Täällä puhutaan nikki Viivasta

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

_____
Harjunpää

Täällä puhutaan nikki Viivasta

Viesti Kirjoittaja _____ »

”Ei vittu, mitä nyt taas?” kuuluu todennäköisesti useamman henkilön suusta kun näkevät otsikon, mutta koitan perustella aiheen tarpeellisuuden siinä määrin hyvin, että tämän aloituksen luettuasi ymmärrät mistä on kyse. Mietin todella tarkkaan, kuuluisiko tämä enemmän vapaan keskustelun puolelle, mutta epäilemättä tässä tulee syntymään myös nokittelua suuntaan tai toiseen, joten katsoin parhaimmakseni sijoittaa sen nimenomaan tänne lautamiehiin. Otsikointia mietin myös tarkkaan ja päädyin tähän sangen vaatimattomaan, mutta selkeään valintaan jokseenkin yksimielisesti itseni kanssa. ”Kyllä Viiva tietää, kysy vaikka”, ”Viiva FanClub – teinisussujen paratiisi”, ”Viiva - vääristelijä”, ”Viiva – ihminen vai imbesilli”, ”Viiva, the final asshole” ja ”Koodinimi Viiva – asian ytimessä” pyörivät mukana ihan loppusuoralle saakka valitessani kuvaavaa kruunua tälle keskustelulle, mutta kuten nopeimmat jo ehkä ovat havainneet, valintani osui kohtuullisen tylsän ”Täällä puhutaan nikki Viivasta” –kohdalle. Ylläpitohan tämän loppusijoituspaikan ja muun sisällön päättää loppukädessä, sehän on sanomattakin selvää. Mutta asiaan:

Koska niin monella tuntuu nousevan hiukset pystyyn ilmestyessäni ehkä vain lukemaan ja pikaisesti kommentoimaan ketjuja Bodom-keskustelun alla, ajattelin perustaa tällaisen topicin, jossa voitte suorittaa henkilökohtaiset hyökkäyksenne minua kohtaan vähän vapaammin. Toisaalta jos haluat päinvastoin kehua minua tai muuten tutustuttaa itsesi minuun, onnistuu se myös vaivattomasti tätä kautta. Perinteisemmin ylläpito on nimennyt näitä tylsääkin tylsemmästi tyyliin: ”Viiva vs muu maailma”, mutta ajattelin jo kokonaisuutena tämän olevan jotain muuta, vaikka tämä tulee todennäköisesti keskittymäänkin hyvin pitkälle nokitteluun ja keskinäisten aiheiden vatvomiseen.

Kuka olet? Kuka vittu luulet olevasi? Multinikki saatana! Ärsyttävä kusipää! Luuletko olevasi hauska? Taidat olla pöljä? Ja muut kiperät kysymykset ja kommentit saavat mitä ilmeisimmin vastauksen tässä ketjussa, jos osaat sitä nätisti kysyä. Toki myös perustelut ovat suosiollisia, sillä aion myös itse nähdä vaivaa näihin vastatessani. Rohkeasti siis näppäimistö kainaloon ja matkaan, tämä voi aukaista juuri Sinun silmäsi epätietoisuuden varjossa, kun ei enää tarvi keskittyä niin kiihkeästi siihen, kuuluuko tämä nyt varmasti keskusteluaiheen piiriin. Koska eräillä suilla on kaivattu enemmän ketjun avaajan roolin keskeisyyttä ketjujen ylläpidossa, on se myös mahdollista tällä tavalla, silla takuulla itse valitsen kysymykset mihin haluan vastata. En toki voi ottaa vastuuta siitä, jos jollain on oman ymmärtämisensä kanssa hankaluuksia, eikä tämän vuoksi saakaan tyydytystä kysymykselleen. En halua olla keskustelun tappaja, joten voin ottaa kantaa myös laajemmin yhteiskuntamme kiperiin kysymyksiin tai jopa juuri Sinua henkilökohtaisesti häiritseviin pulmiin. Kenttäkokemukseni "vähän siitä sun tästä" antaa pohjaa ja pontta monen asian vatvomiseen ja ehkä sieltä löydämme yhdessä vastauksen myös niihin. Rohkeasti kysyen siis eteenpäin.

