Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolema oli mm. törkeä kuolemantuottamus - 7 v 9 kk ja 3 v 7 kk vankeutta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Taitokas
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Helmi 21, 2024 3:08 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Taitokas »

hmrp kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 10:57 pm No, pitääkö lause "Esitutkinnassa syytetyt kertoivat käyttäneensä huumeita" paikkansa vai onko tämä joku poliisin ja median vale, kuten eräs vihjailee?
Sebu:
”K: puhuit tuolla aiemmin, että huumausaineitten kanssa oot ollu
tekemisissä. Niin minkä verran sä oot viime viikkojen ja päivien aikana
käyttäny huumausaineita?

P: Õö, mä oon ollu ihan, lähiaikoina mul on ollu semmosia niinku muutaman
päivän (niiskaisee), ehkä niinku keskimäärin muutaman päivän rekahduksii.
Ja sitte, sit mä oon niinku ollu niinku, (--) [00:30:00], ku ei oo ees ollu rahaa, nii sit mä oon koittanu vierottautuu niinku ihan väkisin. (niiskaisee.)
Paljo, paljo paremmin mulla niinku menee mitä niinku vois olla, että kyl mulla vähän vielä aamusin saattaa yökötyttää, mutta (niiskaisee) ja kunhan
saa vaan ruokaa alas sen minkä menee..
Mm. Mitä huumausaineita sä oot käyttäny?
Se oli subutexii ja sitte (niskaisee) just, tota, no kaikkee sellasta mikä niinku helpottaa oloo. Niinku lähemmäs oli jotain opiootteja ja semmosia
kipulääkkeitä.

K: Käytittekö te Muusan kanssa yhessä niitä?
(niiskaisee.) No, saatto joskus Muusaki ottaa. (niiskaisee.)
Mites tällä viikolla?
Mä en muista. Mä en muista ottiko Muusa.
Entäs sinä?
Kyllä mä, tota, kuun alusta otin taas vähäse. (niiskaisee.) Tai no se,
sanottaanko näin, joskus silleen, että ku Muusa käy esimerkiks mummolla,
nii sil on niinku noita oksikonttei, nii se tuo mul aina mutaman ja, että
niinku mä saisin oloo vähän helpommaks. Niinku mä koitin aina vähentää
silleen pikkuhiljaa. (niiskaisee.) Silleen omatomisesti, mutta (niiskaisee), nii.”

Muusa:
”K: No, siis mä en ainakaan käyttänyt, eikä mun tietääkseni käyttänyt
Sebastiankaan. Että ainakaan se ei, niin kun, ei ainakaan silloin, kun mä olin, niin kun hereillä, et tuskin mäkään niin kun oo muutenkaan mikään hirvee päihteiden käyttäjä, ainut mitä niin kun, et mä en oikeestaan ikinä
juo tai mitään mä vaan poltan tupakkaan, mut ei mitään muuta.

P: Mm-m. No, mites Sebastian, käyttääkö hän yleensä?

K: No ei nyt silleen, et mä niin kun, et ei se kyllä hirveen usein, niin kun mitään juo tai tämmöistä, ei ainakaan, et mä niin kun, suurimman osa se
on niinku aina kotona. Tai no, tälleen aina kuun alussa se on enempi poissa, mutta ei se, niin kun oikeestaan.”
brainstormy
Poliisikoira Rex
Viestit: 274
Liittynyt: Pe Huhti 06, 2018 9:59 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja brainstormy »

Laitan minäkin lusikkani tähän soppaan.
Se mitä me täällä minfossa tiedetään on aika pieni osa kokonaisuudesta.
Muodostunut mielikuva tapahtumista on järkyttävä, kuten on myös todellisuus epäilemättä.
Se että mitä kukin on tehnyt tai jättänyt tekemättä on silti meille vain arvoitus, sekamelska joka on muodostunut monien mielipiteiden johdosta.

Totuus on, että pieni viaton lapsi joutui kärsimään ja lopulta menehtyi.
Ja tuo lyhyt elämä ei luultavasti ollut mitenkään kovin hohdokas.

Ketään syyttämättä, tai syyttämättä jättämättä totean että sydän särkee Milon kohtalon vuoksi.

Mutta Karma hoitaa, mikään rangaistus ei ole niin paha, kuin syyllisyys itseä kohtaan.
Se lankeaa joka tapauksessa, eikä sitä tarvitse kenenkään erikseen langettaa.
Sitä syyllisyyden tunnetta ei pääse pakoon, olit sitten vangittu tai et.
Eri asia sitten kuinka tämän syyllisyyden sitten asianosainen tukahduttaa, joko hukuttaa sen päihteisiin tai jotain muuta.

Ainoa asia mitä tästä tapauksesta voi toivoa, että jotain opittaisiin ja muutettaisiin.
Mikään ei tuo enää tuota pikku poikaa takaisin.

