Sami Kinnunen, 19 v, Varkaus

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Mantua

Re: Sami Kinnunen, 19 v, Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mantua »

Kyselin tuolta tietolähteeltäni kuinka varma tuo Samin ystävien usko puheluun liittyen on, niin vastaus oli "erittäin". Varkaudesta opiskelee paljon oppilaita Pieksämäen Nikkarilassa ammatti- ja korkeakoulussa ja asia on siellä yleinen puheenaihe. Samalla tuskastuvat poliisien tekemättömyyteen ja kyseiseen lakipykälään. Lähimpien Samin ystävien mukaan tähän päivään mennessä ei olisi tullut esille mitään ratkaisevaa tai vähemmänkään ratkaisevaa vihjettä. He ovat myös vihoissaan poliisille, että poliisilla kun ajattelumalli, että "kun lumet sulaa, niin kyllä se sieltä löytyy". Tätä en voi kyllä täysin lyödä lukkoon, sillä kyseessä voi olla myös ystävien ja omaisten tuskastumista juuri tuohon puhelujen jäljitykseen.
Olen yrittänyt selailla epäilemieni henkilöiden Facebook seiniä, löytyykö mitään mikä viittaisi, mutta ei ole tullut vastaan- ainakaan vielä. Mieleeni on tullut myös kaksi muuta, jotka voisivat tavalla tai toisella liittyä tapaukseen - MIKÄLI kyseessä ilmenee olevan rikos. Toinen on ryösti kesällä Pieksämäellä apteekin ja toinen on takana huumekaupoissa ja Varkauden seudulla tapahtuneissa perämoottorivarkauksissa. Mutta heistä lisää, jos tarve vaatii. Kumpikin kuuluu läheisesti aiemmin mainitsemani pillerikauppiaan puuhiin (, eli miehen joka myi nuorille tietämättömille baareissa esim. normi lääkkeitä essoina ja Viagroina Pieksäellä ja muutti syksyn alussa Varkauteen). Henkilö(t) ovat kuitenkin syyttömiä, ennen kuin toisin todetaan. Epäillä ja tutkia ominpäin aina saa 8)
Repsu
Nikke Knakkertton
Viestit: 168
Liittynyt: To Touko 13, 2010 6:55 pm

Re: Sami Kinnunen, 19 v, Varkaus

Viesti Kirjoittaja Repsu »

Helen kirjoitti:Jos Samin puhelinliittymä on jonkun toisen nimissä,esim. vanhempien (kuten itselläni on poikani liittymä),voi silloin liittymän omistaja pyytää operaattorilta listan mihin numeroihin on soitettu ja mihin aikaan,en muista näkyykö myös vastaanotetut puhelut...puheluista tosin näkyy vain suunta ja kolme (neljä?) ensimmäistä numeroa,esim. 040 123 XXXX, mutta voisihan siitäkin olla jo jotain apua jos joku tunnistaisi ne ensimmäiset numerot... Joka päivä toivon että tämä poika löytyis,itselläni poika samanikäinen... :cry:
Teletunnistelain mukaan, mikäli Sami on merkitty käyttäjäksi liittymälle, on ainoastaan hänellä oikeus pyytää täydellinen puheluerittely, koska hän on yli 15-vuotias. Omistaja (mikäli se on toinen vanhemmista) saa puheluerittelyn, jossa näkyy aika, kesto sekä puhelinnumero lukuunottamatta kolmea viimeistä numeroa. Joka tapauksessa, tuo aika ja kesto sekä puhelinnumeron alku antaisivat varmasti vanhemmille hyvää osviittaa, kenelle sami on puhunut. Valitettavasti, jos puhelu on soitettu Samille, ei se näy puheluerittelyissä. Sen tiedon saavat vain viranomaiset, mikäli tapauksessa epäiltäisiin rikosta.

