Opettajan surma Kuusankoskella 1984

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

GinGurifin kirjoitti:...Kuusankoski olisi Suomen vaarallisin kaupunki...
Haa, minä kun olen kuullut yhdeltä kaverilta, että Forssa olisi Suomen vaarallisin kaupunki ainakin pahoinpitelytilastonsa osalta.
:roll:
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
PERKELE-FTW
Nikke Knakkertton
Viestit: 154
Liittynyt: La Joulu 06, 2008 8:50 pm
Paikkakunta: Etelä Suomi

Viesti Kirjoittaja PERKELE-FTW »

rotkorakkeli kirjoitti:ite tuon naukion koulun käyneenä voisin mainita et ainoastaan löytyy ylä-aste ja tarkkis. suht normaali koulu ylä-asteeks. olihan sielläkin kaikkea mut ei varmaan normaalia enempää.

Opettajaa lyötiin puukolla. Tais jopa kuolla tapahtumapaikalle. Juoru kertoo ettei auttajia hirveesti ainakaan oppilaiden seasta löytynyt... tekijä oli alle 15 ja opettaja oli todellakin hyvin hyvin hyvin epämiellyttävä ihminen.
Olin itse silloin tekohetkellä viereisessä luokkahuoneessa.Veltsu kertoi jo aamulla tupakkapaikalla että tänään se tapahtuu,kuulemma repustaan jopa puukkoa vilauttannu.pakeni teon jälkeen läheiselle röökipaikalle mihin oppilaat toimitti tupakkaa ja vaatteita.Myöskin ite Raskin oppilaana voin sanoa ettei ollut mikään herttainen mummokulta.Istuin koulun rapuissa kun opettaja Raski käski poistumaan kulkuväylältä samalla metrin vauhdilla potkaisi korkkarilla alaselkään.Maasto retkellä(biologian ope)ollessamme sain kenttähaavista päähän että kolisi jne,jne :D :D :D
Olen vähän ajatellut,ettei tuo viina oikein sovi minulle.
- Tauno Veikko Pasanen -
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Eikai vaan Veltsu ja Wellu69 ole yksi ja sama? 8)
Nothing is quite what it seems
Rousku
Theo Kojak
Viestit: 1143
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 11:29 pm

Viesti Kirjoittaja Rousku »

PERKELE-FTW kirjoitti:Istuin koulun rapuissa kun opettaja Raski käski poistumaan kulkuväylältä samalla metrin vauhdilla potkaisi korkkarilla alaselkään.Maasto retkellä(biologian ope)ollessamme sain kenttähaavista päähän että kolisi jne,jne :D :D :D
Sikäli kuin paikkansa pitää, niin nuohan olisivat pahoinpitelyjä. Skideille vähän laillisuuskasvatusta, niin tietävät tehdä opettajistaan rikosilmoituksia...
PERKELE-FTW
Nikke Knakkertton
Viestit: 154
Liittynyt: La Joulu 06, 2008 8:50 pm
Paikkakunta: Etelä Suomi

Viesti Kirjoittaja PERKELE-FTW »

Rousku kirjoitti:
PERKELE-FTW kirjoitti:Istuin koulun rapuissa kun opettaja Raski käski poistumaan kulkuväylältä samalla metrin vauhdilla potkaisi korkkarilla alaselkään.Maasto retkellä(biologian ope)ollessamme sain kenttähaavista päähän että kolisi jne,jne :D :D :D
Sikäli kuin paikkansa pitää, niin nuohan olisivat pahoinpitelyjä. Skideille vähän laillisuuskasvatusta, niin tietävät tehdä opettajistaan rikosilmoituksia...
Niinpä.Mutta en todellakaan ollut ainoa joka sai Hilkalta osumia.Enkä varmaankaa edes sieltä rankemmasta päästä.Mitenkään vainajaa morkkaamatta mut hullu mikä hullu.
Olen vähän ajatellut,ettei tuo viina oikein sovi minulle.
- Tauno Veikko Pasanen -
mikodeus
Sofia Karppi
Viestit: 436
Liittynyt: To Loka 16, 2008 10:51 pm

Viesti Kirjoittaja mikodeus »

sen kyllä tavallaan ymmärtää jos joutuu päivittäin olemaan sellasen hankalan ja vittumaisen kanssa tekemisissä pakostakin kyllä siinnä rupeaa jo päässä naksumaan mutta ei siis missään nimessä tappa olisi pitännyt
SalemWitchTrial
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 3:54 pm

Viesti Kirjoittaja SalemWitchTrial »

Eikä Hilkka Rask ollut ainoa laatuaan edes Kuusankoskella, vaikka ehkä kuuluisin ja kaikkein väkivaltaisin oppilaitaan kohtaan olikin. Ainakin kaksi kaksi opettajaa kävivät oppilaisiin käsiksi Kymintehtaan koulussa useamman kerran. Lisäksi tietenkin armoton ja jatkuva henkinen väkivalta, erityisesti silmätikuiksi joutuneita kohtaan.