Miloa kohtaan tunnetaan tällä hetkellä niin paljon rakkautta, että voi vaan toivoa että hänkin sen näkee ja tuntee.
Avatar
Kalle-Ville
Adrian Monk
Viestit: 2605
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 5:48 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Kalle-Ville »

kaalimatte kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 11:58 pm Pelkkä ajatus vain,mutta..

Voiko Hirviöäiti olla taas raskaana kun on niin lihonut ? :| :shock: :shock:
Hyvin epätodennäköistä, että hän olisi saanut vankilassa tuollaisen mahdollistavia perhetapaamisia kenenkään kanssa, joten varmaankin hän on muista syistä lihonut.
Suomen kansalaiset ovat muka tasa-arvoisia ja yhdenvertaisia lain edessä, mutta toisilla meistä tätä tasa-arvoisuutta ja yhdenvertaisuutta on jostakin syystä kuitenkin enemmän kuin muilla.
NeitiEtsivätär
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 119
Liittynyt: Su Maalis 24, 2013 4:48 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivätär »

Mulla heräsi myös yhdessä vaiheessa tämä ajatus uudesta raskaudesta, mutta kai se olisi jo tullut ilmi.
Voihan olla touko, -kesäkuussa ja nyt olisi viimeisillään.
Ajatus heräsi lähinnä siitä kun niin hyvin tuntui tietävän, että pääsee vapaaksi ja tosiaan lihonut ihan reippaasti n. Parikymmentä kiloa kuvien perusteella.
Avatar
Kaarma
Agentti Scully
Viestit: 688
Liittynyt: Ti Touko 11, 2021 10:55 pm
Paikkakunta: kuu

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Kaarma »

Taitokas kirjoitti: To Helmi 22, 2024 12:00 am
hmrp kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 10:57 pm No, pitääkö lause "Esitutkinnassa syytetyt kertoivat käyttäneensä huumeita" paikkansa vai onko tämä joku poliisin ja median vale, kuten eräs vihjailee?
Sebu:
”K: puhuit tuolla aiemmin, että huumausaineitten kanssa oot ollu
tekemisissä. Niin minkä verran sä oot viime viikkojen ja päivien aikana
käyttäny huumausaineita?

P: Õö, mä oon ollu ihan, lähiaikoina mul on ollu semmosia niinku muutaman
päivän (niiskaisee), ehkä niinku keskimäärin muutaman päivän rekahduksii.
Ja sitte, sit mä oon niinku ollu niinku, (--) [00:30:00], ku ei oo ees ollu rahaa, nii sit mä oon koittanu vierottautuu niinku ihan väkisin. (niiskaisee.)
Paljo, paljo paremmin mulla niinku menee mitä niinku vois olla, että kyl mulla vähän vielä aamusin saattaa yökötyttää, mutta (niiskaisee) ja kunhan
saa vaan ruokaa alas sen minkä menee..
Mm. Mitä huumausaineita sä oot käyttäny?
Se oli subutexii ja sitte (niskaisee) just, tota, no kaikkee sellasta mikä niinku helpottaa oloo. Niinku lähemmäs oli jotain opiootteja ja semmosia
kipulääkkeitä.

K: Käytittekö te Muusan kanssa yhessä niitä?
(niiskaisee.) No, saatto joskus Muusaki ottaa. (niiskaisee.)
Mites tällä viikolla?
Mä en muista. Mä en muista ottiko Muusa.
Entäs sinä?
Kyllä mä, tota, kuun alusta otin taas vähäse. (niiskaisee.) Tai no se,
sanottaanko näin, joskus silleen, että ku Muusa käy esimerkiks mummolla,
nii sil on niinku noita oksikonttei, nii se tuo mul aina mutaman ja, että
niinku mä saisin oloo vähän helpommaks. Niinku mä koitin aina vähentää
silleen pikkuhiljaa. (niiskaisee.) Silleen omatomisesti, mutta (niiskaisee), nii.”

Muusa:
”K: No, siis mä en ainakaan käyttänyt, eikä mun tietääkseni käyttänyt
Sebastiankaan. Että ainakaan se ei, niin kun, ei ainakaan silloin, kun mä olin, niin kun hereillä, et tuskin mäkään niin kun oo muutenkaan mikään hirvee päihteiden käyttäjä, ainut mitä niin kun, et mä en oikeestaan ikinä
juo tai mitään mä vaan poltan tupakkaan, mut ei mitään muuta.

P: Mm-m. No, mites Sebastian, käyttääkö hän yleensä?

K: No ei nyt silleen, et mä niin kun, et ei se kyllä hirveen usein, niin kun mitään juo tai tämmöistä, ei ainakaan, et mä niin kun, suurimman osa se
on niinku aina kotona. Tai no, tälleen aina kuun alussa se on enempi poissa, mutta ei se, niin kun oikeestaan.”
Eikö tällä näkynyt subu seuloissa? Mutta ei kontit? Ollu viekkarit päällä, niiskutellu menemään.
Tuolla neljän seinän sisällä on pahuus päässyt valloilleen ja ihmisen pimeä puoli, tuhoava voima on ottanut vallan.
Sebu puhelun perusteella ollu järkyttävässä ryynikännissä ja alkoholin vaikutuksen alaisena. Happopäiseltä kuulosti, kun niin jäätävä ainekänni päällä. Esim. Xanoreita ja viinaa tai edes kaljaa, silloin saattaapi tulla ruumiita.
Viimeksi muokannut Kaarma, To Helmi 22, 2024 12:16 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olin, kunnes en ollutkaan.
Jasukki
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: To Heinä 21, 2022 10:21 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Jasukki »

kaalimatte kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 11:58 pm Pelkkä ajatus vain,mutta..