Paraskaan ketjunavaus ei ole täydellinen ilman, että siinä poraudutaan asian ytimeen, joten tukisukkien varjosta, papiljottien kehystämänä, tartun virtuaaliystäväni awan ilmoille heittämien ajatusten sekaan, ennen kuin hän vallan hermostuu:
awa kirjoitti:Älä sotke tätä vammakeskustelua vääristelyilläsi - vaan siirtele vääristelyt sinne sinulle hyvin sopivalle "vääristelyt kautta aikojen" topicille.
Siirryin vammakeskusteluista tähän ketjuun, jossa voinet osoittaa vääristelyni todeksi. Mielestäni syyttely ilman näyttöä on sekä hyvien tapojen että palstan sääntöjen vastaista. Myös itsemoderointi katsotaan usein keskustelufoorumin ylläpidon silmissä rangaistavaksi teoksi. Tämä kyseinen lainaus jättää toki vielä vähän tulkinnan varaa tuon kohdan täyttymisen suhteen.
awa kirjoitti:Nuo postauksesi ovat aivan turhaa palstan täytettä ja en voi ymmärtää miksi niitä vaivaudut urhoollisesti kirjoittelemaan.
Kyseenalaistaminen on terveen merkki sillä kaikki tyytyväisyys lopulta lopettaa kehityksen, mutta en ymmärrä miksi pitää hyökätä toisen persoonaa kohtaan noinkin röyhkeästi. Veikkaampa että jos äitisi tietäisi miten käyttäydyt, niin tukkapöllyä voisi olla luvassa.
awa kirjoitti:Kirjoittele aiheesta sille kuuluvalla aihealueella ja ole tarkka ettei mene nikit sekaisin.
Juuri tästä syystä jouduin avaamaan tämän ”oman palstani” koska jatkuvasti haluat kuljettaa joka keskusteluaiheen koskemaan minua – ihmisenä. Haluatko kenties tavata vai mikä on päämääräsi? Mikäli näin on, toivon sinun tekevän sen yksityisviestien kautta, sillä ethän sinäkään halua seurata ehkäpä orastavan suhteemme kehittymistä näin kaikkien silmien alla? Ja toisaalta minua ainakin vähän ujostuttaisi näin julkisesti lähetellä siirappia tihkuvia viestejä toiselle, epäilemättä viehättävälle persoonalle.
awa kirjoitti:Viivakin voisi vastailla, jos haluaa osallistua topicin aiheeseen - kerran kuukaudessa
Viiva on siitä fiksu, että Viiva vastailee, silloin kun viivalla on jotain sanottavaa. Toisin kuin eräillä muilla, joilla on vain tarve täyttää foorumi suoraan sanottuna paskan lätinällä. Olen pahoillani, en halua kuulua samaan kategoriaan heidän kanssaan. Ehkä toki vain kerran kuukaudessa, jos ei useammin tule sanottavaa.
awa kirjoitti:^Siirry jo viiva aiheeseen
Tässä kohtaan helpotusta tuo se, että tämä nykyinen aihe koskee ihan vain pelkästään itseäni joten olen oikeastaan koko ajan aiheessa kiinni.
awa kirjoitti:Täällä keskustellaan Gustafssoinin vammoista - osallistu sinäkin viiva rohkeasti asialliseen keskusteluun, tai siirry postaustesi kanssa huu haa osastolle. Tämä ihan ystävällisesti.
Tämä itsemoderointi on mielestäni tosi ikävä ilmiö keskustelupalstoilla. Mielestäni meidän kaikkien tulisi luottaa siihen, että kyllä asiaan perehtynyt ylläpito tietää mitä tekee. Toki voit itse perustaa oman keskustelufoorumisi jonnekin internetin syövereihin, jossa saat toteuttaa jo kenties fanaattiseksi nousevaa kanssaihmisten paimentamista. Toki tämänkin palstan ylläpito voi sinut ottaa jäsenekseen, mutta epäilen sitä kovin koska olet ennenkin kunnostautunut sääntöjen rikkojana ja saanut jopa bannia. Voin vain kuvitella kuinka äkäisenä olit tuon saavuttaessasi.
awa kirjoitti:Viiva - sinulle voi tietysti käydä asiakirjoittelussa niin, että menee "nikki" väärään kurkkuun - onneksi vain kerran kuukaudessa.
Tässä on oikeastaan eräs syy, miksi halusinkin avata vähän laajemman keskustelun koskien itseäni. Toki mystinen kuukauden poissaolo, juuri kun on päässyt keskusteluissa vauhtiin, häiritsee kanssaihmisiä, joten tämä on kanava myös käsitellä tuota asiaa. Voin tunnustaa että hyökkäyksesi ja provokatiivinen viestisi lähes murskasi herkän mieleni, sillä tämä kuukausi on ollut todella rankkaa aikaa rakkauselämässäni. Chatin puolella toinen tämän asian osapuolista tunnetaan nimikkeellä ”Käntty”, vaikka hän ei olekaan itse keskusteluun osallistunut. Tietääkseni. Voit tarkistaa chattia enemmän käyttäviltä tarkennusta tähän asiaan, mikäli et muutoin hyväksy vastaustani.
awa kirjoitti:Tietysti viivan tavoin sinullekin on muistutettava, että tämä on keskustelufoorumi ja toivon ja uskoisin, että kaikki muutkin tänne kirjoittavat toivovat, että kirjoittaisitte keskusteltavasta aiheesta. Tämän voinet ystävällisesti välittää tiedoksi - myös muille nikeillesi. KIITOS.
Tämä viattomalta kuulostava heitto oli osoitettu Sariolalle, mutta otan sen tähän esimerkiksi, että palstalaisetkin voivat pohtia päissään (päässään sanan taivutusmuoto) millainen on väärää keskustelua. En tiedä kuinka tarkkaan tunnet palstan säännöt, mutta suosittelisin niihin tarkemmin tutustumista jatkossa. Multinikkeily on kielletty ja asia on kohdaltani tarkistettu jo ainakin kertaalleen, minkä ylläpitotiimi voi vaikka tämän otsikon alla varmentaa. Kirjoittelen pääosin kahdesta eri paikasta ja toisinaan jopa kolmesta. Neljännestäkin paikasta olen saattanut kirjoittaa mutta voin jatkossa keskittyä ainoastaan näihin kahteen paikkaan niin ylläpidon ja sinun kyttäämisesi helpottuu.

