustelee mitä ilmeisimmin K-junalla, joka ei pysähdy Pukinmäessä. Malmilla ja Oulunkylässä kyllä. Voisi villisti veikata, että asustelevat jollakin niistä seuduista, joiden asemilla K-juna pysähtyy (https://www.vr.fi/cs/vr/fi/lahiliikente ... ikartta_fi). Hyppäävät K-junaan kotiasemaltaan/-miltaan ja jäävät sitten pois junasta rötöstelemään seuraavilla K-junan asemilla (Malmi ja Oulunkylä). Poliisin kannattais käydä läpi K-junien & asemien valvontakameroiden kuvat ko. illalta. Veikkaan osumia.

Tämä vinkki oli ilmainen.

K juna kyllä selittäisi pukinmäen poisjäännin mutta ei se myöskään Tapanilassa pysähdy. Jos näissä kaikissa kolmessa tapauksessa on sama lauma kyseessä kuten olen ymmärtänyt.
Tähän kuvaukseen sopiva lauma on useammin nähty Oulunkylässä joten eiköhän tämä Oulunkylä-Tapanila maasto ole hyvin tuttua seutua näille säälittäville sankareille.
kunnia meni ,mutta maine jäi.
Ärrkele
Adrian Monk
Viestit: 2593
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 6:12 am

Re: Mahdollinen somalijengi ryöstelee suomalaisia Helsingiss

Viesti Kirjoittaja Ärrkele »

PaxCow kirjoitti:Jos rikoksessa on rasistinen motiivi, rikos on rasistinen
Nythän rasistinen motiivi löytyykin koska uhrit ovat valkoisia kantasuomalaisia. Mielenkiinnolla odotellaan miten vaikkapa rasmus-ryhmä tai vihervasemmiston edustajat ottavat kantaa näihin todella törkeisiin rasistisiin vihatekoihin.
PaxCow kirjoitti:Vaikka miten yritän, en kuule allahu akbaria.
Chefile kirjoitti:Minulla on kuule munaa lyödä pelkästään sillä munalla sinut taju kankaalle, sinä mielisairas hinaaja.
Seppo Räty: ”Suomalainen keihäänheitto on mennyt polvien nosteluksi”
Avatar
PaxCow
Adrian Monk
Viestit: 2520
Liittynyt: To Tammi 17, 2013 3:45 pm

Re: Mahdollinen somalijengi ryöstelee suomalaisia Helsingiss

Viesti Kirjoittaja PaxCow »

Melkein päästiin jo keskustelemaan itse rikoksista, mutta Ärrkelen piti tulla älämölöilemään väliin...
Ärrkele kirjoitti:
PaxCow kirjoitti:Jos rikoksessa on rasistinen motiivi, rikos on rasistinen
Nythän rasistinen motiivi löytyykin koska uhrit ovat valkoisia kantasuomalaisia. Mielenkiinnolla odotellaan miten vaikkapa rasmus-ryhmä tai vihervasemmiston edustajat ottavat kantaa näihin todella törkeisiin rasistisiin vihatekoihin.
Kylläpä jaksat inttää tästä. Ei tämä voi olla näin vaikeaa. Se, että rikoksen uhri on iholtaan erivärinen kuin tekijä, ei tee rikoksesta viharikosta. Odottele mielenkiinnolla mitä vain, mutta kannattaa ensin selvittää perusasia: mikä viharikos on.

"Viharikos on rikos, joka tehdään kansalliseen, uskonnolliseen, etniseen, seksuaaliseen tai vastaavaan kansanryhmään kuuluvaa ihmistä kohtaan kyseiseen ryhmään kuulumisen vuoksi."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Viharikos
"I do not fear death. I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain
kanlaya
Jack Bauer
Viestit: 951
Liittynyt: Ma Tammi 28, 2013 5:05 pm

Re: Mahdollinen somalijengi ryöstelee suomalaisia Helsingiss

Viesti Kirjoittaja kanlaya »

Kylläpä jaksat inttää tästä. Ei tämä voi olla näin vaikeaa. Se, että rikoksen uhri on iholtaan erivärinen kuin tekijä, ei tee rikoksesta viharikosta. Odottele mielenkiinnolla mitä vain, mutta kannattaa ensin selvittää perusasia: mikä viharikos on.

"Viharikos on rikos, joka tehdään kansalliseen, uskonnolliseen, etniseen, seksuaaliseen tai vastaavaan kansanryhmään kuuluvaa ihmistä kohtaan kyseiseen ryhmään kuulumisen vuoksi."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Viharikos
Kun Somalijengi ryöstelee kantasuomalaisia niin voidaan vallanmainiosti puhua viharikoksesta.Turha siitä on inttää :lol:
Vastaa Viestiin