Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
taivaanmerkki
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: La Maalis 21, 2015 5:42 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja taivaanmerkki »

gettiz kirjoitti:
tutkistelija kirjoitti:Mitähän Emmi mahtaa puuhailla? Onko täällä ketään, joka tuntee tai tietää kuulumisia?
Oliskohan ihan mielentilan tutkimuksessa? Vastahan se sinne passitettin.
Ei passitettu, vaan se hänelle myönnettiin omasta pyynnöstään.
Chefile
Christopher Lorenzo
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Marras 23, 2014 11:30 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja Chefile »

Eilen perjantaina Niuvasta karkasi kaksi vankia, joista toinen saatiin kiinni taksista Suonenjoella, mutta toinen on kateissa. Ottiko EH hatkat? No ei kait sentään, mutta mitään tuntomerkkejä ei herunut medioille..

Kummallista että potilaat, siis suljetun osaston sellaiset, saavat vapaasti ulkoilla Niuvassa ja sen kun lähteä jos siltä tuntuu. Ajatus on aika karmiva, tällä viikolla jo neljä karannut eli mitä täytyy tapahtua että käytäntö muuttuu ulkoilun suhteen?
”Yeah man.. I mean the days were slow but the years went fast, you know?”
gettiz
Lauri Hanhivaara
Viestit: 130
Liittynyt: To Loka 29, 2009 1:32 pm
Paikkakunta: Under the sea

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja gettiz »

OT: Eihän kaikki niuvalaiset ole edes mitään paloittelumurhaajia. Samalla tavalla sitä porukkaa karkailee muistakin sairaaloista.
Kyä näi o!
Chefile
Christopher Lorenzo
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Marras 23, 2014 11:30 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja Chefile »

Mutta kun Niuva ei ole mikä tahansa sairaala, sen asukkaat ova lähtökohtaisesti vaarallisia. Sellainen ihminen kun ottaa hatkat ja jättää lääkkeensä syömättä, niin sille voi tulla kallis hintalappu.

On Niuvassakin osastoja, jossa ainoat ulkoilut tapahtuvat häkin sisällä. Silti ulkoilut ovat käsittämättömiä, kun voi vaan ottaa ja lähteä. Ei tästä ole montaa kuukautta, kun karannut mies meni läheiseen leikkipuistoon ja ilman varoitusta yritti kuristaa nuoren äidin hengiltä lapsen silmien edessä. Onneks muija antoi takaisin ja pöpi lähti karkuun..
”Yeah man.. I mean the days were slow but the years went fast, you know?”
lokkimies1
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: To Marras 27, 2014 10:34 am

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja lokkimies1 »

Murhaajaäiti teki paluun facebookkiin. Kuulemma kirjoittanut runon lapsilleen. Kertoo ihmisestä paljon kun hakee huomiota juuri näin äitienpäivänä. Psykopaatti.
E.H.
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Su Touko 10, 2015 12:17 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja E.H. »

Minulla oli tekohetkellä vakava psykoosi, eli olin erittäin harhainen. Teon jälkeen minulla on diagnosoitu - kolmessa eri mielisairaalassa - olleen sekä lapsivuodepsykoosi että kaksisuuntaisen mielialahäiriön vakava psykoottinen masennusjakso. Luulin harhoissani että lapset olivat pysyvästi ja peruuttamattomasti jälkeenjääneitä ja että meidän perheemme tilanne - minun sairauteni, talousasioiden yms. - takia oli kestämätön. Tämän vuoksi minä kuvittelin että pelastan lapseni ja itseni, pääsemme parempaan paikkaan. Minun itsemurhasuunnitelmani ei kuitenkaan onnistunut.

Olin ollut vakavasti ja psykoottisesti masentunut jo keväästä lähtien. Mikään ei vain auttanut siihen, ei kova lääkitys, ei terapia. Sähköhoidosta jo sovittiinkin mutta synnytyslääkäri eväsi sen istukan irtoamisriskin takia.

Synnytyksen jälkeen lokakuussa jouduin vakavan psykoottisen masennuksen takia Julkulan mielisairaalaan, jossa en saanut tarvitsemaani apua. Minun vain annettiin maata 23 tuntia vuorokaudessa pimeässä psykoottisten ajatusteni kanssa ja käytiin vain kysymässä kerran päivässä "oletko ok?". Hoitohenkilökunta myös sanoi ettei ymmärtänyt suurta huoltani lapsista. Minun annettiin myös ymmärtää että osastolle olisi muitakin tulijoita. Niin minut kotiutettiin kuuden viikon jälkeen sairaampana kuin koskaan.

