Doctor Lecterin tuomio - Keskustelua

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

otus kirjoitti:
Mike Manner kirjoitti: :lol: :D Tää oli hyvä! :D
Niin munkin mielest, tosi hyvä :mrgreen:
:D
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Ihraponnari
Frank Drebin
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:09 pm

Viesti Kirjoittaja Ihraponnari »

Tuomio tässä tapauksessa minusta täysin oikea. Ylläpito varmasti rankaisee Doctoria isommalla kädellä, mikäli teko toistuu ehdonalaisen aikana tai jopa sen jälkeen. Minusta koko aiheen jauhaminen saisi loppua ja tilanne voisi rauhoittua jo senkin vuoksi.
Katjushka
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 9:17 pm

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

^Samaa mieltä.
Ja nythän kaikki voivat sitten itse kirjoittaa niitä erinomaisia alustuksia siihen asti kun Tohtori pakkolomailee. Monihan täällä oli sitä mieltä, ettei sota yhtä miestä kaipaa, joten nyt sitten vain itse penkomaan Alibeja ja arkistoja ja kirjoittamaan niiden pohjalta.
wretch
Javier Pena
Viestit: 1734
Liittynyt: La Elo 18, 2007 11:52 pm
Paikkakunta: Nekropolis

Viesti Kirjoittaja wretch »

^Totta!
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Onhan se nyt selvää, että jos Lecter täältä häipyy tämän shown jälkeen, niin suomalaisen rikoshistorian puoli hiljenee kyllä melko tehokkaasti. Ehkä niistä kuuluisimmista tapauksista on jotain juttua, mutta kuten kysymys-puolelta on huomattu, moni kaipailee tietoa juuri niistä vähemmän kuuluisista tapauksista, joista ei juurikaan missään ole kirjoiteltu. Ja kun foorumilaiset taitaa suurimmaksi osaksi olla tätä nuorempaa sukupolvea, niin eipä ne voi muistaa kun Jaakko lahtas Teuvan vuonna seitenyks kirveellä ja hevosella. Vanhempaa ja tietorikkaampaa puolta pitäisi vaalia, varsinkin semmoisia jotka on valmiit tekemään töitä tämän paikan suhteen, eikä vain voivottelemaan kun vauva käristetään uunissa tai koira piestään hengiltä (tai toisinpäin).

Tunteita voi sitten mennä purkamaan sinne Suomi24:lle vaikka, kun keskityttäisiin täällä puhumaan niistä rikoksista ja syistä ja teorioista niille. Olkoonkin kuinka tunnekylmää tahansa jonkun mielestä.

Lecter on tässä asiassa tehnyt mielestäni hyvää työtä, valottanut monen rikoksen taustoja ja puhtaasti faktoja, eikä sortunut näissä ainakaan minun silmiini osuneissa teksteissä surkuparkuvoivotteluihin.

Vaikka olen samaa mieltä siinä, että ehdoton rangaistus on heikko rangaistus, niin olen kuitenkin iloinen, että suurin osa teistä halusi pitää Lecterin täällä joka tapauksessa. Vaikkakin on iso mahdollisuus, ettei Lecter enää palaa palstalle (jonka kyllä ymmärrän täysin), toivon hänen tekevän niin. Osa teistä tosin varmaan käyttäytyy kuin totaaliset p*rselävet ja iskee tällä kohuksi ja farssiksi muotoutuneella kansanäänestyksellä Lecteriä aina kun se on mahdollista, mutta näitä idiootteja ja kiusaajia nyt mahtuu joka porukkaan. Se on sääli, etteivät jotkut vain osaa käyttää aivojaan.