Rehtorit pitivät koulunsa opettajien puolta ja opettajan olisi varmaan siihen aikaan pitänyt puukottaa oppilasta ennen kuin opettajan käytökseen olisi puututtu. Näin siis Kuusankoskella 80-luvulla.

80-luvun alussa tapahtui toinenkin opettajan surma. Oppilas löi opettajaa lumilapiolla koulun pihalla. En vaan muista missä.
Kivekseni nousee niskoihin kun sekoan rautatiekiskoihin.
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7240
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

SalemWitchTrial kirjoitti:Rehtorit pitivät koulunsa opettajien puolta ja opettajan olisi varmaan siihen aikaan pitänyt puukottaa oppilasta ennen kuin opettajan käytökseen olisi puututtu. Näin siis Kuusankoskella 80-luvulla.

80-luvulla opettajat sai vielä olla aika natseja ja jonkinmoinen kunnioituskin vielä oli heitä kohtaan.
Nythän niillä ei ole enää mtään valtaa ja sen kyllä huomaa.
Jonkinlainen masokisti pitää olla, joka tuohonkin ammattiin haluaa.
:o
SalemWitchTrial
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 3:54 pm

Viesti Kirjoittaja SalemWitchTrial »

Tiina kirjoitti: 80-luvulla opettajat sai vielä olla aika natseja ja jonkinmoinen kunnioituskin vielä oli heitä kohtaan.
No eivät ehkä varsinaisesti natseja nämä tapaukset, mutta oikeistolaisia kylläkin. 80-luvun alun vanhemman polven opettajat olivat sotaa ennen ja sen aikana kasvaneita ja kasvatettuja, varmasti IKL tai Kokoomusperheissä. Kuusankoski oli vasemmistolainen työläiskaupunki ja oppilaista suurin osa yleensä vasemmistolaista työläisperheistä. Opettajat pystyivät virkamiehinä purkamaan sadistista vihaansa varsin vapaasti oppilaisiin väkivaltaakin käyttäen, ilman pelkoa työpaikan menetyksestä.
Kivekseni nousee niskoihin kun sekoan rautatiekiskoihin.
aku genius
Alibin satunnaislukija
Viestit: 68
Liittynyt: Ma Syys 15, 2008 5:19 pm
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja aku genius »

70-luvulla lapsuudenaikoina meillä kokoomuslaisessa Kouvolassa "kuusaalaisia" haukuttiin kommareiksi ja Kuusaalla ei koskaan käyty.
Kyllä kaupunkien nuorilla oli myös "kulttuurieroista" johtuvia tappeluita.
Mutta nythän nämä kaupungit ovat yhtyneet...
Wincapita worked as long as they found new people who believed it to be true
Fance
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: To Touko 15, 2008 12:05 am

Re: Opettajan surma Kuusankoskella 1984

Viesti Kirjoittaja Fance »

Oma englannin opettajani viime vuonna kertoi tästä tapauksesta, koska itse oli tuolloin naukion koulussa opettajana ja sanoi, että tämä kyseinen "tappaja" on nykyään rauhallinen perheenisä. :)
-Kukaan ei voi tehdä kaikkea, mutta jokainen
voi tehdä jotakin; ja jos jokainen tekee jotakin,
tulee kaikki tehdyksi.-
Inhorealisti

Re: Opettajan surma Kuusankoskella 1984

Viesti Kirjoittaja Inhorealisti »

Fance kirjoitti:Oma englannin opettajani viime vuonna kertoi tästä tapauksesta, koska itse oli tuolloin naukion koulussa opettajana ja sanoi, että tämä kyseinen "tappaja" on nykyään rauhallinen perheenisä. :)

Rauhallinen perheenisä, joka tappoi toisen ihmisen eikä joutunut hyvittämään tekoaan millään tavalla...
NancyDrew
Christopher Lorenzo
Viestit: 1580
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 8:02 am

