Äiti heitti lapsensa 24. kerroksesta Hongkongissa

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Äiti heitti lapsensa 24. kerroksesta Hongkongissa

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

Äiti heitti lapsensa 24. kerroksesta

15.10.2007 10:43

Hongkongissa vaaditaan nyt parannuksia sosiaalihuoltoon epäillyn kaksoismurhan takia.

South China Morning Post -sanomalehden mukaan 36-vuotias äiti olisi sitonut 12-vuotiaan tyttärensä ja 9-vuotiaan poikansa ja heittänyt lapset ikkunasta ulos sunnuntain vastaisena yönä. Perhe asui 24. kerroksessa.

Lasten murhaamisen jälkeen äiti oli riistänyt hengen itseltään.

- Tytön kädet ja jalat oli sidottu kiinni. Pojalta oli sidottu kädet, poliisi kertoi kiinalaislehdelle.

Äidin ja lasten ruumiit löydettiin varhain sunnuntaiaamuna kerrostalon pihalta Hongkongin Tin Shui Wain alueelta. Äiti oli jättänyt asuntoon itsemurhaviestin.

Manner-Kiinasta vähän aikaa sitten Hongkongiin muuttaneella äidillä oli ollut aikaisemmin mielenterveysongelmia. Perhe oli saanut sosiaaliapua, ja naisen työtön mies oli murhien tapahtuma-aikaan sairaalahoidossa syövän takia.

Tin Shui Wain aluetta kutsutaan Hongkongissa "sosiaaliseksi aikapommiksi", koska alueella on esiintynyt paljon kotiväkivaltaa.

Muutama vuosi sitten kiinalaismies puukotti kuoliaaksi vaimonsa ja kaksi tytärtään ja riisti lopuksi hengen itseltään.

Viime vuonna kolme kolmekymppistä naista teki alueella yhteisitsemurhan.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Jostain syystä mulle tulee aina Linkolan kirjoitukset näistä mieleen. Liikaa ihmisiä ja lisää tulee. Ei olla sopeuduttu elämään suurissa keskittymissä, eikä varallisuus korreloi onnellisuuden kanssa. Toisaalta esim. Valtaoja on monessa yhteydessä esittänyt vastateesejä. Kyllähän absoluuttinen onni on varmaan suurempi pienemmällä lapsikuolleisuudella ja pitemmällä eliniän odotuksella.

Niin tai näin.
Samarina
Martin Beck
Viestit: 802
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 6:19 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Täytyy myöntää, että jossain määrin olen Linkolan kanssa samaa mieltä. En vain ehkä lähtisi vähentämään maailman väkilukua yhtä radikaalein keinoin. Mä taas näkisin, että ei pitkä elinikä ole absoluuttisen onnellisuuden tae vaan ennemminkin elämän laatu. Voin hyvin kuvitella, että joku heimo Amatzonin sysimustassa viidakossa voi olla paljon onnellisempi, kuin joku länsimaista elämää elävä yhteisö.
Ed
Neuvoja-Jack
Viestit: 547
Liittynyt: Su Heinä 29, 2007 11:52 pm

Viesti Kirjoittaja Ed »

Joku jossain sanoi, että länsimaisella ihmisellä saattaa mennä elinikä siihen, että saa hankittua talon, palan nurmikkoa ja puutarhan.
Amazonin viidakoissa homma hoituu viikossa.
Välillä voi käydä ampumassa puhallusputkella apinan ja keräämässä hedelmiä, kun nälkä yllättää.
Ja ayahuasca korvaa mainiosti tiedotusvälineet.
Is it not fine to dance and sing
while the bells of death do ring?
Yökiitäjä
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: To Maalis 29, 2007 7:22 am
Paikkakunta: Kallio

Viesti Kirjoittaja Yökiitäjä »

Ed kirjoitti: Ja ayahuasca korvaa mainiosti tiedotusvälineet.
No näin se just menee, valitettavasti...

Tälläkin foorumilla keskusteltiin muutama kuukausi sitten siitä, että pitäisikö ihmisen hankkia lapsia vai ei. Vastasin kyselyyn että ei, en ole aikeissa hankkia lasta. Perustelin kantaani sillä, että en vaan ole mielestäni kypsä siihen vastuuseen mitä jälkeläisen hankkiminen vaatii.

Sain julkisen tuomion.

Oltiin vakaasti sitä mieltä että minun on VELVOLLISUUS kasvattaa jälkeläisiä, koska muutenhan suomalaisten väkiluku kääntyy laskuun ja Suomi kuolee!!! Juu, niin voi käydä että Suomi kuolee. Uskoisin että maapallon väkiluku ennemminkin kasvaa ja ihminen tukehduttaa itsensa liiallisen kasvuun tällä pallolla. Että sen rinnalla on varsin pieni asia mihin suuntaan se Suomen väkimäänä nyt sitten kääntyy :twisted:
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Re: Äiti heitti lapsensa 24. kerroksesta Hongkongissa

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

^olen törmännyt lapsista keskusteltaessa samaan ilmiöön, vaikkei se minuun ole kohdistunutkaan, koska itse haluaisin lapsia, jos niitä tulisi. mun mielestä on jokaisen oma asia mitä elämällään tekee ja mitä siltä haluaa. muilla ei ole oikeutta arvostella eikä moralisoida, koska kyse ei ole heidän elämästään. ne jotka haluavat lapsia hankkikoon niitä, ne jotka ei niin sitten ei. meitä on niin moneen junaan.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Vastaa Viestiin