teho77 kirjoitti:Keskeisin tutkintalinja oli pitkään vanha Amerikkalainen auto.
Ensin siis tutkintalinjana oli valvontakamerakuvassa esiintynyt 60-luvun limousine-Cadillac, jonka julkkisomistaja saatiin lopulta kiinni ja selvitettyä ettei ko. autoseurue liity tapaukseen. Samoihin aikoihin tuli käsittääkseni silminnäkijähavainto "yksilamppuisesta" 1950-luvun lopun amerikkalaisesta tai venäläisestä limousinesta. Tässä yhteydessä poliisi käytti esimerkkinä 1957 Cadillacin kuvaa, mutta auto siis saattoi olla joku muukin. 1957 Cadillac oli viimeinen "yksilamppuinen" Cadillac, 1958 eteenpäin ajovalot olivat kahdennetut, joten se lienee syy miksi automalli tarkentui 1957:ksi.
Tässä vaiheessa kun valvontakameranauhoilta löytynyt Cadillac tuli julkisuuteen, oli vuosi 2006. Näin autoharrastajana toteaisin edelleen, että tämän toisen silminnäkijähavainnon täytyy olla virheellinen ottaen huomioon niin epäselvät tuntomerkit kuin tapahtuman myöhäisen ajankohdan ja kyseisen aikakauden limousine-erikoisautojen vähäisen lukumäärän Suomessa. Todennäköisesti Tampereella on tuona iltana liikkunut vain yksi Cadillac-limousine ja se on tuo valvontakamerassa ollut yksilö, joka on siis myöhemmin poissuljettu kuvioista.
Ehkäpä silminnäkijä on havainnut tuon saman 60-luvun limousinen ja tytön nousemassa sen kyytiin, mutta vaikka tämä limo onkin "kaksilamppuinen" niin hämärässä illassahan autossa palaa lähivaloina vain ulommaiset valot, sisemmät ovat kaukovalot eli sehän voi hyvin näyttää "yksilamppuiselta" mielikuvissa, joita palauttelee mieliin vuosien jälkeen. Vilkaiskaa tuota meikäläisen avatar-kuvaa, siinäkin 1958 Plymouth näyttää "yksilamppuiselta" vaikka se onkin tarkemmin katsottuna "kaksilamppuinen".
Uskoisin siis, että limousine-tutkintalinja johtaa harhaan tai jos todellakin RR on noussut limousinen kyytiin niin se on todennäköisimmin ollut tuo valvontakameran auto. Poliisi lienee kuitenkin tutkinut asian sen auton osalta loppuun asti?