Hain itse jo keväällä ennakoivasti apua sosiaaliviraston kotipalvelusta sitä varten että kaikki menisi mahdollisimman hyvin kun vauva syntyisi. Mitään muuta syytä olla sossun asiakkaita ei meillä ollut. Ei viinaa, ei väkivaltaa eikä tukien (muiden kuin kotipalvelun) tarvetta.

Rakastin ja rakastan lapsiani ja miestäni yli kaiken. Tuska on loputon ja ikävä pohjaton. Mielessäni on vain miksi juuri minulle piti käydä näin, miksi ihmiselle annetaan tällaisia kamalia sairauksia joita ei voi hallita. Ja miksi en saanut tarvittavaa hoitoa kun sitä eniten tarvitsin.

Näillä sivuilla on kerrottu siitä kuinka teininä minun poikaystäväni teki itsemurhan. Haluaisin kertoa, että ensinnäkin me olimme vain ystäviä ja toisekseen hän oli ollut syvästi itsetuhoinen ja yrittänyt itsemurhaa jo useita kertoja ennen kuin ystävystyimme. Yritin auttaa häntä kaikin mahdollisin keinoin, mutta se ei riittänyt. Ainoa ihminen jolle hän jätti jäähyväisviestin olin minä. Siinä hän puhutteli minua enkelinään joka oli tehnyt kaikkensa auttaakseen häntä.

Tässä viestiketjussa on paljon viestejä jotka täyttävät kunnianloukkauksen kriteerit. Lisäksi on kuvia minusta ja lapsista. Minä ja lakimieheni pyydämme ystävällisesti poistamaan ne.
lokkimies1
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: To Marras 27, 2014 10:34 am

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja lokkimies1 »

Emmi. Miksi esiin tulo juuri näin äitienpäivänä? Ilmiselvästi haet vaan julkisuutta.
murur0a
Remington Steele
Viestit: 240
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 2:01 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja murur0a »

E.H. kirjoitti:Minun itsemurhasuunnitelmani ei kuitenkaan onnistunut.
Tämä aiheuttaa vastustamattoman halun kommentoida ehkä värikkäinkin sanankääntein, jopa niin värikkäin, että lienee parasta jättää kommentoimatta. :evil:
guineapig
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2015 10:26 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja guineapig »

On se elämä syytettynä lapsen murhaajana Suomessa huoletonta, kun pääsee kirjoittelemaan ennen oikeuden istuntoa nettiin vaikka on vangittuna kahdesta murhasta :roll: :D


Vai joko lomat pyörii, niinpä niin täytyyhän murhaajien integrointi yhteiskuntaan aloittaa jo hyvissä ajoin :roll:
guineapig
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2015 10:26 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja guineapig »

Seinäjoki ketjusta lainattua
Iitu kirjoitti:
Mikäli somessa kommentoidaan esimerkiksi koulukaverinsa surmasta epäillyn nimissä, on kyseessä varmasti huijaus. Uusi-Kakkuri huomauttaa, ettei epäillyllä ole pääsyä internettiin.

– Tällainen on erittäin epäkunnioittavaa ja asiatonta. Ikävä kyllä joillakin on aina halu lisätä läheisten tuskaa ja kärsimystä, Uusi-Kakkuri paheksuu.

"
Avatar
CharlesBronson
Jessica Fletcher
Viestit: 3147
Liittynyt: Su Touko 10, 2015 4:58 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja CharlesBronson »

guineapig kirjoitti:On se elämä syytettynä lapsen murhaajana Suomessa huoletonta, kun pääsee kirjoittelemaan ennen oikeuden istuntoa nettiin vaikka on vangittuna kahdesta murhasta :roll: :D
Tapauskohtaista.
Jos tuo E.H. ei ole trolli, niin tuo viesti on kirjoitettu valvovan silmän alla.
Ja todennäköisesti sensuroitu joiltain osin.
it's my car !
Rubiskreebeli
Jack Bauer
Viestit: 969
Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 5:53 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja Rubiskreebeli »

En nyt lähde spekuloimaan onko nimimerkki E.H. tämän ketjun asianomistaja vai ei.

