Baby Grace

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
-escada-
Susikoski
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Loka 12, 2007 10:57 am

Viesti Kirjoittaja -escada- »

Marsalkka kirjoitti:
Eveliina L kirjoitti: Tuo viha puolison entisen liiton lapsia kohtaan on kyllä niin yleistä
Ööö? Olisiko sinulla heittää tästä hieman faktaa? Kuulostaa äkkipäätään omituiselta kommentilta.
Kyllä tuota tapahtuu! Minä jäin vanhempieni erossa isälle kun äidillä oli noita uusia miehiä jotka haukkuivat isääni ja kohtelivat minuakin huonosti. Äidin nykyisen miehen kanssa on nyt hyvät välit kun olen aikuinen, mutta alkuun kun olin äidin luona joka toinen vkl ja kesällä joka toisen viikon niin se oli äidin miehelle liikaa. Valitti jääkaapilla käymisestä ja käski tekemään koko ajan jotain ja päiväunia ei saanut nukkua eli en tuntenut olevani kotona äidin luona. Äitini joskus sanoi miehelleen että kyllä ottaessas tiesit että minulla on lapsi, joten tuolla aikaisemmin mainittu kommentti on ihan hyvä siitä että antaa vapaasti miehen päättää haluaako uusioperheeseen ja äidin näyttää että lapset ovat etusijalla.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

-escada- kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
Eveliina L kirjoitti: Tuo viha puolison entisen liiton lapsia kohtaan on kyllä niin yleistä
Ööö? Olisiko sinulla heittää tästä hieman faktaa? Kuulostaa äkkipäätään omituiselta kommentilta.
Kyllä tuota tapahtuu!
Tapahtuu, tapahtuu. Äkkiseltään melkein kaikkien tuttujen porukoissa, missä on jotain uusioperhemallia ollut, on juuri tuollaista käyttäytymistä. Kyllä sen huomaa ettei niitä bonuslapsia käsitellä niin kuin omia, voidaan olla hyvinkin kenkkuja ja väkivaltaisia niitä kohtaan. Kai siinä on tosiaan osittain juuri siitä kyse, että kun ne on "toisen" lapsia ja kasvatusmallit ei välttämättä kohtaa sen lapsen käyttäytymisessä ja siinä, mitä itse haluaisi.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

-escada-
Susikoski
Viestit: 42
Liittynyt: Pe Loka 12, 2007 10:57 am

Viesti Kirjoittaja -escada- »

Tuolla äidin miehellä ei edes silloin ollut vielä omia lapsia ja toisaalta olen aika monelta mieheltä kuullut että eivät voisi ottaa naista jolla on jo lapsia tai adoptoida. Kai se on miehillä miehisyyskysymys, pitää olla itse siitetty. Naisena synnytys lähinnä pelottaa minua :shock: ja voisin sen sijaan vaikka adoptoida. Toisaalta kiva nähdä kuitenkin sitten oma lapsi jossa on ne piirteet molemmilta vanhemmilta.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5192
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Tilanne saattaa olla erilainen, jos miehelläkin on jo kokemusta lapsista, mieluiten omia lapsia.
Varsinkin nuoren miehen on joskus vaikea ottaa huomioon lapsen iänmukainen kehitys.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Miina
Martin Riggs
Viestit: 622
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 8:32 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miina »

Tämä on niin surullista, pieni viaton lapsi. Äiti ja isäpuoli olisivat voineet antaa lapsen biologiselle isälleen tai isoäidilleen. Lapsen, jolla kuitenkin oli muitakin ihmisiä elämässään.

Iltasanomat:
"Baby Grace oli ihastuttava pikkutyttö"
1.12.2007 10:31

Raa´asti murhattu Baby Grace oli rakastettu lapsi.

Baby Gracen eli Riley Ann Sawyersin isä Robert Sawyers oli tukahtua kyyneliin muistellessaan tytärtään Today-lehden haastattelussa.