Sitten itse katoamiseen. En asu Varkaudella, joten en tiedä mikä siellä on narikkakäytäntö. Kotikaupungissani minut on nakattu baarista pihalle huonovointisuuden (huom. ei liiallisen humalan, eli muistan tarinan täydellisesti) takia marraskuisena yönä noin puolen yön tienoilla. Hetken keskusteltuani asiasta portsarin kanssa pyysin häntä hakemaan takkini narikkalappuani vastaan. Hän ei kuitenkaan tähän suostunut, enkä myöskään saanut itse hakea takkiani, ennenkuin baarissa olisi tullut valomerkki. Ymmärsin asian, ja talsin toiseen yökerhoon käyttämään rahani sinne. Olisiko Samilla voinut käydä vastaavanlaisesti? Ilmeisesti tuolla juoksusuunnassa ei ole juottoloita?
Nannalee
Armas Tammelin
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2008 9:06 pm

Re: Sami Kinnunen, 19 v, Varkaus

Viesti Kirjoittaja Nannalee »

Sitten itse katoamiseen. En asu Varkaudella, joten en tiedä mikä siellä on narikkakäytäntö. Kotikaupungissani minut on nakattu baarista pihalle huonovointisuuden (huom. ei liiallisen humalan, eli muistan tarinan täydellisesti) takia marraskuisena yönä noin puolen yön tienoilla. Hetken keskusteltuani asiasta portsarin kanssa pyysin häntä hakemaan takkini narikkalappuani vastaan. Hän ei kuitenkaan tähän suostunut, enkä myöskään saanut itse hakea takkiani, ennenkuin baarissa olisi tullut valomerkki. Ymmärsin asian, ja talsin toiseen yökerhoon käyttämään rahani sinne. Olisiko Samilla voinut käydä vastaavanlaisesti? Ilmeisesti tuolla juoksusuunnassa ei ole juottoloita?
En ole ikinä joutunut Varkaudessa sellaiseen tilanteeseen missään baarissa, etten takkiani olisi saanut. Nähnytkin kun zonesta on heitetty porukkaa ulos ja ovat vaikeaksi ryhtynyt, että portsari aina pyytää huonosti käyttäytyvää poistuman ulkopuolelle ja hän sillä aikaa hakee tälle henkilölle takin. Ainut syy, miksi takkia ei saisi niin alottaisi kunnon sodan portsareita vastaan ja räyhäämisen, mutta jos näinkin on ollut niin aika usein se takki on heitetty mukaa vaikka sitten poliisiauton perä lootaan. Että en kyllä usko, ettei joku takkiaan suunilleen ok tilassa saisi. Agressiivisuus voisi olla ainut syy siihen, miksi ei.

/ toki jos takkia ei itse muista edes hakea koko lapulla, niin ei sitä kyllä sulle tulla tarjoamaankaan.

Ja tuo on kyllä ihme säännös, ettei niitä puhelutietoja saa jos rikosta ei todeta tyyliin mahdolliseksi.. Tää nyt ei varsinaisesti liity tähän tapaukseen, mutta jos sattuisikin olemaan tapaus jossa ihminen katoaa ja rikosta ei epäillä ja hänet olisi kidnapattu. Poliisit voisivat yhdestä puhelusta esim. selvittää koko tapauksen, mutta näin ei voisi tehdä kun kukaan ei ole rikosta ajatellutkaan. No kun viimein poliisi veikkaisi rikosta, uhri olisi jo kuollut muutamaa päivää ennen, mutta parhaimmassa tapauksessa hänet olisi kenties löydetty elossa, kun nää tiedot olisi heti tutkittu.

Mun mielestä on siis niin turhaa, että tärkeitä todisteitakaan ei voida käyttää. Ihan sama vaikka rikosta ei olisikaan tapahtunut, kyllä ihminen täytyisi löytää! Mun mielestä siinä on tarpeeksi syytä tutkia ne tiedot..
Mantua

Re: Sami Kinnunen, 19 v, Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mantua »

Viestilokerooni oli tullut kommenttia ja kunnianloukkaussyytöksiä liittyen kirjoittamiini asioihin. Vielä tiedoksi kaikille, etten nimiä ole henkilöistä kirjoittanut ja ne ovat ARVAILUJANI, ja Samin ystävien puheista esille tulleita seikkoja. Tämä on keskustelupalsta, jossa avoin keskustelu ja tapauksen puiminen on sääntöjen puitteessa sallittu. Jos kuvia ja nimiä ruvetaan esille tuomaan palstalle, menee se jo sääntörikkomukseksi.