Re: Opettajan surma Kuusankoskella 1984

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

Joku kirjoittaa Suomi24:ssä tällaista..
Hilkka Rask oli vuosia opettajani. Äärimmäisen ankara. Kynät sauhuten piti kaikki kirjoittaa vihkoon, mitä hän puhui, oli niissä sitten jälkeenpäin selvimistä, kun ei mitään pikakirjoittajia kukaan ollut. Usein kokeissa kysyttiin juuri niitä asioita, joita vihkoon oli kirjoitettu. Luokasta lähtiessä sait kunnon tukkapöllyn, jos kiersit pulpetin väärää kautta - näin kävi minulle - mitään muuta en tehnyt. Näin jälkeenpäin ajatellen, erittäin mielenkiintoinen opettaja, maantiedon tunneille pukeutui usein 'maan' mukaan, biologian tunneille toi luita ym mielenkiintoista. Maailman ympäri matkannut ja paljon matkoiltaan mielenkiintoista tuonut, joita meille esitteli. Mm. itse kkuvaamansa tulivuorenpurkauksen - ainakin väitti itse sen kuvanneensa. Se kerta kun mentiin bilsan tunnilla Pappilanpellolle kaivamaan puolen metrin monttu ja siitä sitten piirtämään maakerrokset vihkoihin, ei mitään mieltä ylentävää ollut, sillä siihen aikaan kaikki koulutarvikkeet ostettiin ja maksettiin itse. Tuo 40 cm viivotin, joka piti hankkia, on minulla vieläkin tallessa. Bilsan tunneilla piirrettiin mikroskoopin läpi soluja ynnä muita. Jo vuosia työelämässä olin ollut kun uutisista Hilkan taposta kuulin, meistä hänen entisistä oppilaistaan tuskin yksikään yllättyi. Enemmänkin ihmetyttää, että vasta silloin tapahtui.
mikko1979
Hetty Wainthropp
Viestit: 475
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2011 5:09 pm

Re:

Viesti Kirjoittaja mikko1979 »

SalemWitchTrial kirjoitti:Eikä Hilkka Rask ollut ainoa laatuaan edes Kuusankoskella, vaikka ehkä kuuluisin ja kaikkein väkivaltaisin oppilaitaan kohtaan olikin. Ainakin kaksi kaksi opettajaa kävivät oppilaisiin käsiksi Kymintehtaan koulussa useamman kerran. Lisäksi tietenkin armoton ja jatkuva henkinen väkivalta, erityisesti silmätikuiksi joutuneita kohtaan.

Rehtorit pitivät koulunsa opettajien puolta ja opettajan olisi varmaan siihen aikaan pitänyt puukottaa oppilasta ennen kuin opettajan käytökseen olisi puututtu. Näin siis Kuusankoskella 80-luvulla.

80-luvun alussa tapahtui toinenkin opettajan surma. Oppilas löi opettajaa lumilapiolla koulun pihalla. En vaan muista missä.

Taitaa sitten olla perinne noilla Kuusankoskelaisilla opettajilla, olikohan se vuoden 1989 puolella, kun oltiin kolmannella luokalla ja opettajamme jäi äitiyslomalle ja tilalle tuli miesopettaja sijaiseksi. Hän oli kotoisin Kuusankoskelta ja oli välillä ankaralla päällä ja välillä leppoisalla päällä. Moni luokalla ollut muistaa sen, että jos joku pelleili luokassa. tämä opettaja käveli tämän kyseisen pulpettirivin vierestä ja löi jokaista jonossa ollutta kirjalla päähän, eli jos pulpettijonossa oli viisi oppilasta ja vaikka ensimmäinen heistä pelleili, joutuivat muutkin siitä sitten kärsimään. Toki, olihan tuolla koululla muitakin ankaria opettajia, varsinkin kaksi miesopettajaa, jotka opettivat myös liikuntaa, toinen heistä oli varsin ankara jokaista kohtaan ja jos sattui näkemään jollain kädet taskussa, niin silloin tämä kädet taskussa ollut sai rangaistuksen ja juoksi kentän ympäri, itse olin jonkin aikaa hänen silmätikkuna, mutta kun kysyin häneltä kerran, että tunteeko hän erään sukulaiseni, loppui silmätikkuna oleminen välittömästi. Hiukan myöhemmin tämä opettaja jäi eläkkeelle ja tervehdimme ja juttelemme, jos satumme näkemään. Tämä toinen opettaja tuli sitten eläkkeelle jääneen tilalle ja vissiinkin oli YK-hommat kilahtaneet pääkoppaan, ainakin siltä vaikutti tuo käytös välillä ja taas oltiin silmätikkuina muutaman muun kanssa. Vuosia myöhemmin näin hänet kerran urheilukentän parkkipaikalla ja hänellä oli silloin uusi Audi ja kysyin tahallani, että onko hyvä auto? En muista mitä sanoi, mutta ei ainakaan tuntenut mua. Oiskohan pitänyt verestää opettajan muistoja kertomalla kuka olen ja muistatko kuinka simputit meitä? Onneksi nuo seuraavat liikunnanopettajat olivatkin mukavempia.
Vastaa Viestiin