Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Sasse75
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Ma Helmi 04, 2008 4:48 pm

Re: Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Viesti Kirjoittaja Sasse75 »

Uskallan sanoa ja sanonkin, jos siltä tuntuu. Aina en viitsi, jos tiedän että vastapuolen kanssa joutuu aiheesta vänkäämään oikein urakalla. :lol:
"Every saint has a past. Every Sinner has a future."
Angel of Death
Susikoski
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 10:15 pm

Re: Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Viesti Kirjoittaja Angel of Death »

Kyllähän sitä tulee joskus sanottua kaikkea, mitä sylki suusta työntää :D . Aina ei aivot vaan yksinkertaisesti pysy perässä sensuroidakseen. Täällä en ole kokenut vielä todellisia tarpeita puhua suoraan. Olen vieläkin tutkintalinjalla, mutta sekin aika koittaa joskus...
I'm not crazy, I'm just a little unwell
I know, right now you can't tell
But stay awhile and maybe then you'll see
A different side of me
inka
Jane Marple
Viestit: 1042
Liittynyt: To Maalis 10, 2011 5:54 pm
Paikkakunta: Santa Catarina

Re: Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Viesti Kirjoittaja inka »

Välillä vähän turhankin hyvin...
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
Avatar
PorcelainDoll
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 2:04 pm

Re: Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Viesti Kirjoittaja PorcelainDoll »

Tiedän, että en voi sanoa kaikkea ääneen mitä ajattelen. Meinaan tiedän, että minut kiikutettaisiin sen jälkeen jollekkin terapeutille tai psykiatrille.

Ja esim. työpaikalla harvemmin sanon mitä ajattelen, kun joku vuodattaa jotain sontaa asioista. Hymyilen vaan typeränä ja ajattelen itsekseni. On myös ihmisiä joille ihan tavallistenkin asioiden selvittäminen pitää miettiä sanatarkasti, ettei vaan tapahdu kilahtamista vastapuolessa. En jaksa kuunnella turhaa vauhkoamista.
Nothing Lasts Forever
Eliza
Hetty Wainthropp
Viestit: 492
Liittynyt: La Touko 21, 2011 4:36 pm

Re: Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Viesti Kirjoittaja Eliza »

Uskallan mutten ole aina niin tyhmä että sanoisin.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Uskallan ja olen niin tyhmä, että sanonkin.
Mitään en kyllä pahemmin ole koskaan katunut.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

Uskallan ja sanonkin. Musta se ei ole niin että mitä sanoo vaan kuinka sanoo. Oon repinyt pelihousuni huutamalla ihmisille päin naamaa kamaluuksia mutta myös hienotunteisesti kertonut mielipiteeni ja painottanut sitä mitä tarkoitan. Parempi puhua aina suoraan ja totta ni ei tule epäselvyyksiä. Kyllä mä mietin juurikin kenelle sanon mitä ja miten.
Life. It´s just fucking thing after nother...
Talontytär
Remington Steele
Viestit: 224
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 12:55 pm

Re: Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Viesti Kirjoittaja Talontytär »

Eikö se ole tässä Optimum et pessimum in homine est lingua
eli parasta ja pahinta ihmisessä on kieli.
Joskus saisi jäädä sanotut sanomatta.

:roll:
Optimum et pessimum in homine est lingua.
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

jenni82 kirjoitti:Musta se ei ole niin että mitä sanoo vaan kuinka sanoo. Kyllä mä mietin juurikin kenelle sanon mitä ja miten.
Näin juuri. Pyrin sanomaan asiani suoraan ja toivon että minulle tehdään myös niin mutta toisaalta, aina ei tarvitse olla suuta aukomassa ihan vaan siksi että saanpas nyt sanoa tuollekin. (Ei minulle siis tarvitse kertoa että onpas mulla nyt ruma paita päällä tai että ei olis kannattanu leikata hiuksia tuolla tavalla, vallan hyvin pärjään ilmankin näitä tietoja eikä niiden antaminen muuta tilannetta miksikään) Saatan olla poikkeva mutta minusta se että uskaltaa puhua suoraan ei ole sama kuin toisten loukkaaminen, itsensä ja oman kantansa väkisin tuputtaminen tai yleinen pään aukominen. Kuten Jenni kirjoittaa niin ikävänkin asian voi sanoa mukavalla tavalla. Olen aina pitänyt Rumpalin äidin sanoja (vai oliko se Rumpalin isän?), jos sinulla ei ole mitään mukavaa sanottavaa niin älä sano mitään. En siis koe että olisi pakko ihan sen suoraan puhumisen tai rehellisenä olemisen takia jotain sanoa ja tietoisesti loukata muita. Kaikelle on paikkansa ja välillä vaikeneminen todella on kultaa :)
Jane T
Neuvoja-Jack
Viestit: 591
Liittynyt: To Heinä 14, 2011 4:26 pm