Näillä eväillä voinemme jatkaa taas asiasta eteenpäin, mutta älkää epäröikö kysyä mikäli mieltänne vaivaa jokin seikka. Kovinkin halveksimani luikertelijat ovat keskustelupalstojen syöpä, jollaiseksi en itse halua missään nimessä samaistua, joten tämä topic toimikoot epäselvyyksien selvittelypaikkoina.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Vain pari kysymystä nousee tästä aiheesta mieleeni.

Miksi ihmeessä haluat taas nostaa itsesi keskustelun aiheeksi?

Onko tämä todella oikea paikka paistatella päivää ja toivoa olevansa keskustelun päätähtenä?

Joku viiva-blogi olisi ehkä parempi paikka tällaiselle, siksihän niitä blogeja tehdään että saataisiin puhua rauhassa siitä maailman tärkeimmästä aiheesta - minästä. :wink:
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
_____
Harjunpää

Kiitos asiallisesta pään avaamisesta, joka ei mennyt kuitenkaan pään aukomiseksi. Vastailen mielelläni nimenomaan tällaisiin kysymyksiin, jotka todellakin muissa yhteyksissä olisivat aiheen ulkopuolista lätinää.
Tampereen Tyttö kirjoitti:Miksi ihmeessä haluat taas nostaa itsesi keskustelun aiheeksi?

