Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Kikkara
Remington Steele

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 8.9.2015

Viesti Kirjoittaja Kikkara »

^lenkkarit, joissa lilat (pinkit?) nauhat. Bussikuvassa sukanvarret housujen päällä.
Katjusa
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Katjusa »

Mietin tassa etta pakkohan Nelalla olla se tyolappari mukana, jos han olisi jattanyt sen kotiin Sergeihan olisi huomannut ettei Nela ottanut sita mukaan vaikka oli toihin menossa.
Jotenkin tuntuu etta Nela on viestin lahettamisen jalkeen kaynyt viela kotona..
Jos henkirikos on tapahtunut, se voi olla TODELLA tarkkaan suunniteltu. Esim en usko etta olisi vaikeaa kirjottaa "soitan sinulle illalla" Tsekin kielella jos on ollut aikaa suunnitella ja ehka viela tuttu Tsekkia puhuva jolta voisi joskus ohimennen kysya etta "Hei miten soitan sinulle illalla sanotaan Tsekin kielella?"
Viimeksi muokannut Katjusa, Ma Syys 21, 2015 8:58 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
kaljaloota
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja kaljaloota »

Katjusa kirjoitti:Minusta tuntuu myos etta tarkkaan suunniteltu henkirikos. Niinkuin nakee, monia utopistisia epailyja ihmisilla, se kuka henkirikoksen tehnyt (kukakohan...) hieroo kasiaan yhteen kun kukaan ei tajua.. tama vain oma epailykseni mutta veikkaanpa etta totta! En todellakaan usko etta Nela vapaaehtoisesti jattaisi vanhempansa nain kamalaan epatietoisuuteen.. No way.
Ei varmasti jättäis epätietoisuuteen, ottamatta mitenkään kantaa spekulaatioon, niin vaikea ei olisi ollut arvata, että mihinkä Nela suunnistais. Eli joku löysi etuajassa? Aikaakin on kulunut jo sen verran, että mahtaako löytyä elossa?
Extreme harrastajat kyllä osaa hommansa.
liibaalaabaa
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja liibaalaabaa »

aikuinennainen kirjoitti:Jos Nela olisi käynyt Myyrmannin Whatsapissa, niin siitä olisi jo valvontakamerakuvat julki.
Vähän järkeä tuohon spekulontiin.
Missä??? :?:
niin maan perusteellisesti
Bias
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Bias »

Kikkara kirjoitti:Miehen sanotaan sanoneen, että häät on pidetty kuukausi sitten, mutta vaimo ei ole vielä kerennyt tehdä tarvittavia papereita, että sukunimi olisi virallinen suomessa. Kerennyt?? (Uskon, että tässä voisi olla kyseessä käännösvirhekin)
Mitä mustasukkaisuuteen tulee niin mielestäni on loogisempaa, että mustasukkaisuuden kohde on se, jolla on suhde selvästi esillä facebookissa. Myös miehen nimen käyttäminen vaikka se ei ole virallinen nimi vielä, osoittaisi minusta ennemminkin naisessa mustasukkaisuuspiirteitä.
Tähän tarvitaan myös avioliittotodistukseen apostille Tsekeistä, ja on mahdollista, että se on hankittu lähetystön kautta jolloin se kestää. Ilman apostillea se paikallinen vihkitodistus ei Suomen maistraattiin kelpaa. Lisäksi se pitää olla käännetty suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi. Näissä menee oma aikansa.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Mitästähännyt
Alokas

Viesti Kirjoittaja Mitästähännyt »

Mutta siis mistä se maininta "kultakauppa työpaikkaa vastapäätä"?
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

URSA kirjoitti:Konduktöörit eivät aina ehdi kulkea yhden pysäkkivälin aikana lipunmyyntivaunua päästä päähän. Se voi olla selitys sille, miksi Nela ei ostanut käteisellä seutulippua jo matkalla Myyrmäkeen.
Minä taas luulen, että Nela tosiaankin kävi lääkärissä tai labrassa siellä Myyrmäessä.
Sai kuulla jonkun uutisen, mikä järkytti. Sai ehkä vihjeen rentoutumiseen ja kävelyyn. Ehkä tuo puninen takki oli mukana sen vuoksi, että aikoi antaa sen jollekin kadulla istuvalle pyytäjälle, mutta sitten tarvitsikin sitä itse kun lähti parantamaan "päänsärkyään".