Itse tapaukseen. Kerran on itselle käynyt niin, että baarissa ollessa olen saanut puhelun ystävän "hädästä". Juoksin siltä seisomalta ulos, jätin takkiniki sisään, kun luulin palaavani pian. Osottautuikin, että kyseinen hätä oli ihan keksitty- tyyliin "täällä toisessa baarissa ei oo ketään ihmisiä, mitäs keksitään". Jäin kumminkin sit kaverini seuraksi, kun tunnelma oli jälkimmäisessä baarissa parempi. Takkini hain sitten seuraavana päivänä sieltä minne sen jätinkin.
Tämän kerron esimerkkinä, joka on samillekin voinut tapahtua (?).
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8299
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Sami Kinnunen, 19 v, Varkaus

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Taitaa viimeiset havainnot olla uimahallin tietämiltä, siellä ei ole kapakoita tai kovinkaan hyviä jatko paikkoja, varsinkaan kevyesti pukeutuneille.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Mantua

Re: Sami Kinnunen, 19 v, Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mantua »

Aika synkältähän tuo Samin tilanne näyttää. Luonnollinen "vahinkokuolema" esim. lumihankeen on luultavasti (ja valitettavasti) tullut Samin kohtaloksi. Parin kuukauden sisällä kun lumia sulaa vähemmälle, löytyy varmaan lisää todisteita, ellei jopa itse Samikin.

Eikös puhelin ole vieläkin sillä tiellään? Uskoisin, että siitä saa löydyttyään selvitettyä viimepuhelut, ellei ole kastunut. Tietääkö kukaan pitääkö luuloni paikkaansa?
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8299
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Sami Kinnunen, 19 v, Varkaus

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Kyllä on vaikea tapaus ja omaisille varmasti tuskainen. Toivottavasti aika tuo jonkinlaisen ratkaisun. Ne teletunniste tiedot ovat kimurantteja juttuja mikäli ei epäillä rikosta. Jos ja kun Sami löytyy niin sitten voi kännykästä tutkia tietoja omaisten pyynnöstä, mikäli hän on vainaja.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Mantua

Re: Sami Kinnunen, 19 v, Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mantua »

Tietääkö kukaan, että jos puhelin kastuu/joutuu veteen, tuleeko siitä täysin toimintakyvytön? Eli saadaanko esim. tulleet viestit luettua?
Ruu
Sabrina Duncan
Viestit: 366
Liittynyt: To Marras 25, 2010 12:10 pm

Re: Sami Kinnunen, 19 v, Varkaus

Viesti Kirjoittaja Ruu »

Ei niitä kastuneena ainakaan kotikonsteilla luettua saa, minulla epähuomiossa joutui Nokialainen pesukoneeseen, josta sen ongin pois heti kun huomasin, mutta läpi oli kastunut eikä siitä nähnyt enää mitään, en sitten tiedä että onko siihen jotain ammattilaisvälineistöä jolla näkee.
Mantua

Re: Sami Kinnunen, 19 v, Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mantua »

Tää saattaa tuntua, että menee aiheen sivuun, muta ystäväni äiti epäili yläasteella, että ystvääni käytettiin seksuaalisesti hyväkseen. Hän (ystävän äiti) oli tällöin liittymän haltia, ja poliisin kanssa saivat haltuun kaikki liittymällä lähetety/tulleet viestit sisältöineen. Kuitenkin olen suhtautunut tuohon tietoon vähän varauksella, sillä kyseinen silloinen ystäväni jäi usein kiinni valehtelusta. Onko tuosta tietoa voiko noin saada yhteydet tietoon ja voiko sitä soveltaa tähän tapaukseen? Sen tiedän kyllä, ettei tapauksen ulkopuoliset noita tietoja tule saamaan, mutta onko ylipäätään mahdollista?
kitta
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: To Kesä 26, 2008 9:39 pm

Re: Sami Kinnunen, 19 v, Varkaus

Viesti Kirjoittaja kitta »