Onko tämä todella oikea paikka paistatella päivää ja toivoa olevansa keskustelun päätähtenä?

Joku viiva-blogi olisi ehkä parempi paikka tällaiselle, siksihän niitä blogeja tehdään että saataisiin puhua rauhassa siitä maailman tärkeimmästä aiheesta - minästä.
Mitä tarkoitat termillä taas? Jos viittaat sillä vieressä lököttävään myynti-ilmoitukseeni, niin sen kyllä nostivat tänne palstan ylläpito tuolta aiheeseen sopivamman divarin puolelta. Nimimerkin myyminen voi toki olla jonkun silmissä itsensä ylentämistä tai itsensä nostamista keskustelun aiheeksi ja kenties egonsa hivelemistä höyhenellä tai virtuaalivittuilun ilmentymä muussa mielessä, mutta mielestäni tuo on aika kaukaa haettu viittaus. Akuutissa rahapulassa henkisten voimavarojensa viimeisillä rippeillä ihmisen on joskus luovuttava jopa tärkeimmästään, mikä tässä tapauksessa tarkoittaa persoonaa. Sinua itseäsi.

Kuten ketjun alustuksessa mainitsin, koen tällaisen ketjun olevan tarpeellinen nimenomaan siksi, koska kanssapalstalaisilla tuntuu olevan suunnatonta halua keskustella nimenomaan minusta persoonana noissa muille asioille varatuissa ketjuissa. Ja jos sitten otan kantaa itseäni koskeviin syytöksiin niissä muissa ketjuissa, katsotaan se luonnollisesti jo ylläpitomielessäkin ”ohi-ketjun-aiheen” –keskustelemiselta. Olen kamalan pahoillani, etten voi vaikuttaa palstan keskustelijoiden tasoon muuta kuin omalta kantiltani ja toivon, että tämä ketju omalta osaltaan vaikuttaa Bodom-keskustelujen tasoon ylentävästi.

Blogin perustaminen on käynyt mielessä, mutta pelkkä itsestään kirjoittaminen tuntuu minusta sangen tylsältä ja ennalta-arvattavalta hommalta. Olen siis lykännyt tuota ajatusta sen oikean aiheen etsimisen ajaksi ja toivonmukaan sen vielä löydänkin. Olenhan tällä palstalla ylipäänsä tapauksen Bodom vuoksi muutenkin vaikka se nyt tässä onkin karkaamassa hitusen käsistä. Toivotaan toki että vain väliaikaisesti.

Toivottavasti vastaus tyydytti uteliasta mieltäsi ja hurmaavan kaunista viikonlopun odottelua.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sadistinen paska. Tunnevammainen narsisti. 8)

edit, kai tätä ketjua voi laajentaa siten, että täällä saa myös haukkua nimimerkki viivaa?
groot
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja groot »

Nimimerkki viiva taitaa olla itseaan taynna oleva omahyvainen narsisti. Onko niin, etta kuvittelet olevasi jollakin tapaa muiden ylapuolella?

Aloitat itse itsestani ketjun. hohhoijaa.......
Tama ketju on taysin turha.
---------
Allekirjoitus.
_____
Harjunpää

Loka kirjoitti:Sadistinen paska. Tunnevammainen narsisti. 8)