Mutta Lecter, mikäli päätät tehdä comebackin, niin ainakin minä toivotan sinut tervetulleeksi pientä Lecter-faniviiriä heiluttaen.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

VoDKa kirjoitti:Osa teistä tosin varmaan käyttäytyy kuin totaaliset p*rselävet ja iskee tällä kohuksi ja farssiksi muotoutuneella kansanäänestyksellä Lecteriä aina kun se on mahdollista, mutta näitä idiootteja ja kiusaajia nyt mahtuu joka porukkaan. Se on sääli, etteivät jotkut vain osaa käyttää aivojaan.
No, nysse on kuultu. Jossei ole samaa mieltä kuin Tohtori ja Vodka, niin on p-läpi, idiootti ja kiusaaja, eikä osaa käyttää omia aivojaan. Sillai... :wink:
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Pharaoh kirjoitti:
VoDKa kirjoitti:Osa teistä tosin varmaan käyttäytyy kuin totaaliset p*rselävet ja iskee tällä kohuksi ja farssiksi muotoutuneella kansanäänestyksellä Lecteriä aina kun se on mahdollista, mutta näitä idiootteja ja kiusaajia nyt mahtuu joka porukkaan. Se on sääli, etteivät jotkut vain osaa käyttää aivojaan.
No, nysse on kuultu. Jossei ole samaa mieltä kuin Tohtori ja Vodka, niin on p-läpi, idiootti ja kiusaaja, eikä osaa käyttää omia aivojaan. Sillai... :wink:
Huomaa tekstiosuuden "osa teistä". Meinaa siis niitä kuspäitä, jotka ihan takuulla käyttävät tätä tapausta Lecteriä vastaan tulevaisuudessa. Et ollut päällimmäisenä mielessä siinä vaiheessa, mutta ehkä nyt olet.

Ja mielipide-eroja tietenkin on aina ja kaikilla, se on normaalia ihmisten keskuudessa. Se ei tee toisesta idioottia, mutta kiusaaminen ja ahdistelu tällä (tai muilla vastaavilla tapauksilla) tekee.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Viesti Kirjoittaja otus »

VoDKa kirjoitti:Huomaa tekstiosuuden "osa teistä". Meinaa siis niitä kuspäitä, jotka ihan takuulla käyttävät tätä tapausta Lecteriä vastaan tulevaisuudessa. Et ollut päällimmäisenä mielessä siinä vaiheessa, mutta ehkä nyt olet.

Ja mielipide-eroja tietenkin on aina ja kaikilla, se on normaalia ihmisten keskuudessa. Se ei tee toisesta idioottia, mutta kiusaaminen ja ahdistelu tällä (tai muilla vastaavilla tapauksilla) tekee.
Eikö ylläpidon kannattaisi tehdä semmonen sääntö, jossa kielletään että kusipäät ei saa käyttää tätä tapausta Lecteriä vastaan tulevaisuudessa? :mrgreen:
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

VoDKa kirjoitti:
Huomaa tekstiosuuden "osa teistä". Meinaa siis niitä kuspäitä, jotka ihan takuulla käyttävät tätä tapausta Lecteriä vastaan tulevaisuudessa. Et ollut päällimmäisenä mielessä siinä vaiheessa, mutta ehkä nyt olet.
Eli näin helposti pääsin kuspääksi. Tollai. :wink:
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Kai se on niin että joukossa tyhmyys tiivistyy, ja homma menee helposti överiksi ja lynkkäyksen puolelle. Ns syyttäjäpuoli väitti että tuplanikkelilystä oli kyse, ja näyttö oli aukoton. Tämä ei ikävä kyllä riitä, mistä minä tiedän jos 'uhri' olikin esim otuksen kaksoisnikki. Eli väittämälle täytyy esitää perusteitä/todisteita, jotta tuomio olisi oikeudenmukainen.

Mitä tulee itse tuomioon niin minusta se oli kutakuinkin oikeudenmukainen, vaikka kyseessä onkin ansioikas kirjoittaja niin sääntöjen mukaan on mentävä - tämä koskee omien tekstien poistamista. Useilla foorumeilla on yp'n mahdollista evätä omien tekstien poistaminen/muokkaaminen, mikäli ketjuun on tullut uusia viestejä, mutta siihen tarvittaisin uusi ohjelma.