Mantua kirjoitti:Tää saattaa tuntua, että menee aiheen sivuun, muta ystäväni äiti epäili yläasteella, että ystvääni käytettiin seksuaalisesti hyväkseen. Hän (ystävän äiti) oli tällöin liittymän haltia, ja poliisin kanssa saivat haltuun kaikki liittymällä lähetety/tulleet viestit sisältöineen. Kuitenkin olen suhtautunut tuohon tietoon vähän varauksella, sillä kyseinen silloinen ystäväni jäi usein kiinni valehtelusta. Onko tuosta tietoa voiko noin saada yhteydet tietoon ja voiko sitä soveltaa tähän tapaukseen? Sen tiedän kyllä, ettei tapauksen ulkopuoliset noita tietoja tule saamaan, mutta onko ylipäätään mahdollista?
Saattaisko johtua siitä, että ystäväsi oli tuolloin alaikäinen ja Sami ei? En ole kyllä varma, mutta näin päättelisin. Korjatkoon joku, jos olen väärässä. (Kummasti ei jää mieleen, vaikka tätä puhelinasiaa mietitään aika useinkin juuri näiden kadonneiden kohdalla.)
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8299
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Sami Kinnunen, 19 v, Varkaus

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Kyllähän ne yllä mainitussa tapauksessa saa jos on tehty rikosilmoitus. Kyseessähän on ollut mitä ilmeisin törkeä rikosepäily lapsen seksuuaalisesta hyväksi käytöstä. Samin tapauksessa ei ainakaan ole tiedoitettu mistään rikosepäilystä. tapausta tutkitaan normaali katoamistapauksena.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Nannalee
Armas Tammelin
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2008 9:06 pm

Re: Sami Kinnunen, 19 v, Varkaus

Viesti Kirjoittaja Nannalee »

Kuulin kaverilta, että Sami olisi löydetty ilmeisesti viikonloppuna kämärin uimarannan pukukopista. Löytäjä ollut ilmeisesti hiihtäjä. Eipä ole mulle mieleenkään tullut, että hän voisi olla tuolla ja ihme ettei ole löytynytkään kun tuskin moni siellä pukukopissa keskellä metsää talvella paljoa pyöriikään.

En voi vannoa, että tämä olisi totta, mutta kaverini veli on ollut Samin kanssa samalla luokalla ja hän sanoo kuulleensa tämän kaveriltaan, joka tuntee samin porukat (joilta tieto olisi alunperin tullut), joten siksi saattaisin aika vahvasti tähän "huhuun" uskoakin. Ei ole kirjoitettu ilmeisesti vielä missään.

Pistää vaan tosiaan miettimään syitä, miksi ihmeessä hän on tuonne joutunut.. ei niinkun mitään järkeä.
Mallbella
Nikke Knakkertton
Viestit: 161
Liittynyt: Ti Helmi 03, 2009 8:59 pm
Paikkakunta: Itä

Re: Sami Kinnunen, 19 v, Varkaus

Viesti Kirjoittaja Mallbella »

Nannalee kirjoitti:Kuulin kaverilta, että Sami olisi löydetty ilmeisesti viikonloppuna kämärin uimarannan pukukopista. Löytäjä ollut ilmeisesti hiihtäjä. Eipä ole mulle mieleenkään tullut, että hän voisi olla tuolla ja ihme ettei ole löytynytkään kun tuskin moni siellä pukukopissa keskellä metsää talvella paljoa pyöriikään.

En voi vannoa, että tämä olisi totta, mutta kaverini veli on ollut Samin kanssa samalla luokalla ja hän sanoo kuulleensa tämän kaveriltaan, joka tuntee samin porukat (joilta tieto olisi alunperin tullut), joten siksi saattaisin aika vahvasti tähän "huhuun" uskoakin. Ei ole kirjoitettu ilmeisesti vielä missään.

Pistää vaan tosiaan miettimään syitä, miksi ihmeessä hän on tuonne joutunut.. ei niinkun mitään järkeä.
No huh, jos pitää paikkansa. Vastahan minä siinä kopeilla kävin, kun Varkaudessa pyörähdin, tosin en sitten sisään katsonut. Olisikin ollut aikasmoinen ylläri!! Ehkäpä tämäkin on vaan keksitty juttu... :roll:
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Sami Kinnunen, 19 v, Varkaus

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Oli huhut peräisin kuinka luotettavasta lähteestä tahansa, kannattaa aina suhtautua varauksella.
Jos/kun tämä Sami löytyy niin varmaan lehdistö siitä uutisoi. Tosin Nannaleen viesti on sen verran tuore että kannattaa odotella saadaanko asiaan lehdistöltä tai muualta lisävalaistusta.
Onko ollut mitään huhuja sitten olisiko tuo kuolema ollut luonnollinen/itseaiheutettu? (ts. ei rikosta)
Vastaa Viestiin