edit, kai tätä ketjua voi laajentaa siten, että täällä saa myös haukkua nimimerkki viivaa?
Niin. Olet Loka asian ytimessä, kuten monesti aiemminkin olet ollut. Aurinkolasien peittämien silmien taakse kätkettynä viestit tuolla kuitenkin jotain muuta kuin syyllistävää tai muuten pahansuopaista sanomaa. Näin epäilisin, voin toki olla väärässäkin, suonet sen kuitenkin anteeksi mikäli näin on. Puolihuolimaton ja -huomaamaton flirttisi ohitti minut siis vastaanottajan ominaisuudessa ainoastaan muutaman millimetrin etäisyydeltä. Huomasin kuitenkin sen lähettäneesi sen koska ohimoillani tuntui hentoinen tuulenvire, jota seurasi viattomansuloinen kuumotus, joka levisi aina kurkunpäähän saakka. Hallitsematon ”aah” oli siis seurausta pelkästään siitä, vaikka ympäröivät ihmiset sitä muuksi saattavatkin väittää. Tiedäthän: vatsanpohjaa kutittaa, kaikki sanat mitä sanot ovat todennäköisesti liikaa ja pelkän tunteen valloilleenpäästö aiheuttaisi pahennusta. No, ehkei aivan niin, mutta kyllä armaani, minäkin pidän sinusta.

Toki saa myös haukkua, mikäli kokee sen aiheelliseksi.
_____
Harjunpää

groot kirjoitti:Nimimerkki viiva taitaa olla itseaan taynna oleva omahyvainen narsisti. Onko niin, etta kuvittelet olevasi jollakin tapaa muiden ylapuolella?
Kiitokset arvaukseksi puetusta mielipiteestäsi. Yritin perustella ketjunavauksessani seikkoja, miksi juuri tämä ketju on tarpeellinen. Onko siellä mielestäsi seikkoja, jotka eivät puolla ketjun tarpeellisuutta tai ovat muuten käsityskykysi saavuttamattomissa? Voin yrittää korjata niitä tässä samalla, ettei vain jäisi väärää käsitystä kenellekään. Olet yksi niistä monesta henkilöstä, jotka käsittääkseni eivät pidä minusta ja siksi tuppaavat nokittelemaan aiheeseen kuulumattomissa ketjuissa. Olettaisin sinun hyppivän nyt riemusta, kun sinulle tarjotaan tilaisuutta antaa tulla koko täyslaidallinen kerralla, mutta kerrankos sitä erehtyy. Arvioisin Sinun olevan ”top kolmosessa” muutenkin siviilipersoonastani kiinnostuneista henkilöistä, jonka voin toki varmistaa helpostikin palstan hakutoimintoa hyväksikäyttäen, joten sikäli en yllättynyt että tapasin sinut tätä kautta näinkin pikaisesti.

Vastaukseksi esittämääsi kysymykseen: itsetuntoni on kohtuullisen korkea, joka saattaa joidenkin silmissä vaikuttaa kusipäiseltä käytökseltä tai muiden yläpuolelle asettumisena. En katsoisi asiaa kuitenkaan ihan noin mustavalkoisten lasien läpi, koska viihdyn vallan mainiosti myös itseäni fiksummassa seurassa. Myös tällä palstalla on itseäni fiksumpia, en sitä ole missään vaiheessa kieltänytkään.
groot kirjoitti:Aloitat itse itsestani ketjun. hohhoijaa.......
Tama ketju on taysin turha.
Ehkei tämä ketju aivan turha ollutkaan, kun kunnioitit itsekin tätä sentään vierailullasi. Niin ja vaivauduit vielä kommentoimaan, joka jo itsessään osoittaa kuinka tiiviisti halusit päästä tähän osallistumaan. Käy toki toistekin purkamassa sydäntäsi, jos siltä tuntuu, autan mielelläni elämän kiperissä tilanteissa.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Minä ainakin aion päissäni(pää-sanan monikko, käytetään vain kunnnon sivumyötäisessä) pohdiskella Viivan keskustelunavausta. Onko se turha vai ei. Nyt selvinpäin en pysty vastaamaan.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Minäkin annan huomenna tulla sydämeni kyllyydestä, olen silloin päissäni. (omassa päässä olevan humalatilan taivutusmuoto) Alkaen klo.16, olkaa paikalla.
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