Toisaalta mikään ei esta Doc:ia pistämään oma foorumi pystyyn, jos tämän palstan meninki ei häntä tyydytä.
Sahtidus
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2008 9:36 pm

Viesti Kirjoittaja Sahtidus »

Doctor Lecterin menetys palstalle olis suuri, muttei ylläpidon mun mielestä silti kannata alkaa kenenkään persettä nuolemaan. Jos sääntöjä rikkoo, niin asianmukainen rangaistus kaikille, riippumatta siitä kuinka hyvä kirjoittaja on. Toivon myös, että Lecter ei jatkaisi tota perseilyä, mitä se on viime aikoina harrastanut
Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

vek

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

Minusta huonosti käyttäytyvien likvidointi palstalta totaalisesti, ja puhdistus vanhan kunnon Tsekan tyyliin olisi ihan aiheellista. Ehkä ikärajaa tulisi nostaa nykyisestä 12 vuodesta 14 vuoteen, että päästäisiin eroon pahimmista teiniangsteista.

Mitä, onko ikäraja 18v?! Ei voi olla... Nyt olen lyöty höpnaadilla. :wink:
Avatar
Kokki
Agentti Scully
Viestit: 693
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 4:16 pm
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Kokki »

Yritin avautua siihen varsinaiseen DL:n äänestysketjuun, mutta sehän suljettiin 15 min liian aikaisin.

DL on yksi niistä harvoista voimista, joka tekee syvällistä tutkimusta rikoksien saralla ja jakaa ne tiedot meidän kaikkien iloksi tänne palstalle.
Hemmo on tehnyt satojen tuntien duunia tutkiessaan eri rikoksia ja ymmärrän hyvin hänen turhautumisensa tämän foorumin näivettymisen suhteen.

Tuleeko hän takaisin jakamaan arkistojensa ja "omanpääntietojensa" rikkauksia, on kysymysmerkki.

Toivottavasti saamme tulevaisuudessakin lukea Tohtorin syväluotaavia alustuksia.

ps. tämä ei ollut mikään ruskeakielinen juttu, vaan ihan tosi
A man's got to do what a man's got to do.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: vek

Viesti Kirjoittaja konsta »

Pharaoh kirjoitti:Minusta huonosti käyttäytyvien likvidointi palstalta totaalisesti, ja puhdistus vanhan kunnon Tsekan tyyliin olisi ihan aiheellista. Ehkä ikärajaa tulisi nostaa nykyisestä 12 vuodesta 14 vuoteen, että päästäisiin eroon pahimmista teiniangsteista.

Mitä, onko ikäraja 18v?! Ei voi olla... Nyt olen lyöty höpnaadilla. :wink:
Nooh, sinullakin on päivittäin ikävä Urkkia, vaikka olit häntäkin lynkkaamssa.

Urkin kohdalla ylläpito käytti tilaisuutta hyväkseen, kun häneltä hihat paloivat. Ulossavustaminen hoidettiin siten ikäänkuin ylläpidon myötävaikutuksella, Grootin, Awna ja Hessun toimiessa hyödyllisinä idiootteina.

Tasan ei käy onnenlahjat. Vai olisko ylläpito ruvennut jo pelkäämään, että kyseinen politiikka johtaa siihen, ettei täällä kohta ole muita kuin otuksia vinoilemassa toisilleen. Sen saa mitä tilaa, en minä usko, että Hannibalkaan tulee takaisin.
Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: vek

Viesti Kirjoittaja Maza »

konsta kirjoitti:Nooh, sinullakin on päivittäin ikävä Urkkia, vaikka olit häntäkin lynkkaamssa.

Urkin kohdalla ylläpito käytti tilaisuutta hyväkseen, kun häneltä hihat paloivat. Ulossavustaminen hoidettiin siten ikäänkuin ylläpidon myötävaikutuksella, Grootin, Awna ja Hessun toimiessa hyödyllisinä idiootteina.

Tasan ei käy onnenlahjat. Vai olisko ylläpito ruvennut jo pelkäämään, että kyseinen politiikka johtaa siihen, ettei täällä kohta ole muita kuin otuksia vinoilemassa toisilleen. Sen saa mitä tilaa, en minä usko, että Hannibalkaan tulee takaisin.
En ole havainnut, että Pharaoh kaipaisi Urhoa. Miksi väität niin?

Urhon ikibanni tuli aiheesta, eikä häntä pidä armahtaa. Asiasta avaamani ketju on vain viihdettä ja vinoilua.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Vastaa Viestiin