Voiko Hirviöäiti olla taas raskaana kun on niin lihonut ? :| :shock: :shock:
Toivottavasti ei, eikä koskaan enää.
Lie jotain lääkitystä ja ollut enemmän ruoka-aikaan kaukalon äärellä.
NeitiEtsivätär
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 119
Liittynyt: Su Maalis 24, 2013 4:48 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivätär »

Jestas mitä soopaa suollettu noissa kuulusteluissa etenkin Muusan osalta.
Noh, tyypillistä narkeilta.
Jokuvainn
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2024 4:19 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Jokuvainn »

Aikamoista valehtelua ja sebun puolustelua muusalla kuulusteluissa :D
En yllättyis vaikka ne huhut et nähty yhessä oiski totta
hmrp
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: To Kesä 15, 2023 10:13 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja hmrp »

En mä käyttänyt eikä tietääkseni käyttänyt Sebastiankaan 🤣🤣🤣 Julkaistut tekstarit ja lääkevarkaudet kertoo jotain ihan muuta.... Valehtelee minkä kerkeää.
Amy
Neuvoja-Jack
Viestit: 558
Liittynyt: Ma Touko 17, 2010 8:40 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Amy »

Oijoi, siellähän ottaa lastensuojelu ja oikeuskäsittely kunnolla runtua Rikospaikka ohjelmassa!
brainstormy
Poliisikoira Rex
Viestit: 274
Liittynyt: Pe Huhti 06, 2018 9:59 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja brainstormy »

Amy kirjoitti: To Helmi 22, 2024 12:23 am Oijoi, siellähän ottaa lastensuojelu ja oikeuskäsittely kunnolla runtua Rikospaikka ohjelmassa!
Kyllä, ja hiukan kyseenalaistetaan kantajan toimintaa.

Ja oikein hyvä pointti esim. että miten Sebulle ei tullut itselleen palovammoja jos ne pojalle syntyi hänen kuvaamallaan tavalla, kuumalla suihkulla ja sienellä. Näitä ei oltu oikeudessa mitenkään kyseenalaistettu.
vipeltäjä
Lauri Hanhivaara
Viestit: 138
Liittynyt: Ke Kesä 14, 2023 11:36 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja vipeltäjä »

Jokuvainn kirjoitti: To Helmi 22, 2024 12:22 am Aikamoista valehtelua ja sebun puolustelua muusalla kuulusteluissa :D
En yllättyis vaikka ne huhut et nähty yhessä oiski totta
Jep. Nyt ymmärän et on puolustanut myös Sebua siinä, et hän ei sais murhatuomiota. :shock:
hmrp
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: To Kesä 15, 2023 10:13 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja hmrp »

Eikö se moppi ole täysin selvä. Koko ja muoto täsmää palovammaan. Olisipa sattumaa, että suihkulla tekisi juuri samankokoisen ja muotoisen palovamman kuin moppi on...
Avatar
Kaarma
Agentti Scully
Viestit: 688
Liittynyt: Ti Touko 11, 2021 10:55 pm
Paikkakunta: kuu

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Kaarma »

Hienosti on jättänyt vastaamatta kysymykseen.
Olin, kunnes en ollutkaan.
Minerva
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2024 3:10 pm

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolemaa tutkitaan murhana - äiti ja isäpuoli vangittiin ja vapautettiin

Viesti Kirjoittaja Minerva »

brainstormy kirjoitti: To Helmi 22, 2024 12:26 am
Amy kirjoitti: To Helmi 22, 2024 12:23 am Oijoi, siellähän ottaa lastensuojelu ja oikeuskäsittely kunnolla runtua Rikospaikka ohjelmassa!
Kyllä, ja hiukan kyseenalaistetaan kantajan toimintaa.

Ja oikein hyvä pointti esim. että miten Sebulle ei tullut itselleen palovammoja jos ne pojalle syntyi hänen kuvaamallaan tavalla, kuumalla suihkulla ja sienellä. Näitä ei oltu oikeudessa mitenkään kyseenalaistettu.

Kyllä! Ja samoten hyvä pointti oli se, että olis pitänyt käydä vamma vammalta läpi ja laittaa kuulusteluissa enemmän painetta. Ja myöskin oikeudenkäyntiin olisi ehdottomasti pitänyt ottaa höyrymoppi mukaan ja enemmän keskittyä todistamaan sen käyttö.
Vastaa Viestiin