Mielestäni nimimerkki viivalla on pohjimmaisena kaikkien kannalta hyödyllinen ja voimassa olevan käytännön mukainen ajatus kanavoida keskustelijoihin kohdistuva arvostelu pois varsinaisia aiheita koskevista ketjuista. Sikäli hänen nimeään kantava ketju puoltaa paikkaansa. Tämä sanottuna tietämättä mitä yksityisviesteissä mahdollisesti on ollut esillä. Nähtyjen viestien perusteella tuntuu olevan paineita julkiseen sanomiseen.
rimma
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja rimma »

hah!
en edes jaksa yrittää millään tapaa olla asiallinen tai muuta vastaavaa, vaan sanompa suoraan että älä tuhlaa ihmisten aikaa tämmösellä palstalla herra iso herra viiva. tee mielummin kotisivut ja mainosta niitä nimenomaan niiden rakentavuudella sillä sitähän tuo juuri on..lisää sinne väliin vielä että jokaisella on oma käsityksensä tietysti rakentavuudesta.
Oikeesti...en sano että ite olisin mitenkään asiallinen edes joskus mutta..
Asiahan ei tietysti minulle kuulu.. :lol:
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

En tunne, en tiedä, mutta sanonpahan vain, että hienoa että muitakin syytetään itsensä esille tuomisesta. 8)

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jopas sait sitä mitä kaipasit.

En oikeinen tiedä, oletko masokistinen narsisti, vai ironisoitko asioita muuten vaan, mutta sen ole huomannut, että olet sittenkin, jos et nyt suuri, niin keksimittainen humoristi.
rimma
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja rimma »

Huumori tuosta kaukana. vähän kun nauras kalloo leikatessa ja kasseille potkiessa..ja mulla vieläpä ei ees oo kasseja..
Musta tuntuu että on tasan yks joka noille nauraa.Kaikki voi varmaan arvata.
Mut joo lopetan asiaan puuttumisen.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
_____
Harjunpää

Kiitokset palautteesta. Nähtävästi tällaiselle, kieltämättä hedonistiselta verbaalirunkkaukselta vaikuttavalle ketjulle löytyy tilausta, koska omassa mielessäni asetettu tavoite ”määrällisesti enemmän muiden kuin omia” tekstejä täyttyy vallan mainiosti jo tässä vaiheessa. Ei ehkä sanallisesti vielä kuitenkaan, mutta josko siihenkin vielä joskus päästään. Tämä voisi olla yhtä tylsästi kuin muutkin: ”nokittele täällä nyt sitten saatana” –ketju, mutta alustinkin sen sitten vähän laajemmin. On kai se ainakin vaihtelua harmaaseen arkeen jos ei sitten muuta. Näköjään se ainakin tunteita herättää ja pääosin vastaan, mikä on minulle kohtuullisen yhdentekevää. Pointtihan kaikessa yksinkertaisuudessa on kuitenkin nimenomaan siinä että tämä omalta osaltaan siirtäisi ainakin minua koskevan tyhjänpäiväisen nokitellun tuolta oikeista ketjuista tänne. Ja kuten Hessu sen tuossa osuvasti näpsäkkänä poikana huomasikin, niin ei se sarkasmi ole oikeasti sinne niin kauhean syvälle piilotettu. Jos viitsii lukea ajatuksen kanssa. Ja jos ei viitsi niin jättää sitten myös kommentoimatta. Jos siltikin haluaa, voi sanoa kuinka vitun idioottimaista tällainen on ja se on ihan ok; minkäpä minä sille voin.