Oliko edellisenä iltana riidellyt miehensä kanssa? Syy miehensä mustasukkaisuus kun vaimo viesti esimiehensä kanssa illallakin. - Ja Petroskoin reissullakin ollut työasiat / -stressi -toverit mielessä...

Outoja piirteitä on monta
1. Siis kävivät Petroskoissa pyöräilemässä ?? Siis ihan oikeesti, kuljettivatko kalliit pyöränsä miukanaan sinne? Ja miten sitten miehen vanhemmat olivat jo Suomessa heti Nelan katoamisesta seuraavana päivänä? Jotenkin outoa...
2. Tsekissä on osoitettu mieltä erään johtomiehen Venäjä -yhteyksien suosimisesta. Sitten Nela oli saamassa erään Sergein Venäjällä korkeassa asemassa olevan kokonimikaiman sukunimen.
3. Miten sattuikin, että Nelan työpaikalta oli jotkut matkalla Prahaan..
4. Olisiko Nelan viesteissä työpaikalle ollut joitain "koodattuja" viestejä, jotta miehensä ei niitä ymmärtäisi?
5. Onko varmaa, että Sergei oli yötä kotona, ehkä hän nukkuikin jossain muualla?

Vielä, olen useamman kerran yrittänyt esittää seraavaa matkustustapaa Nelalle, nimittäin jos hän olisi halunnut häipyä Suomesta. Viestini ovat vain jotenkin kadonneet...

Vielä kerran; eräs laivayhtiö kuljettaa rekkoja välillä Naantali Kapellskär. Useat rekkakuskit ovat keskieurooppalaisia ja venäläisiä, kulkevat idästä Suomen yli Ruotsiin ja sitten etelään ja päinvastoin. Olen itse kulkenut ko autolautoilla ja nähnyt, että joillakin rekkareilla on ollut matkustaja (nainen) seurana. Satamissa ei matkustajien papereita kysellä, ainoastaan kuskit käyvät lastinsa merkkaamassa. Ja vaikka kysyttäisiinkin, niin jos Nela häipäsi Suomesta heti 9.9 esim, niin kukaan ei kai hänen nimeään tarkistanut passistaan...
Muista lähdekritiikki!
stalkkeri
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja stalkkeri »

Mies houkutellut Nelan nuuksioon?
Ei oikein täsmää...
Nela päättänyt päivänsä ja löytyy vesistöstä ?
Miksei mitään tavaroita ole löytynyt ? Joku ulkopuolinen tehnyt pahaa ja kerännyt kamat ? Miksei ?
Nela päättänyt itse kadota ?
Jotenkin loogisin koska mitään jälkiä ei ole löytynyt.
Viimeksi muokannut stalkkeri, Ma Syys 21, 2015 9:13 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
antibes
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja antibes »

Whatsapp ei ole kauppa tms Myyrmannissa vaan älypuhelinsovellus, viestien, kuvien ja lyhyiden videoiden lähettämiseen. =)
talitintti
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja talitintti »

Mitästähännyt kirjoitti:Mutta siis mistä se maininta "kultakauppa työpaikkaa vastapäätä"?
Nelan työpaikka Me2We sijaitsee Mikonkatu 8, tai ainakin yksi osoite vinkkaa sinne. https://me2we.jobs/sites/me2we/? Kultasepänliike siis Mikonkatu 5.
Unkarilainen
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Unkarilainen »