Re: Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Viesti Kirjoittaja Jane T »

Minulle käy joskus niin päin, etten uskalla ajatella mitä sanoin! :)
Penkkimurheilija
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 100
Liittynyt: To Tammi 28, 2010 12:43 am

Re: Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Viesti Kirjoittaja Penkkimurheilija »

En todellakaan sano. En sano vanhalle äidilleni että ruoka maistui pahalta, en sano isälleni että tämän jaarittelu ikävystyttää, en sano kaupan kassalle että kylläpäs on huono kampaus tänään ja muutaman kilonkin saisit tiputtaa, en sano kaksisataakiloiselle bodarille että sulla mahtaa olla pienet munat kun olet noi paljon nappia vetänyt, en sano poliiseille että eikö teillä parempaa tekemistä ole kuin ratsata rehellisiä ihmisiä arkipäivänä, en sano pomolle että olet aivan h****tin tyhmä jätkä, en sano baikkeriporukalle että viekääpäs ne romuläjät muualla maisemaa rumentamasta.

Olen näin kyyninen valehtelija, koska a) olen saanut tiukan kasvatuksen ja b) haluan elää yli kuusikymppiseksi.
I try to do my own thinking. And I recommend you do yours.
Hairahtelija
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ti Maalis 22, 2011 8:00 pm

Re: Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Viesti Kirjoittaja Hairahtelija »

^Samat sanat. En mä sano mun mummolle että sen uusi paita on hirveä, en mä käy haukkumaan anoppilassa ruokaa, esimerkkinä. Musta se on kohteliasta ja mun mielestä aikuisten ihmisten tulisi omata edes jonkun verran hyviä tapoja. :)

Sitten eräät itselle sydäntä lähellä olevat asiat, kyllä mä niistä jaksan vääntää perhepiirissä ja hieman netissäkin, mutta olen tullut vanhemmiten enempi siihen tulokseen, että miksi vaivautua. Mä lähinnä nykyisin vaan välttelen sellaisten ihmisten seuraa jotka on mun mielesta öh.. no, erimieltä.

Eli kyse ei oikeastaan ole uskalluksesta vaan kohteliaisuudesta. Enkä mä saa kiksejä siitä että haastan riitaa netissä tuntemattomien kanssa. Jotkut taitaa saada paljonkin :lol:
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Viesti Kirjoittaja Damien »

Uskallan. Olette saatana pahempia kuin turkulaiset!!!
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Waja
Jane Marple
Viestit: 1098
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 2:36 pm

Re: Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Viesti Kirjoittaja Waja »

Otsikon voisi laatia myös muotoon: Oletko todella niin tyhmä ettet omaa tilannetajua, vaan möläytät mitä vaan - missä vaan.
Ei kaikkia ajatuksiaan sovi tuoda julki hetkessä johon ne eivät sovellu laisinkaan.
Tilanteita on lukemattomasti ja eri syistä kannattaa pitää niin sanotusti mölyt mahassaan.
Outo Enkeli
Sabrina Duncan
Viestit: 362
Liittynyt: Su Touko 22, 2011 12:21 pm

Re: Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Viesti Kirjoittaja Outo Enkeli »

Uskallan sanoa ja arvostan sitä, että asiat sanotaan suoraan. Tosin joskus on parempi jättää sanomatta ja pitää asiat omana tietonaan.
el músculo pierde su significado cuando la pólvora se inventó. Así que en lugar de hormonas, comprar un arma buena. por lo que no engañan a nadie que no comprende esto, pero al darse cuenta de esto debe ser un poco desordenado
Vastaa Viestiin