No, mikäli tästä kuitenkin saatte mielikuvan psykopaattisesta narsistista, niin en voi sille kerta kaikkiaan mitään. Eikä se minua edes kiinnosta. Luen paljon koska pidän lukemisesta ja kirjoitan paljon koska pidän kirjoittamisesta. Missään muualla en ole koskaan kirjoittanut itsestäni, joten jos tämä edelleenkin rikkoo sääntöjä, saa tämän poistettua täältä ”napin painalluksella”. Kyllä tämä ketju vaipuu unholaan siinä missä muutkin ketjut aikojen saatossa, se onko tämän arvioitu hengissäsäilymisaika viikon vai kaksi, on toistaiseksi mahdotonta ennustaa. Asian voisi kirjoittaa yksinkertaisestikin, mutta ajattelin pukea tämän asian kornien kielikuvien kanssa lauseenvastikkeiden umpikujaan, johon sinä hyvä lukija voit vaikuttaa tai olla vaikuttamatta. Provosoidenkin ehkä, koska aika moni siihen kyrpiintyi jo ensi näkemältä tai sitten ei. Olette siinä mielessä onnellisia että voitte vapaasti nähdä nyt edessänne itseään täynnä olevan ja korokkeelle nostavan kirjoittajan ja voitte tuoda sen ilmi ihan luvan kanssa. Jos teillä ei taas ole mitään kiinnostusta tätä kohtaan, voitte olla tulematta tänne. Helvetin yksinkertaista.

Koska minähän se tavallaan omistan tämän ketjun kaikessa suuruudessani, niin otan täkyksi tuon Teemun heittämän ajatuksen (ei siis Teemulle henkilönä kohdistettu), vaikka se nyt sitten meneekin väärän aiheen piikkiin. Pitipä sattua. No, ei sitä aina itsestään jaksa kirjoittaa, heh? No kuitenkin:

Sikäli tämä Bodom on keskusteluaiheena sellainen, josta saisi melko laajankin tutkielman kehiteltyä. Syyllistämisenhalu on kai ihmisillä synnynnäinen ominaisuus eikä argumenttien loppuessa epäröidä käydä ihmisten kimppuun jopa huolestuttavan aggressiivisesti. Palvelkoot tämä myös niitä, sillä voin ottaa vastaan ne syytökset myös siitä, ettei täällä olla kanssanne aina samaa mieltä. Pahoittelen heti alkuun, että olen pääosin oikeassa, kuinkas muuten. Tämä siis mikäli juuri Sinä haluat omaa käsitystäsi muovata sen pohjalta.

Monestihan niin sanotuissa mielipideasioissa mielipiteenhaltijan oma käsitys ja se mielikuvan muodostus muovautuu aika paljon muiden asioista keskustelevien mielipiteiden perusteella. No totta helvetissä myös tiedossa olevien taustatietojen perusteella, mutta kyllähän se oikeasti vaikuttaa jokaisen päässä, miten itse asiasta muodostaa kokonaiskuvaa. Otetaan esimerkki: ilmastonmuutos. Siinäpä sitä faktoilla höystettyä väittelyä hamaan maailman tappiin saakka. On se Al Gore vaan vitun ärsyttävä hemmo, enkä ainakaan sen kanssa haluaisi olla samaa mieltä. No niinpä. Toinen esimerkki: 9/11 salaliittoteoriat. Kaikki kunnia pilkkuvirheen etsijöille, mutta ei kai kukaan oikeasti halua samaistua johonkin räkänokkateiniin joka spämää keskustelupalstat tukkoon jostain muualta lukemaansa ”totuutta”. Aivan, kaikki tällaiset vaikuttaa, eikä sillä tarvi välttämättä olla mitään tekemistä itse aiheen kanssa. Keskusteluissa on aina kaksi puolta ja keskustelupalsta palvelee sitä asiaa.

Itse olen oman mielipiteeni Bodom-asioissa tuonut ilmi useaan kertaan, joskaan sitä ei vissiin ole luettu kovinkaan tarkkaan, koska edelleenkin monella suulla kuulen olevani ihan muuta mieltä. No, halutessanne voin sen täsmentää juuri tämän ketjun alla, mikäli teitä oikeasti se kiinnostaa. Muutoin voimme jatkaa tätä lauantaita taas normaalien viikkorutiineiden tapaan. Tissutteluksihan se monella menee viimeistään illalla, mutta toisaalta onhan tämä myös sitä omaa aikaa mahdollisille harrastuksille ainakin omalla kohdallani. Hyvää viikonlopun jatkoa!
Vastaa Viestiin