- Haluan kertoa kaikille, että hän oli rakastettu, erittäin rakastettu täällä Mentorissa. Hän oli sellainen ihastuttava pikkutyttö, jolle ei olisi pitänyt tapahtua tällaista, Robert Sawyers sanoi.

- Riley oli hassu, äärimmäisen vilkas ja hän rakasti toimintaa, surun murtama isä kuvaili lastaan.

Kaksivuotiaan Riley Ann Sawyersin ruumis löytyi 29. lokakuuta muovitynnyriin ahdettuna Galvestoninlahdelta Texasista.

Poliisi antoi lapselle nimen "Baby Grace" ja julkisti tästä piirroskuvan saadakseen selville tytön oikean henkilöllisyyden.

Äiti ja isäpuoli vangittu

Tällä viikolla varmistui, että kyseessä oli Sawyersin tytär.

- Hän on minun pikkukultani, oma sydänkäpyseni, tytön isoäiti Sheryl Sawyers sanoi poliisille.

Poliisi on nyt vanginnut tytön äidin Kimberly Trenorin, 19 ja tämän miesystävän Royce Clyde Zeigler II, 24, syytettyinä tytön kuolemasta ja todisteiden kätkemisestä.

Trenorin mukaan Zeigler oli menettänyt malttinsa, kun tyttö ei osannut sanoa "ole hyvä" tai "ei kiitos". Pari oli piessyt tytön hengiltä ja lopulta heittänyt muovitynnyrissä mereen.

- En olisi koskaan uskonut, että Trenor voisi tehdä tällaista. Hän rakasti tyttöä. Tyttöä ei voi olla rakastamatta. On sydäntäraastavaa ajatella, että hän on ehkä osallistunut tytön murhaan, Sawyers sanoi.

Teinirakkaus haihtui

Robert Sawyersin ja Kimberly Trenorin tarina on hyvin yleinen. Nuoret alkoivat seurustella 16-vuotiaina. Kun Riley syntyi, pari muutti Sawyersin äidin Sheryl Sawyersin huomaan.

Rauhaisaa perhe-elämää kesti kaksi vuotta. Viime keväänä kaikki muuttui, eikä Sawyers kertomansa mukaan ymmärrä vieläkään miksi. Trenorin isän Randy Trenorin mukaan Robert Sawyers olisi ollut väkivaltainen Trenoria kohtaan.

- Hän (Kimberly) ei antanut mitään selitystä. Eräänä päivänä hän vain sanoi, ettei halunnut olla enää yhdessä ja antoi pois kihlasormuksen ja muuttui etäiseksi, Robert Sawyers sanoi.

Poliisiraportin mukaan parilla oli kuitenkin riita eron aikoihin. Trenor hälytti poliisin paikalle ja syytti Sawyersia väkivaltaisuudesta. Tämän jälkeen Sawyers sai lähestymiskiellon.

- Se oli vain riita. En lyönyt häntä koskaan, Sawyers selitti.

Tavat olivat kaikki kaikessa

Sawyers vietti erosta huolimatta paljon aikaa tyttärensä kanssa, mutta yhtäkkiä Trenor ei antanutkaan isän tavata tytärtään. Isä vaati oikeusteitse tapaamissopimuksen noudattamista, mutta Trenor ei ilmaantunut paikalle.

Kesällä Sawyers sai tietää Trenorin muuttaneen tyttärensä kanssa Texasiin avioituakseen netissä tapaamansa Zeiglerin kanssa.

Zeiglerille sopeutuminen isän rooliin tuntui olevan vaikeaa. Hän ei ymmärtänyt, mitä kaksivuotiaalta tytöltä saattoi vaatia.

Hyvät tavat olivat kuitenkin tärkeitä Zeiglerille, ja niitä hän yritti opettaa tytölle. Kun lapsi ei oppinut, Zeigler turvautui remmiin.

Rileyn elämä päättyi lopulta heinäkuussa silmittömään väkivaltaan.