Mielenkiintoinen on kuitenkin tilanne, jossa ketjuun tulee ketjun tapahtumiin syyllinen henkilö kirjoittelemaan. Tapahtumakulku on aina sama: syypää tulee joko pyytämään anteeksi, tai julistamaan syyttömyyttään, tai kertomaan epäoikeudenmukaisesta asiansa käsittelystä tms. Aina tämä hahmo teilataan 100% ja hänelle vittuillaan, pyydetään tekemään itsari ja haukutaan ihmisiä jotka julkeavat kirjoittaa kyseiselle nimimerkille jotain muuta kuin paskaa niskaan. Tämä on kummallista kun kysymyksessä on kuitenkin keskustelupalsta. Mikäli nimimerkin takaa löytyy oikeasti asianomistaja niin miten keskustelussa voisi edes olla paremmat lähtökohdat asialliselle keskustelulle kuin sillä, että keskusteluun osallistuu ihminen joka tietää tapahtumista?

Tämä ihan huomiona ja kuriositeettina. Itse E.H.:lle jos olet jotain muuta kuin trolli: ei tämä minunkaan lausuntoni tule tilannetta muuttamaan. Asiallista keskustelua et saa tästä aikaan vaan valtaosa ihmisistä vihaa sinua jo lähtökohtaisesti. Mikäli haluat saada kuraa niskaasi niin suosittelen lukemaan tätä ketjua ja kirjoittamaan tänne.
murur0a
Remington Steele
Viestit: 240
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 2:01 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja murur0a »

Rubiskreebeli kirjoitti:pyydetään tekemään itsari
Ko. tapauksessa tällainen pyyntö olisi kohtuuton, itsariahan jo yritettiin parhaansa mukaan; oli oikein suunnitelmat ja kaikki, mutta ei vaan onnistunut. Mikähän siinä on? Joskus henki on tiukassa vaikka kuinka olisi päättänyt lähteä ja kaikin voimin tämän tavoitteen toteutumiseksi ponnistelisi.

Johtuisiko tuokin sitten tekijän sittemmin raudanlujaksi osoittautuneesta, kenties jopa adamantiumvahvisteiseksi otaksumastani selkärangasta? Vaatii poikkeuksellisen korkeaa moraalia ja ennen kaikkea uskoa siihen omaan tekemiseen, että tohtii asettua poikkiteloin kostonhimoisen syyttäjän vaatiessa tuomiota murhasta; lapsensurma tai korkeintaan tappo! Olisihan se väärin, että tässä nyt pilattaisiin vielä yhden ihmisen elämä yli kymmeneksi vuodeksi eteenpäin, niin paljon vastoinkäymisiä on perhe jo kohdannut. Kuka tästäkin hyötyisi? On kohtuullista, että unohdetaan ne menneet ja katsellaan positiivisin mielin tulevaisuuteen. :idea:
sine qua non

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja sine qua non »

Rubiskreebeli kirjoitti:En nyt lähde spekuloimaan onko nimimerkki E.H. tämän ketjun asianomistaja vai ei.
Epäilen vahvasti, että nimimerkki E.H. ei ole "tämän ketjun asianomistaja" tai edes tässä ketjussa käsitellyn rikostapauksen asianomistaja - se on syytettynä olevan naisen aviomies ja kuolleiden lasten isä, ja hän tuskin tulisi tänne impersonoimaan lastensa tappajaa.

Aikamoista on mielestäni, jos syytetty on voinut viestejä itse kirjoittaa nettiin edes valvovan silmän alla, vaikka viestiä olisi sensuroitukin, varsinkin jos mielentilatutkimus on vielä kesken. Asianajajan välityksellä ehkä voisi tällaisen tekstin tänne saada, mutta erikoinen asianajaja olisi kyllä, jos johonkin netin rikoskeskustelupalstoille (varsinkin tässä vaiheessa oikeusprosessia) välittäisi asiakkaansa viestejä, joten en usko näin tapahtuneen. Mahdollisesti jonkun ystävän välityksellä sähköpostitse?

Käsittääkseni mielentilatutkimuksesssa olevaa tutkintavankia koskevat sekä mielenterveyslaki että tutkintavankeuslaki. (Sitä en sitten tiedä, missä määrin psykiatrisessa sairaalassa osastolla mielentilatutkittavana olevaan tutkintavankiin sovelletaan samoja rajoituksia kuin vankilassa tutkintavankina olevaan.) Potilaan/tutkintavangin yhteydenpidosta (ja sen rajoittamisesta) em. laeissa sanotaan seuraavaa (tutkintavankeuslaista oli erikseen internetin käytöstä, mielenterveyslaissa ei):
Mielenterveyslaki:

22 j § (21.12.2001/1423)
Yhteydenpidon rajoittaminen

Potilaalla on oikeus pitää yhteyttä sairaalan ulkopuolelle käyttämällä puhelinta, lähettämällä ja vastaanottamalla kirjeitä tai muita luottamuksellisia viestejä ja muita lähetyksiä sekä vastaanottamalla vieraita.