MrMickey kirjoitti:Jälleen ihmeteltiin josko Nela ja Sergei olisivat puhuneet Venäjää keskenään. Vastaus tuskin.
Eikös me opittu jo Jaroslav Hašekin "Kunnon sotamies Švejk'istä", että tsekki ja venäjä ovat niin läheiset sukukielet, että Svejkillä ei ollut mitään vaikeuksia kommunikoida ja ymmärtää ympäristöään venäläisten sotavankeudessa.
Elizabeth
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Elizabeth »

skoone kirjoitti:
URSA kirjoitti:Konduktöörit eivät aina ehdi kulkea yhden pysäkkivälin aikana lipunmyyntivaunua päästä päähän. Se voi olla selitys sille, miksi Nela ei ostanut käteisellä seutulippua jo matkalla Myyrmäkeen.
Minä taas luulen, että Nela tosiaankin kävi lääkärissä tai labrassa siellä Myyrmäessä.
Sai kuulla jonkun uutisen, mikä järkytti. Sai ehkä vihjeen rentoutumiseen ja kävelyyn. Ehkä tuo puninen takki oli mukana sen vuoksi, että aikoi antaa sen jollekin kadulla istuvalle pyytäjälle, mutta sitten tarvitsikin sitä itse kun lähti parantamaan "päänsärkyään".

Oliko edellisenä iltana riidellyt miehensä kanssa? Syy miehensä mustasukkaisuus kun vaimo viesti esimiehensä kanssa illallakin. - Ja Petroskoin reissullakin ollut työasiat / -stressi -toverit mielessä...

Outoja piirteitä on monta
1. Siis kävivät Petroskoissa pyöräilemässä ?? Siis ihan oikeesti, kuljettivatko kalliit pyöränsä miukanaan sinne? Ja miten sitten miehen vanhemmat olivat jo Suomessa heti Nelan katoamisesta seuraavana päivänä? Jotenkin outoa...
2. Tsekissä on osoitettu mieltä erään johtomiehen Venäjä -yhteyksien suosimisesta. Sitten Nela oli saamassa erään Sergein Venäjällä korkeassa asemassa olevan kokonimikaiman sukunimen.
3. Miten sattuikin, että Nelan työpaikalta oli jotkut matkalla Prahaan..
4. Olisiko Nelan viesteissä työpaikalle ollut joitain "koodattuja" viestejä, jotta miehensä ei niitä ymmärtäisi?
5. Onko varmaa, että Sergei oli yötä kotona, ehkä hän nukkuikin jossain muualla?

Vielä, olen useamman kerran yrittänyt esittää seraavaa matkustustapaa Nelalle, nimittäin jos hän olisi halunnut häipyä Suomesta. Viestini ovat vain jotenkin kadonneet...

Vielä kerran; eräs laivayhtiö kuljettaa rekkoja välillä Naantali Kapellskär. Useat rekkakuskit ovat keskieurooppalaisia ja venäläisiä, kulkevat idästä Suomen yli Ruotsiin ja sitten etelään ja päinvastoin. Olen itse kulkenut ko autolautoilla ja nähnyt, että joillakin rekkareilla on ollut matkustaja (nainen) seurana. Satamissa ei matkustajien papereita kysellä, ainoastaan kuskit käyvät lastinsa merkkaamassa. Ja vaikka kysyttäisiinkin, niin jos Nela häipäsi Suomesta heti 9.9 esim, niin kukaan ei kai hänen nimeään tarkistanut passistaan...
Tuohon 1.kohtaan olen ollut lukevinaan sen, että Sergei oli itse pyytänyt aiemmin jo omat vanhempansa kylään.