Valehteli vanhemmilleen

Lapsen olinpaikkaa uteleville Kimberly Trenor valehteli sosiaaliviranomaisten vieneen lapsen seksuaalisen hyväksikäyttöepäilyn vuoksi.

Omille vanhemmilleen Kimberly Trenor sanoi tytön olevan nukkumassa tai leikkimässä, kun nämä pyysivät lasta puhelimeen.

- Haluan Trenorin vastaavan minulle, miksi hän valehteli. Miksi hän teki sen, Randy Trenor kyseli.

Rileyn isä taas haluaa, että maailma muistaa lapsen kauniina, rakastettavana pikkutyttönä, joka koskettaa kaikkien sydäntä.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200712 ... 0_ul.shtml
"Pohjimmiltaan hän oli lempeä, miellyttävä ja jopa älykäs. Taitavasti sen kätki hän kaikilta meiltä..." (Miksei täällä humppa soi? Eläkeläiset)
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Iltalehti kirjoitti:"Baby Gracen" kiduttajille murhasyytteet
Kuolemantuomio mahdollinen

13.12.2007 11:52

Pariskunta pahoinpiteli kaksivuotiaan hengiltä ja heitti ruumiin mereen.

Kalastaja löysi pienen Riley Ann Sawyersin ruumiin 29. lokakuuta rantaan ajautuneesta muovitynnyristä Galvestoninlahdella Texasissa. Poliisi antoi lapselle nimen "Baby Grace" ja julkisti tästä piirroskuvan saadakseen selville tytön oikean henkilöllisyyden.

Pari viikkoa sitten varmistui, että kyseessä oli juuri Riley, jota tämän äiti Kimberly Trenor, 19, ja tämän miesystävä Royce Clyde Zeigler II, 24, olivat piesseet vyöllä, painaneet veden alle kylpyammeessa ja heitelleet ympäri huonetta.

Ruumiinavauksessa paljastui, että pienokainen oli saanut kolme kallonmurtumaa. Kuolinsyytä ei kuitenkaan pystytty määrittelemään.

Isäpuoli vaati kuria

Rileyn äidin Kimberly Trenorin mukaan Zeigler oli vaatinut häntä hakkaamaan tyttöä, koska tämä ei osannut sanoa "ole hyvä","ei kiitos" ja "kyllä, herra". Zeigler ei kuitenkaan uskonut Trenorin noudattavan hänen käskyään, koska tytön käytös ei muuttunut.

Niinpä Zeigler jäi pois töistä valvoakseen, että vaimo noudattaa hänen "kurinpito-ohjelmaansa". Rileyn elämä päättyi lopulta heinäkuussa silmittömään väkivaltaan.

Trenor on kertonut pariskunnan kätkeneen tytön ruumiin kahdeksi kuukaudeksi vajaan ennen kuin he heittivät sen mereen.

Biologinen isä ei halua tappajalle kuolemantuomiota


Pariskunta sai jo viime kuussa syytteet lapsen vahingoittamisesta ja todisteiden hävittämisestä. DNA-tutkimusten valmistuminen ja ruumiin varmistuminen Rileyksi mahdollisti murhasyytteiden nostamisen.

Galvestonin piirikunnan syyttäjä Kurt Sistrunk totesi uutistoimisto AP:lle, ettei hän ole vielä päättänyt, vaatiiko hän pariskunnalle kuolemanrangaistusta.

Trenorin asianajaja Tommy Stickler Jr. puolestaan sanoi olevansa pettynyt ja uskovansa, etteivät faktat tue syytettä, josta voitaisiin langettaa kuolemantuomio.

- Ottaen huomioon julkisuuden tuomat paineet, en kuitenkaan ole yllättynyt, hän totesi.

Rileyn biologinen isä Robert Sawyers ja hänen Sheryl-äitinsä ovat ilmoittaneet asianajajansa välityksellä, etteivät he haluaisi Trenorille kuolemanrangaistusta. Jos hänet todetaan syylliseksi murhaan, hän joutuu joka tapauksessa viettämään loppuikänsä vankilassa.
Olisiko kyseessä ensimmäinen noin nuoren lapsen murhan takia kuolemaantuomittu, vai?

Onhan se hemmetin törkeä teko, minkä ovat suorittaneet, mutta välillä vain kyllä tuntuu, että jos ne tuosta kuolemantuomion saa ja sit toisaalta useamman naisen ( miksei miehenkin) tappaneet käyvät vankilassa ja kävelevät ulos, oli teko millainen tahansa, niin.

No, kai se on taas sitä Jenkkilän oikeustoimintaa. (Ja tietty osavaltiokin vaikuttaa, että jos ei ole kuolemantuomiota enää käytössä, niin ei kai siinä oikein muuta voi.)

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

käsittääkseni jenkeissä rangaistukset ovat useimmiten kovat paljon kovemmat kuin täällä Suomessa kun on kyse toisen ihmisen surmaamisesta oli sitten kyseessä aikuinen tai lapsi uhrina.

Äiti on aina ensin vastuussa uudessa suhteessa lapsistaan ja uuden puolisonsa käytöksestä lapisa kohtaan. Olen itse uusioperheen äiti, miehelläni ei ollut lapsia ennestään. Hänelle ei tulisi mieleenkään kohdella minun lapsiani eri tavalla kuin yhteisiä. Siinä voi sitten sanoa goodbye koko porukalle ja ihan varmasti. Mikään mies ei mene lasten edelle ja se on tehtävä selväksi heti ekoilta metreiltä mutta juu joillekin naisille se mies on pakko olla siinä olemassa...

´Tämä juttu on todella surullinen voin vain arvata että näitä juttuja on tulossa useampia kun äidin hyvinvointi menee lapsen hyvinvoinnin edelle niin useasti tänä päivänä.. :cry:
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

-escada- kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
Eveliina L kirjoitti: Tuo viha puolison entisen liiton lapsia kohtaan on kyllä niin yleistä
Ööö? Olisiko sinulla heittää tästä hieman faktaa? Kuulostaa äkkipäätään omituiselta kommentilta.
Kyllä tuota tapahtuu! Minä jäin vanhempieni erossa isälle kun äidillä oli noita uusia miehiä jotka haukkuivat isääni ja kohtelivat minuakin huonosti. Äidin nykyisen miehen kanssa on nyt hyvät välit kun olen aikuinen, mutta alkuun kun olin äidin luona joka toinen vkl ja kesällä joka toisen viikon niin se oli äidin miehelle liikaa. Valitti jääkaapilla käymisestä ja käski tekemään koko ajan jotain ja päiväunia ei saanut nukkua eli en tuntenut olevani kotona äidin luona. Äitini joskus sanoi miehelleen että kyllä ottaessas tiesit että minulla on lapsi, joten tuolla aikaisemmin mainittu kommentti on ihan hyvä siitä että antaa vapaasti miehen päättää haluaako uusioperheeseen ja äidin näyttää että lapset ovat etusijalla.
Tuota kuvailemaasi käytöstä ei silti välttämättä voi kutsua vihaksi.
Tiikerinlilja
Nikke Knakkertton
Viestit: 192
Liittynyt: La Huhti 11, 2015 12:39 pm

Re: Baby Grace

Viesti Kirjoittaja Tiikerinlilja »

Anteeksi, kun vanhan ketjun nostan, mutta tuomiot puuttuu.

Kimberly Dawn Trenor tuomittiin murhasta. Valamiehestöllä kesti 90 minuuttia päätöksessä. Hänet tuomittiin elinkautiseen, mahdollisuus ehdonalaiseen 38 vuoden jälkeen.

Royce Clyde Zeigler, Jr. tuomittiin murhasta elinkautiseen ilman mahdollisuutta ehdonalaiseen, koska osavaltio ei hakenut kuolemantuomiota.
Vastaa Viestiin