Potilaan yhteydenpitoa sairaalan ulkopuolelle saadaan rajoittaa, jos yhteydenpidosta on vakavaa haittaa potilaan hoidolle, kuntoutukselle tai turvallisuudelle tai jos rajoittaminen on välttämätöntä muun henkilön yksityiselämän suojaamiseksi.
Tummennus minun. Voisi ajatella, että psyykkisesti sairaan ihmisen kuntoutumista ei edistä sellaisten tekstien lukeminen ja sellaiseen nettikeskusteluun osallistuminen, jossa puidaan hänen tekemäänsä henkirikosta. Voisi luulla, että siitä on pikemminkin haittaa.
Tutkintavankeuslaki:

7 b § (10.4.2015/394)
Internetin käyttö

Tutkintavangille voidaan antaa lupa internetin käyttöön toimeentuloon, työ-, koulutus-, oikeus-, sosiaali- tai asuntoasioiden hoitamiseen liittyvästä tai muusta vastaavasta tärkeästä syystä, jollei tutkintavangin oikeutta yhteydenpitoon ole pakkokeinolain 4 luvun nojalla rajoitettu. Luvan myöntäminen edellyttää, että tutkintavangin pääsy muille kuin luvanmukaisille verkkosivustoille on asianmukaisesti estetty.

Internetin käyttöä koskevan luvan myöntäminen edellyttää, ettei internetin käytöstä aiheudu vaaraa tutkintavankeuden tarkoitukselle, vankilan järjestykselle tai turvallisuudelle taikka tutkintavangin tai muun henkilön turvallisuudelle.

Jos internetin käyttöä koskevan luvan myöntämisen edellytykset eivät enää päätöksen tekemisen jälkeen täyty tai tutkintavanki rikkoo luvan ehtoja, lupa voidaan peruuttaa.
Tutkintavankeuslain mukaan sen kaltainen internetin käyttö, jota tällekin palstalle kirjoittelu edustaa, on nähdäkseni yksiselitteisesti kiellettyä. Tänne kirjoittaminen ei todellakaan vertaudu noihin laissa yksilöityihin tarkoituksiin tai sitä ei voida perustella muulla vastaavalla tärkeällä syyllä.

Sähköpostista tutkintavankeuslaki sanoo seuraavaa:
7 a § (10.4.2015/394)
Sähköpostin käyttö

Tutkintavangille voidaan antaa lupa sähköpostiviestien lähettämiseen ja vastaanottamiseen yhteyksien ylläpitämiseen, toimeentuloon, työ-, koulutus-, oikeus-, sosiaali- tai asuntoasioiden hoitamiseen liittyvästä tärkeästä syystä, jollei tutkintavangin oikeutta yhteydenpitoon ole pakkokeinolain 4 luvun nojalla rajoitettu. Edellä todetusta huolimatta tutkintavangille voidaan antaa lupa sähköpostiviestin lähettämiseen ja vastaanottamiseen 4 §:ssä tarkoitetun asiamiehen kanssa tärkeästä oikeusasioiden hoitamiseen liittyvästä syystä.

Luvan myöntämisen edellytyksenä on, ettei käytöstä aiheudu vaaraa tutkintavankeuden tarkoitukselle, vankilan järjestykselle tai turvallisuudelle taikka tutkintavangin tai muun henkilön turvallisuudelle ja että viestin lähettäjästä ja vastaanottajasta pystytään riittävästi varmistumaan.

Jos sähköpostin käyttöä koskevan luvan myöntämisen edellytykset eivät enää päätöksen tekemisen jälkeen täyty tai tutkintavanki rikkoo luvan ehtoja, lupa voidaan peruuttaa.
Samat ehdot näyttävät koskevan sähköpostia kuin internetin käyttöä muutenkin.
Gladys
David Starsky
Viestit: 4508
Liittynyt: To Loka 01, 2009 6:53 pm

Re: Äiti surmasi kaksi lastaan, Kuopio 22.11.2014

Viesti Kirjoittaja Gladys »

Jos nimimerkki E.H. on se, joka väittää olevansa, niin onko hän nyt sitten parantunut? Nopea parantuminen, teosta on alle kuusi kuukautta.
All is pretty.
- Andy Warhol
Vastaa Viestiin