Ja mitä tuohon, että oliko Sergei yötään kotona.. Mä mietin taas, että onko Sergei ainoa jolla viimeinen kunnollinen näköhavainto Nelasta. Taispa myös Nela soittaa äidilleen silloin illalla, mikäli oikein muistan..
misa80
Alokas

Viesti Kirjoittaja misa80 »

Mietin että oisko Nela mennyt Myyrmäkeen lataamaan matkakorttia. Asemalla kun on latausautomaatti joka ei olisikaan jostain syystä toiminut. Tosin lataus olisi onnistunut myös Malminkartanossa R-kioskilla joka aukeaa 6.30...
liibaalaabaa
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja liibaalaabaa »

antibes kirjoitti:Whatsapp ei ole kauppa tms Myyrmannissa vaan älypuhelinsovellus, viestien, kuvien ja lyhyiden videoiden lähettämiseen. =)
Okei.Kiitos tiedosta. Ei meillä "täällä landella" sellaisia ole, kai :mrgreen: :mrgreen:

Mutta aikuinennainen mistä olet sellaista päähäs saanut? En mielestäni ole mistään lukenut?
niin maan perusteellisesti
jooeimitaan
Alokas

Viesti Kirjoittaja jooeimitaan »

aikuinennainen kirjoitti:Jos Nela olisi käynyt Myyrmannin Whatsapissa, niin siitä olisi jo valvontakamerakuvat julki.
Vähän järkeä tuohon spekulontiin.
Mitä vittua?

Sain vihdoin luettua koko aiheen läpi (ok skippasin noin 2%). Tämän kaiken olisi voinut tiivistää noin 25 sivuun vähintään.

Samaa jauhantaa Ämmässuon tolpasta. Ei se edelleekään välttämättä ota siihen lähimpään, monia syitä. Ja se puhelin ei missään tapauksessa ole voinut ehtiä roskapöntöstä tonne tossa ajassa.

En halua kuulostaa ylimieliseltä, mutta tuntuu että täällä ihmiset on erittäin tyhmiä ja pienikatseisia..

Ja sitten on näitä jotka sanoo "En ymmärrä, jos menisin tekemään itsemurhaa pukeutuisin mukavasti" yms.. Mitä h-e-l-v-e-t-t-i-ä?

Ja sitten joku myöskin on saanut Martinlaakson tähän tarinaan mukaan.

Ja sitten on nämä Kukkahattu-Alma-Leija-Fööni-Mankeli Rinkeliset jotka yhden kuvan perusteella tekevät Sergeistä sarjamurhaajan.

Kävikö teillä myös mielessä, että kaikkien Facebook käyttö ei ole samallaista, että jokaisesta asiasta pitäisi siellä mainostaa? Itse käyn Facebookissa kyllä, mutta ERITTÄIN harvoin viestitän itse mitään seinälle. Chatti erikseen.

Ja sitten on nämä psykoottiset omakeksimät jutut mitkä tässä aiheessa rikkinäisen puhelimen tavoin muuttuu ja parin viestin jälkeen muuttuu mutusta "faktaksi".. Kyllä huomaa että on kukkahattutädeillä hyvin tylsä elämä, ei millään pahalla..

Tarkoitan vain, että jouduin lukemaan turhaa paskaa näinkin paljon.

Jottei täysin offtopiciksi menis, niin todella mielenkiintoinen tapaus itselleni. Ei tosiaan yleensä nämä kiinnosta, mutta tässä on kyllä monet mysteeriset ainekset seassa.

Itse uskon, että hän on vapaaehtoisesti paennut ja niinkun joku sanoi täällä, on käynyt Nuuksiossa viimeisen kerran sillä paikka oli hänelle ilmeisesti hyvinkin rakas.

En kyllä poissulje aviomiestäkään, ja se Andrew(?) ex?-työkaveri saattaa liittyä tapaukseen.

Toivon että mysteeriin saadaan ratkaisu, oli se sitten mikä hyvänsä.

Ainiin, ja oliko täällä tosiaan jotkut jotain vitun ennustusta väittänyt ja tarot kortteja? Pysykää poissa täältä, pyydän.

Haluaisin itse vain lukea asiallista ja järkevää keskustelua aiheesta, mutta tosiaan jouduin lukemaan 200 sivua psykoottisten idioottien juttuja.
Viimeksi muokannut jooeimitaan, Ma Syys 21, 2015 9:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin